Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos videota kuvaa niin sitten syytä olla vikkelä tiedonsiirto muistikortissa, muuten ei niin nökönuukaa. Tuskin tila loppuu nykyisin halvemmistakaan korteista.


Vyökotelo on reilusti persumainen vaihtoehto kameralle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:

Vyökotelo on reilusti persumainen vaihtoehto kameralle.
Tästähän saattaa kehittyä 12 years a True finn -eepos. Urpiainen kävelee kameravyölaukussaan Hakaniemen torilla ja tempaistaan Perussuomalaisten vaalimökkiin, josta alkaa painajaismainen tarina.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllähän noin vahva kieltäminen viittaa vahvoin sympatioihin aatetta kohtaan.


Mutta kestäähän nuo kamerat ilman pussukkaakin kunhan ei päälle istu kuten "eräs kaverini".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Jos videota kuvaa niin sitten syytä olla vikkelä tiedonsiirto muistikortissa, muuten ei niin nökönuukaa. Tuskin tila loppuu nykyisin halvemmistakaan korteista.
Vyökotelo on reilusti persumainen vaihtoehto kameralle.
Kiitos. Ja tässä tosiaan luvataan, että ko. vyölaukku on nimenomaan muodikas.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kiitos. Ja tässä tosiaan luvataan, että ko. vyölaukku on nimenomaan muodikas.
:rofl:

Mut jos yrittää silleen vakavasti keskustella aiheesta, niin kyllä tollanen kotelointi mielestäni sotii pokkarin käytettävyyttä vastaan. Joku vesitiivis kotelo (esim. minigrip pussi) voi toki olla matkassa, jos ei sateen sattuessa pääse pariin tuntiin sateensuojaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan..
Miksi sivusto on vain englanniksi? Aika naurettavaa IMO.
Joo, osa näistä Helsingin kärkipaikoista tuntuu tekevän tätä. Tyylitöntä minustakin. Samaan tapaan ärsyttää kovin suomalaisten urheiluseurojen englanninkieliset nimet. Ei minusta oikein olisi Bluesin, Pelicansin, Bisonsin tai Seagullsin faniksi.
Täytyy vielä palata tähän.

Toki yksityinen ravintola voi laittaa sivunsa vaikka pelkästään sanskritiksi. Mutta mitä hittoa ravintola yrittää esittää sillä, että sivut ovat pelkästään englanniksi. Ei tee järkeä.

Villi veikkaus on, että ravintola yrittää esittää hienoa ja kansainvälistä, mutta mielestäni vaikutelma on kuin huulipuna sialla.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Täytyy vielä palata tähän.
Toki yksityinen ravintola voi laittaa sivunsa vaikka pelkästään sanskritiksi. Mutta mitä hittoa ravintola yrittää esittää sillä, että sivut ovat pelkästään englanniksi. Ei tee järkeä.
Villi veikkaus on, että ravintola yrittää esittää hienoa ja kansainvälistä, mutta mielestäni vaikutelma on kuin huulipuna sialla.
Mä olen kyllä pääpiirteissään samalla linjalla, mutta on tässä kuitenkin näitä lieventäviä asianhaaroja. Ensinnäkin kai voisi ajatella, että erityisesti näillä mishelään-paikoilla asiakaskunta on kovin kansainvälinen, koostuen paljon ruokaturisteista ja Helsingin varakkaammasta expat-yhteisöstä. Tällöin sivuston on oltava (myös) englanniksi ja on toki työlästä päivittää useampaa sivustoa. (Tähän tapaukseen tämä argumentti ei kuitenkaan oikein istu, kun sivulla ei juuri mitään päivitettävää materiaalia ole.) Toiseksi, näissä kärkipaikoissa myös henkilökunta on kai pääsääntöisesti kovin kansainvälistä ja liikkuvaa, jolloin ravintolan työkieli on käytännössä englanti. Kun sivut ovat englanniksi, päivittämishomman voi antaa kenelle vain. Kolmanneksi, ja edellisiin liittyen, luulen vähän, että tämän tason paikoissa suomalainenkin asiakaskunta on sellaista, joka on kiinnostunut ravintolamaailman trendeistä yli rajojen, jolloin ravintolan konteksti on kansainvälinen eik' englanninkielisyyteen tule kiinnittäneeksi niin paljon huomiota. Neljänneksi, tässä tapauksessa kai ravintoloitsijapariskunta ei ole äidinkieleltään suomenkielinen, ja uraakin on tullut pääasiasas tehtyä ympäri Skandinaviaa. Ja jos ja kun henkilökuntakin on isolta osin ulkomaalaista, suomi ei välttämättä ole kielikavalkadissa kovin korostetulla sijalla. Eli kyllä mä melkein, perisuomalaisesta, kansallisesta itsevähättelytaipumuksesta huolimatta, sanoisin, että Helsingin kärkipaikat nykyisin ovat hienoja ja kansainvälisiä, eivät vain yritä esittää sellaisia.

Kitinä-disclaimer: Kuten kirjoitin, kaikesta huolimatta ratkaisu on siis minustakin kuitenkin tyylitön.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En keksi mitään syytä miksi sivuston pitäisi olla suomeksi. Pitääpä tuulipukuidarit poissa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:En keksi mitään syytä miksi sivuston pitäisi olla suomeksi. Pitääpä tuulipukuidarit poissa.
Toisaalta, jos avaussivulla on kaksi kielivirhettä (+ en ole varma, haluavatko tosiaan sanoa "the people" eikä vain "people"), niin onhan siinä tosiaan vähän sellaista Jamesin haistelemaa tuulipuvunkiillotuksen makua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos sivuston tekijöiden äidinkieli ei ole Suomi, haluaisitko todella nähdä sen google translate-version?

Ihme nurkkakuntaisuutta. Potentiaalinen asiakaskunta osaa englantia 99% todennäköisyydellä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei kyse ole nurkkakuntaisuudesta, vaan vaikutelmasta.

Tämän hetkinen äänestulos on 2-1, että ko. käytäntö antaa negatiivisen vaikutelman. Minä tosin en kuulu ko. ravintolan potentiaaliseen asiakaskuntaan, eli mun äänelläni ei ole merkitystä.

Suomenkielisen käännöksen tekeminen ei varmasti paljoa maksaisi.

Ravintolan työntekijöinä ovat aiemmin toimineet mm. Janne Nevalainen ja Sanna Riskilä ja tällä hetkellä töissä on mm. Juho Saralehto.

Todennäköisesti kuka tahansa em. työntekijöistä olisi voinut kääntää sivut suomeksi, jos käännöstyöstä ei olisi haluttu maksaa. Päivityskään tuskin olisi ongelma, koska työntekijöissä näyttää koko ajan olevan myös suomenkielisiä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^Ei kyse ole nurkkakuntaisuudesta, vaan vaikutelmasta.

Tämän hetkinen äänestulos on 2-1, että ko. käytäntö antaa negatiivisen vaikutelman. Minä tosin en kuulu ko. ravintolan potentiaaliseen asiakaskuntaan, eli mun äänelläni ei ole merkitystä.
Toisaalta mä en kyllä ollut kiinnittänyt koko asiaan huomiota ennen kuin nostit asian esiin. Ja olen siis menossa syömään.

Mun mielestä olisi kuitenkin sellaista ihan toivottavaa kulttuuri- ja kansansivistystyötä, jos pyrittäisiin laittamaan asiat esiin myös suomeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Te ette ole tarpeeksi kosmopoliitteja. Mä en kiinnittänyt kieleen edes mitään huomiota. Tuulipukuiset nurkkapatriootit hiljaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tällainen juttu oli Hesarissa tässä päivänä muutamana, ja siitä tuli heti mieleeni, että en olekaan asiasta Kitinään raportoinut, vaikka aikaa on jo vierähtänyt.

Ravintolan kolmesta salityöntekijästä kaksi puhuivat vain ei-kotimaisia kieliä, mikä kai osaltaan selittää tuota englantivoittoisuutta kommunikaatiossa. Edes paikan päällä ei ollut ruokalistaa kuin englanniksi. Satunnaisella toisten pöytien salakuuntelulla vaikutti siltä, että testi-iltana vierailijoiden suomi-ulkomaa-suhde oli aika fifty-sixty, mikä voi sekin olla asiaan liittyvää informaatiota, tai sitten ei. Joka tapauksessa, oli se aika elämyksellinen ravintolailta. Otin paikan kahdeksan ruokalajin menun viinipaketilla, mihin sitten tuli vielä tietysti lisäksi alkushampanjat, keittiön lukuisat yllätystervehdykset, ja hilpeän nousun takaama innostus tilata keittiön suosittelemat ylimääräiset juustot asiaankuuluvine juomineen. Tämä tarkoitti lähes viittä tuntia tauotonta gastronomista ja miksei enologistakin ilotulitusta, jonka jälkeen ei voi kyllä sanoa, että fine diningilla ei saisi vatsaansa täyteen. Toinen asia tietysti on, että hinnaltaan tällaiset bakkanaalit eivät kyllä sovi humanistin palkkapussilleni kovin usein, vaikka kuinka säästäisi kamerahankinnassa. Mutta harvinaisena erikoisuutena kyllä mahtava elämys.

Paikan isäntä kävi itse esittelemässä useimmat ruokalajit valmistusmekanismeineen, muutaman kerran häntä tuurasi joku muu kokeista. Kiinnostavaa ja huomaavaista. Eritoten, kun tyypeistä loisti aika tarttuva innostus kokkaamiseen ja raaka-aineisiin. Viiniesittelyissä ihmettelen kuitenkin tätä hinkua kertoa kaikenmoisia detaljeja kunkin viinitilan historiasta ja nykypäivästä: puhuisivat enemmän itse viinistä ja erityisesti omista syistään yhdistää juuri tämä viini juuri tiettyyn ruokaan. Hauskaa viihdykettä tuokin toki.

Ai niin, kamera toimi syysreissussa paljon tyydyttävämmin kuin edeltäjänsä, eli ihan tyytyväinen olen siihenkin hankintaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kaipaisin hieman kitinäraadin kommenttaja, kun nykyaika puskee päälle ja olohuoneen stereosysteemejä on pakko päivittää digitaalisen maailman haasteisiin. Tarjolla on käsittääkseni lähinnä kaksi tietä. Joko vaihtaa hyvä stereovahvistin monikanavavahvistimeen tai sitten hankkia vanhan vahvistimen rinnalle DAC. Meinasin jatkossakin pitäytyä stereotoistossa, joten sen takia vahvistinpäivitys ei ole välttämätön. Kunnollisen DACin hankkiminen tuntuu taloudellisesti järkevämmältä lähestymistavalta digitaalisten äänilähteiden liittämiseen, kun tavoitteena on, että olohuoneen äänenlaatu ei ainakaan huonone.

Mä olen nyt alustavalla googlailulla iskenyt silmäni Arcam irDAC laitteeseen, jonka äänenlaadusta löytyy netistä hyviä kommentteja. Myös liitäntöjen osalta se tuntuu aika riittoisalta, jolloin voisi onnistua välttymään erillisen hubin hankkimiselta. Nykyisin myytävissä laitteissahan ei analogisia äänilähtöjä enää ole, joten viimeistään tulevaisuudessa joutunee kaikki kierrättämään DACin kautta. Toki ei haittaa, jos nykyisten cd ja dvd soittimien ääni paranee sen avulle, jolloin siihen tulisi neljä laitetta kiinni heti kättelyssä.

Realistisimpana vaihtoehtona edellä esitetylle olen pitänyt DacMagic 100, mutta tämä olisi ilmeisesti joka alueella heikompi laite. Toki hintakin on sitten vain puolet Arcamista. Yksi kysymysmerkki on riittääkö yksi optinen sisääntulo vai joutuisiko laitteen hintaan laskemaan hubin mukaan?

Vai olisiko kuitenkin kannattavampaa päivittää vahvistinta? Kuinka kalliisiin vahvistimiin pitäisi mennä, että niiden DA muuntimet olisi noiden erillislaitteiden tasolla?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Vai olisiko kuitenkin kannattavampaa päivittää vahvistinta? Kuinka kalliisiin vahvistimiin pitäisi mennä, että niiden DA muuntimet olisi noiden erillislaitteiden tasolla?
Eiköhän ne piirit tule melko pitkälti samalta linjalta erillisissä ja AV-vahvistimissa, kukaan ei kuitenkaan valmista niitä itse. Sitten onkin kyse ohjelmistosta ja robottien työn laadusta.

Toki jos tykkää pitää montaa purkkia pöydällä niin DAC varmistaa helpommin laajennettavuuden tulevaisuudessa (taaksepäin lähinnä).

:off:

Mutta onhan tämä melkoista hifistelyä kuten kaapeleiden suhteen. Jos muunnos vastaa noin 0,2% äänenlaadusta ja huoneakustiikka 60% niin pistäisin rahani jälkimmäiseen ellei se ei ole kunnossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Mutta onhan tämä melkoista hifistelyä kuten kaapeleiden suhteen. Jos muunnos vastaa noin 0,2% äänenlaadusta ja huoneakustiikka 60% niin pistäisin rahani jälkimmäiseen ellei se ei ole kunnossa.
Toki. Mieluummin en laittaisi rahaa yhtään kiinni, mutta en saa HDdigiboksia liitettyä nykyiseen järjestelmääni ilman jotain toimenpiteitä. Koitan nyt kerralla ennakoida laajennettavuutta ja äänenlaatua sen verran, että saan sitten bluerayt ja muut tulevaisuuden härpättimet toimimaan eikä tule ihan heti päivitystarvetta.

Huoneakustiikassa ei ole sellaisia puutteita joita minä huomaisin, joten se on siis riittävän hyvässä kunnossa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös dakkelissa ja AV-vahvistimessa ole samat sisäänmenot? Optisen luulisi riittävän äänelle pitkäksi aikaa tulevaisuuteenkin. Ja eiköhän HDMI pysy taaksepäin yhteensopivana vaikka päivityksiä tulisikin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Eikös dakkelissa ja AV-vahvistimessa ole samat sisäänmenot?
AV:ssä varmaankin paremmat, kun ainakin noista mun linkkaamista puuttuu HDMI.

Asiaa tässä iltapäivän tutkittuani löysin mm. tälläisen AV-esivahvistimen, joka olisi hinnaltaan mahdollinen ratkaisu. Se olisi oikeinkin passeli, jos pystyisin ajamaan sitä nykyisen vahvistimeni parina, niin että CD soitin tulisi edelleen suoraan stereovahvistimeen, ettei tuo rakkine suotta pilaa hyvää analogista ääntä. Nykyisen vahvistimen päätevahvistin toiminnon päälle kytkeminen leikkaa kokonaan esivahvistin puolen pois, joten edellä mainittu ei onnistu, ellei tuota esivahvistin signaalia voi ajaa normaalin kanavan kautta sisään. Osaako joku kommentoida onko tälläinen mahdollista? Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta esivahvistimien käytöstä, niin ei tieto riitä. Stereovahvistimessani on direct source toiminto, jolla saa sen äänensävyn säädöt ohitettua.

Hyöty DAC:n nähden omalta osaltani olisi kuitenkin vain mahdollisuus pyörittää HDMI:llä kuva ja ääni yhden laitteen kautta vahvistimelle ja videotykille. Käsittääkseni DAC:n rinnalle tarvitsisin HDMI hubin jonka kautta ajan kuvan videotykille, jotta selviän yhdellä pitkällä (Tarvitsen 10m piuhan yltääkseni laitteistolta tykille) HDMI piuhalla. Muutaman ylimääräisen piuhan vetäminen ja laitteiden lukumäärä ei sinänsä ole minulle kynnyskysymyksiä.

Päätevahvistimella varustetun AV-laitteen hankkiminen ei kustannusmielessä ja äänenlaadullisesti edelleenkään tunnu mielekkäältä vaihtoehdolta verrattuna DAC+stereovahvistin komboon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotain paikkaa, josta voisi ostaa sata-virtakaapelin. Uros toisessa päässä ja viisi naarasta sarjassa toisessa noin 10 sentin väleillä. Jossain näin moisen, mutta jätin tilaamatta.

Jostain kumman syystä oman virtalähteeni piuhassa naaraat ovat vuorotellen eripäin ja paksu piuha aiheuttaa helvetillisen väännön liittimiin kierteelle väännettynä. Viisi erillistä piuhaa on taas kauhea sotku ja ilmavirran este.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja huima »

Minkä kameran Urpsu nyt sitten osti?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Mikäs vittu on kun Lenovo Idepad S510P ei suostu näkymään Bluetoothivehkeissä eikä vastaavasti toki löydy itekään mitään vehjeksiä? Ajurirunkkaus menossa, tähän mennessä ainakaan Win8 ajurit eivät toimi Win8.1 alustalla pelaillessa. Saatana, en pääse mun uusia kuulottimia runkkaamaan leffojen kanssa.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Minkä kameran Urpsu nyt sitten osti?
No sen Olympuksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos jonkun tinderdeitillä olis niinku teoriassa pihassa sellanen auto, joka ei ole läpäissyt katsastuksessa päästömittauksia (ilmeisesti katalysaattori rikki) ja on siksi ajokiellossa, niin miten sellaisen saa siirrettyä korjaamolle? Onko joku hinaus ainoa vaihtoehto, vai voiko siihen saada jokun siirtoluvan (ja jos voi, niin mistä?)? Kaverin puolesta kyselen. :oops:
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Vastaa Viestiin