Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Aluksi vähän ihmettelin, kun melkein jokaisella heistä oli sellainen karttakepin näköinen teleskooppitikku kädessään. Kävi ilmi, että ne olivat jonkinlaisia selfie-avustimia: kuvattavan kohteen tullessa vastaan puhelin kiinnitettiin kepin nokkaan, jolla saatiin otettua selfie käsivarren mittaa kauempaa siten, että kuvaan mahtuu hyvin ottaja kavereineen sekä taustalla oleva nähtävyys..
Ei hitto. Alkaa usko ihmiskuntaan mennä, kun joka toinen nettivitsiksi lukemani asia tuntuu olevan totisinta totta. Viimeaikoina Ron de Jeremyn kuvan bannaus ja nyt tämä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos ei halua tehdä valtavaa määrää jalkatyötä, keskimäärin kannattaa luottaa ammattilaisten arvioihin.

http://www.kamera-lehti.fi/valokuva-ala ... 2014-2015/

Panasonic on ollut matkakameroiden sarjassa uranuurtaja alusta saakka. Joten ei ole ihme, että se jälleen kiilaa terävimpään kärkeen uudella LUMIX TZ60 -mallillaan. Tässä uusimman sukupolven matkakompaktissa on elektroninen etsin ja raw-tiedostotuki sekä kehittyneet videokuvausominaisuudet. Kinokoossa 24–720-millistä vastaavan 30-kertaisen Leica DC Vario-Elmarit -zoomin valovoima on F/3,3–6,4. Erityisesti videointiin suunniteltu 5-suuntainen optinen kuvanvakaaja tuottaa tarkkoja kuvia pitkillä polttoväleillä myös valokuvattaessa. Matkalaisen elämää helpottaviin TZ60:n ominaisuuksiin kuuluvat myös GPS-paikannus ja Wi-Fi-yhteydet NFC-kytkennällä.

Jos noista palkituista ominaisuuksista mikään ei kiinnosta, voi ostaa halvemman hyvällä omallatunnolla ja käyttää 160 egeä ravinteliin.
Viimeksi muokannut So Hard, 24.10.2014 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa...
Mä odotin, että tarina olisi jatkunut iPadillä kuvaavilla turisteilla. IMHO hitusen hölmän näköistä sen ison laatan kanssa huseeraaminen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa...
Mä odotin, että tarina olisi jatkunut iPadillä kuvaavilla turisteilla. IMHO hitusen hölmän näköistä sen ison laatan kanssa huseeraaminen.
Hölmön näköistä ja hyödytöntä. iKuvat on järjestään ihan paskoja.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Jos ei halua tehdä valtavaa määrää jalkatyötä, keskimäärin kannattaa luottaa ammattilaisten arvioihin.
No hei, enks mä just kysy Kitinästä!
http://www.kamera-lehti.fi/valokuva-ala ... 2014-2015/

Panasonic on ollut matkakameroiden sarjassa uranuurtaja alusta saakka. Joten ei ole ihme, että se jälleen kiilaa terävimpään kärkeen uudella LUMIX TZ60 -mallillaan. Tässä uusimman sukupolven matkakompaktissa on elektroninen etsin ja raw-tiedostotuki sekä kehittyneet videokuvausominaisuudet. Kinokoossa 24–720-millistä vastaavan 30-kertaisen Leica DC Vario-Elmarit -zoomin valovoima on F/3,3–6,4. Erityisesti videointiin suunniteltu 5-suuntainen optinen kuvanvakaaja tuottaa tarkkoja kuvia pitkillä polttoväleillä myös valokuvattaessa. Matkalaisen elämää helpottaviin TZ60:n ominaisuuksiin kuuluvat myös GPS-paikannus ja Wi-Fi-yhteydet NFC-kytkennällä.

Jos noista palkituista ominaisuuksista mikään ei kiinnosta, voi ostaa halvemman hyvällä omallatunnolla ja käyttää 160 egeä ravinteliin.
Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata. Videokuvaamista en aio harrastaa. GPS ja WiFi eivät minun maailmassani liity kameraan, enkä muutenkaan koeta paikallistaa mitään Nebraska Fried Chickeniä vaan pyrin reissussa syömään paikallisissa pikkukuppiloissa. Alkaa kuulostaa siltä, että voin hyvin tyytyä halvempaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata. Videokuvaamista en aio harrastaa. GPS ja WiFi eivät minun maailmassani liity kameraan, enkä muutenkaan koeta paikallistaa mitään Nebraska Fried Chickeniä vaan pyrin reissussa syömään paikallisissa pikkukuppiloissa. Alkaa kuulostaa siltä, että voin hyvin tyytyä halvempaan.
GPS tallentaa joka kuvaan sijainnin missä se on otettu ja Wifi meinaa että kuvat saa siirrettyä koneelle ilman muistikortin esiin kaivelua. Raw-kuvaaminen meinaa sitä, että kamera tallettaa sinne raa'an käsittelemättömän version siitä mitä kenno saa tallennettua. Merkityksellinen niille jotka osaavat kuvansa itse käsitellä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olin muuten tässä viikko-pari takaperin keskisessä Euroopassa, ja siellä oli nähtävyyyksiä katselemassa...
Mä odotin, että tarina olisi jatkunut iPadillä kuvaavilla turisteilla. IMHO hitusen hölmän näköistä sen ison laatan kanssa huseeraaminen.
No joo, olisi se tuohonkin voinut tosiaan jatkua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata.
Joo, et kaipaa RAW formaattia. Jos kaipaa RAW formaattia, ostaa järjestelmäkameran. Sanoisin.

Alan kallistua SH:n linjoille, kun oot tyrmännyt mun vaihtoehtoiset ideat. Teinkin sulle tälläsen näppärän vertailun Panasonicin Lumix DMC-jotain kameroista parin viimevuoden ajalta. Mielestäni kannaltasi oleelliset tiedot noissa kaikissa on riittävällä tarkkuudella samat, joten noista suosittelisin ostamaan minkä halvimmalla saa.

EDIT: Ei noita vanhempia taida enää ainakaan suomesta saada. En jaksa alkaa ulkomaisia kauppoja kelaamaan :(
Viimeksi muokannut Vagabondo, 24.10.2014 16:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kiitos, täytyy perehtyä lisää. Mulla ei ole mitään käsitystä, mikä raw-tiedostotuki edes voisi olla, eli tuskin sitä osaan kaivata.
Joo, et kaipaa RAW formaattia. Jos kaipaa RAW formaattia, ostaa järjestelmäkameran. Sanoisin.

Alan kallistua SH:n linjoille, kun oot tyrmännyt mun vaihtoehtoiset ideat. Teinkin sulle tälläsen näppärän vertailun Panasonicin Lumix DMC-jotain kameroista parin viimevuoden ajalta. Mielestäni kannaltasi oleelliset tiedot noissa kaikissa on riittävällä tarkkuudella samat, joten noista suosittelisin ostamaan minkä halvimmalla saa.
Kiitos taas. Noista halvimmalta vaikuttaa tuo zs35, mikä Euroopassa kai kulkee koodilla TZ55, parin sadan pintaan pitäisi lähteä. Nyt mä lähden ottamaan pari neuvoa antavaa ja palaan asiaan ensi viikolla. Kiitos avusta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Noista halvimmalta vaikuttaa tuo zs35, mikä Euroopassa kai kulkee koodilla TZ55, parin sadan pintaan pitäisi lähteä.
Jatkoin vielä vähän etsiskelyä. TZ55 tuntuu olevan vähän nihkeästi kotimaassa, mutta CDON tarjoaa 219€ hintaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Älä unohda tätä!
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

TZ-55 on selfie-kamera kun ruutu kääntyy. Siinä voi ottaa luontokuvan ja sitten ihastella kun samassa kuvassa on sekä kurppa että kääpä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:TZ-55 on selfie-kamera kun ruutu kääntyy.
Katoin samaa. Aletaan kaikki sit seuraamaan urpiaisen instakanavaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saaga alkaa lähestyä kliimaksia. Lopullista valintaa en vielä ole tehnyt, mutta soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan, joten halvempaan kategoriaan saan kamerassa tyytyä. Nyt kun vielä saisi päätettyä, mikä noista halvemmista se olisi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Nyt kun vielä saisi päätettyä, mikä noista halvemmista se olisi!
Pistetääs taas luvut vierekkäin. Ainoa vaan, että dpreview ei tunne S9600:sta, joten korvasin sen S9500:lla, mutta siitäkin puuttuu paljon lukuja. Vertailua varten joutuu siis hakemaan lisätietoa Nikonista.

Puhtaasti lukujen perusteella noista kärkeen kiilaa mielestäni Olympos. Nikonissa ja olympoksessa samankokoiset kennot. Panassa marginaalisesti pienempi. Olyssa joukon pienin aukko ja pisin zoom. Tarkennusetäisyydessä (80cm vs 50cm) se häviää muille, mutta se ei liene ratkaisevaa, kun tavoitteena kuvata kauas. Hintansa puolesta panasonic kallein ja saatavuudeltaan huonoin, joten kyllä mä sittenkin pudottaisin sen kisasta. Erot specseissä on niin pienet, että sinuna kävisin verkkokaupassa katsomassa ton olympoksen ja nikonin livenä ja ostaisin sen kumpi tuntuu paremmalta, mutta jos et brändi/käytettävyys/ulkonäkösyillä osaa valita, niin sitten olympos.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan..
Miksi sivusto on vain englanniksi? Aika naurettavaa IMO.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Nyt kun vielä saisi päätettyä, mikä noista halvemmista se olisi!
Pistetääs taas luvut vierekkäin. Ainoa vaan, että dpreview ei tunne S9600:sta, joten korvasin sen S9500:lla, mutta siitäkin puuttuu paljon lukuja. Vertailua varten joutuu siis hakemaan lisätietoa Nikonista.

Puhtaasti lukujen perusteella noista kärkeen kiilaa mielestäni Olympos. Nikonissa ja olympoksessa samankokoiset kennot. Panassa marginaalisesti pienempi. Olyssa joukon pienin aukko ja pisin zoom. Tarkennusetäisyydessä (80cm vs 50cm) se häviää muille, mutta se ei liene ratkaisevaa, kun tavoitteena kuvata kauas. Hintansa puolesta panasonic kallein ja saatavuudeltaan huonoin, joten kyllä mä sittenkin pudottaisin sen kisasta. Erot specseissä on niin pienet, että sinuna kävisin verkkokaupassa katsomassa ton olympoksen ja nikonin livenä ja ostaisin sen kumpi tuntuu paremmalta, mutta jos et brändi/käytettävyys/ulkonäkösyillä osaa valita, niin sitten olympos.
Joo, kyllä se tähän alkaa vetää. Nikon saattaa olla Olympusta litteämpi, eli ehkä tuota kokoaspektia ajatellen pitäisi tosiaan vaivautua paikanpäälle. Verkkokaupassa taitaa näitä molempia tosin olla vain mustana. Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
Tarkoitat hupun väriin?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Joo, kyllä se tähän alkaa vetää. Nikon saattaa olla Olympusta litteämpi, eli ehkä tuota kokoaspektia ajatellen pitäisi tosiaan vaivautua paikanpäälle. Verkkokaupassa taitaa näitä molempia tosin olla vain mustana. Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
No voithan sä tarkastella ne mustana ja tilata sitten sopivan värisen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Joo, kyllä se tähän alkaa vetää. Nikon saattaa olla Olympusta litteämpi, eli ehkä tuota kokoaspektia ajatellen pitäisi tosiaan vaivautua paikanpäälle. Verkkokaupassa taitaa näitä molempia tosin olla vain mustana. Harmi, valkoinen sopisi ehkä paremmin mun silmieni väriin.
No voithan sä tarkastella ne mustana ja tilata sitten sopivan värisen.
Ei kun tarkoitin, että ainakaan tuota Olympusta, johon uskon päätyväni, ei taida saada Verkkokaupasta edes tilattua muunvärisenä. Pirullista, koska jonkun hintavertailusivun mukaan joku Multitronics tai vastaava myisi valkoista muutaman kympin havemmalla. Jos kuitenkin oikein menen sinne Verkkokauppaan, niin kai mä nyt sitten samalla sen masiinan ostan. Ensinnäkin, että homma saataisiin maaliin ja toiseksi, jotenkin mä koen sellaisita brittihenkistä epämääräistä moraalisluonteista vaivautuneisuutta siitä, että käyttäisin yhden kaupan fyysisiä palveluja ja sitten tilaisin tuotteen toisaalta. Ei ole helppoa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 27.10.2014 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jatkan vielä, kun huomasin äsken, että Olympoksessa näyttää olevan muita kameroita parempi kuvanvakaaja, joka tulee tarpeeseen pitkällä zuumilla ja hämäräkuvauksessa sekä tietenkin videokuvauksessa jos sellaista harrastaa. Tämä mielestäni pudottaa Nikonin kisasta.

Täältä sais valkoista Olymposta verkkokaupan mustaa versiota halvemmalla, mutta hopeinen on ainakin kuvassa mielestäni vielä nätimpi.

EDIT: Mähän osasin hyvin ennakoida sun vastauksen omalle viestilleni jatkoa kirjoittaessani. Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Tämä on kyllä nyt tosiaan lähellä. Viimeisenä ongelmana on, että juuri tämä Olympus (pitkälti juuri tuon kuvanvakaajansa ansiosta) on nimenomaan se malli, jonka linkitin ensimmäiseksi esimerkiksi ajattelemistani malleista ja jonka olin jo tilaamassa ennen kuin älysin konsultoida Kitinää. Ei tällainen kierros takaisin lähtöpisteeseen kai voi tulla kyseeseen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: soitin kuitenkin tuonne ja tein pöytävarauksen syksyä sulostuttamaan..
Miksi sivusto on vain englanniksi? Aika naurettavaa IMO.
Joo, osa näistä Helsingin kärkipaikoista tuntuu tekevän tätä. Tyylitöntä minustakin. Samaan tapaan ärsyttää kovin suomalaisten urheiluseurojen englanninkieliset nimet. Ei minusta oikein olisi Bluesin, Pelicansin, Bisonsin tai Seagullsin faniksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Tämä on kyllä nyt tosiaan lähellä. Viimeisenä ongelmana on, että juuri tämä Olympus (pitkälti juuri tuon kuvanvakaajansa ansiosta) on nimenomaan se malli, jonka linkitin ensimmäiseksi esimerkiksi ajattelemistani malleista ja jonka olin jo tilaamassa ennen kuin älysin konsultoida Kitinää. Ei tällainen kierros takaisin lähtöpisteeseen kai voi tulla kyseeseen?
Eikö se vaan todista, että Olympos on se oikea valinta. Kitinässä tuotiin erilaisia vaihtoehtoisia ideoita esille, mutta toiveiden ja budjetin tarkennusten kautta iteroimalla päädytään samaan johtopäätökseen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jätä verkkokauppa väliin ja pistä Oly tilaukseen.
Tämä on kyllä nyt tosiaan lähellä. Viimeisenä ongelmana on, että juuri tämä Olympus (pitkälti juuri tuon kuvanvakaajansa ansiosta) on nimenomaan se malli, jonka linkitin ensimmäiseksi esimerkiksi ajattelemistani malleista ja jonka olin jo tilaamassa ennen kuin älysin konsultoida Kitinää. Ei tällainen kierros takaisin lähtöpisteeseen kai voi tulla kyseeseen?
Eikö se vaan todista, että Olympos on se oikea valinta. Kitinässä tuotiin erilaisia vaihtoehtoisia ideoita esille, mutta toiveiden ja budjetin tarkennusten kautta iteroimalla päädytään samaan johtopäätökseen.
Joo, tuo kuulostaa kyllä oikein hyvältä tulkinnalta. Alunperin sama valinta olisi olut kovin epävarma ja satunnaiselta vaikuttava, mutta nyt se tosiaan on aika paljon vankemmin perusteltu.

Minkälainen muistikortti tällaiseen pitää hommata? Ja meneekö se soseeksi heti, jos ei osta jotain nahkapussukkaa koneelle kodiksi? (Tämä mun teknologisluonteinen epävarmuuteni ja saamattomuuteni alkaa jo tympäistä itseänikin.)
Viimeksi muokannut urpiainen, 27.10.2014 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin