Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja exsu »

HyväGinajee! :cheer:
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Niba »

Georgina kirjoitti:-15 kg! Jumaliste että oon kuningas!

Teitä kutsutaan kuningattariksi?Mä en ole edes prinssi, ehkä prinssinakki?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Sponge or Bread (This Can't be Healthy) - Julian Bakery
http://www.youtube.com/watch?v=IdDfF4hXfj4
Moottoritie Töölön läpi ry.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:-15 kg! Jumaliste että oon kuningas!




Komea suoritus. Onnittelut!

Kauanko meni?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:-15 kg! Jumaliste että oon kuningas!


Komea suoritus. Onnittelut!

Kauanko meni?


Viime vuoden kesäkuusta. Kunhan ollaan tän vuoden kesäkuussa niin oon ottanut vielä lisää 5 kg ja näkyy se sixpäkki ;)

Sitte on kyllä löysät pois ja pysyn siinä 70 vuotiaaksi asti!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja Exsulle ja Masalle kiitos kannustuksesta :]
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

Georgina kirjoitti:Viime vuoden kesäkuusta. Kunhan ollaan tän vuoden kesäkuussa niin oon ottanut vielä lisää 5 kg ja näkyy se sixpäkki ;)


Hyvä tahti! Arvostan!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Niba »

olisko tossa jollekin jotain SOPIVAA? KAikki ei tietenkään sovi kaikille..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

^^ Munki mielestä tää on hyvä! Mutta mä en oo millään kuurilla, pistin vaan elämäntavat uusiksi.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Niba »

Näinhän se on, en tiedä elämäntavoista, mutta viinamäen tuotteisiin en ole koskenut n. jussin jälkeen, liikuntaa en vielä ole lisännyt, 42eeroa ottaa koleme kk punttia, jos sillä aloittaisi kadonneen lihaksen metsästyksen, ruokaa seurannut 2kk kohta, ei kai tämä mikään elämäntapa ole? Ehkä minusta tulee huippueläkeläisurheilija? Kierrettä on kohta vaikea katkaista..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

no niin ei olla jumissa vaihteeksi, taas läks kilo nyt siis -16 kg. Rupesin jo miettimään että miten mä neljän kilon päästä toteutan semmosen hallitun pysäytyksen... Lisäänkö päivään yhden pienen aterian? Nostanko ateriakokoa? Menenkö samalla tavalla ja sallin itseni joskus lipsua? Vai tarviiko sitä edes lisätä, eikö pienempi ihminen kuluta vähemmän energiaa? Hitto ko olis viitsinyt/viitsis laskea niitä kaloreita, mutta se jo periaatteena mua ärsyttää. Silleen mukava lopettaa miinuksella meno että vois olettaa että juoksukunnon kohotus ja lihasmassan kasvatus tulee vähän helpommin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

Georgina kirjoitti:Rupesin jo miettimään että miten mä neljän kilon päästä toteutan semmosen hallitun pysäytyksen...


Pitäisikö sitä vauhtia alkaa hidastaan jo nyt? Lisää vähitellen ruokaa niin että painon pudotus hidastuu ja lopulta pysähtyy. Toinen vaihtoehto on lisätä hiukan reilummin sit 4 kilon päästä. Oletan, että se varsinainen pysäyttäminen ei noin vain onnistu, vaan paino heiluu pari kiloa sinne tänne vähän aikaa ennen kuin sen tasapainon löytää. Siitä sitten kun lähtee lihasmassaa kasvattamaan, niin varmaan vaaka kannattaa unohtaa kaapin perälle pölyttymään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

annepa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Rupesin jo miettimään että miten mä neljän kilon päästä toteutan semmosen hallitun pysäytyksen...


Pitäisikö sitä vauhtia alkaa hidastaan jo nyt? Lisää vähitellen ruokaa niin että painon pudotus hidastuu ja lopulta pysähtyy. Toinen vaihtoehto on lisätä hiukan reilummin sit 4 kilon päästä. Oletan, että se varsinainen pysäyttäminen ei noin vain onnistu, vaan paino heiluu pari kiloa sinne tänne vähän aikaa ennen kuin sen tasapainon löytää. Siitä sitten kun lähtee lihasmassaa kasvattamaan, niin varmaan vaaka kannattaa unohtaa kaapin perälle pölyttymään.


En mä ehkä vielä. Mä en muutenkaan taida olla kauhean pitkästi siellä miinuksella että tässä on varmasti aika pienestä korjausliikkeestä kyse. Ja vaaka saa olla mun vahtina kyllä vastakin, mä kerään kyllä lihasmassan nimissä helposti läskit takas jos en vahdi itseä. Etenki reisiin näyttäs vielä jäävän löysää että vaikka paino pysys samana ja lihasmassa kasvais niin mä luulen että se olis ihan positiivinen ilmiö. Mutta kyllä siinä jonkinlainen ennakointi voi varmasti olla paikallaan ja täytyy varmasti pientä heiluntaa painossa sitten osata sietää myös ylöspäin!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Georgina kirjoitti:no niin ei olla jumissa vaihteeksi, taas läks kilo nyt siis -16 kg. Rupesin jo miettimään että miten mä neljän kilon päästä toteutan semmosen hallitun pysäytyksen... Lisäänkö päivään yhden pienen aterian? Nostanko ateriakokoa? Menenkö samalla tavalla ja sallin itseni joskus lipsua? Vai tarviiko sitä edes lisätä, eikö pienempi ihminen kuluta vähemmän energiaa? Hitto ko olis viitsinyt/viitsis laskea niitä kaloreita, mutta se jo periaatteena mua ärsyttää. Silleen mukava lopettaa miinuksella meno että vois olettaa että juoksukunnon kohotus ja lihasmassan kasvatus tulee vähän helpommin.


Hieno suoritus. Minua vaan hiukan ihmetyttää vaakaan tuijottaminen, Eikö peili ja mittanauha ole parempi ?

Ei laardi kuluta energiaa vaan lihakset, joten ei pelkkä painon lasku merkitse kulutuksen vähenemistä. Sinulla varmaan kuitenkin lihasmassa on kasvanut.

Hyvältä vaikuttaa kaikenkaikkiaan.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

BrianW kirjoitti:Hieno suoritus. Minua vaan hiukan ihmetyttää vaakaan tuijottaminen, Eikö peili ja mittanauha ole parempi ?

Toki mä olen kovasti katsellut peiliinkin! Mittoja ei vaan ole tullut otettua joten vaaka on mun mielestä hyvä koska se on lahjomaton ja kiloina on helppo asettaa konkreettinen tavoite mihin mennään sen kummempia kyselemättä. Eiköhän niitä senttejäkin ole lähtenyt kun ratsastushousutkin meinaa tippua jalasta, tulee kallis shoppailukevät :D

BrianW kirjoitti:Ei laardi kuluta energiaa vaan lihakset, joten ei pelkkä painon lasku merkitse kulutuksen vähenemistä. Sinulla varmaan kuitenkin lihasmassa on kasvanut.

Loistava pointti, niinpä tietysti! Tosin mä en ole varma tuosta lihasmassan kasvusta, 35 kg vesipänikkä tuntuu painavammalta kuin aiemmin. Toki se voi liittyä siihenkin ettei ole itsellä samaa vastapainoa repiä sitä kuin ennen, mene ja tiedä.

BrianW kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa kaikenkaikkiaan.


Jesh, kiitän!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Viime kesän jälkeen olen pudottanut 17 kiloa. Metodi:
- Kevyt ruokavalio: liian sokerin, kovan rasvan ja hiilihydraattien välttäminen.
- Liikuntaa (melkein) joka päivä. Kävelyä. Yleensä reilu tunti.
- Aamulla syön hedelmiä (vain hedelmiä) tyhjään vatsaan ja sen jälkeen odotan 20 - 30 min. ennen kuin syön muuta. Auttaa laihduttamista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Niba »

Luonnontieteilijänä sanoisin, että sellaista mitä ei voi mitata ei ole olemassa.

Sovin lääkärin kanssa että laihdutan kymmenen kiloa, milläs vitulla sitä mittaisi ellei vaa'alla?
Miltä joku asia näyttää voi vaihdella ajankohdan, valaistuksen, mielentilan yms. mukaan, ei helvetti mikään muun kerro kuin vaaka mikä on tilanne, mittanauha kertoo tietenkin myös mutta muutokset tapahtuvat hitaammin, mittaamisesta vaa'alla saa tietenkin lisää tukea pyrkimyksilleen. Pitää vertailun onnistumisen vuoksi mitata tilanne aina samalla tavoin muuten tarkatkaan mittaukset vaaä kerro tilanteesta yhtään mitään. Eikä vaa'an katsominen vaadi fysiikan loppututkintoa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:Wanhaan malliin paino nousi 3 kg. Lienee suurimmaksi osaksi nestettä. Suolaiset tuhdit aamiaiset ja oluen lipittely iltaisin.


En oo vieläkään päässyt aivan eroon näistä "hiihto"lomalla kertyneistä kiloista. Vielä 1kg jäljellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tänään oli hesarin nyt- liitteessä juttu parikymppisestä tytöstä, joka oli lihonut 58 kiloa viidessä vuodessa, eli käytännössä tuplannut painonsa. Siinä puhuttiin laihduttamisen vaikeudesta ja siitä, miten melko pienilläkin extrakaloreilla paino nousee tahattomasti ja huomaamatta. Näin varmaan, mutta 58 kiloa? Kyllähän tuo jo vaatii jotain syömishäiriötä tai elimellistä häiriötä tai jotain muuta probleemaa? Voiko itsensä syödä vahingossa 58 kiloa ylipainoiseksi? Ehkä 10, jopa 15, mutta 58? Huh!

http://nyt.fi/20130322-viidessae-vuodes ... n-peiliae/
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lisäkilo on 7000 kaloria. Ei se pelkällä pyhällä hengellä tartu, vaan vaatii kunnon pitkäaikaista mässäilyä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lisäkilo on 7000 kaloria. Ei se pelkällä pyhällä hengellä tartu, vaan vaatii kunnon pitkäaikaista mässäilyä.

Itse imuroin 35 kiloa puolessa vuodessa. Pussi sipsejä ja kaksi olutta joka päivä. Helppoa.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exsu kirjoitti:Tänään oli hesarin nyt- liitteessä juttu parikymppisestä tytöstä, joka oli lihonut 58 kiloa viidessä vuodessa, eli käytännössä tuplannut painonsa. Siinä puhuttiin laihduttamisen vaikeudesta ja siitä, miten melko pienilläkin extrakaloreilla paino nousee tahattomasti ja huomaamatta. Näin varmaan, mutta 58 kiloa? Kyllähän tuo jo vaatii jotain syömishäiriötä tai elimellistä häiriötä tai jotain muuta probleemaa? Voiko itsensä syödä vahingossa 58 kiloa ylipainoiseksi? Ehkä 10, jopa 15, mutta 58? Huh!

http://nyt.fi/20130322-viidessae-vuodes ... n-peiliae/


No tollahan oli ongelmallinen suhtautuminen ruokaan oikeastaan koko elämän ajalta. Mun yks ystävänystävä on tosi vaikeasti ylipainoinen ja lisäksi ihan sairaan huonokuntoinen. Se on alle parikymppisenä ollu vielä tosi hoikka mutta kaveri kertoi ettei se silloinkaan syönyt ihmisiksi. su-ti mätti ruokaa ihan tolkusti ja sitten paastosi loput päivät että näyttäs hyvältä viikonloppuna baarissa. Jossain vaiheessa kai se paastoaminen on jäänyt pois koska nyt painoa taitaa olla reilu 100. Vasta se oli saanut ajan lihavuusleikkaukseen mutta oli kai sitä jotenkin säikähtänyt koska on nyt muutaman kuukauden ollu elämäntaparemontissa. Toivottavasti sillä pitää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Niba kirjoitti:Luonnontieteilijänä sanoisin, että sellaista mitä ei voi mitata ei ole olemassa.

Sovin lääkärin kanssa että laihdutan kymmenen kiloa, milläs vitulla sitä mittaisi ellei vaa'alla?
Miltä joku asia näyttää voi vaihdella ajankohdan, valaistuksen, mielentilan yms. mukaan, ei helvetti mikään muun kerro kuin vaaka mikä on tilanne, mittanauha kertoo tietenkin myös mutta muutokset tapahtuvat hitaammin, mittaamisesta vaa'alla saa tietenkin lisää tukea pyrkimyksilleen. Pitää vertailun onnistumisen vuoksi mitata tilanne aina samalla tavoin muuten tarkatkaan mittaukset vaaä kerro tilanteesta yhtään mitään. Eikä vaa'an katsominen vaadi fysiikan loppututkintoa.


Onhan se näinkin mutta jos ihminen todella muuttaa elintapansa ja ryhtyykin treenaaman kunnolla niin laardi voi lähteä ja lihasmassa kasvaa, joten ei se vaaka ole ainoa onnellisuuden mitta. helppo tosin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Muistetaan pysyä kohtuudessa!



Kyllä on sairas maailma, kun iso osa yhteydenotoista tulee tytöiltä, jotka haluavat olla samanlaisia.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hiihtolomalla tulleet 2kg vieläkin roikkuu (pun not intended) mukana. En oo kyllä tosissani yrittänytkään niistä päästä eroon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin