Viimeisimmät leffaostokset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

SikaMika kirjoitti: Millään järkisyillä moisten romukasojen haalimista ei kuitenkaan kannata lähteä perustelemaan.


Pitääkö pystyä perustelemaan järkisyillä, vai että mitä. Mielestäni puhtaasti makukysymys, sano.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:No jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin jos on joskus ostanut ja maksanut elokuvasta X teosto-osuutensa haalimalla kyseisen tuotteen missä tahansa formaatissa hyllyynsä, niin kyllä minä pidän moraalisena perusoikeutena silloin hakea kyseinen tuote kovalevylle vaikka torrentkaupasta.


Sulla meni nyt koko pointti ohi. Minua ei kiinnosta omistaa leffa bitteinä kovalevyllä, vaan tykkään siitä että se on fyysisesti hyllyssä. Sinun mielestäsi se on idioottimaista, mutta sehän on jo miljoonaan kertaan nähty että kaikki se jota sinä et ymmärrä on mielestäsi idioottimaista.

Manaaja kirjoitti:Niin ne ajat muuttuu. 130", 109" ja 42" -kokoiset matkatelkkarit täällä elokuvia esittää. Ei mitkään my first sony 640x480 -komboprojektorit joiden kautta heijastettua, keystone-korjattua DVD-kuvaa vain täydellinen puusilmä voisi luonnehtia erinomaiseksi.


:D niin ennalta-arvattavaa, mutta kuitenkin hauskaa. Edit: kadehdin kyllä muistiasi, vaikka merkki menikin pieleen!
Pröötprööt
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

RP kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Millään järkisyillä moisten romukasojen haalimista ei kuitenkaan kannata lähteä perustelemaan.


Pitääkö pystyä perustelemaan järkisyillä, vai että mitä. Mielestäni puhtaasti makukysymys, sano.


Ei toki. Kunhan osaa myöntää itselleen ja muille, että fiilispohjalla mennään, niin hommahan toimii ihan buenosti. Fiilispohjalla mäkin omia levyjäni aikoinani vaalin ja haalin. Mokasin heti, kun yritin selitellä toimintaani järkisyillä edes itselleni. Molempi parempi, kunhan on tyytyväinen valintaansa. Mä enemmän järki- kuin tunneihmisenä jouduin hankkiutumaan eroon riippakiveksi kokemastani harrastuksestani.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

En ole ostanut tai muulla tavoin lisännyt yhtään elokuvaa kirjastooni lähes kahteen ja puoleen vuoteen. Leffan Viime vuonna Marienbadissa "uusi" julkaisu dvd:llä on kuulemma hyvä, mutta en ole vieläkään sen ostamista saanut aikaiseksi. Joistakin leffoista olen tarkoituksella ostanut eri dvd-julkaisuja, joko paremman kuvan- tai äänenlaadun tai extrojen vuoksi. Minusta ihan ymmärrettävää. Luu-reihin en ole vielä siirtynyt, kai jossakin vaiheessa kuitenkin pakko jos tykkää levyjä keräillä. Ja siinä vaiheessa kai tulee hiljalleen kerättyä suosikit jälleen. Toisaalta, ei minulla nytkään kaikkia suosikkejani kokoelmassani ole. Niitäkin, jotka on, katson mieluummin leffateatterissa, silloin kun niitä pääsee näkemään.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:No jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin jos on joskus ostanut ja maksanut elokuvasta X teosto-osuutensa haalimalla kyseisen tuotteen missä tahansa formaatissa hyllyynsä, niin kyllä minä pidän moraalisena perusoikeutena silloin hakea kyseinen tuote kovalevylle vaikka torrentkaupasta.

Sulla meni nyt koko pointti ohi. Minua ei kiinnosta omistaa leffa bitteinä kovalevyllä, vaan tykkään siitä että se on fyysisesti hyllyssä. Sinun mielestäsi se on idioottimaista, mutta sehän on jo miljoonaan kertaan nähty että kaikki se jota sinä et ymmärrä on mielestäsi idioottimaista.

Niin mähän tossa kai aika selvästi sanoin, että ymmärrän kyllä jos niitä leffoja nyt sattuu hyllyyn yksittäisinä kappaleina kertymään, mutta täydellisen järjetöntä se on siinä vaiheessa kun se sama leffa löytyy siitä hyllystä kolmessa eri formaatissa perusteluna se että niitä voi hypistellä fyysisinä objekteina.

Seuraavaksi annatte niille jo varmaan nimetkin ja jokaisella on tietty oma persoonallisuutensakin vielä.

Sitäpaitsi jotkut leffat niinkuin Elm Streetin painajaiset ja Bad Tastet kuuluu oikeasti katsoa vähän venyneeltä videokasetilta eikä miltään BluRäy-levyltä. Huono kontrastisuhde ja surkea tummien sävyjen erottelukyky luovat paljon enemmän tunnelmaa kuin ylitarkka BR-kuva joka vaan paljastaa ylitehokkaasti leffojen halvan lavastuksen ja maskeerauksen, sekä muun sinnepäin -tyylillä roiskitun teknisen toteutuksen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Niin mähän tossa kai aika selvästi sanoin, että ymmärrän kyllä jos niitä leffoja nyt sattuu hyllyyn yksittäisinä kappaleina kertymään, mutta täydellisen järjetöntä se on siinä vaiheessa kun se sama leffa löytyy siitä hyllystä kolmessa eri formaatissa perusteluna se että niitä voi hypistellä fyysisinä objekteina.


Jos nyt sattuu, että joku leffa on tullut hankittua useammassa formaatissa, niin kyllä mulla on ollut tapana hankkiutua eroon niistä edellisistä. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta, RoboCopin järjettömäksi leikattu vuokra-VHS on esimerkiksi aarre.
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Thinner. Pitkästä aikaa päivitystä Stephen King kokoelmaani.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mystic River
Fool's Gold
Changeling
The Expendables
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

SikaMika kirjoitti:^Nyt joutuu komppaamaan.

Itse laitoin ulkoiselle kovalevylle puolitoista kilokappaletta CD-levyjä pari muuttoa sitten ja itse lätyt möin/lahjoitin pois. Yksi parhaista päätöksistä koskaan: niiden pitäminen järjestyksessä vitutti, niiden viemä tila vitutti, niistä pölyjen pyyhkiminen vitutti, niiden pakkaaminen ja purkaminen muuttojen yhteydessä vitutti, niiden lojuminen joka paikassa vitutti ja jos olisin maksanut niistä jotain, olisi niihin tungettu rahakin vituttanut. Ainoa syy, miksi pyöritin jääräpäisesti kuplettia noinkin pitkään oli se, että levyjä oli hankittu niin paljon niin isolla vaivalla ja niin pitkän aikaa, että niistä luopuminen tuntui tekevän tuon kaiken nähdyn vaivan tyhjäksi. Ihan saman rumban kävin läpi aikoinaan, kun c-kasetit vaihtuivat CD-levyihin. Mulla oli niitä niin vitusti nurkissa, että kieltädyin pitkään edes harkitsemasta päivitystä parempaan, keksinpä mielessäni vielä syitäkin, miksi kasetit olivat parempia kuin CD-levyt. Lienee päivänselvää, ettei yksikään noista syistä pitänyt vettä.

Tottakai kukin saa keräillä ihan mitä lystää, ei se ole minulta pois. Millään järkisyillä moisten romukasojen haalimista ei kuitenkaan kannata lähteä perustelemaan. Kyllä niiden leffojen selaaminen on ihan yksi vitun lysti tiiraileepa rainojen nimet sitten ruudulta tahi perse pystyssä kymmenestä eri levyhyllystä - paitsi että ensiksi mainitulla tavalla homma käy vitun paljon kätevämmin.


Onpas skitsofreeninen läppä. Selittää samaan aikaan syyn miksi kukaan haluaa omistaa jotakin hyllyssä ja missä formaatissa ja perään syyn, että on yhtä idiootti haluta hyvänä tai huonona tai jotain... tai siis mitä. Tai no jos on noin pitkälle mennyt, että selittää c-kasetin vinyylin yli, niin onhan sitä urpo.
Mutta noin niinku summasummarum plösömikan homoilu: jos keräilee paskalla formaatilla jotakin ja haluaa korvata ne hyvät paremmalla, on yhtä vitun idiootti kun ei suostu edellä mainittuun sillä perusteella, että osaa itselleen kertoa sen jo omistetun formaatin olevan ellei parempi, niin ainakin Tunnelmaa.
Jos ymmärsit edellisestä kappaleesta jotakin, niin ymmärsit tasan yhtä paljon kuin tässä quotetun idiootin jutusta.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Tiedän jo olevani toope, mutta musta mun levyt näyttää kivalta hyllyssä, siisteissä riveissään. Se on vähän sama kuin suurin osa rakkaista muistoista samassa kuvassa. Enemmänkin.

Musta on kiva aina laittaa levy soimaan ja samalla näplätä kansilehtiä. Ei se näpläily ole sama tietokoneen ruudulta. Oon kerran lukenut kirjan koneen ruudulta ja se oli kohtuullisen persiistä... Toki nykyään kun on Spotifyt ja Myspacet ja muut, tulee levyjä osteltua ehkä harvemmin. Vaan ne oikeasti rakkaat päätyy hyllyyn. Siinäkin oon tietty toope, kun vieläpä maksan niistä! :P
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

En muista oikein yhtä paljon jälkivituttavaa asiaa, kun Martinlaaksosta 2006 pois muuttaessa myydyt levyt ja kirjat. En IKINÄ myy enää yhtään levyä enkä kirjaa. Lainaaminenkin on siinä ja siinä, prkle.
Kirjoitan tätä alasti
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Minä en lainaa leffojani, olen siinä suhteessa neuroottinen. Noh, yhdelle kamulle voin lainata koska se on vähintään yhtä neuroottinen kirjoistaan. Mutta yleensä se ei juuri sen vuoksi onnistu, eihän siinä kummankaan hermot kestäisi.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Paranoiac (bd)
Inception (bd)
Xtro
Hammer House of Horror - complete series
Deadly blessing
Kuoleman mannekiinit
Intruder - Uncut
Rankka päivä (bd)
Guillermo Del Toro collection (bd)
City of the living dead (bd)
Star Crash (bd)
Cargo (bd)
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kunniattomat paskiaiset
The Wolfman
Zombieland
War of the Roses
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

The Box
Viimeksi muokannut RP, 27.12.2010 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

See no evil, hear no evil
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

His name was Jason: 30 years of Friday the 13th
Psycho Legacy

Vuoden viimeset.
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Tahtoo tuon Jasonin. Omat vuoden viimeiset (tilausvahvistus kopioitu, joten turha nakuttaa infosta leffan nimen perässä!)

Death Race (Blu-ray)
Bitch Slap
The Hurt Locker (Blu-ray)
The Book of Eli (Blu-ray)
Kick Ass (Blu-ray)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Smokin' aces
G.I.JOE
Transformers(BD)
Matrix reloaded
Matrix revolutions
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

The Big Bang Theory - season 1-3 box
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Rocky - The Complete Saga - DVD
March Of The Penguins - Blu-ray
Planet Earth - Blu-ray
Days of Glory / Saints & Soldiers (Zavvi Exclusive) - Blu-ray
Kick Ass - Blu-ray
Braveheart - Blu-ray
Viimeksi muokannut Dumis, 10.01.2011 11:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

The Train
Underworld - Rise of the lycants
Fantastic 4 - Hopeasurffari
Salomon Kane (BD)
Ganes
Smokin´ aces 2
Crank 2 (BD)
Simpsons movie
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Robin Hood - Extended Director's Cut - Blu-ray
Seven - Blu-ray
Beautiful Girls - DVD
Jersey Girl - DVD
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Väärä ketju.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Inception
Sinkkuelämää 2
Kuumat kinkut
Alpha Dog
Michael Clayton
Green Zone
Vastaa Viestiin