Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:Ei vaan, oli DNKY:tä tai DKNY:tä, niin ette kai te naiset oikeasti mene noihin "alkuperäishinnoittelu"-scammeihin noin 5-0?
Mä en oikein jaksa uskoa että ne on mitään scammeja. Volyymit on vaan vähän erilaisia Suomeen verrattuna ja sesonkien viimeisistä halutaan päästä eroon. Ja väittäisin kyllä omaavani ihan kohtuullisen tietämyksen tiettyjen merkkien hintatasosta, joten tietänen kyllä milloin joku on edullista ja milloin kusetusta.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ei vaan, oli DNKY:tä tai DKNY:tä, niin ette kai te naiset oikeasti mene noihin "alkuperäishinnoittelu"-scammeihin noin 5-0?
Mä en oikein jaksa uskoa että ne on mitään scammeja. Volyymit on vaan vähän erilaisia Suomeen verrattuna ja sesonkien viimeisistä halutaan päästä eroon. Ja väittäisin kyllä omaavani ihan kohtuullisen tietämyksen tiettyjen merkkien hintatasosta, joten tietänen kyllä milloin joku on edullista ja milloin kusetusta.
Niinno. Se nyt vaan tuntuu olevan trendi, että kun matkaa jenkkeihin, oli sitten nykissä, miamissa tai etelä-dakotassa, niin sieltä tullaan aina takaisin kassillinen täynnä -80% kledjuja joiden "ovh" on 500-1500 taalaa ja "olivat kerrankin outletmyymälässä tarjouksessa" 100-250 dollarilla.

Kuka teistä jenkeissä pyörinyt on koskaan ostanut jotain DKNY:n huppareita tai rotseja viidelläsadalla? Ei varmasti yksikään. Mutta kaikki on ostanut -60% ... 80%:lla "alesta vain satasella". Minusta siitä syntyy jonkinnäköinen trendi jonka läpi olisi syytä nähdä.

Ja ei, en ole ostanut DKNY:tä. Adidakselta saa samaa kamaa viisi kertaa halvemmalla, ilman tarjousta. Minkä tahansa jumppatrikoon ostaminen yli satasella on mielestäni kusetusta. Vielä suuremman kusetuksen siitä tekee jos OVH-lapussa on lähemmäs nelinumeroisia lukuja.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kuka täällä on jumppatrikoista puhunut?!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

^^Naamapalmu.

Jotenkin mä luotan kyllä Vesperin tyylitajuun ja perilläoloon myös siitä missä trendit tällä hetkellä menevät -- ja mikä on tuotteen normaali retail-hinta sekä järkevä arvo.

Outlet-shoppailukin vaatii tyylitajua ja järkeä, koska osa outleteista -- luonnollisestikin -- dumppaa todella vanhoja varastoja. Tätähän näkee myös Suomessakin Anttilan keskusvaraston tyhjennyksinä ja Stokkan hulluilla päivällä.

Tähän mennessä mikään ei ole saanut millään tavalla epäilemään, etteikö Vesperillä olisi pistämätön tyylitaju ja osaaminen tässä asiassa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:En vaan jotenkin voi pitää sua naisten design alejen asiantuntijana, enhän?
Mitä nää naisten design alet on? Designed to mislead women?
Viimeksi muokannut Manaaja, 19.05.2011 0:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:^^Naamapalmu.

Jotenkin mä luotan kyllä Vesperin tyylitajuun ja perilläoloon myös siitä missä trendit tällä hetkellä menevät -- ja mikä on tuotteen normaali retail-hinta sekä järkevä arvo.
Edelleen haluan kysyä kuka teistä on maksanut näistä design-casual-weareista viittäsataa? DKNY:hän on Donna Karanin "bulkkituotemerkki" jos olen oikein ymmärtänyt. Se todellinen muoti sitten myydään ihan Donna Karanina eikä DKNY:nä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ostan usein vaatteita mm. TK-Maxxista. Merkkivaatteiden hinnat on huomattavasti halvemmat kuin noin muuten. Ja kama on aitoa. Calvin Kleinin mekon olis saanu ihkun edullisesti (about 70 prossaa alkuper- hinnasta), muttei ollu kokoa, vaikka kerrankin malli olis miellyttänyt (en yleensä tykkäile Kleinista).

Noita vastaavia ketjuja (Jenkeissä tuo samainen on nimeltä TJ-Maxx) on jenkeissä runsaasti. Volyymit on tosiaan ”hieman” erilaiset, kuten Vesper mainitsi, kuin Suomessa. Lisäksi veikkaisin, että rahaa pistetään siellä (ja täällä) keskimäärin muutenkin enemmän kledjuihin kuin keskivertosuomalainen pistää.

Marika-merkkiset joogahousut (hiton hyvät!) muuten maksaa about 40 taalaa putiikissa (Jenkeissä), mutta itse ostin muistaakseni Rossista ne 12 taalalla – ovat aidot.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla on Donnayn salihousut/verkkarit jalassa, maksoivat kympin Tarjoustalossa. En tiedä onko aidot, mutta nyt alkoi vähän tehdä mieli ottaa asiasta selvää.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tarjoustalo, lol :D
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mieti. Kyllä siinä on kassajonossa kyyristelty ja nosteltu takin kaulusta poskille aurinkolasit päässä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Paree oiskin, eihän sitä kestä salille mennä ihan missä tahansa räteissä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksei?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

nowaysis kirjoitti:Tosin jos lukee DNKY niin ehkä siinä tapauksessa tosiaan on feikki, ellei se sit oo joku merkki mistä mäkään en oo kuullu..
Se oli kirotusvihre :D .

Kyllä se ihan aito takki on. Ja noissa jenkkilän ale-hommissa on myös se, että ne on edellisen kauden mallistoa, siksi halvempia. DKNY:t, Guessit, Hilfigerit yms on myös jenkkiläisiä, joten siksi halvempia kuin täällä. Jos kattoo Dieselin hintoja siellä, on ne ihan saman hintaisia kuin täälläkin. Diesel kun on Italialainen.

Mun mielestä paras esimerkki halvoista hinnoista on niinkin tylsä kuin Levi's. Nykissä hinnat 54$, Suomessa 100€.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:^ Paree oiskin, eihän sitä kestä salille mennä ihan missä tahansa räteissä.
Oli pakko hommaa uudet salihousut kun edellisissä oli molemmissa nivusissa jo pään mentävä reikä. Keskisauma oli sentään vielä tallella. Ei se muuten ois haitannut mutta kun reittä vasten tehdyissä hauiskäännöissä aina välillä käsipainon tangonpää yritti karata vastakkaisen jalan lahkeeseen sisään.

Paita on sentään uskollisesti sama lidlistä ostettu pohjimmiltaan valkoinen mutta epäonnistuneesti oranssiksi värjätty laikukas vaimonhakkaajapaita (en pidä valkoisista paidoista). Välillä käytän myös tehdasviolettia vastaavaa, jos oikein homottaa ja ykköspaita on pesussa. Se violetti taisi tulla kuuden euron duo-packissa sen valkoisen kanssa. This is how I roll.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Manaaja kirjoitti: lidlistä ostettu pohjimmiltaan valkoinen mutta epäonnistuneesti oranssiksi värjätty laikukas vaimonhakkaajapaita (en pidä valkoisista paidoista). Välillä käytän myös tehdasviolettia vastaavaa, jos oikein homottaa ja ykköspaita on pesussa. Se violetti taisi tulla kuuden euron duo-packissa sen valkoisen kanssa. This is how I roll.
Joo, kyl mä ehkä ennemmin kuuntelen jatkossakin tota Vespaa näissä vaateasioissa. Hetken jo pelkäsin et seuraan ihan väärää gurua, mut onneks heräsin! :wink:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti:Joo, kyl mä ehkä ennemmin kuuntelen jatkossakin tota Vespaa näissä vaateasioissa. Hetken jo pelkäsin et seuraan ihan väärää gurua, mut onneks heräsin! :wink:
Näkisitpä muuten mun Nykistä roudaamani paperipussit! Huh huh!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Joo, kyl mä ehkä ennemmin kuuntelen jatkossakin tota Vespaa näissä vaateasioissa. Hetken jo pelkäsin et seuraan ihan väärää gurua, mut onneks heräsin! :wink:
Näkisitpä muuten mun Nykistä roudaamani paperipussit! Huh huh!
Bad hair day?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Bad hair day?
Tänään on aika hyvä sen suhteen, eilen oli paha.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vesper kirjoitti:
Näkisitpä muuten mun Nykistä roudaamani paperipussit! Huh huh!
Jos mulla ei olis pussi päässä, näkisit kuinka vihreenä kateudesta oon!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mä käyn porschella tarjoustalossa ostamassa kissanruokaa!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mä käyn porschella tarjoustalossa ostamassa kissanruokaa!
Häät on peruttu.
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mä käyn porschella tarjoustalossa ostamassa kissanruokaa!
Häät on peruttu.
Jos nyt kuitenkin yritätte sovitella vielä. Oletan että mut on kutsuttu, enkä halua missata ilmaista huvijuomaa. Ajatelkaa pupua!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vesper kirjoitti:Juuri purin laukkuja ja siellä näytti olevan...
Unohdin mainita tärkeimmän eli Darth Vader paistolastan!!
Work like a captain, play like a pirate.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:Darth Vader paistolastan!!
:shock:

Mä ehkä tarvitsen tuollaisen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

AngryBird kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Darth Vader paistolastan!!
:shock:

Mä ehkä tarvitsen tuollaisen.
KAIKKI tarvitsee!

Kuva
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin