Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Et kumpaakaan. Updeittaat konettasi ostaen:
No way hjose. Mulla on vaan tietsikkakäyttöön läppäri ja läppärissä taidan pysyäkin. Ei enää oikein jaksa innostua säätämisestä ja virittämisestä. Musta on tullut katsos keski-ikäinen gubbe. Haluan kaiken valmiina.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Et kumpaakaan. Updeittaat konettasi ostaen:
No way hjose. Mulla on vaan tietsikkakäyttöön läppäri ja läppärissä taidan pysyäkin. Ei enää oikein jaksa innostua säätämisestä ja virittämisestä. Musta on tullut katsos keski-ikäinen gubbe. Haluan kaiken valmiina.
Mä oon taas huomannut, että pelien hinnaksi tulee konsolipuolella aivan järjettömiä summia jos on näin laiska ostamaan uusia pelejä. Nyt mulla on ollut PS2 noin 2 vuotta. Mulla on siihen jopa 2 ostettua peliä: Gran Turismo 4 (jonka takia koko konsolin aikoinaan ostin) ja Guitar Hero 2 jonka ostin tänä vuonna. Niitä tuskin tulee enää lisää. Konsolin hinnan kun jakaa kahdelle pelille niiden pelien OVH:n päälle, niin molemmat pelit maksaa helposti parisensataa kappale. Halpaa kuin saippua.

Lisäksi noi konsoliohjaimet on käytännössä aivan perseestä kaikkeen muuhun kuin tasohyppelyihin tai tetrikseen. Alat vielä siihen ostelemaan näppiksiä ja hiiriä ja ratteja niin a-vot.

Olen itse 1st person-miehiä 95%:sti, ja sillä alueella konsolit haisee input-laitteineen lähinnä paskalle verrattuna PC:hen.

Jos kuitenkin pilipoksista ja PS3:sta joutuisi valitsemaan, niin menisi PS3:n puolelle siksi että laitetta voi käyttää sentään blu-ray-soittimenakin. Miehet ostaa peleilleen tietokoneen, naiset Wiin.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Halpaa kuin saippua.
Varmasti totta ja olet asiassa kyllä vissin oikeassa, mutqu ei vaan jaksa tosiaan enää innostua liiasta fiilaamisesta ja säätämisestä.

Hyvä esimerkki on se, et sain appivaarilta about vuoden vanhat 4-6 tonnin (uutena) kotiteatterivehkeet, enkä osaa käyttää edes niitä, saatika että olisin kytkenyt edes kaikki kajarit. Vanha ei vaan katsos enää jaksa innostua. :P
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Hyvä esimerkki on se, et sain appivaarilta about vuoden vanhat 4-6 tonnin (uutena) kotiteatterivehkeet, enkä osaa käyttää edes niitä, saatika että olisin kytkenyt edes kaikki kajarit. Vanha ei vaan katsos enää jaksa innostua. :P
Dementikot ei vaan osaa. :-p Mutta se on kyllä ihan totta että viikon se vaatii aina perehtymistä kun meinaa PC-rautaa uusia, että pääsee jälleen kärryille ja tietää mikä on hot ja mikä on not. Mutta ei kyse nyt sentään ydinfysiikasta ole, ja ainakin itselle tulee hyvä fiilis siitä että on saanut myös omin käsin ja aivoin jotain aikaan ja kasaan.

Tietty jos ei ole mitään vanhaa PC-krääsää mitä käyttää hyväkseen eikä edes halua pöytäkonetta kotiin niin uuden pelikoneen rakentaminen tulee kohtuullisen hinnakkaaksi ja konsolin ostokynnys pelikoneeksi madaltuu entisestään. Itse oon tota PS3:n hankkimista funtsinut mutta tosiaan lähinnä blu-ray soittimeksi ennemmin kuin pelikoneeksi. Pelkät soittimet kun taitavat vielä olla ihan yhtä kalliita ellei kalliimpiakin kuin toi konsoli.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Et kumpaakaan. Updeittaat konettasi ostaen:
No way hjose. Mulla on vaan tietsikkakäyttöön läppäri ja läppärissä taidan pysyäkin. Ei enää oikein jaksa innostua säätämisestä ja virittämisestä. Musta on tullut katsos keski-ikäinen gubbe. Haluan kaiken valmiina.
Alan nykään olla samaa mieltä. Tähän talouteen tulee enää läppäriä hyötykäyttöön ja konsolia pelikäytöön. Läppäriksi saatan jopa harkita mäkkiä! Huorasin tänään mäkin kanssa ja totesin, että iTunes ei olekaan ihan ainoa hyvä juttu minkä Apple on kehittänyt. Katsotaan nyt minkä työnantaja haluaa kustantaa, mutta näytönohjain + emo + prossu + muistit on vaan liikaa kun nykyään kuitenkin ostan ne pelit joita pelaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tix kirjoitti: iTunes ei olekaan ihan ainoa hyvä juttu minkä Apple on kehittänyt.
iTunes on huono.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

aasi kirjoitti:
Tix kirjoitti: iTunes ei olekaan ihan ainoa hyvä juttu minkä Apple on kehittänyt.
iTunes on huono.
Ja mikroprosessi yliarvostettu.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

aasi kirjoitti: iTunes on huono.
Ei pelkästään huono vaan iHuono ja iRasittava. Vähän samaan tapaan iRasittava kuin wordin opastajaklemmari.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Herra Manala kirjoitti:
aasi kirjoitti: iTunes on huono.
Ei pelkästään huono vaan iHuono ja iRasittava. Vähän samaan tapaan iRasittava kuin wordin opastajaklemmari.
Ei, ei, te ette vaan osaa käyttää sitä. Se on se ongelma.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Tix kirjoitti:
masa kirjoitti:No way hjose. Mulla on vaan tietsikkakäyttöön läppäri ja läppärissä taidan pysyäkin.
Alan nykään olla samaa mieltä. Tähän talouteen tulee enää läppäriä hyötykäyttöön ja konsolia pelikäytöön.
Minäkin tekisin noin jos konsoleille vain saisi enemmän minua kiinnostavia pelejä. Tosin nykyisin konsolien pelitarjonnassa alkaa olla kohtuullisesti PC:mäisiä (toiminta)pelejä, mutta vielä puuttuu useita pelityyppejä joita haikailen. Ace Combat ei oikein riitä, yöks!

Toisaalta, PC-pelaamisesta pois minua ajaa yhä säälimättömämmäksi käyvät kopiointisuojaukset, jotka harmistuttavat vain laillisen pelin ostajia, eivät niitä jotka käyttävät piraattiversioita. :( Bioshockin "saat asentaa pelin koneellesi vain viisi kertaa"-suojaus oli kyllä sellainen rimanalitus Take2:lta että meinasin tehdä Auviset. Haluan pystyä pelaamaan ostamiani pelejä vaikka yli kymmenen vuoden kuluttua jos niin haluan, enkä olla riippuvainen siitä onko pelin silloinen julkaisija autentikointiservereineen edelleen olemassa... Konsoleille tuollaista käyttäjille vittuilusysteemiä ei ole tainnut vielä ilmestyä.

Yhä pahenevat suojaukset tekevät valitettavasti piraattiversioiden haun houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi. Toisaalta jos haluaa elää ilman tunnontuskia, ostaa alkuperäisen pelin JA lataa verkosta piraattiversion joka toimii yksinpelin osalta paremmin eikä sisällä käyttörajoituksia.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Googlebot kirjoitti: Bioshockin "saat asentaa pelin koneellesi vain viisi kertaa"-suojaus oli kyllä sellainen rimanalitus Take2:lta että meinasin tehdä Auviset. H
no älä. Tomb Raideria sai pelata vain tietyn aikaa, ja sen jälkeen peli meni lukkoon ja kehotti ottamaan yhteyttä pelin valmistajaan. Vitut. Onneksi hakkeri oli ystävä.
Now go to C:\Documents and Settings\****\Application Data

Where C: is the Root Directory (where WINDOWS is installed) and **** is your username.

Note: You will have to enable show hidden files and folders (tools/folder options/view/show hidden files and folders) to see the Application Data folder.

In the Application Data folder find and right click the SecuROM folder and select Unlocker,select delete in the drop down menu and press ok.

Next run TrashReg,select File and Find Keys with NULL embedded names and press ok.
Right click and delete the entry caution! never delete or change any key.
(If you cannot find the entry, you might need to
select Find keys with NULL-embedded names from the file menu of the application and make sure all options are selected)

Now go to start/run and type regedit.
Select Edit and Find and type SecuROM.
In the list of entries on the left you will see SecuROM,right click and delete it.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Googlebot kirjoitti:Yhä pahenevat suojaukset tekevät valitettavasti piraattiversioiden haun houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi. Toisaalta jos haluaa elää ilman tunnontuskia, ostaa alkuperäisen pelin JA lataa verkosta piraattiversion joka toimii yksinpelin osalta paremmin eikä sisällä käyttörajoituksia.
Niin, mikäpäs sen estäisi. Huvittavinta on kyllä se, että siinä missä kopiosuojaukset tulevat yhä vittumaisemmiksi, piraattireleaset tulevat yhä helppokäyttöisemmiksi: Lataat .zip tai .rar paketin torrenttina, purat sen kansioon x ja käynnistät .exen ihan niinkuin wanhoina kunnon DOS-aikoina.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Korg Wavestation. Aika hyvät saundit, peräisin ajalta, jolloin olin vielä nuori.
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Vadim kirjoitti:Korg Wavestation. Aika hyvät saundit, peräisin ajalta, jolloin olin vielä nuori.
Sehän on klassikko! *jammaa Jan Hammerin tahtiin*
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Olen maailmankaikkeuden suurin nörtti. Rakensin uuden tietokoneen missä ei ole mitään samaa vanhasta tietokoneesta näytönohjainta ja virtalähdettä lukuunottamatta, ja sain windowsin siirrettyä siihen toimivana ilman minkäännäköisiä uudelleenasennuksia tai repair-asennuksia. Kumartukaa Microshit-miekkani edessä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Duckzilla kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Korg Wavestation. Aika hyvät saundit, peräisin ajalta, jolloin olin vielä nuori.
Sehän on klassikko! *jammaa Jan Hammerin tahtiin*
Joo ja heti perään Korg Z-1:n! Moderni klassikko sekin.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tix kirjoitti:Läppäriksi saatan jopa harkita mäkkiä!
Öh, ensimmäistä kertaa kuulen, että Tiski muuttaa mieltään. Hämmentävää! Nyt alankin sitten odotella, että hän saapuu todistelemaan olleensa tätä mieltä jo pitkään, itse asiassa aina.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Hyvin näyttää Intel-rauta kulkevan. Ajelen tällä hetkellä 2,2GHz e4500-halpiscore2prosessoriani 3,5GHz kellotaajuudella. Yön pidin rasitustestejä päällä ja näyttää vakaasti pelittävän. Ylikellotusvaraa olisi vielä reippaasti, sillä prosessorin jännite on vasta 1,425V, mikä taitaa olla ainoastaan 0,1V yli valmistajan omien speksien. Näin kuitenkin sekä lämpö että melu pysyvät vielä hyvin kurissa, mikä ei varmasti olisi case jos lähtisin metsästämään 3,6GHz:ia ulos myllystä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vadim kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Korg Wavestation. Aika hyvät saundit, peräisin ajalta, jolloin olin vielä nuori.
Sehän on klassikko! *jammaa Jan Hammerin tahtiin*
Joo ja heti perään Korg Z-1:n! Moderni klassikko sekin.
Hyvät on pojilla lelut. Mulle kelpais MicroKorg ja vanha koulu-hengessä tahtoisin Kuva

jonku ylläolevan henkisen Moogin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Haemaeraemies kirjoitti:jonku ylläolevan henkisen Moogin.
Lupaan liittyä siihen kirkkoon mistä nuo löytyvät urkuina.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:Tilasin itselleni joululahjan:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6332
Liian pieni, ei kelpaa. :wink:
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
Tix kirjoitti:Tilasin itselleni joululahjan:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6332
Liian pieni, ei kelpaa. :wink:
En halua isompaa. Olen ihan tyytyväinen kokooni!
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kuva
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ostin tämmöisen näppärän yleiskaukon. Pienen jumppaamisen jälkeen sain sen pelaamaan vempaimien kaikkien kanssa oikein jouhevasti. Yhtä nappia painamalla kaikki laitteet mänee päälle, oikeisiin asetuksiin haluttua toimintoa varten ja kaukon virtanapista menevät myös pois samalla kun kauko menee virransäästötilaan. Näppäintuntuma on miellyttävä ja mukavan käteensopiva.

Gigantista sai 65 eurolla. Halvemmalla en ole nähnyt missään.

Kuva

Huomenna pitänee hakea järkkäri pois.
Vastaa Viestiin