Hei kaikille!James Potkukelkka kirjoitti:En tiedä, onko kukaan tajuissaan oleva henkilö väittänyt, että ainakaan vielä 1980- ja 1990-luvuilla sivari olisi ollut helpompi ratkaisu.urpiainen kirjoitti: Ehkä niin, että - päinvastoin kuin sivareita koskevassa folkloressa aina sanotaan - minun näkökulmastani armeija olisi ollut se helppo ratkaisu..
Tiedättekö te, että olette hyviä kirjoittajia ja on todellinen ilo huomata hyviä kirjoittajia. Ja argumentointia,
älyllistä. Olen itse aina arvostanut tällaista.
Olen tien päällä enkä vielä kaikkea lukenut. Sehän pitää sisäistääkin, joka vie aina
enemmän aikaa.
Itse asiassa yllätyn aina vain kuinka fiksua porukkaa täällä on. Minulla oli todella
väärä asenne aluksi, että täällä olisi tosi outoja väkivaltapellejä, ja toki saattoi joku ollakin
ja oli, mutta oli minulla rajatut silmälasit!
Minähän itseasiassa pitäisin rauhallisesta ja sopivan älykkäästä keskustelusta
aina enemmän kuin tästä hieman revolverimaisesta värimestarityylistä, mikä minulla
on ollut.
En nyt pitkään aikaan silti ole kirjoittanut sitä hauskaa, mutta Stadinarskalla
on pantterin pilkut vahvassa!
Kiitos, luen kaikki ajatuksella.
Erikseen Jamekselle vastaisin, että maailma on tässä suhteessa muuttunut, mutta 80
-90-luvuilla sivari oli toki vielä epäonnistujan leiman saanut ja ikäänkuin yleistä sallittua
riistaa.
Työnhaussa on toki vieläkin oleellista onko Rukin käynyt vai sivari.
Riippuu ihan mitä työtä ja uraa hakee, tietenkin.
Vaikka itse olenkin reservin upseeri, en missään nimessä halua ajatella
armeijan käymättömiä luusereina. On hyvää tasa-arvoa, että mies on mies vaikka ei
armeija ole käyty. Itse menin Rukkiin koska samalla vaivalla, 11 kk oli isompi
herra ja sai työtodistuksiin tuon. Ikinä en ole ollut armeijan rakastaja, päinvastoin!
Siis hyvää syksyä ja kirjoittakaa lisää! Todella kiva lukea!
Toivoo teveisin palstan "pomo",
Vanha kunnon Stadinarska!