Viimeisimmät leffaostokset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Mut onko [Blu-Rei]?

On Luu-rei!
Tosin suomisubit puuttuu, mutta kuka niitä tahtoo? (niistä pitäs pari kybää enemmän pulittaa Anttilassa).
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

elco kirjoitti:
RP kirjoitti:Mietin vaan kun tämä P tuli tinboxina ja BoB on normiboxina, ne ei oikein näytä hyvältä yhdessä.


Eikö niitä perkele katsota telkkarista ennemmin kuin pidetä taide-esineinä esillä?


Tietenkin niitä katsotaan, perkele. Mutta jos on leffahuone, niin kuin nyt on, niin voi ne seinät edes yrittää näyttää hyviltä.

Vähän sama kuin olisi vain kaksi Sawia hyllyssä kun niitä on jo kuitennii ilmestynyt kuusi. Ei näyttäis hyvältä vajaa kokoelma. Yh.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

RP kirjoitti:Ajatella, joskus silloin kun BoB ilmestyi niin tinboxi versio maksoi huimat 100€, miettikää. Nykyään semmosen saisi 30€.


Kyl noi hinnat heittelee joo, lähimarketeissa Sormusten Herrat bluureiboksi maksaa jotain 70-80 euroa, britestä saa saman uutena 18 punnalla. Alien Quadrilogy- dvd-boksia myytiin pari vuotta sitten kans jossain öbaut 70 eurolla, nyt just ilmesty vielä kattavampi Alien-boksi bluureinä ja sen saa Verkkiksestä 43 eurolla.
Pröötprööt
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Mediateollisuus on kyllä hienoa, kun sama teos myydään seitsemäänkymmeneen kertaan kuluttajille eri formaateissa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

huima kirjoitti:Mediateollisuus on kyllä hienoa, kun sama teos myydään seitsemäänkymmeneen kertaan kuluttajille eri formaateissa.


Njoo, mut kö laitteet kehittyy ni kylhän median pitää tulla mukana. Ei kai hoodeellä mitään ois veehooässän ja matkatelkkarin aikoina tehny. Nuo ohjaajanversiot ja spesiaalieditionit on sitten tietty taas oma juttunsa. Ei oo vissiinkään Sormusten Herrojen teatteriversiot menny odotetusti bluureinä kaupaksi, kun on hinnat nyt jo tallattu. Hyvä niin.
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä en osta mitään leffaa bluuna mikä mulla on jo normi dvdnä. Miehelle ostan juttunsa tästä lähin bluuna, koska katsoo vaan laatua (toisin kuin minä kuulemma), mutta mä en laita rahaa kankkulan kaivoon ennen kuin ovat edes kohtuullisissa hinnoissa. Kyllä mä bluusta sen 9€ maksan kuten maksaisin normi dvdstäkin. Jos olen maksaakseni.

Alien boxin ostin aikoinaan kympillä, uutena toki. Ja ajatella tosiaan, joskus ollut sen 70€.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Emmäkään osta luureita jos on himassa jo DVD, mutta en kyllä osta DVD:täkään juuri enää. Ainakin kaikki spesiäl-äffekt_lefat pitää olla luureita!!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tein juuri kirjanpitoa tältä vuodelta, leffoihin/sarjoihin mennyt nyt noin 1000€/tämä vuosi. Boksista maksan max. 50€ ja leffasta max. 10€. Jos ostaisin kaikki bluuna niin menisin ehkä koNkkaan. Ja tämä vuosi on ollut leffarintamalla hiljaista. Normaali kulutus lienee noin 1600€/vuosi.

Eikös ole kiinnostavaa?
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP kirjoitti:Tein juuri kirjanpitoa tältä vuodelta, leffoihin/sarjoihin mennyt nyt noin 1000€/tämä vuosi. Boksista maksan max. 50€ ja leffasta max. 10€. Jos ostaisin kaikki bluuna niin menisin ehkä koNkkaan. Ja tämä vuosi on ollut leffarintamalla hiljaista. Normaali kulutus lienee noin 1600€/vuosi.

Eikös ole kiinnostavaa?


Olisit ostanut noilla rahoilla viinaa, niin ei olisi menneet hukkaan.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

RP kirjoitti:Mä en osta mitään leffaa bluuna mikä mulla on jo normi dvdnä.


Mä taas ostan pluuna lähinnä vain niitä, jotka löytyy jo dvdnä :D
Pröötprööt
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^^Minä ostin ja sitten tingin silleen että yleensä ostan vain 10e bluurayta nettikauppojen alennuslaareista, kun ei ole varaa ostella leffoja täyshintaisina.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:Olisit ostanut noilla rahoilla viinaa, niin ei olisi menneet hukkaan.


No olen mä joskus funtsinut pitäisikö mieluummin sulkeutua vessaan rommipullon kanssa "en avaa ovea"-tyyliin vaiko odottaa että perhe menee nukkumaan --> käpertyä sohvalle ja katsoa kunnon mättöpläjäys keskellä yötä muun maailman nukkuessa.

Saan suuremmat kiksit jälkimmäisestä. Ja olen ehkä aamulla väysynyt, mutta en sentään krapulainen, mikä on aina plussaa ;)
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

RP kirjoitti:Tein juuri kirjanpitoa tältä vuodelta, leffoihin/sarjoihin mennyt nyt noin 1000€/tämä vuosi. Boksista maksan max. 50€ ja leffasta max. 10€. Jos ostaisin kaikki bluuna niin menisin ehkä koNkkaan.


Tuohon vielä sen verran, että suurin osa mun ostamista bluukkareista maksaa sen 5-9 eurua kipale. Aika paljonhan noita alkaa jo Suomestakin saada jollain 6-8 eurolla. Dvd-leffoista maksan korkeintaan 5 euroa, paitsi jos on joku ihan must-have.

Mut itte tosiaan ostelen pitkälti jo dvd:nä omistamiani leffoja bluukkarina, lemppareita ja hyväksi todettuja, joita haluaa katsella uudelleen ja uudelleen ja mahdollisimman täydellisinä. Monesti niissä on paremman kuvan lisäksi jotain uusia makeita ekstroja ja juunou poks zäp prööt.
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Njoo, onhan siinä puolensa ostaa bluuversiot tykkäämistään leffoista. Varsinkin alkuaikoina bluut oli sen verran kalliita, jotta vituttaisi ostaa paskaa sillä rahalla (muistan aina numban ostaman bluu Reekerin, tälle jää kyllä UL:kin leffat kakkosiksi paskuudessaan).

Ehkä saattaisin ostaa Halloweenit ja Jasonit bluuna vaikka ne norminakin löytyy, katson ne kuitennii kerran vuodessa läpi.

Prööt.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti:Mediateollisuus on kyllä hienoa, kun sama teos myydään seitsemäänkymmeneen kertaan kuluttajille eri formaateissa.


Ainoa asia mikä tässä ihmetyttää on, että joku noita vielä ostaa.

Eikö joku voisi myydä pupulle jonkun Platinum subscriptionin, jossa kaikki maailman leffat ovat eritasoisina striimeinä saatavilla hintaan 100e/kk? Ehkä vielä minun elinaikanani - jos siis elän pitkään.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Eikö joku voisi myydä pupulle jonkun Platinum subscriptionin, jossa kaikki maailman leffat ovat eritasoisina striimeinä saatavilla hintaan 100e/kk? Ehkä vielä minun elinaikanani - jos siis elän pitkään.


Ostaisin heti.

Olen jo pitkään unelmoinut siitä, että tv-sarjat ja leffat saisi laadukkaana striiminä tai latauksena juuri tuolla tavalla. Latauksena siis niin, että klikkailee haluavansa katsoa tän ja tän jutun tänään, ja bitti valuu sitten niistä pisteistä mistä se parhaiten löytyy - ja kun data on riittävästi kasassa, voidaan aloittaa nautiskelu.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

elco kirjoitti:Ainoa asia mikä tässä ihmetyttää on, että joku noita vielä ostaa.


Kyl se kotelo on kuitenni kiva omistaa, vaikka vääjäämättähän tuohon suuntaan mennään. Vaikkei se fyysinen esine niin paljon leffojen kohdalla mulle merkkaakaan kuin äänilevyissä, niin silti niitä on kiva hiplata. Ja se illan leffan valkkauskin kuuluu tehdä hyllyjä kontaten, eikä näytöllä excel-listaa tuijotellen.

Pleikkarille tulee tänään kuukausimaksullinen leffankatselupalvelu, mutta valitettavasti vain sd-kuvalla. Hoodeenä tulisi varmasti testattua.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun tykkään niin kovasti näprätä vaffarin säätöjen kera ja tutkailla tyynyjen vaikutusta akustiikkaan niin kiva saada noista hyllyssä olevista deeveedeistä vielä paremmilla saundeilla olevat versiot, pikkuhiljaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ostin Lars von Trierin "Antikristuksen". Kuulemma ruma ja brutaali.
Voisiko joku selostaa juonen, niin voin heti pikakelata panokohtauksiin?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

pierupylly kirjoitti: niitä on kiva hiplata. Ja se illan leffan valkkauskin kuuluu tehdä hyllyjä kontaten, eikä näytöllä excel-listaa tuijotellen.


Näin juuri. Sama kuin lukea kirjaa koneelta. En mä semmosiin halua alkaa. Ja konttaus on mitä mainiointa! Vain sillä tavalla saa niitä ihania "hei mullahan on tämäkin"-elämyksiä.

Excel-taulukko toimii vaan leffojen listaukseen, ettei osta tuplia. Ei vanha enää jaksa muistaa mitä on hiplannut mutta jättänyt ostamatta vai onko sittenkään jättänyt ostamatta.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tuhat elokuvaa hyllyssä = kaaosta, ikuista pölyjen pyyhkimistä ja tilanahtautta. Tuhat elokuvaa kovalevyllä = pieni äänetön rasia hyllyn päällä.

Kyllä yksittäisten elokuvien hyllyynkeräilyn nyt jotenkin vielä ymmärtää, mutta se että ostellaan ne samat vanhat paskarainat joka kerta kun vakiinnutettu tallennusformaattistandardi vaihtuu tyyliin Bad Taste @ VHS->DVD->BR->WTF on kyllä niin äärimmäistä hölmöläistouhua että suorastaan harmittaa etten ole itse keksinyt parempaa keinoa huijata rahoja pois typeryksiltä.

Ei tossa tilanteessa pitäisi valehdella kellekään harrastavansa elokuvia, vaan tunnustaa ihan suoraan harrastavansa vähämielisyyttä ja tuhlailua.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

^Nyt joutuu komppaamaan.

Itse laitoin ulkoiselle kovalevylle puolitoista kilokappaletta CD-levyjä pari muuttoa sitten ja itse lätyt möin/lahjoitin pois. Yksi parhaista päätöksistä koskaan: niiden pitäminen järjestyksessä vitutti, niiden viemä tila vitutti, niistä pölyjen pyyhkiminen vitutti, niiden pakkaaminen ja purkaminen muuttojen yhteydessä vitutti, niiden lojuminen joka paikassa vitutti ja jos olisin maksanut niistä jotain, olisi niihin tungettu rahakin vituttanut. Ainoa syy, miksi pyöritin jääräpäisesti kuplettia noinkin pitkään oli se, että levyjä oli hankittu niin paljon niin isolla vaivalla ja niin pitkän aikaa, että niistä luopuminen tuntui tekevän tuon kaiken nähdyn vaivan tyhjäksi. Ihan saman rumban kävin läpi aikoinaan, kun c-kasetit vaihtuivat CD-levyihin. Mulla oli niitä niin vitusti nurkissa, että kieltädyin pitkään edes harkitsemasta päivitystä parempaan, keksinpä mielessäni vielä syitäkin, miksi kasetit olivat parempia kuin CD-levyt. Lienee päivänselvää, ettei yksikään noista syistä pitänyt vettä.

Tottakai kukin saa keräillä ihan mitä lystää, ei se ole minulta pois. Millään järkisyillä moisten romukasojen haalimista ei kuitenkaan kannata lähteä perustelemaan. Kyllä niiden leffojen selaaminen on ihan yksi vitun lysti tiiraileepa rainojen nimet sitten ruudulta tahi perse pystyssä kymmenestä eri levyhyllystä - paitsi että ensiksi mainitulla tavalla homma käy vitun paljon kätevämmin.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Kyllä yksittäisten elokuvien hyllyynkeräilyn nyt jotenkin vielä ymmärtää, mutta se että ostellaan ne samat vanhat paskarainat joka kerta kun vakiinnutettu tallennusformaattistandardi vaihtuu tyyliin Bad Taste @ VHS->DVD->BR->WTF on kyllä niin äärimmäistä hölmöläistouhua että suorastaan harmittaa etten ole itse keksinyt parempaa keinoa huijata rahoja pois typeryksiltä.


