Texas hold' em

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Eilen meni neitsyys oikealla rahalla. Ihan pienissä pöydissä pörräilin ja alkuun kävi turi, joten kävin hiukan isommissa pöydissä. Niistä tultiin kuiteskin häntä koipien välissä takaisin pohjalle harjoittelemaan ja nuolemaan haavoja. Illan vaihto pyöri 30 $ kieppeillä ja tappiota kirjattiin 6. Lisää harjoittelua vaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikonloppuna uskaltaudun isompaan turnaukseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässäkin taloudessa nähty pokerista johtuva ylileveä hymy.

Pöydässä viisi pataa (mukaanlukien ässä), neljä all-in:ssä ja omassa tumpussa Royal flush. Tuo siivitti turnauksen rahasijoille vaikka heads up jäikin haaveeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Noni, paloin ekan kerran ja vituttavasti. Olin 10/25snt pöydässä.
Kaveri betsas ennen floppia 1.25 ja porukkaa lakosi edestä pois, kunnes tulin mun vuoro ja laitoin reissuun saman verran. Ainoastaan sama kaveri maksoi. Pöytään tippui 10, 5, 7 erimaita. Kaveri lyö pöytään joku 5 dollaria, jonka maksan. Turni oli jotain pientä kakkaa, mutta kaveri betsaa taas vitosen, johon vastaan lopuilla eli 10 dollarillani ja tyyppi katsoo "allini". Riverillä tipahtaa kaverille kolmas kuningatar ja revin kurkoparini kappaleiksi.
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 03.05.2007 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Ja taas, tällä kertaa ylipelasin naulaparini, takkiin 15$. Muuten koko päivä peli pysyi kohtuullisesti kasassa ja saldo olikin plussalla vielä ennen illan futismatsin loppua.
Dr.Diarrhea

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Kuulin juuri veljeltäni mielenkiintoisen jutun. Hän oli löytänyt netistä pokerisivuston, jossa voi ilman oikeaa rahaa pelata NL pöytäpelejä virtuaalivastustajia vastaan. Blindsien suuruus määrää pelin tason, näin ymmärsin. En muista sivuston nimeä, mut linkkaan sen tänne, jahka eksyn illalla kotiini.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Kertokaas mistä löytäisin kadonneen peli-iloni? Ei jaksa edes aloittaa sessiota ja jos jaksankin, niin ei oikein nappaa. Pitääkö odotella syksyä ja paskoja säitä, että taas alkaa pokeri nabostelemaan?

Kuinka paljon vituttaa jos saat ässävärin flopista, mutta turnilla ja riverillä pöytä pariutuu. Siis näin:

Flop:
sA-sT-s7
Turn:
dT
River:
cA

Riverillähän olet siis jo täysin varma, että olet hävinnyt A-A-A-T-T täbölle, mutta se vihun vitullinen river-panostus on periaatteessa pakko maksaa kun olet flopilla ja turnilla pot committoitunut. Ai että tuollainen syö miestä. Ja kaverilla kädessä joku vitun A4 tai jotain muuta paskaa.
Dr.Diarrhea

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Kaksoisveljen kanssa ollaan tässä reilu vuosi juntattu menemään netissä välillä tosi aktiivisesti, välillä puhki menneen rollin vuoksi taukoa piteäen. Aika paljon on juteltu pelikokemuksista, plus mitä nyt kaverien kanssa olen läpi käynyt.

Gandhi, sun kysymykseesi vastaan, että kyllähän se vituttaa. Vitutukseen auttaa tarpeeksi iso roll ja sen mukaan blindseilla pelaaminen. Tieto siitä, että pystyy halutessaan voittavaan pokeriin on myös rauhoittava. Paras on kuitenkin kokemus. Mitä kauemmin olen pelannut ja mitä enemmän on jakoja takana, isoimmillaan 5/10 pöydissä, sitä vähemmän vituttaa häviöt, jos on itse pelannut hyvin. Ihmismieli vaan toimii näin.

Itse esimerkkijakoon vielä, että olen (veljeni kanssa) sitä mieltä, että voittavan pokerin yksi kivijalka on arvoreissut suojaamistarkoituksissa. Tai ainakin tarpeeksi isot reissut. Siis niin isot, että jos kaveri maksaa, ja hänellä on esim. vetokäsi, niin hän ylipelaisi. Familypoteissa sitten tietty reilusti potin korkuiset, jopa kahden korkuiset reissut. Mielummin varmat pois kuin jotain muuta.

Nykyään vituttaa satunnaisten omien ylipelaamisteni vuoksi hävitty iso potti, ja sitten vastustajan fisustamalla saama potti. Näitä fisustelupotteja häviää kaikki aina silloin tällöin ja varmasti ne vituttavat kaikkia. Onhan niitä toki itsekin joskus voittanut.

Nykyään ei oikeastaan mikään hetkauta, paitsi oma paska peli. Se vasta vituttaakin.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Gandhi, sun kysymykseesi vastaan, että kyllähän se vituttaa. Vitutukseen auttaa tarpeeksi iso roll ja sen mukaan blindseilla pelaaminen. Tieto siitä, että pystyy halutessaan voittavaan pokeriin on myös rauhoittava. Paras on kuitenkin kokemus. Mitä kauemmin olen pelannut ja mitä enemmän on jakoja takana, isoimmillaan 5/10 pöydissä, sitä vähemmän vituttaa häviöt, jos on itse pelannut hyvin. Ihmismieli vaan toimii näin.

Itse esimerkkijakoon vielä, että olen (veljeni kanssa) sitä mieltä, että voittavan pokerin yksi kivijalka on arvoreissut suojaamistarkoituksissa. Tai ainakin tarpeeksi isot reissut. Siis niin isot, että jos kaveri maksaa, ja hänellä on esim. vetokäsi, niin hän ylipelaisi. Familypoteissa sitten tietty reilusti potin korkuiset, jopa kahden korkuiset reissut. Mielummin varmat pois kuin jotain muuta.

Nykyään vituttaa satunnaisten omien ylipelaamisteni vuoksi hävitty iso potti, ja sitten vastustajan fisustamalla saama potti. Näitä fisustelupotteja häviää kaikki aina silloin tällöin ja varmasti ne vituttavat kaikkia. Onhan niitä toki itsekin joskus voittanut.

Nykyään ei oikeastaan mikään hetkauta, paitsi oma paska peli. Se vasta vituttaakin.


Tuo oli oikeastaan enemmän retorinen kysymys. Tuossa jaossa vituttikin nimenomaan se, että suurista arvolyönneistä huolimatta kaveri maksaa naulaparillaan flopissa ja se, että tiesit jo hävinneesi riverissä painaessasi maksunappulaa. OK, jos olisin lyönyt flopissa vaikka all-in, niin vihu luultavasti olisi foldannut, mutta sitten mulla olis jäänyt paljon rahaa saamatta (jos turni ja riveri eivät olisi olleet noin legendaarisen perseestä). Flopissa en siis koittanut edes mitään check-raise jubinoita vaan löin ihan reilusti alle vaan.

No joo. Jako muiden homojakojen joukossa. Jäi vaan mieleen.

Toinen jako, joka oli tovi sitten kaveripiirin livepöydässä, jäi myös hieman kaivelemaan. Itelläni KK ja kaverilla taas jotain AJ-suited tyyppistä. Flopissa K, turnissa A ja riverillä A. Voi sitä naurun remakkaa. Minä en nauranut. Olimme kaverin kanssa preflop all-in.
Dr.Diarrhea

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

MGandhi kirjoitti:Tuo oli oikeastaan enemmän retorinen kysymys. Tuossa jaossa vituttikin nimenomaan se, että suurista arvolyönneistä huolimatta kaveri maksaa naulaparillaan flopissa ja se, että tiesit jo hävinneesi riverissä painaessasi maksunappulaa.


Pottikertoimia on ne tuntevan pelaajan vaikea olla noudattamatta. Mutta tämä "pakko"maksu riverillä on tosi tyypillinen, vaikeakin juttu. Kyllähän sitä voi jättää maksamatta, mutta silloin vastustajaa pitää osata lukea ja sitä salettikättä haistaa.

Mielestäni pelasit esimerkkikäden oikein, mutta vastustaja oli vaan onnekas, siis sen lisäksi että fisusteli.

Kyllähän sä nämä jo tiedätkin. On vaan mukava turista "rakkaasta" aiheesta 8)
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Kyllähän sä nämä jo tiedätkin. On vaan mukava turista "rakkaasta" aiheesta 8)


Näinpä. :)

Son muuten kumma juttu, että pokerissa on jopa hauskempaa mehustella bad beateilla kuin good beateilla. Son varmaan tää suomalainen nöyrä ja brassailua välttelevä luonne, jonka takia mieluummin puhutaan 'epäonnistumisista' kuin suurista voitoista.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ei vittu, mun on pakko kans opetella nää termit ja päästä pätemään. Ei noista selityksistä uskos millään että tässä pokerista puhutaan.

Olin parin flowilla reisannut 20 kun kaveri floppas täysristiin. Ajattelin, että varma nakki jos C5/V6/H9-yhdistelmällä saan riverissä täystyrmäyksen. Mutta kun oli kyseessä familypotti, laskin riskin under-flägälle ässällä ja odotin T5 tai Ör parin biittiflappia pöytään, jakajasta kolmanteen aaltoon vasemmalle. Ei tullu. Arvatkaa vituttiko, kun koko vitosen nostolla tunaroin river-dancen nostossa ja pelkkä kurkohai voitti jakajan viimeisen täysbiittaavan tappajahain.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:Ei vittu, mun on pakko kans opetella nää termit ja päästä pätemään. Ei noista selityksistä uskos millään että tässä pokerista puhutaan.

Olin parin flowilla reisannut 20 kun kaveri floppas täysristiin. Ajattelin, että varma nakki jos C5/V6/H9-yhdistelmällä saan riverissä täystyrmäyksen. Mutta kun oli kyseessä familypotti, laskin riskin under-flägälle ässällä ja odotin T5 tai Ör parin biittiflappia pöytään, jakajasta kolmanteen aaltoon vasemmalle. Ei tullu. Arvatkaa vituttiko, kun koko vitosen nostolla tunaroin river-dancen nostossa ja pelkkä kurkohai voitti jakajan viimeisen täysbiittaavan tappajahain.


ROFLMAO!!!! :rofl:

Viimeistän river-dance ja täysbiittaava tappajahai tipautti... pomo ihmettelee kun nauran palaverissa ääneen...
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No ei mutta tolta se mun korvaan kuulostaa! Kyl mä siinä telkkariohjelmassa jotenkuten kärryillä pysyn sentään.

Onkos kellään sellasta kyseiseen peliin tarkoitettua settiä, jossa ois jonkinlainen alusta ja panosnappulat mukana? Paljonkohan sellaisella olisi hintaa? Oishan se illanvietossa hienoa rykäistä esille.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:No ei mutta tolta se mun korvaan kuulostaa! Kyl mä siinä telkkariohjelmassa jotenkuten kärryillä pysyn sentään.

Onkos kellään sellasta kyseiseen peliin tarkoitettua settiä, jossa ois jonkinlainen alusta ja panosnappulat mukana? Paljonkohan sellaisella olisi hintaa? Oishan se illanvietossa hienoa rykäistä esille.



http://www.pokerimarketti.fi

Tuolta saat alotuspaketit, kanvasit, pelikortit ja kirjallisuutta (suosittelen). Nopea, luotettava ja edullinen.

Jos ei muuta, niin ainakin tuolta saat käsitystä hinnoista.

Pelimerkit kannattaa alusta lähtien olla hyvät, koska sitten myöhemmin sä haluut päivittää muovimerkkis kuitenkin savimerkkeihin. Hyvät muovikortit tuo myös kummasti lisäfiilareita pelitunnelmaan. Mulla on vaan tollanen kangas, joka laitetaan pöydälle pöytäliinan tapaan. Son riittänyt hyvin ja nostaa pokeritunnelman jälleen uuteen sfääriin.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kiitän ja kumarran, täytyypäs tutustua sivustoon! Enpähän olisi ikinä arvannut, että kokonaan asialle pyhitetty firmakin Suomesta löytyy.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bedlam kirjoitti:Kiitän ja kumarran, täytyypäs tutustua sivustoon! Enpähän olisi ikinä arvannut, että kokonaan asialle pyhitetty firmakin Suomesta löytyy.


Suomessa 50k pelaajaa, ei ehkä ihan heikko busines.

itse ostin Citymarketista Pro Poker salkun 49.90. Samat osat ilman salkkua peltilootassa 29.90.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Noni, eilen oli ensimmäinen päivä kun jäin selkeästi voitolle (=muutama kyNppi). Kiitos siitä kyllä kuului muutamalle fisulle, mutta eikait se ole kiellettyä niiltä ryöstää massit poies. Päivän kymysys kuuluukin: Jos huomaat fisun pöydässä niin "paikan tullessa"(= esim. kukaan muu ei maksanut) alennatko kynnystä lähteä pelaamaan ryöstämisen toivossa?

Sit tuolla 10/25snt pöydissä ja alaspäin huitelee noita pelaajia, jotka pelaavat ison blindin lisäksi n. yhden käden tusinasta tai vähemmän. Onko tuo tyyli sit jostain kotoisin vai pelaavatko kyseiset heput useampaa pöytää samaan aikaan? Itse en ole vielä oikein multihandin pelaamista sisäistänyt ruutuja pienentämällä, koska ruuduista ei tahdo saada tarpeeksi selvää. Päällekkäisten ruutujen "pop-up":kaan ei oikein tahtonut toimia mulla, tarkoitan että reagointiaika ei oikein riitä. Viikon olen tässä vasta takonut, joten mieluusti kuulisin muiden pelaamistyyleistä.
Dr.Diarrhea

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Vihtis, rutiinin kasvaessa pystyt parhaimmillaan pelaamaan neljää täyttä pöytää samanaikaisesti. Kyllä sä kahta pystyt varmasti jo nytkin.

Mut tokihan sitä kannattaa fisun kohdatessa alentaa pelikynnystä. Täytyy vaan olla tarkkana, ettei mukaan änge muita (kiinteitä) pelaajia. Ja tuota kynnystä ei kannata alentaa kuin vähän. Sitten lopussa(kin) fisu maksaa enempi eli ei malta olla foldaamatta. Mut malttia, malttia.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

En ole tainnut muistaa syyttää teitä seksittömyydestäni. Tai siis eihän se teidän vika ole, että mieheni lukee kitinää ja hiffaa tätä kautta vanhan tuttavansa pokerin ja rupeaa valvomaan yöaikaan niin, ettei jaksa enää aamunusutellakaan ennen duuneja... :huokaus: Mä en viitti ees perehtyy tähän taitolajiin (tösöstä vilkuilu riittää), koukkuunnun aina kaikkeen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vihtahousu kirjoitti:Viikon olen tässä vasta takonut, joten mieluusti kuulisin muiden pelaamistyyleistä.


No ei paljon kauempaa.

Mieluiten pelailen 10-45 hengen sittariturnauksia, joskus isompia. Micro-panoksen pöydissä meikäläisen tiukalla pelityylillä harvoin jää rahasijojen ulkopuolelle. Mitä isompi panos, sitä harvemmin tuolla tyylillä voittaa. Yleensä pelaan käsistä turnauksessa 7-15%, suurin voitto tullut kun ennen finaalipöytää pelasin vain muutaman big blindin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Vihtahousu kirjoitti:Viikon olen tässä vasta takonut, joten mieluusti kuulisin muiden pelaamistyyleistä.


Selvinpäin ja kiireettömänä pikkusittareita TAG:isti. Nousuhumalassa pikku fixuja LAG:isti ja koomakännissä erittäin LAG:isti pikkusta no limittiä multi tablaten.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Geetzu kirjoitti:En ole tainnut muistaa syyttää teitä seksittömyydestäni. Tai siis eihän se teidän vika ole, että mieheni lukee kitinää ja hiffaa tätä kautta vanhan tuttavansa pokerin ja rupeaa valvomaan yöaikaan niin, ettei jaksa enää aamunusutellakaan ennen duuneja... :huokaus: Mä en viitti ees perehtyy tähän taitolajiin (tösöstä vilkuilu riittää), koukkuunnun aina kaikkeen.


Kah. Vallan yllätyin kun huomasin, että G sai pokerisäikeeseenkin ujutettua postauksen omasta seksielämästään.

Opettele narttu pelaamaan sitä pokeria tai vaihtoehtoisesti otat mieheltäs poskeen kun se pelaa!
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

MGandhi kirjoitti:Opettele narttu pelaamaan sitä pokeria tai vaihtoehtoisesti otat mieheltäs poskeen kun se pelaa!

Kumpaas herralle sais olla?

Äläkä kultaseni viitsi nartutella muita narttuja ettei mun tarvitse päivittää lutkitteluketjua.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

http://nettipokeri.info/10-ohjetta-aloittelijalle

Siinä kohtuullisen hyvä sivusto aloittelijoille.
Vastaa Viestiin