Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja huima »

^ :D

Jos samaan aikaan lukee täällä, että Bluntlyllä on pienennystavoite ja sitten Facebookissa on erilaisia ruokaövereitä - niin jossain on does not compute.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos et olisi tuhonnut luetunymmärtämistäsi shamppakaljalla ja sokerilla niin olisit huomannut, että niissä FB-jutuissa pelkästään haaveilen övereistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Tuosta motivaatiota junnamiseen: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =108359701

Ihan huikeita suorituksia.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:Tuosta motivaatiota junnamiseen: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =108359701

Ihan huikeita suorituksia.


vakuuttavaa. Ite oon jumissa tässä -13 kilossa, välillä meni jo kilo takasinpäin. PERKELE. olis pitänyt ottaa jotain mittoja, jos jotain kiinteytymistä tapahtuu niin vois edes niistä luvuista nautiskella. Muutoin tuntuu että ihan saatanan tiukassa on kokonaistavoitteeseen pääsy, oon ruuasta jo tosi tarkka mutta jotainhan sitä on pakko syödä että jaksaa reenata. Pitää taas opetella ulkoistamaan nälän tunne ja miettiä ihan puhtaasti järjellä onko tarpeen syödä. AARRGH!!! Epätoivo iskee.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Georgina kirjoitti:Epätoivo iskee.

Muista nälkävelka.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vesper kirjoitti:Muista nälkävelka.


äh, mulle ei oikeen uponnu se artikkeli. Pakkohan sitä on olla nälissään jotta laihtuu, kyllä siihen tottuu ja nälkä on tyydytettävissä paljon entistä pienemmällä ruokamäärällä. Mutta ko nyt tuntuu että ruokamäärä on jo hyvin hanskassa, liikettä on ja saataran paino ei tipu! Kai se ei auta ko syödä vielä vähemmän ja vetää reenit pahalla sisulla.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Georgina kirjoitti:Pakkohan sitä on olla nälissään jotta laihtuu


Asia on täysin päinvastoin: pakkohan sitä on lihoa takaisin dieetin loputtua, jos laihduttaessa on nälkä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Hans Jörgen kirjoitti:Asia on täysin päinvastoin: pakkohan sitä on lihoa takaisin dieetin loputtua, jos laihduttaessa on nälkä.


Paskaa. Ylipainosella ihmisellä on muka aina nälkä. Sillä näläntunteella ei oo mitään tekemistä sen kanssa että se tarvis ruokaa. Sitä mukanäläntunnetta on vaan opittava sietämään, se vähenee kun sitä ei ruoki. Mä olin nälättömällä dietillä 2 vuotta, paino ei mennyt mihinkään suuntaan. Kun lopetin nälkään syömisen ja mietin järjellä onko tarpeen syödä, olen nyt n. 9 kk aikana tullut sen 13 kiloa alas.

Edit: tietenkään siinä tapauksessa väittämäsi ei ole paskaa että rupeaa laihkarin jälkeen syömään kuten ennenkin, siihen mukanäläntunteeseen, tottakai silloin lihoo.
Viimeksi muokannut Georgina, 05.03.2013 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hans Jörgen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Pakkohan sitä on olla nälissään jotta laihtuu

Asia on täysin päinvastoin: pakkohan sitä on lihoa takaisin dieetin loputtua, jos laihduttaessa on nälkä.

Ja yleensä vielä vähän sen lähtöpainon yli.
Work like a captain, play like a pirate.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Georgina kirjoitti:
Paskaa. Ylipainosella ihmisellä on muka aina nälkä.


Ehkä sinulla on näin, itselläni ei ole samaa ongelmaa ollut. Tuolloinhan vika on korvien välissä, ei fyysisessä nälän tunteessa. Toivottavasti saat homman kuosiin, muuten en näe mahdollisuuksiasi pysyä uusissa mitoissasi merkittävinä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Hans Jörgen kirjoitti:Ehkä sinulla on näin, itselläni ei ole samaa ongelmaa ollut. Tuolloinhan vika on korvien välissä, ei fyysisessä nälän tunteessa. Toivottavasti saat homman kuosiin, muuten en näe mahdollisuuksiasi pysyä uusissa mitoissasi merkittävinä.


No haista ny kakka. "Toivottavasti saat homman kuosiin" Jos oon jumalauta pudottanut jo 13 kiloa, niin ei täsä nyt paskasti pois kuosista olla. Ehkä ois pitäny laittaa jo ensimmäiseen viestiin että kaipaan tsemppiä ja kehuja eikä mitään jeesustelua että "turhaan työtä teet, vituiksi menee kuitenkin."
Kai mä nyt tiedän että se vika on korvien välissä, aion lopun ikääni käyttää näläntunteen järjen kautta ennenkuin syön.

tsemppaan ite! Oot tehny ison työn! Näytät ihan vitun hyvältä! Tää on vaan hetkellinen set back, nyt nainen pysyt tiukkana niin kesällä se sixpäkki näkyy ja juokseminen on kevyttä kuin mikä! Hyvä Minä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^93->77kg kisoja varten 2011toukokuun alusta syyskuun alkuun. Ei tehnyt edes tiukkaa, mutta ei ollut kyllä kestävääkään. Nyt 5v tapahtumahorisontin tavoitteena 65-70kg pysyvästi (lähtö oli 88, nyt jossain 84 kieppeillä vuoden alusta).

Syömään joutuu ihan _helevetin_ paljon enemmän jos meinaa, että putoaa "jumikohdasta" alaspäin, FYI.
Kirjoitan tätä alasti
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:
Paskaa. Ylipainosella ihmisellä on muka aina nälkä.



Syö paskan sijaan parempaa ruokaa, niin ei ole nälkä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:Syö paskan sijaan parempaa ruokaa, niin ei ole nälkä.


salaattia, rahkaa, raejuustoa, kanaa, kalkkunaa, vähän ruisleipää, marjoja, jonninverran lihaa, pastaa riisiä. Miten pitäis muuttaa?

(ah, masokisti täällä hakkaa päätään seinään, pitäis pitäytyä tässä IRL tsemppauksessa)

Suvinen, kiitos :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:
salaattia, rahkaa, raejuustoa, kanaa, kalkkunaa, vähän ruisleipää, marjoja, jonninverran lihaa, pastaa riisiä. Miten pitäis muuttaa?
)


Hyvähän toi on. Itse lisäisin ruisleivän jokaiselle aterialle.

Syö purukumia ja juo vissyä. Nuo molemmat auttaa siinä tilanteessa kun heikko mieli halajaa jääkaapista lenkkimakkaran pätkää vaikkei ole edes nälkä.


Jumahtaminen kuuluu diettaamiseen. Kollega on 15 kk aikana pudottanut 105 kg --> 76 kg. Sanoi että paino jumi viikkoja ja tuli sitten muutaman kilon kerrralla taas alas. Ei tehnyt muutoksia ruokavaliion, vaan jatkoi samalla mallilla eteenpäin. Nyt se entinen fatso on sixpack-kunnossa.

Äläkä aseta liian tiukkaa aikataulua, kuten esmes: juhannuksena pitää näyttää mattieskohytöseltä. Siitä ei tule kuin turhia paineita.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo tuolla toisessa ketjussa näkyy. lähtö oli 104,1 ziloa, tänäaamuna näytti aamuvaaka 97, eli 7 ziloa on lähtenyt, vain ruokaa muistiin merkitsemällä, ei oo rautaa eikä muuta vääntöä lisännyt, nytkin on sisäinen tulehdus-hermojumi jalkaterässä, joten liikuntaa ei lisätä ainakaan viikkoon jonka Napromexin kuuri kestää.. Lääkäri sanoi että hyvä hyvä! pitää vaan vielä lisätä tuokailukertoja ja vähentää ruokailuväliä..(pikkuinen nousu johtuu varmaa suolapurkin kannen tipahtamisesta suolan arviossa? Pitäää lakata lisäämästä suolaa kuin hyppyselinen kerrallaan..) siis ruokailu ollut 5-6 kertaa päivässä, vaikka kahvikupopikin niin aina jotain. Pitäisi olla 8-10-12-14-16-18-20-22-uni-8-10-12-14-16-jne.? annoa 1000-2000kJ?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Joo, kyllä se tästä, kiitos! Mun pitää saada uskoa että elämäntapamuutoksella voi saada pysyviä tuloksia, eihän tässä muuten olis mitään järkeä!?!
Ollu taas vaan vähän hankalampi kausi kun lähteä tuon saikun jälkeen käynnistelemään ja tulokset ei näy missään. Tosin eilen illalla sovittelin viime kesän vaatteita, se on keväällä kovasti shoppailua kun kaikki roikkuu jo nyt päällä. :)
13 kiloa on jo likellä 20% pudotettuna lähtöpainosta, se kuulostaa vakuuttavalta :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Georgina kirjoitti:
No haista ny kakka. "Toivottavasti saat homman kuosiin" Jos oon jumalauta pudottanut jo 13 kiloa, niin ei täsä nyt paskasti pois kuosista olla. Ehkä ois pitäny laittaa jo ensimmäiseen viestiin että kaipaan tsemppiä ja kehuja eikä mitään jeesustelua että "turhaan työtä teet, vituiksi menee kuitenkin."
Kai mä nyt tiedän että se vika on korvien välissä, aion lopun ikääni käyttää näläntunteen järjen kautta ennenkuin syön.