Eli mielestäsi on järkevämpää omistaa leffat vhs-kasetteina, jos ne on sellasina alunperin hankkinut? Tai jos on 30 vuotta sitten ostanut lempparilevynsä c-kasettina, niin mielestäsi on hölmöläistouhua päivittää se cd-versioon? Minusta tuo kuulostaa vähintäänkin idioottimaiselta, kai nyt lempparileffansa ja lempparilevynsä haluaa nähdä/kuulla parhaassa mahdollisessa muodossaan. Olen ostanut muutaman vinyylinä omistamani levyn myös cd-muodossa. Sehän onkin jo vähän hölmöä, mutta kun ei ole korvalappu-LP-soitinta eikä autossa LP-mankkaa.

Kyllä kai se vhs näyttää teikäläisen matkatelkkarista melkein yhtä hyvältä kuin dvd, mutta isommalla kuvalla se dvd:kin alkaa näyttää pikkuhiljaa kökölle kun on bluureihin tottunut.
Pröötprööt
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kyllä yksittäisten elokuvien hyllyynkeräilyn nyt jotenkin vielä ymmärtää, mutta se että ostellaan ne samat vanhat paskarainat joka kerta kun vakiinnutettu tallennusformaattistandardi vaihtuu tyyliin Bad Taste @ VHS->DVD->BR->WTF on kyllä niin äärimmäistä hölmöläistouhua että suorastaan harmittaa etten ole itse keksinyt parempaa keinoa huijata rahoja pois typeryksiltä.

Eli mielestäsi on järkevämpää omistaa leffat vhs-kasetteina, jos ne on sellasina alunperin hankkinut?

No jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin jos on joskus ostanut ja maksanut elokuvasta X teosto-osuutensa haalimalla kyseisen tuotteen missä tahansa formaatissa hyllyynsä, niin kyllä minä pidän moraalisena perusoikeutena silloin hakea kyseinen tuote kovalevylle vaikka torrentkaupasta. Voihan asiaa perustella maailman tappiin saakka laittomuuskysymyksenä, mutta kyllä mun mielestä samasta tuotteesta on silti täydellisen idioottimaista maksaa neljään kertaan vain saadakseen sen tismalleen saman tuotteen pikkasen eri paketissa. Minun mielestäni elokuvaa ostettaessa ostetaan lisenssi teostollisen sisällön, eikä muovikuorien omistamiseen. Ja siihen se onneksi tulee tulevaisuudessa entistä enemmän menemäänkin.

Kyllä kai se vhs näyttää teikäläisen matkatelkkarista melkein yhtä hyvältä kuin dvd, mutta isommalla kuvalla se dvd:kin alkaa näyttää pikkuhiljaa kökölle kun on bluureihin tottunut.

Niin ne ajat muuttuu. 130", 109" ja 42" -kokoiset matkatelkkarit täällä elokuvia esittää. Ei mitkään my first sony 640x480 -komboprojektorit joiden kautta heijastettua, keystone-korjattua DVD-kuvaa vain täydellinen puusilmä voisi luonnehtia erinomaiseksi. Mut kiitti nyt kuitenkin tästä kattavasta kuvanlaatuoppitunnista. Mukava nähdä kehitystä sunkin kuvanlaatuvaatimuksissa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Tuhat elokuvaa hyllyssä = kaaosta, ikuista pölyjen pyyhkimistä ja tilanahtautta. Tuhat elokuvaa kovalevyllä = pieni äänetön rasia hyllyn päällä.


Tuhat elokuvaa hyllyssä on yksi normi kämpän seinä, oikeastaan ei edes sitä. Mitään pölyongelmaa en ole huomannut, siinä samalla ne hyllyn levyt pyyhkii kun pyyhkii vaikkapa sen työpöydän vierestä.

Ottakoon ihmiset leffansa kovalevylle, ei ole multa pois. Mä haluan nähdä sen helmen jonka metsästämiseen on saattanut mennä vuosia, en pitää sitä kovalevyllä. Piste.
Vastaa Viestiin