Meille tuli eilen tällainen Sointu
Meille tuli eilen tällainen Sointu
Eilen laajeni eläinkuntamme uudella rodulla, pikku Sointu-tytöllä:
- Hallusinaatio
- Kitinän uhri
Linkki on http://www.palvelumaatti.fi/elukkakuvia.html, sieltä ei kuitenkaan vielä löydy kuvia tytöstä, sillä kuvia on käsittelyn alla niin paljon, että laitoin nyt vain kolme kuvaa tänne Kitinän galleriaan.
- Hallusinaatio
- Kitinän uhri
Pah, "ne" tai "se"! Elukat on elukoita, vaikka rypsiöljyssä paistais.ninnithequeen kirjoitti:Turpakii!!!!Hallusinaatio kirjoitti:Aargh, "se" eikä "hän".Bliss kirjoitti:Uih, hän on lutunen
Meilläkin eläimet on "Hän". Paitti joskus ne on "saakelin rukkasia".
"I want you to get excited about your life."
- Hallusinaatio
- Kitinän uhri
kyllä mun puolesta saa hännitellä, mutta se että joku tulee korjaamaan mua aiemmin mainitsemaani tyyliin on aika urpoa. jos mä puhun jostain hän se tapahtuu yleensä vittuillakseen, ja sillä korostetaan sitä, että kaipa sillä on jotain arvoa, kukaan vaan ei taida tietää mitä, joten käytetään termiä hän ihan siltä varalta ettei sitä sitä sotketa mihinkään ameebaan/sieni-itiöön. se että kehottaa mua kutsumaan jotain/jotakuta termillä hän on mulle sama kun kehoittais mua haukkumaan kyseistä objektia.Geetzu kirjoitti:Hän pitää nyt sen häntänsä omalla puolellaan, ettei äitin tarvitse saksilla leikata häntä häntään.
Mua aina huvittaa miten se on jollekin ongelma jos toinen puhuu rakistaan hän. Mun pimppikin on usein hän. Hännittelyllä korostetaan.
Me transmitte sursum, Caledoni!
- Hallusinaatio
- Kitinän uhri
No en minä tuota omana ongelmanani pidäkään vaan sen toisen. Kärkkäästi toki huomautan asiasta, koska maailma nyt vain on parempi paikka, jos lemmikeistä käytetään sanaa "se" ja ihmisistä sanaa "hän".Geetzu kirjoitti: Mua aina huvittaa miten se on jollekin ongelma jos toinen puhuu rakistaan hän.
Kaikin mokomin, kunhan lemmikin pimppi ei ole "hän".Geetzu kirjoitti: Mun pimppikin on usein hän.
"I want you to get excited about your life."
Tuolla kasvattajalla on noita nykyisellään kymmenkunta, ja huomasi, että ne ovat erittäin sosiaalisia laumaeläimiä, kuten lähes kaikki vinttarit. Ei tarvinnut pitää missään omissa tarhoissa, vaan heillä oli piha ja koti päällystetty "irlistaljoilla". Sohvat etenkin, sillä vinttarit tarvitsevat korkeita paikkoja.Elppis kirjoitti:Irlannin sussarit on loistavia luonteeltaan! Meillä oli kerran talleilla yhdellä hevosenomistajalla sellainen, oli isompi kuin suurin osa poneista.
Olen edelleen äimistynyt, että juuri tuon pennun saimme, sillä kasvattaja on yksi Suomen parhaita, ja vasta eilen soitin ja kyselin ensimmäistä kertaa pentua joskus tulevaisuudessa. Tuo oli tosiaan heillä ollut tarkoitus pitää jalostuskäytössä, joten oli mennyt monelta pennunottajalta sivu suun, mutta yllättäen kasvattaja halusikin, että me ottaisimme juuri sen. Näyttelyttää ja pennuttaa pitäisi sitten joskus tulevaisuudessa.
Ei ei kulta, kyllä leikkele vaatii jo jonkinnäköistä jatkokäsittelyä tai -jalostamista. Leike sen sijaan irtoaa ihan fileointiveistä käyttämällä.Hallusinaatio kirjoitti:No joo, voin mää toki kutsua niitä myös pihveiksi tai leikkeileiksi.Bliss kirjoitti:Ei ei kulta, silloin ne ovat "pihvejä" tai "leikkeitä" tms.Hallusinaatio kirjoitti: Pah, "ne" tai "se"! Elukat on elukoita, vaikka rypsiöljyssä paistais.
Ja nyt vain paheni Sannnun aivan villiksi äitynyt koirakuume!!! Ulkoillessa taputan ja silitän kaikki vastaan tulevat hauvat ja koirapuistoissa käyn ilmaan koiraa vaan fiilistelemässä!!!!
Mut joo tässä meidän talossa on yksi Irlannin sussari ja jotenkin välillä säälittää, että isoa koiraa pidetään kerostalossa...
Mut joo tässä meidän talossa on yksi Irlannin sussari ja jotenkin välillä säälittää, että isoa koiraa pidetään kerostalossa...