Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mutta suurimmatkaan voitot eivät tunnu miltään jos kukaan ei ole jakamassa kanssasi saavutustasi.


Tää on kyllä häviäjän lausunto tää.


Äh, koetin päästä ND:n pään sisälle. Kyllä minun mielihyväni tunteita voisi moinen parannus lisätä.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Salkku on edelleen kehittynyt mukavasti:


Osake1 199 750,00
Osake2 4 783,50
Osake3 6 168,00
Osake4 7 794,60
osake5 31 265,00

Koko salkku yhteensä (EUR) 249 761,10

Eli salkkuhan on hajautuksen kannalta päin värisilmää. Yksi firman muodostaa 80% salkun arvosta.

Nyt tietysti ihmettelette, miten olen päätynyt näin hajautusohjeen vastaiseen salkkuun.

Syy on se, että maksaessani osakaslainani firmalle päädyin laittamaan koko summan 100k osakesarjaan 1, koska minulle oli kiukaankuuma sisäpiirin vihje suoraan hevosen suusta. Ko. sisäpiiritieto ei kuitenkaan sittemmin koskaan realisoitunut, mutta ko. osake silti on kehittynyt niin hyvin, että lopputulos on tämä.

Minun periaatteessa pitäisi tasata osakepainot, mutta en halua, koska sitten joutuisin maksamaan myyntivoittoveroja rutkasti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:Minun periaatteessa pitäisi tasata osakepainot, mutta en halua, koska sitten joutuisin maksamaan myyntivoittoveroja rutkasti.

Joo ei kannata myydä osakkeita voitolla just noiden verojen takia.

Minä olen holdannut osakkeitani lähinnä laiskuuttani. En ole jaksanut edes hajauttaa näitä yhdestä puodista "lahjaksi" saatuja osakkeita. Pitäisi varmaan ostaa biolääketiedettä eiku vihreää teknologiaa. Tai sitten grillikyljysosakkeita, kuten eilen boksilta katsomassani Vaihtokaupat-leffassa joka oli niiiiin hauska Eddie Murphyn ansiosta, vaikka tallenteen lopusta puuttuikin vikat 10 min. Saatana!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Minun periaatteessa pitäisi tasata osakepainot, mutta en halua, koska sitten joutuisin maksamaan myyntivoittoveroja rutkasti.

Joo ei kannata myydä osakkeita voitolla just noiden verojen takia.



Sarkasmimittari värähti!

Jos salkku kehittyy myönteisesti, niin ei kannata myydä, koska silloin verovelkavipu lisää tuottoa.

Nyt pitäisi vain tietää, kehittyykö salkku myönteisesti. Harmi, että kristallipallosta on patterit lopussa.

Koska aion myydä vasta 20:n vuoden kuluttua, niin uskon, että parempi pitää verottajan rahat kasvamassa korkoa.

Tietysti olisi myös kätevää, jos tietäisi, miten myyntivoittoja verotetaan 20:n vuoden kuluttua.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Tietysti olisi myös kätevää, jos tietäisi, miten myyntivoittoja verotetaan 20:n vuoden kuluttua.


Perintövero tulee nousemaan.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tietysti olisi myös kätevää, jos tietäisi, miten myyntivoittoja verotetaan 20:n vuoden kuluttua.


Perintövero tulee nousemaan.


Se on perikunnan murhe. Sitä paitsi 20:n vuoden kuluttua olen vasta nuorekas 62-vuotias.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mistä näitä senttejä tulee:

Koko salkku yhteensä (EUR) 255 284,10

No, kaikkihan on imaginaarista, kun en myy. Vuoden päästä salkun arvo voi olla murto-osa tästä, mutta nyt näyttää mukavalta.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

No nyt löyty Davelle (ja miksei vaikka poikuudellekin) riskitön sijoitus, joka ei maksa mitään!
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^"Sijoitusalan yritys Shareman kokoaa kuralla olevista sijoituksista pottia, jota vastaan yhtiö ottaa pankista lainaa ja sijoittaa sen tuottavampiin osakkeisiin. "

Tuota... eivätkö näin fiksut ihmiset olisi jo alun perin voineet ostaa niitä tuottavampia osakkeita?

Tuossa kiinnostaa erityisesti tämä kohta: "Keränen korostaa, ettei hanke ei maksa asiakkaille mitään. Jos salkun kehitys on negatiivinen, Shareman vastaa puuttuvan osuuden pankille eli pantteja ei realisoida"

Mikäs pantti se sellainen on, jota ei realisoida? Jos se on pantti, niin tarvittaessa se realisoidaan ja siinä vaiheessa Asko Keränen ei todennäköisesti enää vastaa puhelimeen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriD kirjoitti:^"Sijoitusalan yritys Shareman kokoaa kuralla olevista sijoituksista pottia, jota vastaan yhtiö ottaa pankista lainaa ja sijoittaa sen tuottavampiin osakkeisiin. "
Tuota... eivätkö näin fiksut ihmiset olisi jo alun perin voineet ostaa niitä tuottavampia osakkeita?
Tuossa kiinnostaa erityisesti tämä kohta: "Keränen korostaa, ettei hanke ei maksa asiakkaille mitään. Jos salkun kehitys on negatiivinen, Shareman vastaa puuttuvan osuuden pankille eli pantteja ei realisoida"
Mikäs pantti se sellainen on, jota ei realisoida? Jos se on pantti, niin tarvittaessa se realisoidaan ja siinä vaiheessa Asko Keränen ei todennäköisesti enää vastaa puhelimeen.

Palvelu on tarkoitettu tumpeloille, jotka tuskailevat salkkunsa paskuutta. Firman sijoittajat ovat tietysti rahoituksen aatelia, Buffetin klooneja. Ja riskitön tuotto on aina ihan jees, siksi me kaikki olemme niin saatanan rikkaita.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Shareman maksaa 12 prosentin korkoa sijoituksille

Wincapita on kuollut, eläköön Shareman!
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

yhteensä osakkeita 310 417 .

Kumma juttu. Etukäteen ajattelin, että kun 300k poksahtaa, niin tuntuisi jotain.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriD kirjoitti:yhteensä osakkeita 310 417 .

Kumma juttu. Etukäteen ajattelin, että kun 300k poksahtaa, niin tuntuisi jotain.


Kyll mä nyt jonku juoman oisin ton kunniaksi korkannut. Tosin, tässä konkursissa tollasten asioiden haaveileminen on aika tää ilmiö:

Kuva

Ei mutta kiva homma kyllä että tili karttuu!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Haemaeraemies kirjoitti:
Ei mutta kiva homma kyllä että tili karttuu!


Ehkä tässä vaikuttaa se, että tiedän, että niin kauan, kun en löy osakkeita lihoiksi, tämän hetkisellä kurssilla ei ole juuri merkitystä.

Toki on mukava, että summa on 310k eikä esim 200k, mutta vuoden päästähän se taas voi olla vaikka 150k.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Salkkuni ongelma on, että sen hajautus on erittäin huono. Itse asiassa sitä käytännössä ei ole. Vastoin kaikkia perusohjeita.

81,6% rahoista on kiinni yhdessä osakesarjassa. Tämä johtuu siitä, että kun maksoin velkani Oy:lleni, ja Oy osti osakkeita, laitoin kaikki kiinni yhteen osakesarjaan. Tämä, koska minulla oli siitä määrättyä tietoa, joka tosin ei sitten lopulta toteutunut. Joka tapauksessa nyt siis lähes kaikki on kiinni yhdessä sarjassa.

Pitäisi tietysti hajauttaa. Ongelma on se, että jos hajautan, joudun maksamaan myyntivoittoverot. Kun en maksa myyntivoittoveroja, pystyn pitämään "verottajan rahat" edelleen sijoitettuna ja salkun tuotto kasvaa (jos siis salkku tuottaa - sitähän ei voi tietää).

Eli hajautus pienentäisi riskiä, mutta samalla nettotuoton odotusarvokin alenisi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Siinä potilaiden leuka loksahtaisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Siinä potilaiden leuka loksahtaisi.


Muuten kyllä, mutta sitten mun grilli ei näkyisi:

Kuva
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Salkun arvo 340 279 EUR

400k jos ennen ensivuoden loppua poksahtaa, niin pitäisi kait ottaa grillillä kaikki mausteet ranskalaisiin.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Salkun arvo 340 279 EUR

400k jos ennen ensivuoden loppua poksahtaa, niin pitäisi kait ottaa grillillä kaikki mausteet ranskalaisiin.


Mitä häh, siis lisämaksullisetkin? Mitä seuraavaksi, hiusten pesu parturissa?

Oi aikoja, oi tapoja. Siellä se kapitalisti luontoa raiskaa.
Came here for school, graduated to the high life
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:Salkun arvo 340 279 EUR


Kova jätkä.

Kuva
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:Salkun arvo 340 279 EUR


Kova jätkä.


Ei tuo nyt niin ihmeellinen ole, kun käsittääkseni Dave laittoi kiinni paljon enemmän kuin 35k€. Mutta hyvä potti silti.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Leevi kirjoitti:
Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:Salkun arvo 340 279 EUR


Kova jätkä.


Ei tuo nyt niin ihmeellinen ole, kun käsittääkseni Dave laittoi kiinni paljon enemmän kuin 35k€. Mutta hyvä potti silti.


Joo. Eihän siinä mitään ihmeellistä ole.

140 000 oon sijoittanut, siitä 100k lainaa. Eli tuotto ennen veroja 200k tällä hetkellä. Vuoden päästä saattaa taas olla mitä tahansa. Onneksi satuin lyömään tuon 100k lainaa kiinni juuri romahduksen jälkeen.

Ei oo tarkoitus myydä ennen eläköitymistä, ellei satu mitään yllättävää. Osingot otan kyllä kulutukseen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Miten salkun arvo on kehittynyt sitten helmikuun? Jos tätä kerran raportoidaan niin saa mielestäni raportoida ne laskutkin.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

elco kirjoitti:Miten salkun arvo on kehittynyt sitten helmikuun? Jos tätä kerran raportoidaan niin saa mielestäni raportoida ne laskutkin.


Yhteensä 346 141 €

Uusi enkka näyttää olevan.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dave kirjoitti:Uusi enkka näyttää olevan.

Mä tartteisin uuden asunnon. Voisinko saada tosta vaikka puolet?
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin