TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään lauantaina 17.1. TV5 12:30.

Cat Ballou, western/komedia, USA, 1965) Simpsakka opettajatar (Jane Fonda) palaa kotikyläänsä villiin länteen ja huomaa isänsä olevan vaikeuksissa. Hän palkkaa turvakseen nimekkään mutta holtittoman pyssysankarin. 92 min. Ohjaus: Elliot Silverstein. Pääosissa: Dwayne Hickman, Jane Fonda, Lee Marvin, Michael Callan, Nat 'King' Cole, Stubby Kaye, Tom Nardini.

Tuo oli nuorempana suosikkileffojani, ja vieläkin toimii. Lee Marvin sai tuosta lievästi alkoholisoituneen revolveri"sankarin" roolista Oscarinkin. Lisäksi nuori Jane Fonda on pan.... söpö. "In Wolf City Wyoming, in Wolf City Wyoming".
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tellus loppui jo hyvän aikaa sitten. Laadukas sarja, jonka viimeinen jakso oli kuitenkin pettymys.

.
Jaa? Ei siinä viimeisessä jaksossa IMO mitään huonoa ollut. Sopiva lopetusjakso.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään 28.1 TV5 21:00 HANNA.

Suosittelen. Hanna on siis herkkä tyttönen, joka sattuu olemaan myös geenijalostettu supertappaja. Alkaa Kuusamosta! Saoirse Ronan täytti tuolloin vasta 16, myös isäänsä näyttelevän Eric Banan liikehtiminen sujuu komiasti. Vaikuttavaa, että monet kohdat on kuvattu yhtenä otoksena. Chemical Brothersien taustamusiikki sopii.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

"Hannan" kuvauksista.

Saoirse
:h: :h: :h: :h:
Kaipa tuo on jo nyt laillisessa iässä?
Suomea jo Rakastaa. Mahtaisiko kelvata vanhempi suomalainen mies?



Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Viime yönä oli minulle ennennäkemättömin jaksoin "Game on Thrones"- maratoni. Taas. Olipa daramatiikkaa ja yllättäviäkin juonenkäänteitä. Nyt pitää odotella, että "The Walking Deadin" uudet jaksot alkavat näkyilemään.

Tänään perjantaina 30.1. TV5 taas laupiaasti lähettää uusintana "Hannan" klo 23:10.

Sitten yhdentoista maissa "Hannan" kanssa kilpailee taas "Hurt Locker". On se Kathryn Bigalow hameväeksi aika hyvä ohjaaja.

Sekin on minulla jo toki DVD:llä, Hannaa taas ei, joten valitsen Hannan :h: 23:10 TV5

Viehättävää minusta, miten huolella se on tehty. Jokainen kuva on kaunis. Ja Hannan psykologia: Umpimetässä ilman kontakteja kasvanut pikkupimu, joka on täysin pihalla ja säikky ulkomaailmassa... ja silti muuttuu sekunneissa itkevästä lapsesta siksi tappokoneeksi mitä on. Supersankarielokuviin verrattuna hyvä sekin, että ei taikavoimia, mutta vähän tuontapainen voisi geenijalostetun mutta ihmismäisen supertappajan olettaa oikeastikin olevan.

Koreografian teki Jeff Imada. Saiorsea koulutettiin äksöniin kenenpä muunkaan kuin sifuni Bruce Leen oppilaan Dan Inosanton salilla. osin Inosantohan lisäisi Brucen juttuihin liikaa filippiiniläispaskaa.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Merkillistä katsoa sama elokuva 2 perättäisenä päivänä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Merkillistä katsoa sama elokuva 2 perättäisenä päivänä.
Mutkun olen nähnyt sen nyt vasta kolmasti, eikä sitä ole mulla DVD:llä. On se niin hyvä, Kuusamokin ja sitäpaitsi siinä on jo nyt laillisessa iässä oleva Saiorse Ronan :h: (Irlantilainen, äännetään vissiin kuin "Sorsa" tai jotain.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Merkillistä katsoa sama elokuva 2 perättäisenä päivänä.
Mä olen joskus katsonut saman elokuvan kaksi tai kolme kertaa peräkkäin :D
Teininä jonkun "se on niin ihanaaaaAaaA" -leffan? Siltähän tuo gatin juttu kuulosti, tietyllä pedovivahteella.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Viehättävää minusta, miten huolella se on tehty. Jokainen kuva on kaunis.
Koetin katsoa boksilta, oli niin helvetin ärsyttävästi kuvattu ja leikattu että muistitti enemmän huono teknobiisin musavideota kuin elokuvaa, juoni oli kliseistä paskaa ja näyttelijänsuoritukset kauniiden ja rohkeiden tasoisia. Eniten kyllä ihmetyttää mikä helvetti sinua kiinnostaa/kiihottaa tuollaisessa ihan pikkutytössä joka näyttää pikkutytöltä. Yök.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Viehättävää minusta, miten huolella se on tehty. Jokainen kuva on kaunis.
Koetin katsoa boksilta, oli niin helvetin ärsyttävästi kuvattu ja leikattu että muistitti enemmän huono teknobiisin musavideota kuin elokuvaa, juoni oli kliseistä paskaa ja näyttelijänsuoritukset kauniiden ja rohkeiden tasoisia. Eniten kyllä ihmetyttää mikä helvetti sinua kiinnostaa/kiihottaa tuollaisessa ihan pikkutytössä joka näyttää pikkutytöltä. Yök.
"Hannaa" itseään olisi kuolemanvaarallista puhutella noin epäkohteliaasti. :mrgreen:

OK, uskoisitteko että vähän provosin saadakseni aikaan pedosyytöksiä?
Onhan Saoirse itse nyt jo aikuinen ja nätti flikka. Tosin kunnon tyttö, isänsä on kuulemma kieltänyt seurustelemasta ennen kuin täyttää 30 :) Leffassa en katsonut "sillai", vaan eksyneen lapsen ja tappokoneen Jekyll-Hyde ilmiö oli tehokkaampi noin kuin jos pääosaan olisi valittu poika, joku Butthead-tyyppinen kölvi ehkä?

Näyttelijäntyöstä, että onhan Saoirsella Oscar-ehdokkuus jo nuorempana. Eivätkä Eric Bana tai varsinkaan Cate Blanchett ole kaunaritason näyttelijöitä?

Juoni on täynnä "kliseisiä" viittauksia vanhoihin satuihin, sopii, koko leffahan on satu itsekin.

Kuvauksesta, että niinhän sitä todellisuus vaihtuu kun eri ihminen katsoo ja puhuu.
Ohjaaja Joe Wrightilla on kyllä musiikkivideotaustaa, mutta onpa hieman muutakin sen jälkeen: http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Wright
Itseäni ei kasarimusiikkivideoiden diggarina sellainen häiritse, päinvastoin.

Minusta Hannassa kuvat olivat kauniisti sommiteltuja, syvyysvaikutelma huomioitu, valot ja värit kohdallaan. Minulta erikoisbonukset steadycamin juohevasta käytöstä. Kuin katsoja olisi liikkunut tappelujen sisällä.

Haastattelujen mukaan ne kuvattiin yhdellä otoksella. Mutta kumminkin moneen kertaan ja lopulta yhdisteltiin leikkuupäydällä.

Tässäkin Eric Banan metrotappeluksessa ilmeiset leikkauksen paikat olisivat aina kun kulkee pylväiden takaa. Pikkasen epäuskottavaa muutenkin juu. Miten pahikset eivät käyttäneet pyssyjään, ja joka käytti, ampuikin kaverinsa vahingossa. Ja huomioonottaen että Eric itse ei ollut geenijalostettu mutantti, vähän liian helposti keikautti nuo agentit. Siistiä kyllä ettei alleviivata milloin sai teränsä esille.

Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Historia-junkie -vaihetta pukkaa...

"Seven Ages Of Rock"
Biibiisiin laatudoku rokumusiikin historiasta. Pidin erityisesti harvinaisemmista live-taltioinneista ja rauhallisesta, asiallisesta kertojaäänestä ilman turhia paisutteluja.

"The Sixties"
CNN-uutisarkistoista keräilty doc-series, joka käy kuohuvan kuuskäänt-luvun kaikilta merkittävimmiltä puolin läpi - toki vahvalla angloamerikkalaisella painotuksella.
Amazing shit happens!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Neuvostoliiton ainoa mainostoimisto

Hulvaton dokumenttielokuva sosialismin kummajaisesta Eesti Reklaamfilmistä. Neuvostoliitossa oli kova pula tavaroista, mutta se ei Viron mainosvelhoja häirinnyt! O: Hardi Volmer & Kiur Aarma. (Kullaketrajad, Viro 2013) HD

Yle TEEMA 21:00
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vankilassa ulkomailla Foxilla puolenyön jälkeen. Mielenkiintoista mutta usein vähän ahdistavaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kuinka moni aikoo katsastaa Tuurin kyläkauppiaan? Sä oot mun möörmeid.

http://www.iltalehti.fi/viihde/20150216 ... 8_vi.shtml
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ulkolinja: Kiinalainen uhkapeli

Kivasti antoi puhtia tähän meikäläisen kituuttamiseen ja haluun maksaa velat pois asap
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

House of cardsia oon aloittanut katsomaan Netflixiltä. Hyvä. Älykästä poliittista juonittelua. Neljännen seinän rikkominen tuo oman mukavan twistinsä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Frank Underwood Cares: A House of Cards Political Ad

Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Taputtelin kolmoskauden just läpi.

Oli sillä hetkensä ja loppui tietenkin "hyvään kohtaan" mutta minusta kahteen aikaisempaan verrattuna liikaa tyhjäkäyntiä. Frankin kameralle juttelua muuten vähemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään keskiviikkona 4.3 vitosella 21:00 (ja uusinta 03:05) "12 apinaa", maailman paras elokuva. On se, kun minä niin sanon!
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

History Channelin tuotantoa: Gangland Undercover -minisarja.

Tositapahtumiin perustuva draaman-dokumentin fuusio. Keskiössä spiidin keitosta narahtanut pikkukonna, joka vankilareissun välttääkseen pyrkii soluttautumaan outlaw-moottoripyöräkerhoon.

Suhtaudun yleensä tämmöisiin väkellyksiin yleensä hyvin suurella ennakkoluulolla, mutta tämä oli oikeasti hyvä. Vei niin hyvin mukanaan että huomasin järsiväni kynsiäni parissa jännimmässä paikassa.

"Sons Of Anarcyä" tuli taannoin muutama jakso katsottua ja se on paperinmakuista pilipalia tähän verrattuna.

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Better Call Saul

Kolme ekaa jaksoa eilen. Hyvältä vaikuttaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mun mielestä liian hidastempoinen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olipas hyvä tuo Penny Dreadfulin ensimmäinen jakso. Joutuu varmaankin seuraamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

The Firm kakkoselta. Olin talletellut boksille, jäin ihan koukkuun.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Olipas hyvä tuo Penny Dreadfulin ensimmäinen jakso. Joutuu varmaankin seuraamaan.
Kahden jakson jälkeen epäilen parhaaksi 2000-luvun sarjaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin