Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pitäis haarukoida toukokuun alulle perheelle matka lämpimään paikkaan. Ehkä Kyprokselle. Vittu kun on suolaisia hintoja pakettimatkoissa, varsinkin all inclusive-paketit. Jos näitä järjellä ajattelee, niin 2,5k €:lla sais kohtuu paljon erilaista sisältöä lapsiperheelle vaikka kotimaassa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pitäis haarukoida toukokuun alulle perheelle matka lämpimään paikkaan. Ehkä Kyprokselle. Vittu kun on suolaisia hintoja pakettimatkoissa, varsinkin all inclusive-paketit. Jos näitä järjellä ajattelee, niin 2,5k €:lla sais kohtuu paljon erilaista sisältöä lapsiperheelle vaikka kotimaassa.
Käy 0,5K ja lahjo isovanhemmat pitämään muksut ja käytä se 2K aikuisten reissuun. Paljon parempi kokonaistuotos investoinnille kuin sijoittaa 2,5K siihen, että pääsee lapsenvahdiksi aurinkoon.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:että pääsee lapsenvahdiksi aurinkoon.
?

Omalla kohdalla parhaat ulkomaanreissut on olleet nimenomaan ne, joilla on olleet kakarat mukana. Jos nyt ei tissibaareihin pääse, niin kaikkialle muualle. Musta on ollut erinomaisen mukavaa, että olen päässyt kuljettelemaan noita kakaroita moninaisiin paikkoihin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

All inclusive on kyllä kakrujen kanssa helppo, mutta harvemmin hintansa väärti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:Omalla kohdalla parhaat ulkomaanreissut on olleet nimenomaan ne, joilla on olleet kakarat mukana. Jos nyt ei tissibaareihin pääse, niin kaikkialle muualle. Musta on ollut erinomaisen mukavaa, että olen päässyt kuljettelemaan noita kakaroita moninaisiin paikkoihin.
Lapsilla on paljon vapaata ja hauskaa ilman mitään lomareissuja ulkomaillekin. Jos mulla olisi lapsia, hoitaisi parisuhdettani juuri tuolla tavalla. Pienet lapset pitää arjessa (ja lomalla) vanhemmat todella voimakkaasti kiinni itsessään. Maailmalla muksuja voi käyttää sitten kun saavat siitä jotain enemmän irtikin.

Jokainen taplaa tavallaan, mun mielestä joku alle kouluikäisten raahaaminen reissuun on ihan resurssien hukkaamista. Niin rahan, vanhempien ajan kuin parisuhteenkin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:Jokainen taplaa tavallaan, mun mielestä joku alle kouluikäisten raahaaminen reissuun on ihan resurssien hukkaamista. Niin rahan, vanhempien ajan kuin parisuhteenkin.
Jokainen tietysti tavallaan. Olen kokeillut kumpaakin lähestymiskaavaa ja minusta nuo ulkomaanmatkat ovat nimenomaan olleet noiden lasten kannalta isoja juttuja. Parisuhdetta voi hoitaa vaikka saunan lauteilla. Alle kouluiän lapsia on helppo käyttää liikenteessä - ei ole pakko lukita lomaviikkoihin. Kyllä noi molemmat luukkupöksyt muistaa reissunsa, joten tuskin tässä nyt on mitään hävitykkään? Musta kakaroiden jättäminen rannalle kuulostaa itsekeskeisyydeltä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:Musta kakaroiden jättäminen rannalle kuulostaa itsekeskeisyydeltä.
:D No, tietty itsekeskeisyys on ihan tarpeellista, että parisuhde ei kuole. Jos se jää saunan lauteiden varaan, aika ohuella ollaan.

Ei pariskunta lakkaa olemasta pariskunta siksi että on lapsia.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Kummallakin on oma validi pointtinsa. Mut mähän tein viimeksi syksyllä parisuhdereissun Lontooseen. Hyvän vanhemmuuden määrittää jokainen itse. Kyllä mun määritelmään kuuluu mm. rantaloma lasten kanssa, koska tiedän kokemuksesta, että he tykkääväät siitä kympillä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Diddley Bow kirjoitti:Musta kakaroiden jättäminen rannalle kuulostaa itsekeskeisyydeltä.
Kuulostaa pikemminkin sellaisten ihmisten kommenteilta, joilla ei ole lapsia. Lapsettomuuskortille tuskin löytynee fiksumpaa esiinkaivamispaikkaa kuin "lapseton arvostelemassa lapsiperheitten preferenssejä". :D
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Ylle, älkää hullut Kyprokselle menkö, on nykyään ihan sikakallis paikka vaikka muuten toki mukava. Toukokuussa on merivesikin vielä kylmää.
Ite oot hullu. Olen ollut Kyproksella pari kertaa: ensin Larnacassa ja toisella kerralla Protaraksella. Mukava paikka. Varasin eilen matkan toukokuun 2:lle juuri Protarakselle.

Oppaan mukaan ilma on tuolloin 26 asteista ja hiekkarannan vesi 21 asteista. Eihän me siellä suolaisessa merivedessä juuri polskita, joten se ei ole kovin merkittävä tekijä. Matka (lennot + hotla) neljän tähden hotlaan oli karvan alta 2k€.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Musta kakaroiden jättäminen rannalle kuulostaa itsekeskeisyydeltä.
Kuulostaa pikemminkin sellaisten ihmisten kommenteilta, joilla ei ole lapsia. Lapsettomuuskortille tuskin löytynee fiksumpaa esiinkaivamispaikkaa kuin "lapseton arvostelemassa lapsiperheitten preferenssejä". :D
Nyt kun vielä tietäisi missä olen arvostellut jonkun toisen preferenssejä. Ainoa joka tässä on joutunut arvostelun kohteeksi on minä (valkoisen neekerin itsekeskeisyysväitteet), minähän vain tarjosin yllelle vaihtoehtoista mallia liian niukan reissubudjetin käyttöön.

Jännä että pertti se loukkaantuu ja lähtee kortittelemaan tästäkin, taisi jokin mennä ihon alle? Saat mun puolesta heitellä sitä lapsettomuuskorttia ihan missä haluat, mutta se on joka kerta yhtä noloa. Sinulle. Sä taas unohdat, että me kaikki ollaan oltu lapsia ja emme elä kuplassa vaan näemme ympärillemme.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Nyt kun vielä tietäisi missä olen arvostellut jonkun toisen preferenssejä.
Olettaisin, että se liittyy tähän mielipiteeseesi, että vanhempien kannattaisi matkustella ilman lapsiaan.
So Hard kirjoitti:Lapsilla on paljon vapaata ja hauskaa ilman mitään lomareissuja ulkomaillekin. Jos mulla olisi lapsia, hoitaisi parisuhdettani juuri tuolla tavalla. Pienet lapset pitää arjessa (ja lomalla) vanhemmat todella voimakkaasti kiinni itsessään. Maailmalla muksuja voi käyttää sitten kun saavat siitä jotain enemmän irtikin.

Jokainen taplaa tavallaan, mun mielestä joku alle kouluikäisten raahaaminen reissuun on ihan resurssien hukkaamista. Niin rahan, vanhempien ajan kuin parisuhteenkin.
Näin isänä se kuulostaa lapsettoman mielipiteeltä. Sitten kun on omia lapsia, niin se lasten kanssa matkustaminen saattaa yllättäen tuntua paljon mielekkäämmältä kuin pelkästään sivusta tarkkailemalla vaikuttaa. Mielipide olisi siis uskottavampi, jos sen takana olisi omakohtaista kokemusta.

Ilman lasta on tullut tehtyä vain lyhyitä, korkeintaan 4 pv, reissuja. Kaikilla pitemmillä ollut poika mukana. Aika usein lisäksi ollut isovanhempia mukana. Lapsen kanssa on ollut mukava matkustaa, eikä ole paljoakaan vaikuttanut lomanviettotapoihimme. Poika on aika kokenut matkustaja ja kun on pienestä asti kulkenut mukana, niin on tottunut kulkemaan pitkiäkin matkoja autossa. Esim. viimekesänä tuli kuutisentuhattakilometriä parissa viikossa, kun käytiin välimerellä kääntymässä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Olettaisin, että se liittyy tähän mielipiteeseesi, että vanhempien kannattaisi matkustella ilman lapsiaan.
Siis tämä virke, jossa nimenomaisesti totean että jokainen taplaa tavallaan ja kerron omasta preferenssistäni? Miten sen voi tulkita arvosteluksi?
Näin isänä se kuulostaa lapsettoman mielipiteeltä. Sitten kun on omia lapsia, niin se lasten kanssa matkustaminen saattaa yllättäen tuntua paljon mielekkäämmältä kuin pelkästään sivusta tarkkailemalla vaikuttaa. Mielipide olisi siis uskottavampi, jos sen takana olisi omakohtaista kokemusta.
En usko että mieli muuttuisi lasten tulosta. Mun vanhemmat reissasi ilman lapsia aika paljon ja kaikilla osapuolilla oli kivaa. Muutama kesä sitten olin pariskuntareissulla jossa oli kaksi lapsellista ja kaksi lapsetonta taloutta. Pienten lasten kanssa reissaavien loma ei näyttänyt lainkaan lomalta ja jäivät paitsi hemmetin monesta jutusta. Tätä mieltä he olivat itsekin.

[Laitetaan tähän nyt korttiperttiä tyynnyttämään, että tämä ei sisällä lainkaan arvostelua sen paremmin pertin pikku kypäräpäiden matkustamista, matkustamattomuutta kuin pertin parisuhteen hoitoa kohtaan]
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Siis tämä virke, jossa nimenomaisesti totean että jokainen taplaa tavallaan ja kerron omasta preferenssistäni? Miten sen voi tulkita arvosteluksi?
No uskottavimpana teoriana pitäisin, että on kiinnitetty huomiota vain osaan viestistä ja luotu mielikuvia sen perusteella. Ei olis ensimmäinen kerta kitinähistoriassa :wink:
So Hard kirjoitti:En usko että mieli muuttuisi lasten tulosta.
Et tietenkään, koska jos uskoisit, niin sinulla ei olisi selvää kantaa asiaan. Varmuudella emme kuitenkaan voi tätä tietää ennen kuin sinulla on lapsia, joten toistaiseksi kyseessä on teoria jota ei ole kokeella todistettu päteväksi. Enkä siis väitä, että mielipiteesi välttämättä muuttuisi, koska kyllä lapsen mukanaolo vaikuttaa ajankäyttöön ja aktiviteetteihin. Kuinka suuri muutos on riippuu tietenkin paljon ko. vanhemmista ja lapsista. Samoin kuin se kuinka tärkeänä pitää vanhan tyylin säilyttämistä. Joku saattaa kokea lapsen kanssa telmimisen jopa mielekkäämpänä kuin vanhan lomailutyylinsä.

Itselleni lapsen mukana kuskaaminen on jäänyt selvästi positiiviselle puolelle. Negatiiviset puolet on saatu poistettua ottamalla isovanhempia matkalle mukaan auttamaan lapsenhoidossa. Siinä on sekin positiivinen puoli, että ko vanhemmat on päässeet matkoille, jonne kielitaidottomina eivät olisi kahdestaan koskaan lähteneet, eli semmonen win-win järjestely.

EDIT: Isovanhempia ei siis ole ollut mukana kaikilla matkoilla, vaan ainoastaan sellaisilla, joilla tiesimme tarvitsevamme ajoittain lapsenvahtia, jotta pääsisimme pitämään hauskaa (urheilemaan) kahdestaankin.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 15.01.2014 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:No uskottavimpana teoriana pitäisin, että on kiinnitetty huomiota vain osaan viestistä ja luotu mielikuvia sen perusteella. Ei olis ensimmäinen kerta kitinähistoriassa.
No kyllä se pertille oli eka tai ehkä toka kerta tällä viikolla.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ehkä väärinymmärrys tulee siitä, että se on "taaplaa", ei "taplaa" (tjeu).

Minusta siis SH harvinaisen kirkkaasti ilmaisi pidättyvänsä arvostelemasta kenenkään preferenssejä, vaan ilmaisi ja perusteli oman ajattelutapansa. Mä en myöskään halua arvostella tässä kenenkään, juuri itselle ja omaan tilanteeseen sopivia preferenssejä, mutta naputtelenpa nyt kuitenkin hieman omaa suhtautumistani tähän ongelmakenttään.

Ajattelisin, että useimmat vanhemmat varmaan kokevat maisemanmuutoksen ihan parisuhdettakin elävöittävänä tekijänä vaikka lapsi/lapset mukana olisivatkin. Joillekin (tekisi mieli jopa sanoa, että niille, joiden lapsia kannattaa alunperin hankkiakin) mahdollisuus tarjota poikkeava elämys jälkikasvulle ja tämän riemun seuraaminen matkalla saattaa olla jopa parisuhde-eloakin parantava asia, ei heikentävä. Voi olla, että moni jopa kokee lapsien läsnäolon ja lapset huomioivan matkustus- ja muun kulttuurin omaksumisen olevan luonnollinen ja elävöittävä osa oman parisuhteen uutta vaihetta, eikä sitä nakertava tekijä. Toki tässä on jätettävä sellaisia varauksia, että mun tuttavapiirissäni lapsia hankkineet ovat pääsääntöisesti lisääntyneet pitkällä kolmen kympin tuolla (tällä) puolen, ja ovat ennen lapsellisia rantalomareissujaan kerinneet koluta maailmaa aika mittavasti jo tätä vaihetta ennen. Tähän kyllä, myönnettäköön, liittyy sekin, että en hevin lähtisi kimppamatkalle, joka sisältää lapsellisia ja lapsettomia pariskuntia, joten SH:n esimerkkiperuste on sikäli minusta pätevä. Eri elämäntilanteissa on erilaiset matkailuintressit. Tuntuu vähän raskaalta asennoituminen, jossa lapsia hankittuaan sitten kokee lasten hankkimisen olevan uhka ja ongelma sille, miten haluaa oman olonsa järjestää. Lasten kanssa matkailu antaa varmasti erilaisia asioita kun ilman lapsia matkailu; ehkä lapsia hankkivat henkilöt, jotka kokevat saavansa jotain erilaista omien alsten kanssa matkailusta kuin lapsettoman aikakauden pariskuntamatkailusta.

Lisäksi omassa, pronssikautisessa perheessäni matkustettiin todella paljon ennen kouluikääni, ja uskon näiden kokemusten ja muistojen muodostuneen minulle tärkeiksi maailmankuvan ja identiteetin rakennuspalikoiksi. En nyt tietenkään tarkoita, että lapsi tarvitsisi tällaisia kokemuksia tai niitä vaille jäänyt olisi jotenkin vajaampi, mutta en siis sulkisi pikkulapsimatkailun potentiaalia pois pienenkin lapsen kannalta erittäin merkityksellisenä aktiviteettina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Lisäksi omassa, pronssikautisessa perheessäni matkustettiin todella paljon ennen kouluikääni, ja uskon näiden kokemusten ja muistojen muodostuneen minulle tärkeiksi maailmankuvan ja identiteetin rakennuspalikoiksi. En nyt tietenkään tarkoita, että lapsi tarvitsisi tällaisia kokemuksia tai niitä vaille jäänyt olisi jotenkin vajaampi, mutta en siis sulkisi pikkulapsimatkailun potentiaalia pois pienenkin lapsen kannalta erittäin merkityksellisenä aktiviteettina.
Tätä meilläkin tehtiin. Siksi me olemme niin samanlaisia ajattelutavoiltamme. :)

Eikä minulla nykyään itsekkään palstamielekkyydellisistä syistä ole näkyvyyttä tixin sanomisiin. Mitä nyt joskus lainausten kautta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Tätä meilläkin tehtiin. Siksi me olemme niin samanlaisia ajattelutavoiltamme. :)
Mä olen kehitellyt tähän jo ainakin seitsemän vastausvaihtoehtoa, mutta mikään niistä ei tavoita pelonsekaisen järkytykseni todellista syvyyttä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:No uskottavimpana teoriana pitäisin, että on kiinnitetty huomiota vain osaan viestistä ja luotu mielikuvia sen perusteella. Ei olis ensimmäinen kerta kitinähistoriassa.
No kyllä se pertille oli eka tai ehkä toka kerta tällä viikolla.
Mielestäni kyllä itsekin syyllistyt samaan juurikin tässä ketjussa ja nimenomaan expertin lainausmerkeissä olevaan kohtaan tarttumalla ja siitä närkästymällä, kun niistä lainausmerkeistä olisi syytä ymmärtää, ettei sitä osaa tekstistä olisi tarkoitus ottaa sanatarkasti vaan pitää sitä tilannetta kuvaavana vertauksena.

Sen viestin varsinaisesta sisällöstä mä olen kyllä XP:n kanssa samaa mieltä, eli lapsettomana sinun mielipiteelläsi, lapsien kanssa lomailun mielekkyydestä, ei ole kovin suurta painoarvoa, vaikka se omalla kohdallasi pitäisikin paikkansa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tätä meilläkin tehtiin. Siksi me olemme niin samanlaisia ajattelutavoiltamme. :)
Mä olen kehitellyt tähän jo ainakin seitsemän vastausvaihtoehtoa, mutta mikään niistä ei tavoita pelonsekaisen järkytykseni todellista syvyyttä.
Ehkä olin sarkastinen, ehkä en. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Sen viestin varsinaisesta sisällöstä mä olen kyllä XP:n kanssa samaa mieltä, eli lapsettomana sinun mielipiteelläsi, lapsien kanssa lomailun mielekkyydestä, ei ole kovin suurta painoarvoa, vaikka se omalla kohdallasi pitäisikin paikkansa.
No enhän mä tässä yrittänyt muiden mielipiteisiin erityisesti vaikuttaakaan, vain esittää omani. Siksi tuntuu vähän hassulta että sen painoarvoa jonkun toisen kannalta täytyy lähteä ruotimaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Sen viestin varsinaisesta sisällöstä mä olen kyllä XP:n kanssa samaa mieltä, eli lapsettomana sinun mielipiteelläsi, lapsien kanssa lomailun mielekkyydestä, ei ole kovin suurta painoarvoa, vaikka se omalla kohdallasi pitäisikin paikkansa.
No enhän mä tässä yrittänyt muiden mielipiteisiin erityisesti vaikuttaakaan, vain esittää omani. Siksi tuntuu vähän hassulta että sen painoarvoa jonkun toisen kannalta täytyy lähteä ruotimaan.
No älä nyt vedä taaksepäin vaan anna mennä anteeksipyytelemättä! Kyllähän tämä koko soppa lähti viestistäsi, jossa esitit imperatiivin Yllen perheelle, mitä heidän tulee tehdä. Eikä siinä mitään, siitä se keskustelu just lähteekin, kun ei liikaa varota toisten varpaita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:No enhän mä tässä yrittänyt muiden mielipiteisiin erityisesti vaikuttaakaan, vain esittää omani. Siksi tuntuu vähän hassulta että sen painoarvoa jonkun toisen kannalta täytyy lähteä ruotimaan.
Kyllä sä ihan selvästi opastit, että kannattais lähteä reissuun ilman lapsia, joten kyllä mun mielestä sun kannanoton järkyvyyttä voi pohtia. Älä nyt viitsi leikkiä marttyyriä, jos/kun sun neuvoa ei arvosteta.
So Hard kirjoitti:Käy 0,5K ja lahjo isovanhemmat pitämään muksut ja käytä se 2K aikuisten reissuun. Paljon parempi kokonaistuotos investoinnille kuin sijoittaa 2,5K siihen, että pääsee lapsenvahdiksi aurinkoon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Imperatiivi vs vaihtoehto, siinäpä taas kommunikaatiopulma.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

K18 hotellit :h:
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin