Sivu 1/2
Asiakaspalvelua!!
Lähetetty: 12.09.2006 18:55
Kirjoittaja Quarter
Mikä siinä on, että rautakaupasta ja autokaupasta ei saa hyvää palvelua ei sitten millään. Autokaupastakin vain jos heiluttelee tukkua 500e seteleitä. Miksi asiakas on nykyään aivan yhdentekevä? Kunhan rahat saa tiskiin.
Avaudun paremmin jahka käyn kaupassa ensin ja syön.
Kertokaa omia kokemuksia paskasta palvelusta ja missä siihen olet törmännyt? Oletko saanut hyvää palvelua? Oletko itse asiakaspalvelija? Onko se vaikeaa olla hyvä siinä? Millaista palautetta olet saanut? Onko asiakkaalla vastuuta hyvän palvelun saamiseksi vai voiko käyttäytyä ihan miten lystää?
Lähetetty: 12.09.2006 19:16
Kirjoittaja pikkuego
Rauta- ja autokaupan asiakaspalvelusta ei ole juurikaan kokemusta, joten niitä on mun turha alkaa kommentoida.
Olen kuitenkin itse asiakaspalvelijana ja olkoonkin se ehkä hieman ammattitaidotonta, mutta palvelua on tasan yhtä monta lajia ja tasoa kuin on asiakkaitakin. Osa selvästikin olettaa olevansa kuningas, jota asiakaspalvelijan pitää kirjaimellisesti palvella linkkuveitsenä. Asiakas voi olla juuri niin töykeä kuin sen hetkinen v*tutus sallii ja asiakaspalvelija nielee sen. Niin nieleekin, mutta mitään hyvää asiakaspalvelua ja bonusta on ainakaan multa turha odottaa.
Omalla kohdalla on tullut vastaan niin hyvää kuin huonoakin palvelua, tosin kun on saanut kokemusta aidan molemmilta puolilta, osaa käyttäytyä paremmin kummassakin roolissa. Asiakaspalvelijan tehtävänä yleensä on auttaa asiakasta parhaansa mukaan, mutta jos asiakas ei kerro mikä häntä oikeasti vaivaa, on ratkaisunkin hakeminen jokseenkin mahdotonta.
Tottakai tälläkin alalla on asennevammaisia, joita ei olisi ikinä pitänyt päästää hommiinsa. Surullista, mutta totta.
Lähetetty: 12.09.2006 20:10
Kirjoittaja Lolita
Mä sain tänään Kelan asiakaspalvelupuhelimesta todella hyvää palvelua. Langan päässä oli kohtelias nuorehko mies, hän katsoi hakemukseni tilanteen ja vakuutteli, ettei enää menisi kauaa päätökseen. Kun terästäydyin ja hieman kitisin, hän merkkasi hakemukseni kiireelliseksi. Kohteliasta ja ystävällistä palvelua paikassa, josta sitä viimeiseksi uskoo saavansa.
Lähetetty: 12.09.2006 21:30
Kirjoittaja Vaola
Autokaupassa saa varmiten hyvää palvelua lastenrattaiden kanssa. Omakohtainen kokemus. Rautakaupassa saa parhaiten palvelua olemalla nainen. Eli pähkinänkuoressa: Teidän miesten pitäisi tietää kaikki valmiiksi, eikä tarvita mitään palvelua.

Lähetetty: 12.09.2006 21:44
Kirjoittaja silsis
Vaola kirjoitti: Teidän miesten pitäisi tietää kaikki valmiiksi, eikä tarvita mitään palvelua.

Totta. Vituttaa mennä nykyään ostamaan mitä tahansa teknistä vempainta, kun heti tulee myyjältä semmosta koodia, että tietääköhän se itsekään mistä puhuu. Jo uutta töllöä ostaessa pitäis tietää kaikki vitun liitännät, teräväpiirto- yms. mahdollisuudet.
Tekis mieli sanoa, että näytänkö mä joltain assemblyn raiskaamalta, koulukiusatulta nelisilmäkoodaajalta.
Lähetetty: 12.09.2006 22:07
Kirjoittaja Geetzu
silsis kirjoitti:Tekis mieli sanoa, että näytänkö mä joltain assemblyn raiskaamalta, koulukiusatulta nelisilmäkoodaajalta.
Mun ukko rupee yleensä puhumaan oman alansa kieltä takaisin tai sit pyytää mut viereen ja laskemaan vähän paitaa tissien tieltä. Yleensä menee vinkki perille... On topic, sain Hesburgerissa tänään tosi tylyä palvelua. Tsekkaan aina luukulla, että ne nilkit on laittanu lupaamansa ketsupin ja nyt kun se puuttui, toki pyysin uudelleen, hyvä kun ei naamaan heittänyt pussukoita. Totesin vaan hv ja häpesin kotimatkan kun mietin mahtoiko se lehmä tajutakaan ja onko tää hv vittu joku Manalalta opittu nörttiheitto...
Stockalla sain niin hyvää palvelua, että piti oikein myyjätätiä kehottaa poistumaan sovituskopista, "me muksun kanssa saadaan kyllä testattua äitille uusia rintaliivejä ihan ilman apukäsiäkin".
Re: Asiakaspalvelua!!
Lähetetty: 12.09.2006 22:17
Kirjoittaja Yönmustaritari
Killkilli mainosti joskus tiivistekeskuksen o-rengas secialisteja hyvän palvelun ammattilaisiksi, johonkoitin parhaani mukaan tunkea simritin renkaita rinnalle.
Nyt onkin käynyt sitten niin, että simrit ei ole kertonut minulle kysymiäni asioita näiden kuluvan puolen vuoden aikana. Tiedä sitten miksi vaikka olen parhaani mukaan koittanut kuukauden välein heitä siitä muistuttaa.
Zip nada, mistäs me sitten viimeksi puhuimmekaan on yleensä tämän naishenkilön vastaus soittooni. Kesälomilta palattuani otin sitten yhteyttä tiivistekeskukseen, josta sain tarvitsemani tiedot saman päivän aikana jopa vielä eri ystävälliseen sävyyn.
Vedän siis tässä todistajien edessä aiemmin sanotut paheet tiivistekeskusta vastaan takaisin ja haukunkin sen sijasta Simritin palvelun hitautta. Tai mitä hitautta se enää on, kun tuskin minä sitä tietoa tulen sieltä edes saamaan.
Mut ei minua yleensä missään palvella kun en juuri missään käykään. Ruokalan tytöt töissä muistaa aina kiittää takaisin astianpalautuksessa, mikä on ihan kiva.
Lähetetty: 12.09.2006 22:27
Kirjoittaja silsis
Niin joo, vaateliikkeissä on ihan kamalan ahdistavaa, kun sitä tuntee tulleensa johonkin homobordelliin. "Moniko rivistä napitusta sun boxereissa pitäis olla?" Savethan siinä meinaa housuun tulla. Sitku peräpulpetista ampuu kaksi vielä pahempaa fabfaiffia, niin siinä sitten esität hartaan toiveesi näin aluksi vain katsella valikoimaa. Siis kunhan nämä ensimmäiset viisi sekuntia mietin, niin enköhän sitten ole jo kassajonossa maksavana asiakkaana.
Olenkin ottanut tavaksi hypätä sen soivan eteismaton yli ja hiipiä lähimmän tyynyynpurijamyyjän taakse ja kysyä korvaan huutaen purjehduskenkävalikoimaa.
Re: Asiakaspalvelua!!
Lähetetty: 12.09.2006 23:16
Kirjoittaja nokkaelain
QuarterDot kirjoitti:Mikä siinä on, että rautakaupasta ja autokaupasta ei saa hyvää palvelua ei sitten millään. Autokaupastakin vain jos heiluttelee tukkua 500e seteleitä.
Ja palvelu voi loppua sen jälkeen kun on maksettu. Ei riittänyt, että kaveri osti
kaksi uutta autoa vuoden aikana. Jälkimmäisestä puuttui luvattu ohjaustehostin (Samara, niissä sitä ei ollut ennen vakiona). Myyjän kanta oli ylimielisesti se, että "riitauta vaan". Lopulta yksi soitto maahantuojalle riitti, että myyjä korjasi virheensä nöyrästi ja maksoi kulut siihen mennessä.
Tietokonekaupoissa taas on tullut harvinaisen ääripäisiä kokemuksia. Toisissa paikoissa saa erinomaista palvelua, kun taas toisissa myyjillä tuntuu olevan lähtökohtainen asennevamma.
Aina ei ole kuitenkaan asiakaspalvelukaan tosiaan herkkua; tässä vähän aikaa sitten kebab-pizzeriassa känninen suomalaismies ei mitenkään voinut ymmärtää omaa virhettään vaan jatkoi melttoamista, kun oli jo todellisuudessa saanut ruokansa ilmaiseksi. Teki mieli jo sivullisenakin aukoa päätään.
Lähetetty: 13.09.2006 1:09
Kirjoittaja sivustahuutaja
silsis kirjoitti:
Totta. Vituttaa mennä nykyään ostamaan mitä tahansa teknistä vempainta, kun heti tulee myyjältä semmosta koodia, että tietääköhän se itsekään mistä puhuu.
Ei ne tiedä. Jos ostaja on vähänkään perillä asioista, niin hetkessä huomaa myyjien puhuvan puuta heinää.
Re: Asiakaspalvelua!!
Lähetetty: 13.09.2006 4:01
Kirjoittaja -Superior-
...
Lähetetty: 13.09.2006 6:28
Kirjoittaja Mulli75
Rautakaupathan ei ole pieniä eikä siellä toisen osaston vastaava lähde toiselle osastolle ketään palvelemaan. Tämän olen huomannut monesti.
Lauantaina käydessäni isossa rautakaupassa sai etsimällä etsiä missä ko. alueen myyjä oikein on. En minä myyjän palvelua tarvinnut muuhun kuin siihen että se leikkaa pätkän haluamaani köyttä ja kirjoittaa kuitin jonka annan kassalle.
Sitten on niitä liikkeitä joissa asiakas ei saa koskea eikä itse hakea yhtään mitään vaan jonotetaan palveluvuoroa ja myyjä hoitaa lähes kaiken esim. pieni autotarvikeliike. Välillä tekisi mieli itse mennä hyllyjen välistä hakemaan se mitä tarvitsee.
Lähetetty: 13.09.2006 10:49
Kirjoittaja JoeB
Ei varsinaista huonoa palvelua mutta eras outo asia pisti silmaan eraana paivana ruokakaupan kassalla. Ulkomaalaisalkuperainen naismyyja, ei siina sinansa kummempaa outoutta, mutta han piti puutarhahanskoja kadessaan koko ajan, tama siis ruokakaupan kassalla.
Onhan se tietysti varmaan hygieenista (tai no en sitten tieda) mutta ensimmainen kerta kuin naen tuollaista ja se kieltamatta aiheutti kummastusta.
Voi tietysti olla etta hanella oli kasissa jotain joka piti suojata tai olisiko mahdollista etta kulttuuritausta vaati sita (siksi tuo ulkomaalaistausta tuli mainittua) mutta olisi sen voinut tehda varmaan jotenkin muuten kuin "tyorukkasilla" onhan niita muunkinlaisia hansikkaita olemassa.
Ok, kiusaannun ehka pienista asioista mutta tuossa tilanteessa tuli fiilis etta tavarat joita olin ostamassa (ja kohta syomassa) tai raha jota olen antamassa on niin likaista etta sita ei paljoin kasin pysty koskemaan.
Lähetetty: 13.09.2006 11:00
Kirjoittaja saira
JoeB kirjoitti:han piti puutarhahanskoja kadessaan koko ajan, tama siis ruokakaupan kassalla.
Olin opiskeluaikana kaupan kassalla töissä, ja jos tuli kassoilla kiire, niin jouduimme soittamaan osastolta apua. Jos osaston työntekijällä oli hanskat kädessä esim. maitokaapin työntekijä, ne saattoivat unohtua käteen siinä vaiheessa, kun ruuhkaa alettiin purkamaan. Sitten vasta jossain vaiheessa muistivat ne.
Lähetetty: 13.09.2006 11:23
Kirjoittaja NuoriDaavid
Viimeksi asion peltiliikkeessä, kun piti saada parveketta varten L-pelti. Liike oli biggan
http://www.yritystele.fi/query?what=yf_ ... =espoo&ax=
Palvelu oli ystävällistä ja ripeää.
Pieni rautakauppa Rautajaakko on myös hyvä
http://www.yritysopas.com/tiedot/Vantaa ... ko_Oy.html
Lähetetty: 13.09.2006 11:50
Kirjoittaja Lolita
JoeB kirjoitti:raha jota olen antamassa on niin likaista etta sita ei paljoin kasin pysty koskemaan.
Tämä on todennäköinen syy. Raha on likaista, kun oikein rupeat miettimään, missä ne kolikotkin kieriskelevät eikä niitä kukaan koskaan pese. Sama pätee kyllä seteleihinkin. Päivän kun rahaa kämmäköi, on kädet ihan mustat.
Lähetetty: 13.09.2006 11:54
Kirjoittaja ninnithequeen
Lolita kirjoitti:Päivän kun rahaa kämmäköi, on kädet ihan mustat.
Niinpä.
Mä oon jopa joskus pessy rahaa, siis pikimustia kolikoita.
Rahanpesua kirjaimellisesti.
Lähetetty: 13.09.2006 22:46
Kirjoittaja ak
JoeB kirjoitti:Ei varsinaista huonoa palvelua mutta eras outo asia pisti silmaan eraana paivana ruokakaupan kassalla. Ulkomaalaisalkuperainen naismyyja, ei siina sinansa kummempaa outoutta, mutta han piti puutarhahanskoja kadessaan koko ajan, tama siis ruokakaupan kassalla.
Onhan se tietysti varmaan hygieenista (tai no en sitten tieda) mutta ensimmainen kerta kuin naen tuollaista ja se kieltamatta aiheutti kummastusta.
On tossa meitin lähikaupassa ainakin yksi myyjä jolla on aika useasti hanskat kädessä kassalla. Ihan supisuomalaiselta se vaikuttaa.
Lähetetty: 14.09.2006 1:42
Kirjoittaja saira
Niin joo, toinen syy, miksi voisin kuvitella myyjän pitävän hanskoja, on nikkeliallergia. Tosin silloin yleensä ei ole puutarhahanskat vaan sellaiset ohuet puuvillahanskat. Kätevämmät kolikoiden käsittelyssä.
Lähetetty: 14.09.2006 6:37
Kirjoittaja OperaDuudson
hyvää palvelua työkkärin palvelukeskuksen sosiaaliohjaajalta,mainitsin että kelalta oli tullut viime kuussa asumistuen takaisinperintä karhukirje,hän selvitti maanantaina asiaa ja voila iltapäivällä tuli ko henkilöltä soitto,kela kämmännyt sieltä tulee oikaisupäätös 2 vkon sisään eli säästin valittamalla asiasta 965€ ... uusi laki ei estä pitkäaikaistyöttömmän työllistyttyä sen maksamista ensimmäiseen kolmeen kuukauteen,nyt menee täyttä vuokraakin,tosin uusi asumistukirumba edessä mikäli työsuhde päätetään taas koe-ajalla,en kyllä uskalla odottaa mitään
Lähetetty: 14.09.2006 7:55
Kirjoittaja pikkuego
Riittääkö muuten hyväksi asiakaspalveluksi se, että osaa asiansa (ts. tekee sen mitä pitääkin) vai pitääkö asiakkaan saada jotain extraakin?
Lähetetty: 14.09.2006 7:58
Kirjoittaja AarneAnkka
pikkuego kirjoitti:Riittääkö muuten hyväksi asiakaspalveluksi se, että osaa asiansa (ts. tekee sen mitä pitääkin) vai pitääkö asiakkaan saada jotain extraakin?
Hymy on aina hyvää boonusta. ♪
Ain laulain työtäs tee! ♪
Lähetetty: 14.09.2006 9:20
Kirjoittaja sivustahuutaja
pikkuego kirjoitti:Riittääkö muuten hyväksi asiakaspalveluksi se, että osaa asiansa (ts. tekee sen mitä pitääkin) vai pitääkö asiakkaan saada jotain extraakin?
Jos asian osaaminen tarkoittaa, että asiakas on lähtiessään vähintään yhtä hyvällä tuulella kuin tullessaan, niin asiansa osaaminen riittää. Usemmat palvelufirmat sisällyttävät tämän oletuksen 'siihen, mitä pitääkin'.
Lähetetty: 14.09.2006 9:28
Kirjoittaja Geetzu
pikkuego kirjoitti:Riittääkö muuten hyväksi asiakaspalveluksi se, että osaa asiansa (ts. tekee sen mitä pitääkin) vai pitääkö asiakkaan saada jotain extraakin?
Puhelimessa kyl täytyy muistaa sanoa "onpa sulla muuten ihana ääni, oot varmaan tosi hottis". Korvaa sen hymyn.
Lähetetty: 15.09.2006 16:42
Kirjoittaja par-sky
itse olen asiakaspalvelussa. yleensä sitä pyrkii olemaan ystävällinen ja avulias, mutta kun joku alkaa urpoilla ja kiukuttelee siitä mulle, niin alkaa myös palvelun taso kärsiä.
eräs poika tuli syömään. katseli lihapullia jonkun aikaa, lastasi niitä lautaselle ja tuli mun luo kassalle valittamaan että ei hän tahdo lihapullia, hän tahtoo katkarapukeittoa mikä oli ruokalistassa, hän on koko päivän ajatellut katkarapukeittoa, ei hän voi syödä lihapullia. Minkä hemmetin takia se alunperinkään otti niitä lihapullia eikä sitä soppaa? pitikö sen mielestä mulle näyttää, että katso, iso keko lihapullia, ei tämä ole katkarapukeittoa?
nainen raivoaa että tahtoo opiskelija-alennuksen. siinä sitten selitän, että se on saanut jo sen. Sitten huudettaan siitä kuinka joku muu oli saanut ruoan halvemmalla. kelan ateriatukikortti oli sille ihan tuntematon käsite. tai salaatti-keitto lounas...
valitetaan että lasit on loppu. nätisti sanon että tuossa vasemmanpuoleisessa telineessä niitä on vielä, ota siitä. ei mene jakeluun. valitetaan vaan kuinka paskaa palvelua meillä on kun ei edes lasia saa, hän on siitä jo ainakin kolme kertaa huomauttanut että lasit on loppu. myös yhtä monta kertaa olen näyttänyt että tuossa on laseja, oikeen tarjolla, ei tarvitse lähteä kauempaa hakemaan. lopulta kävelin ihan viereen, otin lasin siitä telineestä (joka on siis alle kädenojennuksen päässä ko. henkilöstä) ja annan sen valittajalle. sain kommentin: kylläpä kesti.