Taulutelkkareista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Kyllä mä nyt suoraan sanottuna odotin hifistelijäosastolta vähän niuhottavampaa lähestymistapaa eikä tuollaista terveen kaupunkilaisjärjen maailmaa syleilevää sallivuutta.


Tää on silleen nolo aihealue, että käsittääkseni kuvanlaadun sektorilta kitinästä ei löydy ainoatakaan kunnon hifistelijää.

Mutta ihan keskustelun vuoksi ehdotan, että uuden television hankkimisen sijaan pidät vanhan telkkarin ja hankit rinnalle videotykin ja jonkun noin 100" kankaan, niin pääset nauttimaan oikeasti isosta kuvasta. Moottoroidun kankaan kanssa vielä oikeinkin huomaamaton, helppokäyttöinen ja sisustuksellisesti siisti, joskaan kankaan pienen aaltoilun takia ei hifisteille kelpaava, ratkaisu. Mulla toi kangas tippuu ikkunan eteen, jolloin se itsessään toimii vielä pimennysverhona.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Määrittele "kuvanlaadun kannalta hifistelijä".

Riittääkö 4K siihen vai pitääkö keskustella ensin plasman ja led ja loisteputkien erosta kolme vuotta siirtyen siitä sitten television "ainoisiin ja oikeisiin säätöihin".
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Riittääkö 4K siihen vai pitääkö keskustella ensin plasman ja led ja loisteputkien erosta kolme vuotta siirtyen siitä sitten television "ainoisiin ja oikeisiin säätöihin".


Kyllä se on enempi tuo jälkimmäinen. Pikselimäärillä päteminen on enempi teknofriikkien alaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Riittääkö 4K siihen vai pitääkö keskustella ensin plasman ja led ja loisteputkien erosta kolme vuotta siirtyen siitä sitten television "ainoisiin ja oikeisiin säätöihin".


Kyllä se on enempi tuo jälkimmäinen. Pikselimäärillä päteminen on enempi teknofriikkien alaa.


Ok. Voisi hifistelijää harmittaa jos kertoisin käyttäväni plasmassani "automatic energy saving" säätöjä koko ajan päällä. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 12:29

Re:

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Bluntly kirjoitti:Heittäkääs tälle joitain vaihtoehtoja.
Telkkariksi sängynpäätyyn, eteisyys <2m.


Sängynpääty on yllättävän kaukana kun alkaa mittaa tarkemmin laskemaan. Ite suosittelisin tällaista, ei varmaan haittais vaikka olisi vielä isompikin. Itellä oli pari vuotta tuollanen sängynpäädyssä, mutta silmät jotenkin väsyi sen tuijotteluun. Tosin jos tulee ihan nukutustarkoitukseen, niin toimii kyllä.
Viimeksi muokannut disasterpiece, 17.03.2014 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Mutta ihan keskustelun vuoksi ehdotan, että uuden television hankkimisen sijaan pidät vanhan telkkarin ja hankit rinnalle videotykin ja jonkun noin 100" kankaan, niin pääset nauttimaan oikeasti isosta kuvasta. Moottoroidun kankaan kanssa vielä oikeinkin huomaamaton, helppokäyttöinen ja sisustuksellisesti siisti, joskaan kankaan pienen aaltoilun takia ei hifisteille kelpaava, ratkaisu. Mulla toi kangas tippuu ikkunan eteen, jolloin se itsessään toimii vielä pimennysverhona.

Olisihan tuossa kieltämättä varmasti järkeä, mutta en mä nyt kuitenkaan oikein taida kyetä tuonne asti taipumaan. Nykyaikana kun identiteettiä määritetään, uusinnetaan ja performoidaan niin suuresti kuluttajavalintojen kautta, niin yli 35-tuumainen televisio on itsessäänkin jo mulle aika hankala paikka. Jotenkin iso telkkari on kuitenkin niin häiritsevän rahvaanomainen ja epäkult(t)urelli. Jos mä nyt sitten lähtisin vielä jotain kiinteää videotykki ja kangas -viritystä rakentelemaan, niin hakemattakin tulisi mieleen, että saakohan sellaista edes tehdä ilman, että samalla alkaa nysväämään jotain puupanelointeja sekä baaritiskiä tv-harrastehuoneeseen ja erillistä jääkaappia oluille. Ennen kuin huomaisinkaan, piru olisi vienyt koko käden ja mä kulkisin leijonakoru kaulassa, haavelisin uudesta BMW:stä ja katsoisin Putousta jättiscreeniltäni. Ei, sitä riskiä en uskalla ottaa, iso televisiokin on jo tosiaan ehkä liikaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Ok. Voisi hifistelijää harmittaa jos kertoisin käyttäväni plasmassani "automatic energy saving" säätöjä koko ajan päällä. :)


Kyllä toi ehdottomasti kuulostaa senkaltaiselta asialta joka hifistelijää harmittaisi. Tai ei ehkä harmittaisi, mutta saattaisi aiheuttaa tarvetta kertoa miksi se on huono vaihtoehto ja opastaa kohti oikeaa nautintoa. Toi on kyllä sinänsä kätevä heitto, että se empiirisesti testaa esittämäni hypoteesin.

Jännää muuten, että tässä asiassa mua ei yhtään kiinnosta hifistellä. Aihepiiri ei vaan oikein herätä suurempia intohimoja.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:saakohan sellaista edes tehdä ilman, että samalla alkaa nysväämään jotain puupanelointeja sekä baaritiskiä tv-harrastehuoneeseen ja erillistä jääkaappia oluille. Ennen kuin huomaisinkaan, piru olisi vienyt koko käden ja mä kulkisin leijonakoru kaulassa, haavelisin uudesta BMW:stä ja katsoisin Putousta jättiscreeniltäni. Ei, sitä riskiä en uskalla ottaa, iso televisiokin on jo tosiaan ehkä liikaa.


Toisaalta eikös tuokin ole aika lohdullinen kehityskaari verrattuna perttiytymiseen?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Iso kangas on täydellinen syy pehmoilla eli viritellä huoneen jokaiseen näkyvään seinäpintaan verhot.

Esimerkiksi kuten meikäläisellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:saakohan sellaista edes tehdä ilman, että samalla alkaa nysväämään jotain puupanelointeja sekä baaritiskiä tv-harrastehuoneeseen ja erillistä jääkaappia oluille. Ennen kuin huomaisinkaan, piru olisi vienyt koko käden ja mä kulkisin leijonakoru kaulassa, haavelisin uudesta BMW:stä ja katsoisin Putousta jättiscreeniltäni. Ei, sitä riskiä en uskalla ottaa, iso televisiokin on jo tosiaan ehkä liikaa.

Toisaalta eikös tuokin ole aika lohdullinen kehityskaari verrattuna perttiytymiseen?

Toi on kyllä joo oikein varteenotettava näkökohta. Ehkä nämä voi yhdistää? Kai nyt Stadium-korttia lompakossaan kantavalle, rämällä patongilla ajavalle ja North Facen kassia raahaavalle tumpelolle sopii oikein hyvin lössähtäminen kotona jättitelkkarin tai peräti kankaan eteen kapselikahvia siemailemaan. Voi tätä alennustilaa! Pitäisi varmaan vielä hankkia jokin formulapainotteinen maksukanava...
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Jotenkin iso telkkari on kuitenkin niin häiritsevän rahvaanomainen ja epäkult(t)urelli. Jos mä nyt sitten lähtisin vielä jotain kiinteää videotykki ja kangas -viritystä rakentelemaan, niin hakemattakin tulisi mieleen, että saakohan sellaista edes tehdä ilman, että samalla alkaa nysväämään jotain puupanelointeja sekä baaritiskiä tv-harrastehuoneeseen ja erillistä jääkaappia oluille.


Toki saa. Kultturellia leimaa voi vielä roimasti vahvistaa hankkimalla hyllyyn jotain vanhoja mustavalkoisia eurooppalaisia elokuvia. ...Kuubalaiset sikarit sohvapöydällä toki saattaisi vielä vahvistaa imagoa, jos suomessa olisi edelleen tapana poltella sisätiloissa... :think:

Ja niin kuin mä tossa aikaisemmassa viestissä yritin tuoda esiin, niin tykki katossa tai kirjahyllyn päällä ja katosta aukeava kangas on paljon huomaamattomampi kuin iso telkkari. Vallankin jos viet sen vanhan telkkarin pois olohuoneesta, pystyt luomaan kohtuullisen illuusion televisiomattomasta taloudesta. Eiku sun kattohan on tietysti liian korkealla (mä oon nyt tosi pettynyt, jos sä et asukaan jossain keskustan vanhoista taloista), joten joudut ripustamaan kankaan seinälle, mutta ehkä sen saisi sinnekin jotenkin sopivasti koteloimalla naamioitua. Joku epäsuoraa valoa kattoon tarjoava viritys tai jotain.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Laita samalla makkarin kattoon peili sängyn päälle.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Iso kangas on täydellinen syy pehmoilla eli viritellä huoneen jokaiseen näkyvään seinäpintaan verhot.

Esimerkiksi kuten meikäläisellä.


No tossa on kyllä jo harrastuneisuutta mukana :D

Mulla on kyllä ihan ton vastakohta. Avointa tilaa, pari seinää käytännössä pelkkää ikkunaa ja sisustus suhteellisen vaalesävyistä modernia skandinaavista tyyliä. Pohdin kyllä tilan pimentämistä verhoilla, mutta totesin sen mahdottomaksi urakaksi kun valoa tulvii käytännössä jokasuunnasta. Helpompi odottaa pimeän tuloa kuin himmentää huonetta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Toki saa. Kultturellia leimaa voi vielä roimasti vahvistaa hankkimalla hyllyyn jotain vanhoja mustavalkoisia eurooppalaisia elokuvia.

No on tuossa tietysti tuokin. Eikä mun valikoimani Ingmar Bergmanin elokuvia, ranskalaista uutta aaltoa ja italialaista neorealismia ole nyt lähtökohtaisestikaan ihan olematon; pienellä vaivalla kai sitä laajentaisi kompensoimaan kotiteatterin moukkamaisuutta. Tai sitten ei: eivät nuo leffat oikein toimi kotona, vaan edellyttävät vanhanaikaista ja tunnelmallista leffateatteria. Jotenkin ajatus kulturellista elokuvaharrastuksesta näyttävässä kotiteatterissa on vähän kuin joku ajattelisi, että hyväkään kotikahvinkeitin (ja -mylly! Ei saa unohtaa myllyn vaikutusta!) espoolaisessa lähiössä voisi korvata tai olisi edes vaihtoehtoinen sille sosiaalis-kulttuuriselle kokemukselle ja performanssille, jota vierailu hyvässä kanta-kaupungin kahvilassa parhaimmillaan on.

Sitä paitsi sun Kitinätietoutesi on taas ihan tuuliajolla: mä olen muuttanut pois Helsingin niemen vanhoista ja korkeahuoneisista taloista jo aikoja sitten!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Sitä paitsi sun Kitinätietoutesi on taas ihan tuuliajolla: mä olen muuttanut pois Helsingin niemen vanhoista ja korkeahuoneisista taloista jo aikoja sitten!


En omista mustaa kirjaa, niin en ole tietoinen kaikista asioista, mutta tuohan on törkeä pyhäinhäväistys sun kitinäimagoa kohtaan. Sä olet niiiiiin perttiytymässä :D

Ja sen autenttisen kahvikokemuksen toki saa vain ja ainoastaan Italiassa vierailemalla ei turistialueella sijaitsevassa kahvilassa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Kai nyt Stadium-korttia lompakossaan kantavalle...

Siellä ei enää tarvitse erillistä korttia!!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Formulamaksukanavat ja peilit makuuhuoneessa eivät kyllä kuulosta yhtään perttimäiseltä. Koetetaanko sinua pelastaa perttiydeltä näillä isällisillä neuvoilla?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ok. Voisi hifistelijää harmittaa jos kertoisin käyttäväni plasmassani "automatic energy saving" säätöjä koko ajan päällä. :)


Kyllä toi ehdottomasti kuulostaa senkaltaiselta asialta joka hifistelijää harmittaisi. Tai ei ehkä harmittaisi, mutta saattaisi aiheuttaa tarvetta kertoa miksi se on huono vaihtoehto ja opastaa kohti oikeaa nautintoa. Toi on kyllä sinänsä kätevä heitto, että se empiirisesti testaa esittämäni hypoteesin.

Jännää muuten, että tässä asiassa mua ei yhtään kiinnosta hifistellä. Aihepiiri ei vaan oikein herätä suurempia intohimoja.


Se voisi harmittaa lisää siinä suhteessa, että itse paneeli on käsittääkseni minulla sellainen että sen kai voisi joku vähemmän tarkka hifistelijä hyväksyäkin kehityskohteeksi. Ympäryslisäkkeethän tietty ovat hifistelijän mielestä kuraa/liian vaatimattomia.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kai nyt Stadium-korttia lompakossaan kantavalle...

Siellä ei enää tarvitse erillistä korttia!!

No toi nyt vaan korostaa tätä alennustilani syvyyttä! Kun kerrankin on saanut jonkin VIP-krotin, siitä ei luovuta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:Ja niin kuin mä tossa aikaisemmassa viestissä yritin tuoda esiin, niin tykki katossa tai kirjahyllyn päällä ja katosta aukeava kangas on paljon huomaamattomampi kuin iso telkkari. Vallankin jos viet sen vanhan telkkarin pois olohuoneesta, pystyt luomaan kohtuullisen illuusion televisiomattomasta taloudesta. Eiku sun kattohan on tietysti liian korkealla (mä oon nyt tosi pettynyt, jos sä et asukaan jossain keskustan vanhoista taloista), joten joudut ripustamaan kankaan seinälle, mutta ehkä sen saisi sinnekin jotenkin sopivasti koteloimalla naamioitua. Joku epäsuoraa valoa kattoon tarjoava viritys tai jotain.


Imagotietoinen baskeripää pistää seinälle kiinteän kankaan ja sijoittaa kymppitonnin videoinstallaatioon, joka pyörii kankaalla tauotta vierailujen aikana.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Vesper »

sivustahuutaja kirjoitti:Imagotietoinen baskeripää pistää seinälle kiinteän kankaan ja sijoittaa kymppitonnin videoinstallaatioon, joka pyörii kankaalla tauotta vierailujen aikana.

Saiskohan sitä kissantappovideota vielä jostain?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Jollei saa niin näyttää vaan Teemu Mäen pärstää niin vierailulle tuleva tiedostavaisto honottaa innoissaan kuin pekingin ankka juuri ennen kun siltä pistetään pää poikki.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Wanha sotaratsu 50 tuuman plasma siirtyi ajasta ikuisuuteen eilen. Nyt arvon, pitäisikö seuraava olla plasma vai LCD. Tod. näk. plasma, koska katselukulma on isompi, heikompi valovoima ei ollut nykyisessäkään ongelma.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkähän takia plasma on jotenkin paitsiossa nykyään? Kuitenkin musta on mustaa ja katselukulma laaja. Pienempää valovoimaa en ole tosiaan havainnut ongelmaksi.

Nykyistä plasmaa (siis eilen kuollutta) pystyi katsomaan lähes nollakulmasta. LCD:t eivät ymmärtääkseni vastaavaan pysty.Tähän tietysti joku saattaa kysyä, miksi TV:tä pitäisi katsoa nollakulmasta. Koska niin voi tehdä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Minkähän takia plasma on jotenkin paitsiossa nykyään? Kuitenkin musta on mustaa ja katselukulma laaja. Pienempää valovoimaa en ole tosiaan havainnut ongelmaksi.

Plasma syö enemmän virtaa, joten se ei ole viherpipertäjäekohippiystävällinen vaihtoehto. Mitään järkevää syytä dissaamiseen ei ole, kaikki on ollut plasmoissa parempaa jo pidemmän aikaa. Legendaariset Pioneerin Kuro-töllöt olivat, yllätys yllätys, plasmoja. Panasonicin Viera-mallisto saavuttaa Pioneerien (mustan) tasoa pikku hiljaa, kunhan ei vain sorru ostamaan malliston halpisskeidaa. Thx-sertifikaatti on tietysti must.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin