Sivu 1/2
Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Lähetetty: 07.12.2006 12:51
Kirjoittaja eps
Olen huomannut yhä enemmän, että jotkut kauppiaat harrastavat ihan naurettavia ylisanoja myydessään vanhaa romua. Esimerkiksi tietokoneita myytäessä on tällaisia ilmoituksia:
Shokkitarjous! Nyt tämä mieletön tehokannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla uskomattomaan ulosheittohintaan 699 euroa. Säästät normaalihintaan verrattuna 500 euroa! Osta nyt, tuotteita on rajallinen määrä.
Tosiasiassa mainoksen pitäisi näyttää tältä:
Meille on jäänyt varastoon muutama edellisen sukupolven rupukannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla. Hyvällä tuurilla nämä riittävät nettiselaukseen ja sähköpostien lähettelyyn, mutta vain jos käytät vanhentuneita ohjelmistoja ja käyttöjärjestelmiä. Haluamme tuotteesta 699 euroa, vaikka sen käypä hinta lienee jossain 300 euron paikkeilla. Tuotteita on rajallinen määrä, sillä yritämme kaikin keinoin tyhjentää varastomme normaalihintaan kelpaamattomista tuotteista. Omapa oli vikamme, kun emme alun perin pudottaneet täysin naurettavaa 1199 euron hintaa ajoissa alaspäin.
Mitä muita vastaavia ylilyöntimainoksia teille tulee mieleen?
e.
Lähetetty: 07.12.2006 13:46
Kirjoittaja Sheetlord
henkilöauton tv-spotti, olisiko ollut joku Skoda:
sisältö oli se, että tällä autolla saat SUORITUSKYKYÄ - rakkauselämääsi.
Lähetetty: 07.12.2006 13:59
Kirjoittaja Quarter
Lähes jokainen meikki-/hiustenhoitotuotemainos. "Nyt 90% tuuheammat/ilmavammat/kiiltävämmät/pitkäkestoisemmat/<valitse oma adjektiivi tähän> hiukset/ripset/lopputulos/mikälie"
Se ihan ihan ihan ensimmäinen 90% oli varmasti kova juttu. Mutta jos maksimi on se 100 (joillain teistä 130) niin ei o iso juttu nostaa siitä lopusta 10%:sta 90%. Tajuutteko?

Ja sit tää lukuhan pienenee koko ajan ja lähenee sataa mutta ei koskaan saavuta sitä.
Tosin se yksi ripsarimainos huvitti... lisää pituutta 300% ja tuuheutta 360°. Siis mitä? Kiertääkö ne ripset sirkkeliterän tyylisestä koko silmäluomen, kallon sisään...? ja neljä kertaa pidemmät ripset..? hyi stana

friikki!
Lähetetty: 07.12.2006 14:08
Kirjoittaja elco
Siis jos minä pääsisin tekemään mainosspottia (mistä tahansa) niin voi sitä pyrotekniikan, erikoisefektien, Lamborghinien, stunttimiesten ja tissiblondien määrää! "Kaikki tämä ja vielä enemmän on Sinun kunhan sijoitat rahasi eRectumiin!"
Lähetetty: 07.12.2006 15:25
Kirjoittaja BettyB.
elco kirjoitti: tissiblondien
Koitas nyt äkkiä hankkiutua mainosalalle, mulla olis pikku lisätienesteille käyttöä tossa vuoden vaihteessa...
Lähetetty: 07.12.2006 15:56
Kirjoittaja par-sky
Quarter kirjoitti:
Tosin se yksi ripsarimainos huvitti... lisää pituutta 300% ja tuuheutta 360°. Siis mitä? Kiertääkö ne ripset sirkkeliterän tyylisestä koko silmäluomen, kallon sisään...? ja neljä kertaa pidemmät ripset..? hyi stana

friikki!
ripsarimainosten luvut tutkitaan itseasiassa punnitsemalla. eli oikeasti ripset ovat 300% painavammat, eivät suinkaan pidemmät tai tuuheammat.
Lähetetty: 07.12.2006 16:26
Kirjoittaja CandyMan
Quarter kirjoitti:Lähes jokainen meikki-/hiustenhoitotuotemainos. "Nyt 90% tuuheammat/ilmavammat/kiiltävämmät/pitkäkestoisemmat/<valitse oma adjektiivi tähän> hiukset/ripset/lopputulos/mikälie"
Tunnen erään meikkialalla työskentelevän kemistin, jonka työhön kuuluu validoida firmansa mainoksissa (Suomen medioissa) esiintyvät kuvatunlaiset väitteet. Siis kaivaa esille mihin tutkimukseen tai "tutkimukseen" väite todella perustuu, ja arvioida onko se ollenkaan validi. En tosin tiedä miksi hänen pitää tehdä tuo erikseen työnantajalleen, jolta kyseiset väitteet ovat alunperin lähtöisinkin (tosin eri maasta, siellä missä mainos on alunperin tehty).
Lähetetty: 07.12.2006 16:45
Kirjoittaja selika
-deleted-
Lähetetty: 07.12.2006 18:53
Kirjoittaja Bliss
Onnekseni olen ajautunut mainosalan sellaiseen umpihaaraan, jossa pätee ainoastaan tiukat faktat.
Lähetetty: 08.12.2006 10:45
Kirjoittaja Lilo
...naisilla olisi paljon vähemmän ongelmia selluliittipyllyjen kanssa.
Lähetetty: 08.12.2006 10:52
Kirjoittaja NuoriDaavid
Viimeaikoina on ryppyvoidemainoksissa alkanut näkyä (seuraan niitä siis tarkasti!) "kliinisiä tutkimustuloksia", joiden mukaan rypyt vähenivät esim 52%. Kun sitten lukee pienellä präntätyn tekstin, niin siinä lukee
*Itsearviointi, 40 naista.
Toisin sanoen 40 naista sai pakkelit ilmaiseksi ja he sitten itse arvioivat, että rypyt vähenivät 52%. Tuollaisella tutkimustuloksellahan ei ole mitään arvoa.
Lähetetty: 08.12.2006 10:54
Kirjoittaja Sheetlord
Bliss kirjoitti:Onnekseni olen ajautunut mainosalan sellaiseen umpihaaraan, jossa pätee ainoastaan tiukat faktat.
Ei kuulosta lainkaan mainosalalta vaan "ilmoitus-bisnekseltä", jokaisen kunnianhimoisen brändigurun pahimmalta painajaiselta. Missä on tunne? Brändin tuoma lisäarvo, brändiuskollisuus?
NuoriDaavid kirjoitti:rypyt vähenivät esim 52%
Tämä ei aukea mulle. Miksi naisten kosmetologiaa myydään numeroilla eikä fiiliksillä? Jotenkin olettaisi että prosenttiluvut ja "tekninen suorituskyky" kiinnostaisi lähinnä miehiä.
Jos tämä lähestymistapa ei toimisi, niin ei sitä varmaan käytettäisi. Naiset: valaiskaapa, miksi "tämän purnukan sisältö lisää ripsiesi tuuheutta 47%" on vetävämpi mainoslause kuin "tämän purnukan sisältö antaa sinulle ripset, joita räpyttelemällä saat miehet pyörimään ympärilläsi ja siskot kateellisiksi"
Lähetetty: 08.12.2006 10:56
Kirjoittaja Elppis
"valkaisee hampaasi jopa viikossa!"
Yeah right! Niin, jos käyn ensin hammaslääkärillä valkaisemassa hampaat, sen jälkeen isken muotit ja vahat hampaisiin ja värjään ne, ja viimeiset 2 päivää käytän Pepsodenttiä, niin tottakai ne on valkoisemmat ... muuten ei.
Juu, ja ripsivärimainokset on paskoja. Ei ripsistä koskaan saa niin täydellisen näköisiä kuin niillä malleilla. Mulla on pitkät ja tuuheat ripset, ja noiden mainostamien ripsivärien harjat on ihan paskoja, tulee kökköjä ja väriä tulee ihan liikaa kerralla.
Mä tykkään niistä pesuainemainoksista. Tsuih tsuih, ja suihkuttaa, niin lasi on puhdas, MWHAHA!
Lähetetty: 08.12.2006 10:56
Kirjoittaja Lilo
NuoriDaavid kirjoitti: Toisin sanoen 40 naista sai pakkelit ilmaiseksi ja he sitten itse arvioivat, että rypyt vähenivät 52%. Tuollaisella tutkimustuloksellahan ei ole mitään arvoa.
No mutta tokihan on! Jos naiset itse uskovat ihonsa siliävän ja tuntevat olonsa tosi hehkeiksi, lopputuloshan on sama lähes kuin kirurgin kautta käydessä. Rahaa vain kuluu vähemmän.
Ei kukaan ulkopuolinen huomaa dramaattista eroa kasvohoidossa käyneessäkään, mutta kummasti asiakkaat itse tuntevat suorastaan hehkuvansa... (No joo, jos nassu kovin punoittaa niin saattavat toki hetken hehkuakin.)
Lähetetty: 08.12.2006 11:07
Kirjoittaja NuoriDaavid
Sheetlord kirjoitti:
Tämä ei aukea mulle. Miksi naisten kosmetologiaa myydään numeroilla eikä fiiliksillä? Jotenkin olettaisi että prosenttiluvut ja "tekninen suorituskyky" kiinnostaisi lähinnä miehiä.
Jos tämä lähestymistapa ei toimisi, niin ei sitä varmaan käytettäisi. Naiset: valaiskaapa, miksi "tämän purnukan sisältö lisää ripsiesi tuuheutta 47%" on vetävämpi mainoslause kuin "tämän purnukan sisältö antaa sinulle ripset, joita räpyttelemällä saat miehet pyörimään ympärilläsi ja siskot kateellisiksi"
Ehkäpä naiset kokevat, että heidän älyään arvostetaan, kun heille kerrotaan tiukkaa faktaa

Lähetetty: 08.12.2006 11:08
Kirjoittaja Bliss
Sheetlord kirjoitti:Bliss kirjoitti:Onnekseni olen ajautunut mainosalan sellaiseen umpihaaraan, jossa pätee ainoastaan tiukat faktat.
Ei kuulosta lainkaan mainosalalta vaan "ilmoitus-bisnekseltä", jokaisen kunnianhimoisen brändigurun pahimmalta painajaiselta. Missä on tunne? Brändin tuoma lisäarvo, brändiuskollisuus?
Mm. automaatioteollisuuden sisäistä mainontaa, sekä helevetin laajoja tuote-esitesarjoja ammattikäyttöön.
Tylsää, mutta siinä liikkuu ihan kivasti rahaa...

Lähetetty: 08.12.2006 11:15
Kirjoittaja elco
BettyB. kirjoitti:
Koitas nyt äkkiä hankkiutua mainosalalle, mulla olis pikku lisätienesteille käyttöä tossa vuoden vaihteessa...
Jos järjestää pyrotekniikan, stunttimiehet ja Lambot paikalle niin portilla jonottavalle tissiblondiarmeijalle ei tarvitse maksaa mitään.
Lähetetty: 08.12.2006 11:17
Kirjoittaja NuoriDaavid
"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja.
Esim. deodorantin saa suihkuamaan, kun poistaa liipasimessa olevan turvakytkimen, tai teksti "kicks in when you need it".

Lähetetty: 08.12.2006 11:19
Kirjoittaja NuoriDaavid
elco kirjoitti:BettyB. kirjoitti:
Koitas nyt äkkiä hankkiutua mainosalalle, mulla olis pikku lisätienesteille käyttöä tossa vuoden vaihteessa...
Jos järjestää pyrotekniikan, stunttimiehet ja Lambot paikalle niin portilla jonottavalle tissiblondiarmeijalle ei tarvitse maksaa mitään.
Casting sofan kait kuitenkin olet valmis itse maksamaan?
Lähetetty: 08.12.2006 11:20
Kirjoittaja Sheetlord
Bliss kirjoitti:Mm. automaatioteollisuuden sisäistä mainontaa, sekä helevetin laajoja tuote-esitesarjoja ammattikäyttöön
Tylsää, mutta siinä liikkuu ihan kivasti rahaa...

Juu, en epäile

Jos olisi tilaisuus vaihtaa alaa, tekisin varmaan mieluummin tuollaista kuin tuputtaisin ihmisille tavaroita, joita he eivät oikeasti tarvitse (muka-idealisti)
NuoriDaavid kirjoitti:"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja. Esim. deodorantin saa suihkuamaan, kun poistaa liipasimessa olevan turvakytkimen, tai teksti "kicks in when you need it".

Miten niin typeryyden huippu? Tosimiehen deodorantti [yläkuva] ja tyytyväinen käyttäjä [alakuva]

Lähetetty: 08.12.2006 11:21
Kirjoittaja elco
NuoriDaavid kirjoitti:"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja.
Älä nyt. Labello(sp?) lanseerasi Miesten Huulirasvan mainoksella, jossa Marlboromies pujehti katamaraanilla vetäisten taskustaan yhden käden peukalolla operoitavan huulirasvatikun. Vaikka huuleni eivät olleetkaan rohtuneet niin minun piti lähteä siltä istumalta R-kioskille ostamaan Miesten Huulirasvaa. Seuraavana päivänä duunissa paskasakki oli mykistynyt yhden käden peukalolla operoimastani Miesten Huulirasvasta.
Lähetetty: 08.12.2006 11:23
Kirjoittaja NuoriDaavid
Sheetlord kirjoitti:Bliss kirjoitti:Mm. automaatioteollisuuden sisäistä mainontaa, sekä helevetin laajoja tuote-esitesarjoja ammattikäyttöön
Tylsää, mutta siinä liikkuu ihan kivasti rahaa...

Juu, en epäile

Jos olisi tilaisuus vaihtaa alaa, tekisin varmaan mieluummin tuollaista kuin tuputtaisin ihmisille tavaroita, joita he eivät oikeasti tarvitse (muka-idealisti)
Voi voi; punaviheridealisti on houkuteltu Pimeälle Puolelle. Strong The Dark Side is.

Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Lähetetty: 08.12.2006 11:23
Kirjoittaja Leila
eps kirjoitti:Shokkitarjous! Nyt tämä mieletön tehokannettava AMD Sempron 2200+ 40GB kovalevyllä ja 256MB muistilla uskomattomaan ulosheittohintaan 699 euroa. Säästät normaalihintaan verrattuna 500 euroa! Osta nyt, tuotteita on rajallinen määrä.
Hah, minuun tämä uppoaa ihan täysillä ja juuri minun kaltaiselle tietotekniikkarajoitteiselle urpolle nuo mainokset lienee suunnattukin.
Itseäni huvittaa siivousvälinemainokset. Vähän huis ja puis sieltä ja täältä, niin jopa kiiltää. Ei enää koirankarvoja, ei tahroja lattiassa, huoneilma on raikas, poissa on paskatahrat vessanpöntöstä. Ei se ihmelasta minun käytössäni noin toimi!!
Re: Jos mainoksissa puhuttaisiin aina totta...
Lähetetty: 08.12.2006 11:30
Kirjoittaja Lilo
Leila kirjoitti: Itseäni huvittaa siivousvälinemainokset. Vähän huis ja puis sieltä ja täältä, niin jopa kiiltää. Ei enää koirankarvoja, ei tahroja lattiassa, huoneilma on raikas, poissa on paskatahrat vessanpöntöstä. Ei se ihmelasta minun käytössäni noin toimi!!
Mä käyn aina välillä esim. Stockan siivousosastolla fiilistelemässä. Ne pakkaukset näyttää niin hurrrrjan tehokkailta! Vakuutun joka kerta siitä, että ne tökötit tekee selvää jälkeä! Tosi kurja juttu, ettei ne sitten ikinä osaa heilutella sitä mopinvartta itsekseen kuitenkaan.
Lähetetty: 08.12.2006 11:30
Kirjoittaja NuoriDaavid
elco kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti:"Typeryyden huippu" -kisassa sijoittuvat hyvin miehille suunnatut deodorantit, joihin on yritetty kehittää miehiin vetoavia ratkaisuja.
Älä nyt. Labello(sp?) lanseerasi Miesten Huulirasvan mainoksella, jossa Marlboromies pujehti katamaraanilla vetäisten taskustaan yhden käden peukalolla operoitavan huulirasvatikun. Vaikka huuleni eivät olleetkaan rohtuneet niin minun piti lähteä siltä istumalta R-kioskille ostamaan Miesten Huulirasvaa. Seuraavana päivänä duunissa paskasakki oli mykistynyt yhden käden peukalolla operoimastani Miesten Huulirasvasta.
Unohdin, että maailma on täynnä insinöörejä.