Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sinkkumatti kirjoitti:Nyt 6 viikossa mä olen vasta tajunnut, kuinka helvetin helppoa laihduttaminen itseasiassa on.

Itse asiassa jopa kävely riittää, jos vain lenkit ovat tarpeeksi pitkiä. Irlannin kahden 4 tunnin vaelluksen jälkeen huomasin vaakalukeman tippuneen parilla kilolla. Ja se oli tapahtunut ihan parin viikon sisällä, kahdella tuollaisella reissulla.

Niinno, harvalla vaan on aikaa pistää neljää tuntia patikoimiseen pari kertaa viikossa...
Sinkkumatti

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

AarneAnkka kirjoitti:Itse asiassa jopa kävely riittää, jos vain lenkit ovat tarpeeksi pitkiä.


Ei pelkästää liikkuminen, vaan se, että ihan oikeasti merkkaa ylös sen mitä syö. Jos päivän aikana saa syödä 2250 kcal, pitää myös huolen siitä, että tuo määrä ei ylity. Loppujen lopuksi kun syö fiksusti, ei tuolla kalorimäärä takuulla tule nälkä.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sinkkumatti kirjoitti:Ei pelkästää liikkuminen, vaan se, että ihan oikeasti merkkaa ylös sen mitä syö.

Jaa, emmä tommosia. Oon sikäli onnekas, että painoni pysyy hallinnassa sen kummemmin katsomatta syömisiäni.

Tässä mielessä en ole ikinä tainnut edes varsinaisesti laihduttaa. Silloinkin kun lihoin Irlannin opiskeluvuotena, painoni palautui normaaliksi muutamassa kuukaudessa ihan itsestään. Painonnousu johtui aika tyhmästä syystä: pistin kämppiksen kanssa ruokakulut puoliksi. Kämppis oli mua päätä pidempi.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ei niinkään nörttigadgetti, vaan metroseksuaaligadgetti, mutta veppisaitti on helvetin hauska.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

60 GB Video iPod. Pysyy musiikit ja videot visusti mukana. Arvostan!
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Tästä kun oli taannoin puhetta täälläkin, niin mahtoikos joku tilata moisen pelin? Käyttökokemuksia?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Sutenööri kirjoitti:Tästä kun oli taannoin puhetta täälläkin, niin mahtoikos joku tilata moisen pelin? Käyttökokemuksia?

En suosittele. Kuva on aivan hirveä, jos sitä ei pääse katsomaan piikkisuoraan edestä. Pystysuunnassa katselukulman valinta on jopa niin tarkkaa, että vaikka kuvan keskiosa näyttäisi ihan hyvältä, niin kontrasti alkaa jo katoamaan kuvan ylä- ja alareunoista.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Herra Manala kirjoitti:En suosittele. Kuva on aivan hirveä, jos sitä ei pääse katsomaan piikkisuoraan edestä.


Vaisso. Mun makuuni tuo oli taasen paljon parempi, kuin yksikään saman hintaluokan plasma tai LCD joita oli vieressä. No, mä oonki täys amatööri näissä jutuissa..

Tästä on muuten tulossa uudet mallit syskyllä kauppoihin..
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Sutenööri kirjoitti:Vaisso. Mun makuuni tuo oli taasen paljon parempi, kuin yksikään saman hintaluokan plasma tai LCD joita oli vieressä. No, mä oonki täys amatööri näissä jutuissa..

No mä olen myynyt noita. En ottaisi itselleni juuri sen takia, että kun katsot vähänkin hämärämmässä huoneessa sellaista matskua, jossa on paljon mustaa ruudulla, niin kuva alkaa helposti vaalenemaan kuvan ylä- ja alareunaa kohden, johtuen todella kapeasta vertikaalisesta katselukulmasta.

Pirun hyvä kuvahan siinä muuten on, varsinkin jos hintaluokan ottaa vertailukohteeksi. LCD:issä on lähes kaikissa surkea kuva, ei siitä mihinkään pääse. Panasonicin TH-42PV60 on hyvä laite. Halvemmalla ei oikein saa mitään siedettävää isoa.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Herra Manala kirjoitti: En ottaisi itselleni juuri sen takia,


Ja tuossa testaamassasi töllössä on säädöt kohdallaan jne?
No, täytyypä tsekata muo uudet mallit kun markkinoille tulevat. Kuuleman mukaan muutoksia on ainakin kuvan kirkkaudessa ja conax-lukija on lisätty. Kiinnostaisi tuo 50" vaan niin perkuleesti hankkia.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Sutenööri kirjoitti:Ja tuossa testaamassasi töllössä on säädöt kohdallaan jne?

No ei siihen katselukulman aiheuttamaan kontrastinmuutokseen säädöt auta millään tavalla, ja efekti on sitä pahempi mitä lähempänä telkkaria istuu (sitä suuremmaksi katselukulma muuttuu kuvan reunoihin nähden silmistä mitattuna). Tuollaisen kanssa pitäisi saada minimissään se 3 metriä katseluetäisyyttä. Itse en tykännyt ajatuksesta että pitäisi olla aina samassa paikassa katsoakseen televisiota, mutta kyllähän noita siitä huolimatta jotkut ostaa.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Herra Manala kirjoitti:. Itse en tykännyt ajatuksesta että pitäisi olla aina samassa paikassa katsoakseen televisiota, mutta kyllähän noita siitä huolimatta jotkut ostaa.


Niinno, toinen vaihtoehto tuossa hintaluokassa on tykki, mutta se vaatisi mulla täysin pimennetyn huoneen, kankaan ja kattotelineen, jonka vuoksi pitäsi kattolamppukin poistaa. Se on taasen liian hankalaa, epäkäytännöllistä, kallista ja ennen kaikkea rumaa. Sitäpaitsi, mun käyttö on kaikkea muuta kuin hyvälaatuista dvd-kuvaa, joten luulenpa että tuo tv-riittää siihen käyttöön mainiosti.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Sutenööri kirjoitti:Niinno, toinen vaihtoehto tuossa hintaluokassa on tykki, mutta se vaatisi mulla täysin pimennetyn huoneen, kankaan ja kattotelineen, jonka vuoksi pitäsi kattolamppukin poistaa.

No mulla on panasonicin PT-AE700, valkoinen seinä ja tykki kirjahyllyn päällä. Ei ole tarvinnut itkeä. Ja kuva on yli 100".
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Herra Manala kirjoitti:No mulla on panasonicin PT-AE700, valkoinen seinä ja tykki kirjahyllyn päällä. Ei ole tarvinnut itkeä. Ja kuva on yli 100".


Tiedän, mutta mulle se ei onnistu, kun ei ole takana kirjahyllyä, eikä edessä seinää vaan ikkuna. Leiki siin sit tykin kanssa. Sitäpaitsi, ei kait tykin kanssa pärjää ilmen erillistä telkkaria, vai katsotkos uutisetkin tykillä?
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

Herra Manala kirjoitti:No mulla on panasonicin PT-AE700, valkoinen seinä ja tykki kirjahyllyn päällä. Ei ole tarvinnut itkeä. Ja kuva on yli 100".


Sama tykki täälläkin... Oletko kokeillut sekä HDMI että komponenttiliitäntää? Onko kuvanlaadussa mitään eroa?
Ovela kuin orgasmi
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

THX:ää

Ja pari Jamo:n metrin korkuista 4-tie kaiutinta.
CandyMan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Kodin viihde-elektroniikan viritys edennyt. 320 gigatavun kiintolevyt vaihdettu/asennettu kolmeen eri laitteeseen: digiboksiin (Topfield-klooni, alunperin 160Gt levyllä), XBoxiin (toimii lähinnä monipuolisena multimediasoittimena (DVD ja Divx)) sekä Playstation 2:seen. Ihan kiva kun PS2:lla pelitkin (=Gran Turismo 4 käytännössä) latautuvat nyt pääasiassa kiintolevyltä, ei tarvitse vaihdella levyjä laitteeseen peliä vaihtaessa ja lataustauotkin ovat paljon lyhyempiä kuin ennen. HD Advance 3.0 toimii.

XBoxin viritys oli kyllä aikamoista salapoliisityötä ja googletusta ennenkuin selvisi minkä version XBox edes on kyseessä, sekä millainen BIOS pitää tarkalleen olla että toimii 1.6-version XBoxissa ja tukee yli 137Gt kiintolevyjä. Koko masiina piti avata ja poistaa kiintolevy- ja DVD-kehikot jotta pääsi näkemään emolevyn piirisarjat, ja päättelemään niistä 130% varmuudella minkä version XBox on kyseessä. Väärän BIOS-version käyttö olisi varoitusten mukaan saattanut tehdä koko masiinasta käyttökelvottoman verkonpainon.
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Nyt on tykki hommattu ja screenikin tehty. Onhan toi kiva, mutta aika persiistä kun pitää kämppä olla aina yhtä pimeä, kuin Juhantalon tulot.

http://kitina.net/pictures/3763.jpg

Jos vielä sen LCD:n hommais makkariin..
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SingleMalt kirjoitti:Nyt on tykki hommattu ja screenikin tehty. Onhan toi kiva, mutta aika persiistä kun pitää kämppä olla aina yhtä pimeä, kuin Juhantalon tulot.

http://kitina.net/pictures/3763.jpg

Jos vielä sen LCD:n hommais makkariin..

Mennään naimisiin!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Mylwin kirjoitti:Mennään naimisiin!


Onks sulla hyviä leffoja?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SingleMalt kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Mennään naimisiin!

Onks sulla hyviä leffoja?

Ei vielä, mut voidaan käydä yhdessä shoppaileen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

LaCie Little Disk, 60 gigainen kovalevy joka on about Xylibon -askin kokoinen (tupakkiaskin kokoinen, jos et tiedä mitä Xylibon on). Tällä on helppokiva warettaa ja rahdata daattaa kodin ja työn välillä. Jepu.

Olis varmaan ollut halvempiaparempakin vaihtoehtoja tarjolla, mutta tämä on mukavan pienikokoinen, siis fyysisesti.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kommariin latasin päivitysversion toissapäivänä.

Nyt GPS toimii huomattavasti aiempaa nopeammin (kyseessä on nyt A-GPS). Kuuminta hottia.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Duckzilla kirjoitti:LaCie Little Disk, 60 gigainen kovalevy joka on about Xylibon -askin kokoinen (tupakkiaskin kokoinen, jos et tiedä mitä Xylibon on). Tällä on helppokiva warettaa ja rahdata daattaa kodin ja työn välillä. Jepu.

Olis varmaan ollut halvempiaparempakin vaihtoehtoja tarjolla, mutta tämä on mukavan pienikokoinen, siis fyysisesti.

Tarviiko tuo USB-johdon/ulkoisen virtalähteen mukaan? Itselläni oli tuollainen 20 Giganen vekotin joka soitti vielä MP3:iakin, mutta ei siitä hirveästi datansiirrossa ollut iloa kun kompakti koko meni vähän hukkaan kaapeleiden ja virtajohtojen roudaamistarpeen vuoksi.
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Herra Manala kirjoitti:Tarviiko tuo USB-johdon/ulkoisen virtalähteen mukaan? Itselläni oli tuollainen 20 Giganen vekotin joka soitti vielä MP3:iakin, mutta ei siitä hirveästi datansiirrossa ollut iloa kun kompakti koko meni vähän hukkaan kaapeleiden ja virtajohtojen roudaamistarpeen vuoksi.

Ei tarvitse virtalähdettä, toimii suoraan USB-virralla. Laitteessa on ulosvedettävä USB-johto, mutta se on vain parin sentin mittainen (riittää jos pöydällä on hubi). Mukana tulee USB-jatkopiuha, mutta myös kuljetuspussi jossa LittleDisk ja jatkojohto kulkevat kätevästi mukana.

Ajureitakaan ei tarvitse asentaa, toimii suoraan plugaamalla. Ainoa mikä minun tarvitsi tehdä, oli formatoida se uudelleen NTFS:ksi, jotta siihen menee myös yli 4 Gb:n tiedostot.

Jos fyysisesti hieman isompi 2.5" levy kelpaa, niin samalla rahalla saa kaksi kertaa enemmän gigatavuja (120).
Vastaa Viestiin