Ei ollut tarkoitus dissata suoritustasi, kova saavutus. Kyseenalaistin ainoastaan nälkään perustuvan ruokavalion toimivuuden pidemmän päälle. En vain usko, että sellainen toimii normiruokavaliona kenelläkään.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Hans Jörgen kirjoitti:Ei ollut tarkoitus dissata suoritustasi, kova saavutus. Kyseenalaistin ainoastaan nälkään perustuvan ruokavalion toimivuuden pidemmän päälle. En vain usko, että sellainen toimii normiruokavaliona kenelläkään.


Hieman hengitettyäni ymmärrän pointin. Musta vaan tuntuu että mä oisin luonnostaan hyvä läski, en usko että mun näläntunne noudattaa kehon tarpeita vaan se on mielihaluista tai opetelluista tavoista syntynyttä. Siksi oon päättänyt kyseenalaistaa sen loppuiäkseni, mä kyllä kykenen sen handlaamaan mutta jonkin verran keskittymistä se vaatii. Vähän armollisempi voinee itselleen olla kunhan paino saa pysyä samoissa lukemissa alaspäin menon sijaan mutta itsekuriin oon valmistautunut silloinkin.

Väittäsin että toisilla hoikkana pysyminen on helpompaa, niillä ei vaan ole niin nälkä. onko se sitten geneettistä vai opeteltua, mene ja tiedä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää voi olla myös vähän määrittelykysymys. Siis millainen on näläntunne? Varmaan myös yksilökysymys. Mä en oo tajunnut koskaan niitä "pikkunälkä"-mainoksia, koska en koe mitään pikkunälkiä. Mulla on joko ihan käsittämätön, lamauttava ja kiukuttava supernälkä tai sitten ei ole. Toisinaan tekee jotain mieli (usein), mutta en miellä sitä näläksi vaan mieliteoksi. Jos en päätä syödä jotain tiettyä määrää, niin syön helposti ihan hitosti liikaa, niin paljon, että tulee paha olo. Myös kylläisyyden tunne siis puuttuu.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä olen pysynyt saman kokoisena syömishäiriöelämästä selvittyäni sillä simppelillä keinolla, että syön vain ruoka-aikoina ja maltillisen määrän.
Saatan kyllä "korvata" iltapalan järjettömällä määrällä jäätelöä tai muuta höttöä mutta kun se tapahtuu kuitenkin n. kerran kolmessa kuukaudessa, sillä ei juurikaan ole vaikutusta.

Syön myös pullaa. Ja kakkua. Ja kaikkea muutakin turhaa - mutta en koko ajan ja joka päivä vaan ruoka-aikoina silloin kun syön :D
Makkaraa en ole syönyt yli kahteenkymmeneen vuoteen ja nyt reilun vuoden olen ollut syömättä myös lihaa.

Voi tietty olla, että olen just se vitun ärsyttävä tyyppi, joka ei vain liho.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä olen just se pikkunälkä. Jos mahdollisuus on ja en kiellä itseäni niin tungen koko ajan suuhun jotain pientä nakkia, leipää, jogurttia, mysliä. Tää pahenee kun vedän päivät vauhdilla ja menen illalla nälissäni sisään niin syön nonstoppina pari tuntia. Tän oon lopettanu, päätän jo aamulla mitä syön illalla kun menen kotiin ja muuta en syö. Menen nukkumaan kun se nälkä vituttaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:Mä olen just se pikkunälkä. Jos mahdollisuus on ja en kiellä itseäni niin tungen koko ajan suuhun jotain pientä nakkia, leipää, jogurttia, mysliä. Tää pahenee kun vedän päivät vauhdilla ja menen illalla nälissäni sisään niin syön nonstoppina pari tuntia. Tän oon lopettanu, päätän jo aamulla mitä syön illalla kun menen kotiin ja muuta en syö. Menen nukkumaan kun se nälkä vituttaa.


Just ton takia painotan syömiset iltapäivään ja iltaan. Päivällä pärjää vähemmälläkin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun salaisuus on liikkuminen. Kun on löytänyt sellaisen mielekkään ja joka kelin kattavan lajikirjon, ei tarvitse kuin nauttia. Voin syödä ja syönkin aika paljon, enkä lihoa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

-15 kg! Jumaliste että oon kuningas!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin