puutarhanhoito

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Josko sitä tän viikon aikana sais revittyä noi yksvuotiset rehut kukkapenkistä pois, lisää multaa ja sitte noita sipuleita pihalle... :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Saako tässä ketjussa mainita, että 1,5 kuukauden päästä mun ei tarvitse enää tehdä minkäänlaisia puutarhahommia, ei tartte edes laittaa parvekekukkia jos ei taho :]

(Never say never, mutta ei vähään aikaan ainakaan...)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Bliss kirjoitti:Saako tässä ketjussa mainita, että 1,5 kuukauden päästä mun ei tarvitse enää tehdä minkäänlaisia puutarhahommia, ei tartte edes laittaa parvekekukkia jos ei taho :]
Se on sitte niiQ onneks olkoon! :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Pihalle asetettu kompostori! Tässä yhtiössä ei ole mitään paikkaa mihin laittaa puuterhasta tulevat jätteet. Isännöitsijältä kysyttäessä vastaus on "en mä nyt voi tätä oikeastaan sanoa, mut laita ne johonkin puistoalueelle, missä ei ole näkyvissä tai tiellä". Eli kaikkien rikkaruohot, leikatut oksat yms. on tiputeltu läheiseen metsään tontin rajalle. Kiva, kiva... No, saan ainakin omani laittaa nyt mukavasti hyötykäyttöön.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Voit kertoa sille isännöitsijälle, että puutarhajätteen vieminen puistoihin ja metsiin on roskaamisrikos ja jätelain mukaisesti kiellettyä. Puutarhajäte metsään vietynä mätänee, lisää maaperän ravinnepitoisuutta ja rehevöittää metsää. Tällöin metsän luontainen kasvilajisto muuttuu ja alueella alkaa kasvaa yhä enemmän rehevän alueen kasveja, kuten horsmaa ja nokkosta. Rehevöityminen ja puutarhajäte vähentävät alueiden viihtyisyyttä ja virkistyskäyttömahdollisuuksia.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Eilen siirsin kukkapenkin toiseen paikkaan (tulevan klapilaatikon alta pois( ja rakensin uuden penkin ja siihen istutin sipuleita. Saas nähä millasta kasvustoa ens keväänä pukkaa.
Laitoin krookuksia, tulppaaneita ja muita minkä nimet ei sanonut mulle mitään mutta kuvissa näytti kauniilta :]
Nyt mun pitää piirtää vielä kartta että missä on mitäkin niin tietää sitten ens keväänä hoitaa niitä oikein..
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulla on vasta 2 kanervaa ja 6 callunaa pihalla. Pitäs jotenkin saada talvikuntoon se piha, huoh.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lidlissä on lihansyöjäkasveja myynnissä, kävin hakemassa neljä: Kaksi erilaista kihokkia, yhden tötterölehden ja yhden kärpäsloukun. Miten näitä hoidetaan? Jokaisessa on sama lappu mukana jossa lukee vapaasti suomeksi kääntäen suunnilleen näin: "Kasvi tykkää saada paljon valoa ja olla aina märkä. Älä koskaan sulje loukkua keinotekoisesti." Pyh.

Perkele mistä näitä kasveja kertyy, nyt niitä on taas 19 vaikka just annoin neljä pois.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Herra Manala kirjoitti:Lidlissä on lihansyöjäkasveja myynnissä.
Mä en uskalla ostaa, kun pelkään, että ne syö kissat. Eikun toisinpäin. Meille ei edes viidenteen kerrokseen tule ötököitä kesäisin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:Miten näitä hoidetaan?
http://www.lihikset.net/
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Syötä niille beef jerkyä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

BettyB. kirjoitti:Syötä niille beef jerkyä.
Miksei omaa mätää lihaansa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Multaa haettu 30l ja muutamia siemeniä: punaisia auringonkukkia, chilipaprikaa, ahomansikkaa, ruusukaalia, vuonankaalia ja ananaskirsikkaa. Nyt jo tekis mieli tunkea kaikki siihen multaan, jos nyt hetken vielä malttaisi odottaa... Tulis jo kevät!!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tämän verran mulla kasvaa rairuohot viikon aikana.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Nyt onkin sit vajaa sata kirsikkatomaatin tainta harvennettuna. Saman verran mansikkaa ja parikymmentä chiliä odottaa toimenpiteitä. Meille tulee hieno piha ja keittiö!!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Naapurin kundi laitto viestin: Peru kaikki torstain menot, me mennään Plantageniin.
Repesin.
Mister lähtee varmaan esiliinaks etten ihan kokonaan mein tiliä tyhjennä. Orvokkeja, neilikoita ja helvetisti multaa. Sit mun on pakko saada vähän asiantuntijaneuvoja siitä, mikä köynnös olisi parhain tohon takapihan ristikkoaitaan.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

En mä huolinutkaan misteriä mukaan. Me mentiin naapurin kanssa kaksin :]
Mukaan tarttui 3 x 50 l multasäkkiä, orvokkiamppeli, orvokkeja ruukussa, pikkutalvioita ja muuta en nyt muista.
Ihquuuuuuuuuuuuuuu.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meillä ei ole pihalle tehty vielä mitään, mutta mansikantaimet kurottelee ikkunalle jo kovasti ja samettiruusuntaimet on jo iiiiiiisoja :]
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mulla ei ole mansikoita mutta yritän kasvataa raparperiä.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Stinky kirjoitti:^Mulla ei ole mansikoita mutta yritän kasvataa raparperiä.
Helppo kaveri. Sen poistaminen puutarhasta on se vaikeampi juttu.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mä kiroan sitä sitten joskus tulevaisuudessa. Nyt aijon nauttia raparperikiisselistä ja muista raparperiherkuista.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Pidän tätä topiikkia sit pystyssä..
Takapihalta puska siirretty etupihalle ja se raparperi sai siis vihdoin uuden kodin takapihalle tuon edellä mainitun puskan paikalta.
Jossain vaiheessa pitäis hankkia tiiliä etupihan nurmiplänttiä reunustamaan ja saada se nurtsi rehottamaan.
Takapihalle pitäs puulaatikon eteen metsästää isoja kiviä. Siinä kohti ei nurtsi tuu kuitenkaan kasvamaan kunnolla niin laitetaan sitten kiviä koristukseks.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Suvinen kirjoitti:Tapan yleensä kaiken elävän, en omista yhtään viherkasvia.
Kohtalotoveri.

Ainoat parvekekukat, mitä itse olen saanut elämään koko kesän yli, on pelargoniat. Ostin niitä muutamia, ja iskin ne ihan sellaisinaan niissä muoviruukuissa parvekelaatikoihin. Kunhan muisti vähän kastella ja erityisesti nyppiä aina kuivahtaneet lehdet pois, niin hyvänä pysyivät aina lokakuuhun asti.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Noh, laittakaapas galleriaan nyt niitä puutarhakuvia!
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

huima kirjoitti:Noh, laittakaapas galleriaan nyt niitä puutarhakuvia!
Senkin Ike!
Vastaa Viestiin