Taulutelkkareista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:32-tuumaisissa ei ole. Kuten jo yllä totesin, skaalaukseen näyttölaitteen resoluutiolla on erinomaisen paljon vaikutusta sille, miltä lopputulos näyttää.


Noinhan se on. Nyt ja lähitulevaisuudessa skaalaillaan ylöspäin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

bedlam kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ja itse asiaan: en ole vähimmässäkään määrin hifistelijä, katson vain maksuttomia perus-tv-kanavia sekä vanhanaikaista perus-DVD:tä. Pelikonsolia tai tietokonetta en suunnittele laitteeseen koskaan kytkeväni. Katson TV:tä noin 2,5-3 metrin päästä, enkä halua, että laite dominoi huonetta sisustuksellisesti. Näillä spekseillä ja Kitinän ohjeilla päädyin valitsemaan Anttilan 37-tuumaisen tarjous-Panasonic-plasman (899 euroa) ja Pixmanian Sony KDL 32 S 3000 (kotiinkannettuna 749 euroa) välillä. Ostin jälkimmäisen. Olenko totaalisen dumbo vai melkoisen vajukki?

Jos Sonyssa on digiviritin ja meinaa sillä katsella, niin voi olla että valinta osui nappiin. Muutoin kyllä mun kokemuksella ja oman maun mukaan Panan plasmojen kuvanlaatu hakkaa Sonyn lcd:t. Mutta onpahan noihin Sonyihin moni ilmeisesti ollut tyytyväinen, vierekkäin töllömalleja kaupassa vertailemalla D3000-mallin mustan syvyys oli vain omaan silmään aivan hirviän hailakka.
Plasma ois mummielestä ehottomasti järkevin juuri tuossa tapauksessa ettei tietsikkaa tai konsolia siihen meinaa kytkeä.

Niin. Oli tässä sellainenkin seikka, että telkkari tulee huoneeseen, jossa on hirveänkokoinen eteläikkuna. Panasonicin kiiltävä pinta ja plasman ymmärtääkseni heikompi valonsieto väänsivät vaakaa Sonyn LCD:n suuntaan. Muuten olen kyllä samaa mieltä, juuri tuohon käyttöön jos johonkin plasma olisi kova sana. Mutta sitten taas toisaalta (varoitus: Helsinkikeskeistä läppää tulossa), Graniittitalon Anttilassa on juuri nuo telkkarit vierekkäin, ja plasman kuva näytti kieltämättä hieman paremmalta. City-käytävän Anttilassa vastaavasti töllöt vierekkäin, mutta Sony säädetty huomattavasti paremmaksi, eritoten ottaen huomioon suunnittelemani katseluetäisyyden. Ota siitä sitten selvää. Ja noin niinku esineenä pidin diskreetimmästä Sonysta enemmän. Kuin myös hinnasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Jaa, ei kyllä ole noilla Sonyn karvalakkimalleilla mitään jakoa Panan plasmalle. Sonyn W ja X -sarjat voi kyllä peitota Panan halvan plasman HD-matskulla valoisissa kohtauksissa. Muuten ei kyllä ole jakoa.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kävin hakemassa tänään faijan kanssa McSeniileille töllön makkariin. 37 tuumaa piti olla. Suosittelin ehdottomasti pansun plasmaa, joka irtoaa noin 900 eurolla. Faijalla on olohuoneessakin pansun 50" plasma mun suosituksesta. Mutta ei kun vittu kun nyt piti olla Full-HD:tä kun Full-HD on kuulemma super, ja olisi ihan pässiä ostaa mitään HD-Ready plasmatelkkaria, kun näin oli verkkokaupan puolituttu mikälie Tix-niminen myyjäkin sanonut faijalle. Full-HD on luxor ja huva kuva.

Nno, osti sitten 1200+ eyriboria maksavan Samsungin 37" 1920x1080p LCD:n, ja tuli tunnissa siihen tulokseen että sekä kuvanlaatu että käytettävyys on ihan täyttä kuraa.

Ja niinhän se olikin. Kuva on ruma kuin saatana. Keskialueen kontrasti on hailakka ja mutta vaaleissa kohdissa kuva palaa puhki saman tien lyöden keinotekoisen liiallista kontrastia naamalle. Mustasta saa kyllä melko mustaa, mutta silloin kaikki muukin on harmaata, paitsi valkoinen palaa puhki. Värisävyt ovat paremmat ja luonnollisemmat jopa keittiön pikkuphilipsissä.

Niin ja se käyttö. Digivirittimelle ja -kanaville on oma menunsa joka ei ole missään kytköksissä telkkarin normaaliin menuun jonka alla on analogiviritykset jne. Kun kanavat virittää, se numeroi ne 800+ numeroilla. Niiden numeroita ei voi muuttaa, paitsi yhteen ainoaan favorites-listaan, ja jokainen kanava pitää numeroida siihenkin erikseen, muuten esimerkiksi TV1 löytyy kanavanumerosta 856 tms. Töllössä ei toimi kuvasuhteen automaattivalinta mitenkään, vaan se näyttää kaiken 16:9 kamankin 4:3 suhteessa, kun televisio on "auto wide" kuvasuhteessa. Hetken saattaa pitää kanavanvaihdon jälkeen 16:9 päällä, mutta tulee aina ja kaikissa tilanteissa siihen tulokseen että lähetys on 4:3 kamaa viimeistään 2s kuluessa.

Uskomattoman paska televisio.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Uskomattoman paska televisio.


No kai se vei sen takasin ja vaihto parempaan?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:No kai se vei sen takasin ja vaihto parempaan?

Full-HD -mantra ja liikkeessä nähty blu-ray -aivopesu toimi. Ei taida oikein ylpeys riittää, kun monta päivää ja viimeiseen asti puhuin sitä ostamaan jotain muuta ja sanoin että se tulee pettymään siihen vehkeeseen totaalisesti verrattuna 350 euroa halvempaan plasmaan, mutta ei uskonut. Vaihtoa/palautusta vielä vaikeuttaa kaupantekoon liittynyt kytkykauppa.

Tietokonemonitoriksi tuosta juuri ja juuri saattaisi olla, mutta aika surkuhupaisaa ajatella tuollaista yli 1200 euron käyttökelvottoman surkeaa valopaneelia jonkun makuuhuoneeseen, jossa vieläpä ainoana kytkettynä laitteena on pöytäantenni DVB-T lähetyksien vastaanottamista varten.

Ihmiset on hulluja, ja etenkin tyhmiä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Puilla lämpiävä kuvaputkitelkku vaihtuu huomenna malliin Sony Bravia KDL-32D3000. Liikkeessä tuon kuvanlaatu näytti parhaalta kokoluokassaan, toivotaan että pelittää sitten kotioloissakin.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:Puilla lämpiävä kuvaputkitelkku vaihtuu huomenna malliin Sony Bravia KDL-32D3000. Liikkeessä tuon kuvanlaatu näytti parhaalta kokoluokassaan, toivotaan että pelittää sitten kotioloissakin.


Pimeässä elävät plasmaolennot hyökkäävät kohta joukolla kimppuusi. Be warned.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Pimeässä elävät plasmaolennot hyökkäävät kohta joukolla kimppuusi. Be warned.


Joo, olen varautunut tähän mahdollisuuteen :)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:Pimeässä elävät plasmaolennot


Höpöpuhetta. Ei tarvitse olla pimeässä, kun musta näkyy valoisassakin.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Voinen elää hieman himmeämmän mustan kanssa, mutta en luonnottoman väristen naamojen tai kohisevan, epätarkan kuvan kanssa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti:, mutta en luonnottoman väristen naamojen tai kohisevan, epätarkan kuvan kanssa.


Miksi ihmeessä sitten LCD:n ostit? :D
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:Miksi ihmeessä sitten LCD:n ostit? :D


Kuules, Plasmaolento!! Tutkailin kaikki 32-tuumaiset (isompaa en kotiini huoli), ja näistä tuon kuva näytti aina vaan parhaalta omaan silmääni useammassa liikkeessä. En tiedä onko silmissäni sitten vikaa, mutta siksi.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:En tiedä onko silmissäni sitten vikaa, mutta siksi.


Ei ole. Plasmaoliot tietysti väittävät muuta konrastikiimatippa peniksen päässä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti:
Kuules, Plasmaolento!! Tutkailin kaikki 32-tuumaiset (isompaa en kotiini huoli), ja näistä tuon kuva näytti aina vaan parhaalta omaan silmääni useammassa liikkeessä. En tiedä onko silmissäni sitten vikaa, mutta siksi.


Mjuu. Oman silmän mukaan tuo pitää valita.

Velipoika laittoi 40" JVC:n LCD ja sen kuva taasen ei yhtään maistu mun makuun. Oma 43" plasma Pioneer pesee sen 100-0 paljon paremmalla väritoistollaan ja terävämmällä kuvallaan. JVC:llä ei ole mitään jakoa tässä väännössä.

Sitä mä en kyllä ymmärrä, et miksi ostit vain 32" ruudun. Sehän on ihan sikapieni!

Niin, ja mun käytössä plasma puskee ulos 99% ajastaan kaapelikanavien sisältöä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:Velipoika laittoi 40" JVC:n LCD ja sen kuva taasen ei yhtään maistu mun makuun. Oma 43" plasma Pioneer pesee sen 100-0 paljon paremmalla väritoistollaan ja terävämmällä kuvallaan. JVC:llä ei ole mitään jakoa tässä väännössä.


LCD-telkuissakin on eroa.

Sitä mä en kyllä ymmärrä, et miksi ostit vain 32" ruudun. Sehän on ihan sikapieni!


Niin moni muukin on sanonut. Minusta taas tuokin on melkoisen iso, ainakin huomattavasti isompi kuin mikään aiemmista telkuista. 37" olisi jo käynyt kimppuun.

Niin, ja mun käytössä plasma puskee ulos 99% ajastaan kaapelikanavien sisältöä.


Jaa, mulla ei taas yhtään. Katselen muutenkin telkkua vähän. Jonkin verran normikanavia ja sitten vähäsen leffoja tavallisena DVD:nä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Taitaa olla vähän turhaa vääntöä, kun ei kai 32-tuumaisia plasmoja ole myynnissä ensinkään.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Taidat olla oikeassa! :D
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Nyt se tuli!! On se sitten hieno! :D :D :D
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Zeb kirjoitti:Nyt se tuli!! On se sitten hieno! :D :D :D


Oliko ensimmäinen koskaan?
Kirjoitan tätä alasti
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:Nyt se tuli!! On se sitten hieno! :D :D :D


Ensi tekniikan maailmassa vertaillaan Sonyn 32-tuumaisia LCD-telkkarien eri malleja. Voit sitten lukea tuliko maksettua liikaa :)
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti:Ensi tekniikan maailmassa vertaillaan Sonyn 32-tuumaisia LCD-telkkarien eri malleja. Voit sitten lukea tuliko maksettua liikaa :)


Äh, mä olen niin kovin huono jossittelemaan. Jossittelu on ikävä harrastus. Olen mieluummin tyytyväinen ja mietin jotain muuta! :]
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

McJanne kirjoitti:Oliko ensimmäinen koskaan?


Ensimmäinen taulu-tv minulla koskaan.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Zeb kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Oliko ensimmäinen koskaan?


Ensimmäinen taulu-tv minulla koskaan.


Right on! Koffilaisittain, ensimmäinen maistuu aina parhaalle.
Kirjoitan tätä alasti
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Jos tämä on vielä ajankohtainen, niin sonyn W4000-sarja on aika houkuttava. alkaen 32" mallista FullHD, ilma-, kaapeli- ja hdtv-viritin ja laadukas lcd-putki. Jos jotain puuttuu, niin conax-moduuli pitää ostaa erikseen. Ei ole hinnalla pilattu, 40" mallikin <1500 €.
Vastaa Viestiin