Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Missäs vitussa nää akut sitten viipyvät?
http://www.digitoday.fi/mobiili/2005/03 ... 0059787/66

Mielenkiintoista! Sanovat akun pohjautuvan "nanoteknologiaan". Se voisi viitata siihen että se on enemmänkin edistynyt superkondensaattori kuin akku.

Panin merkille uutisen julkaisun ja aprillipäivän läheisyyden. Tiedä sitten.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Panin merkille uutisen julkaisun ja aprillipäivän läheisyyden. Tiedä sitten.

Lähellä ei oo mukana, varsinkin kun ottaa kellonajan huomioon.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Ei löytynyt mistään suomesta nopeasti Altec lansing:n tietokone kaiuttimia niin jouduin tyytymään logitechiin.

Entisenä muka-hifistinä olen kyllä selkeästi tippunut jo kärryiltä näissä äänentoistohommissa, koska nämähän kuulostaa hyvältä. Vaati maar vaan hirmuisesti, että itseään kunnioittava voi myöntää myös pienten nappien soivan hyvin ja ettei ehkä sittenkään koko merkitsisi kaikkea.

Olen tyytyväinen.

Kuva
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Itse taas olen täysin tyytyväinen näihin:

Kuva

Popittaa tarpeeksi hyvin.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

1108 kirjoitti:Itse taas olen täysin tyytyväinen näihin:

Popittaa tarpeeksi hyvin.


Varmastikin niin. Taitaa olla samasta tuplasti kallimmpi versio.

Altec Lansingia haluaisin kyllä päästä koekuuntelemaan kun siitä on nyt semmoinen mutu, että on ihan sikahyvä.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Noi mitkään erillisellä subbarilla varustetut multimediasetit eivät kyllä pelitä musiikin kanssa omaan korvaan sitten millään. Pelejähän niillä voi pelata, mutta kun pääkaiuttimet toistaa hädin tuskin johonkin 300 hertsiin niin resepti on aika selkeä. Subbari honottelee sitten niitä 50-300 hertsin saundeja ilman että pystyy sulautumaan oikeen mitenkään noiden pääkaiuttimien saundiin ja paikkaan. IMO kannattaa ostaa mieluummin kaksi vähän isompaa aktiivikaiutinta ilman erillisiä subbareita.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti:Noi mitkään erillisellä subbarilla varustetut multimediasetit eivät kyllä pelitä musiikin kanssa omaan korvaan sitten millään. Pelejähän niillä voi pelata, mutta kun pääkaiuttimet toistaa hädin tuskin johonkin 300 hertsiin niin resepti on aika selkeä. Subbari honottelee sitten niitä 50-300 hertsin saundeja ilman että pystyy sulautumaan oikeen mitenkään noiden pääkaiuttimien saundiin ja paikkaan. IMO kannattaa ostaa mieluummin kaksi vähän isompaa aktiivikaiutinta ilman erillisiä subbareita.


Nii. Kuten sanottu näin ensi kuulemalta väitän kyllä vastaan. Ja koska en itse muuta kuin musiikin kuntelua varten nämä hommannut niin vastaväitteen taso on melko vahva. Ei kuitenkaan pää-äänilähteeksi mikä mainitaan myös tuossa myöhemmin.

Paketissa taajusvaste 40Hz...20kHz ja wooferin tason saa erikseen säätää haluamakseen notta pienellä vaivannäöllä tämä toimii kyllä. Vastaavalla hinta/laatu suhteella en lähtisi yrittämään parempaa työpisteelle. Olen tyytyväinen. Sulla voi olla vikaa korvissa tai niiden välissä.

Mutta. Jos oikeasti rokataan niin ei kait nyt vittu silloin mistään tietokonekaiuttimista puhuta!1 Myönnettäköön siis, että kaksi jääkaappipakastimen kokoista laatikkoa stereotason sivuilla varustettuna uunin kokoisella teholähteellä se kannattaa miniminä pitää noin pää-äänilähteelle.

EDIT: Korostan Nii ei siis tämmösiä paskoja todellakaan pää-äänilähteiksi kotitalouksiin paitsi jos asuu komerossa tai peräkontissa.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:Paketissa taajusvaste 40Hz...20kHz ja wooferin tason saa erikseen säätää haluamakseen notta pienellä vaivannäöllä tämä toimii kyllä.

Tason joo kyllä, mutta jakotaajuutta ei, joka se suurempi ongelma yleensä on. Ja vaikka voiskin, niin ongelmaksi jää se, ettei pääkaiuttimet toista _yhtään_ sitä bassoa, joten subbari joutuu toistamaan käytännössä matalat keskiäänetkin bassojen lisäksi. Arvaa mitä sillä pakettiin printattulla taajuusvastemainoksella voi noin niinq tosielämässä tehdä?

Sulla voi olla vikaa korvissa tai niiden välissä.

Itelläs taitaa kyl olla puuroa korvissa nyt, jos kuudellakympillä saa sun mielestä tyydyttävät aktiivikaiuttimet ja hyvän aktiivisubbarin musiikinkuunteluun. Ties vaikka joku peelo menis nyt noiden juttujes perusteella kuvittelemaan, että tollaset oikeasti soi hyvin. Vitullisen pelottava ajatus. Kyllä kuudellakympillä saa ihan ok purkit, kunhan eivät tunge mukaan niitä muovisubbareitaan noiden euron arvoisten pääkaiuttimien kylkeen, vaan laittavat samalla rahalla vähän paremmat elementit itse kaiuttimiin.

Tai no vitustako minä noista mitään tiedän, mähän vaan myyn niitä. Saattaa niillä 80-luvun sankariheviä ja death-metallia kuunnella ilokseenkin. Mutta silloin on kyllä jo sitä puuroa korvissa jo muutenkin. Eikä mitä tahansa kaurapuuroa, vaan ihan aitoa neljää viljaa. Ei tähän nyt oo muuta ratkasua luvassa, kuin että Te olette kuuroja ja Minä tiedän paremmin.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Ei tähän nyt oo muuta ratkasua luvassa, kuin että Te olette kuuroja ja Minä tiedän paremmin.


Pese esinahkas.

Tulee tykitettyä musat ihan jostakin muualta kuin tuosta mainitsemastani setistä. Kelpaa vallan tyydyttävästi pelaamiseen, tismalleen siihen käyttöön siis mihin se on ostettukin.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:Kelpaa vallan tyydyttävästi pelaamiseen

Sitähän mä taisin yrittää sanoakin.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Lacien ulkoiset kovot on nyt mun osaltani historiaa. Western Digitalin 320 Gb -tallennin on lähes äänetön ja mahtuu rintataskuun :h:

(tai mahtuisi, jos joskus käyttäisin kauluspaitoja)

Kuva
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Kas, mulla kun on myös just ollut hakusessa jokin kooltaan pieni mutta kapasiteetiltaan iso (vähintään 130Gt, mieluummin enemmän) USB-virtainen tallennin pidettäväksi aina läppärin mukana. Tekniikalla niin väliä, mutta kapasiteetin takia taitaa mennä joka tapauksessa kiintolevyihin kun suurimmat USB-flashmuistitikut lienevät nykyisin jotain 40Gt luokkaa?

Onko toi nyt sitten hyvä, voitti hinta/laatu-suhteellaan muut ehdokkaat? Mistä ostit?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti:Tason joo kyllä, mutta jakotaajuutta ei, joka se suurempi ongelma yleensä on. Ja vaikka voiskin, niin ongelmaksi jää se, ettei pääkaiuttimet toista _yhtään_ sitä bassoa, joten subbari joutuu toistamaan käytännössä matalat keskiäänetkin bassojen lisäksi. Arvaa mitä sillä pakettiin printattulla taajuusvastemainoksella voi noin niinq tosielämässä tehdä?


Sen voi printata jääkaapin oveen muiden valmistajien vertailutaulukoiden kanssa kun ei niitä mittamassakaan voi käydä.

Itelläs taitaa kyl olla puuroa korvissa nyt, jos kuudellakympillä saa sun mielestä tyydyttävät aktiivikaiuttimet ja hyvän aktiivisubbarin musiikinkuunteluun. Ties vaikka joku peelo menis nyt noiden juttujes perusteella kuvittelemaan, että tollaset oikeasti soi hyvin. Vitullisen pelottava ajatus. Kyllä kuudellakympillä saa ihan ok purkit, kunhan eivät tunge mukaan niitä muovisubbareitaan noiden euron arvoisten pääkaiuttimien kylkeen, vaan laittavat samalla rahalla vähän paremmat elementit itse kaiuttimiin.


Itse en taas missään nimessä ainakaan yli 60€ ole valmis tietokonekaiuttimiin sijoittamaan, koska pää-äänilähteenä niiden käyttö ei ole hyvälle maulle suotavaa.

Siis ja nehän soi hyvin. Ei niin hyvin kuin musiikin toistoon tarkoitetut virallisten pää-äänilähteet tarkoitetaan mutta vähintäänkin riittävästi kun äänenpäine pysyy hillittynä. Se jos aletaan vaatimaan käyttöä perus- työkuutiota isompaan tilaan ja muita häiritsevään äänenpaineeseen niin silloin tietysti jotain muuta.

mähän vaan myyn niitä. Minä tiedän paremmin.

Ethän sinä edes tiedä mistä puhut. Sulta en ostaisi mitään. Sinähän myyt sitä missä on parempi kate.

EDIT: Eikö autokauppias voisi sitten suositella jotain mieleistään korvaavaa tuotetta, mikä omalle korvavälille olisi tyydyttävä. Joku muu kuin lapio.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:Ethän sinä edes tiedä mistä puhut. Sulta en ostaisi mitään. Sinähän myyt sitä missä on parempi kate.

EDIT: Eikö autokauppias voisi sitten suositella jotain mieleistään korvaavaa tuotetta, mikä omalle korvavälille olisi tyydyttävä. Joku muu kuin lapio.

Vertailin joskus tota Logitechin Z4-settiä Philipsin alle 50 euron hintasiin SBC BA250 kaiuttimiin. Musiikinkuuntelussa Philipsit pyyhkivät Logitechilla lattiaa mennen tullen, varsinkin pienen taajuuskorjaamisen jälkeen, joka ei erillisen subbarisetin kanssa taas tuota siedettävää tulosta noiden edellämainittujen jakotaajuusjuttujen vuoksi. Tollaset Philipsit sitten ostinkin makuuhuonekaiuttimiksi. Pari "vikaa" noistakin löytyy. Esimerkiksi matkakaiuttimina paristoilla käytettäessä kaiuttimet eivät tuota kovin paljoa äänenpainetta ennenkuin alkavat särkemään, mutta koko paristokäyttöhän nyt on muutenkin pelkkä extraominaisuus jota ei subbariseteissä ole kuitenkaan. Verkkovirralla ajettaessa tuota ongelmaa ei esiinny. Toisekseen kaiuttimet surisevat silloin kun eivät ole kytkettynä signaalilähteeseen joka on päällä (esim. sammuneena oleva läppäri), mutta tuo nyt ei ole mikään todellinen ongelma koska eihän sitä kaiutinsettiä kannata virrat päällä pitää jos muut laitteet ovat sammuneena, ja surina toimiikin hyvänä muistutuksena sammuttaa virrat myös kaiuttimien vahvistimesta.

Jos taas omassa brändissäsi haluat pysyä ja alle 50 euron hintatasossa, niin ymmärtääkseni nämäkin ovat ihan soivat pelit, vaikkei noista pömpeleistä omakohtaista kokemusta löydykään.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti:Tollaset Phlipsit sitten ostinkin makuuhuonekaiuttimiksi.


? Saan nyt tästä sen kuvan, että nämä olisi se asuntosi pää-äänilähteet? Jos näin on niin silloin kyllä on meistä toinen puhunut aidasta ja toinen aidan seipäistä.

[/quote]
Pari "vikaa" noistakin löytyy.
Jos taas omassa brändissäsi haluat pysyä
[/quote]

No mieluummin hiirivalmistajan kaiuttimet kuin Philips, josta ei kyllä ole hyviä kokemuksia missään tuotesarjassa.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Tollaset Phlipsit sitten ostinkin makuuhuonekaiuttimiksi.

? Saan nyt tästä sen kuvan, että nämä olisi se asuntosi pää-äänilähteet? Jos näin on niin silloin kyllä on meistä toinen puhunut aidasta ja toinen aidan seipäistä.

Meinaat että alennuksesta 15 eurolla ostamani muovikaiuttimet olisi mun ykköskaiuttimet 109" screenin vierellä? Joo-o, joo-o. Kyllä mulla löytyy olohuoneesta ihan perus 5.1 setuppi kuitenkin ns. oikeilla kaiuttimilla. Makuuhuoneeseen ostin noi ihan vaan sen takia että jos siellä joskus haluaa rötvätä vaikka leffan seurassa jota tuijottaa läppäriltä, niin ei tarvii kuunnella pelkkää tinnitystä.

No mieluummin hiirivalmistajan kaiuttimet kuin Philips, josta ei kyllä ole hyviä kokemuksia missään tuotesarjassa.

Äläs nyt. Kyllä Philips tekee ihan hyviä naamakarvanpoistokoneita. Ihan oon samaa mieltä siitä kyllä ettei Philips yleensä yllätä positiivisesti mitä viihdetekniikkaan tulee, mutta joskus se onnistaa ihan vahingossakin kolmen euron sarjassa.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti:Meinaat että alennuksesta 15 eurolla ostamani muovikaiuttimet olisi mun ykköskaiuttimet 109" screenin vierellä? Joo-o, joo-o. Kyllä mulla löytyy olohuoneesta ihan perus 5.1 setuppi kuitenkin ns. oikeilla kaiuttimilla.


109" scriini ja 26cm muna. E susta tiedä. Ja etkös sinä ole vähän hölmö muutenkin. Musiikki on kuitenkin edelleen parhainta pelkin stereo-kaiuttimin. En minäkään noiden lisäsubien päälle vanno.

Herra Manala kirjoitti:Äläs nyt. Kyllä Philips tekee ihan hyviä naamakarvanpoistokoneita. Ihan oon samaa mieltä siitä kyllä ettei Philips yleensä yllätä positiivisesti mitä viihdetekniikkaan tulee, mutta joskus se onnistaa ihan vahingossakin kolmen euron sarjassa.


Minäkin yiritn uskotella itselleni näin mutta Braunin hajoamisen jälkeen ole joutunut antamaan karvoituksen vallan villiintyä.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:109" scriini ja 26cm muna. E susta tiedä. Ja etkös sinä ole vähän hölmö muutenkin.

Taidat nyt vain projisoida omia heikkouksiasi muihin ihmisiin.

Musiikki on kuitenkin edelleen parhainta pelkin stereo-kaiuttimin. En minäkään noiden lisäsubien päälle vanno.

Nii. 5.1-setupista saa onneksi napinpainalluksilla joko 2.1 tai 2.0 -systeemejä, mutta silloin pääkaiuttimien pitää pystyä itsenäisesti edes sinne 100hz tienoille, että hommasta tulee yhtään mitään.

Yönmustaritari kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Äläs nyt. Kyllä Philips tekee ihan hyviä naamakarvanpoistokoneita.

Minäkin yiritn uskotella itselleni näin mutta Braunin hajoamisen jälkeen ole joutunut antamaan karvoituksen vallan villiintyä.

5 ekaa vuotta Braunilla höylättyäni ja 10 sen jälkeistä Philipsillä, en kyllä voi samaa sanoa. Joskus yritin ottaa vanhan Braunin matkakoneeksi, mutta hajosin sen suorituskykyyn puolen naaman kohdalla, heitin sen ulos kakkoskerroksen ikkunasta ja lähdin kauppaan ostamaan Bic-merkkisiä naamanrepimisteriä.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:109" scriini ja 26cm muna. E susta tiedä. Ja etkös sinä ole vähän hölmö muutenkin.

Taidat nyt vain projisoida omia heikkouksiasi muihin ihmisiin.


Niin taisin tehdä. Luet kuin avointa kirjaa.

Herra Manala kirjoitti:Bic-merkkisiä naamanrepimisteriä.


Ja tämä sama taitaa toimia myös perslävessä?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Bic-merkkisiä naamanrepimisteriä.

Ja tämä sama taitaa toimia myös perslävessä?

Ehei, arvostan persettäni huomattavasti naamaani enemmän.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti: Ehei, arvostan persettäni huomattavasti naamaani enemmän.


Sama sisältö nähtävästi molemmissa kutiennii...
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Frederik Krueger kirjoitti:Onko toi nyt sitten hyvä, voitti hinta/laatu-suhteellaan muut ehdokkaat? Mistä ostit?


Courtesy of our company. Pyysin jotain muuta kuin LaCieta ja tuommoisen antoivat. Olisko tuon vähittäismyyntihinta jotain 70-80 e? Toistaiseksi ei valittamista, erittäin hiljainen, kevyt eikä hajonnut vaikka putosi puolen metrin korkeudelta kovalle lattialle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Onko toi nyt sitten hyvä, voitti hinta/laatu-suhteellaan muut ehdokkaat? Mistä ostit?


Samanlainen täälläkin käytössä. Hyväksi ja varsinkin kestäväksi todettu tiputettuani vehkeen parikertaa lattialle käytön aikana. Verkkokaupasta ostettu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

daddykillkill kirjoitti:Courtesy of our company. Pyysin jotain muuta kuin LaCieta ja tuommoisen antoivat. Olisko tuon vähittäismyyntihinta jotain 70-80 e? Toistaiseksi ei valittamista, erittäin hiljainen, kevyt eikä hajonnut vaikka putosi puolen metrin korkeudelta kovalle lattialle.

Kunnon tumpelo. Ostellaan uusia kovalevyjä ja paiskotaan niitä saman tien lattialle. Noin motoriikkahäiriöisen pitäisi vaan juoda mansikkapirtelöä pillillä ja laittaa vaimo rakentamaan ATK:ta.
Vastaa Viestiin