Mikä soi nyt..?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tästä on tullut mulle melkoinen korvamato. Aivan loistava biisi - ei siinä mitään, mutta jättäis mut jo rauhaan.

Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Taas tälläisiä esihistoriallisia tekeleitä, mutta hieno kappale hieman tuntemattomammalta artistilta, joka urallaan keskittynyt enemmänkin tekemään kappaleita toisille artisteille. Erittäin tyylikäs riisuttu sovitus. Vaatinee sellaista musiikin ääreen rauhoittumista toimiakseen.

We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

At first I was like :o but then :hevikaraoke:



https://www.youtube.com/watch?v=QcIy9NiNbmo
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Jano!

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^^ Katsoiko kukaan muuten tuota videota?

Pohdin jo ensimmäisellä kerralla, että oudon tutun näköisiä ihmisiä pyörii tuolla. Toisella kerralla alkoivat erottua jo paremmin.

Mm. Cara Delevingne näytti pyörivän tuolla suht hyvin tuunattuna. Hienoa. Plus iso kasa laulajia/malleja/näyttelijöitä, jotka eivät laula.

Itse kappale alkoi muuttua lopulliseksi korvamadoksi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:^^ Katsoiko kukaan muuten tuota videota?
Katsoin. Ajattelin kohteliaasti olla kommentoimatta :D

En tunnistanut kuin Swiftin, mutta en oikein edes yrittänyt. Pohdiskelin enemmänkin soundeja, populaarimusiikin nykytilaa ja aloin aavistuksenomaisesti hahmottamaan minkä takia beatsin kuulokkeet ovat olemassa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:^^ Katsoiko kukaan muuten tuota videota?
En. Olin jo ylettömän ylpeä paskansietokykyni tasosta kun kykenin kestämään "biisiä" melkein minuutin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:^^ Katsoiko kukaan muuten tuota videota?
Katsoin. Ajattelin kohteliaasti olla kommentoimatta :D

En tunnistanut kuin Swiftin, mutta en oikein edes yrittänyt. Pohdiskelin enemmänkin soundeja, populaarimusiikin nykytilaa ja aloin aavistuksenomaisesti hahmottamaan minkä takia beatsin kuulokkeet ovat olemassa.
Meinasin kommentoida, että soipa muuten kauniisti. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Palaan kyllä tähän populaarimusiikin nykytilaan.

Ennen oli toisenlaista, ennen oli paremmin jne.

Ennen rappihommat hoiti mc hammer tai Milli Vanilli. Hienoista hienointa oli pitkätukkahevi. Eikä musiikkimaailmasta puuttunut naiskauneuttakaan, kuten Tina Turner ja Bonnie Tyler.

Pet shop boysin, new kids on the blockin, ahaan ja take thatin laadukas eurosointi villitsi hifistejä.

Kotimaassakin osattiin. raptori, hausmylly, klamydia ja Mascara näin esimerkin omaisesti mainittuna.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ainakin mun muistin ja tiedon mukaan ennen kaikki tehtiin paremmin, isommin ja kovempaa. Nykypäivän junnuista Lost society pääsee samalle energiatasolle.

Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ennen rappi oli kuunneltavaa. Esim:



"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Palaan kyllä tähän populaarimusiikin nykytilaan.

Ennen oli toisenlaista, ennen oli paremmin jne.
Todellakin oli paremmin. Tää on ollut yhtä alamäkeä 70-luvulta lähtien. Siihen asti musiikin laatua pyrittiin kehittämään. Musiikki sovitettiin, miksattiin ja masteroitiin laadukasta äänentoistoa varten. Oli dynamiikkaa. Oli sävyjä. Oli tunnetta. Todella kaunista hyvällä äänentoistolla. Huonolla jäi sisällöstä kuulematta vähintään puolet.

Nykyään sovitetaan, miksataan ja masteroidaan huonoa äänentoistoa varten. On autotune, kompressointi, taajuuksien leikkaus ja digitaalisesti putsatut soundit, jos nyt viitsitään oikeita soittimia edes käyttää. Toimii huonolla äänentoistolla. Laadukkaalla tuntuu, että musiikista puuttuu puolet.

Ei siinä mitään, jos tykkää ja enemmistö tuntuu tykkäävän. Makukysymyksiähän nämä ovat. Ei kuitenkaan poista tosiasiaa, että enemmistö on väärässä ja mä tykkään paheksua silleen elitistisesti :leuhka:

Enkä mä oikeasti edes vitsaile.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NWA on hyvä, edelleen. Hra jääkuutio lähti sooloilemaankin tuosta.

Minusta populaarimusiikki on paranemaan päin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Minusta populaarimusiikki on paranemaan päin.
Toki. Sä selvästi kuulut siihen enemmistöön jonka makua populaarimuusiikin kehitys palvelee. Ollaanhan me kovin eri mieltä siitä mitä kaunis sointi tarkoittaa :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:Ollaanhan me kovin eri mieltä siitä mitä kaunis sointi tarkoittaa :D
Ja kaunis nainen. Vai oletko säkin manga mascara -miehiä?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Vai oletko säkin manga mascara -miehiä?
En kyllä yhtään.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Ollaanhan me kovin eri mieltä siitä mitä kaunis sointi tarkoittaa :D
Ja kaunis nainen. Vai oletko säkin manga mascara -miehiä?
Ylempään, kaunis sointi viittasi tässä kohtaa äänentoistolaitteen tapaan toistaa kyseinen musiikkiteos. Tämä ko. pläjäys poikkeaa niin paljon Ms. Swiftin muusta tuotannosta, että ensireaktio oli mitä juuri kuuntelin. Tuo vaan iskeytyi korvamadoksi melko lailla ensimmäisellä kuuntelulla. Jos haluaa kuunnella perinteisempää Swiftiä, hänhän on oikeasti aika hyvä kantrilla aloittanut laulaja niin uudella levyllä on ainakin slowarimpi "Style".

Naiskauneus on suhteellista. Olen jotenkin innostunut tuosta miss manga tyylistä nyt tiedä mikä saa viisarin värähtämään huomenna. Yleisesti ottaen jos naisella on klassisen kauneuden piirteitä ja sitä jotakin joka itseä kiinnostaa on melko sama onko laitettu meikkiä ollenkaan ja onko vaate mitä kauneita silkkiä vai jätesäkki. Kuitenkin kierros omien viisarin väräyttäjien puolella vaikuttaa olevan hedelmällistä.

Jos tavoitellaan kaunista sointia mitä kauneimmalla musiikilla ja suoraan sanoen tavoitetaan tätä alemman kommentin kaunista naistakin suosittelen alla olevaa. Toivottavasti toimii, siinä "maassa" missä minä olen ei toimi.



https://www.youtube.com/watch?v=9xdyav8r3mA
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Ylempään, kaunis sointi viittasi tässä kohtaa äänentoistolaitteen tapaan toistaa kyseinen musiikkiteos. Tämä ko. pläjäys poikkeaa niin paljon Ms. Swiftin muusta tuotannosta, että ensireaktio oli mitä juuri kuuntelin. Tuo vaan iskeytyi korvamadoksi melko lailla ensimmäisellä kuuntelulla. Jos haluaa kuunnella perinteisempää Swiftiä, hänhän ...
Me kuunnellaan musiikkia kovin eri tavalla. Mulla ei ole hajuakaan Swiftin kappaleen melodiasta, kun en kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota. Mä keskityn paljon enemmän niihin soittimiin siellä taustalla. Minkälaisia melodioita niillä soitetaan ja miten ne soi. Miten kappale on sovitettu ja miksattu.

Jos nyt otetaan toi Katy B:n kappale, jonka linkkasit. Sävellyksen tasolla se on oikein lupaavan kuuloinen. Sanoitukseen en kiinnittänyt huomiota, joten se on riittävän hyvä. Teoksen puutteet on puhtaasti tuotantopuolella. Ensinnäkin autotunetettu lauluääni, joka tekee laulusta sävyttömän, kylmän ja kovan, häiritsee minua paljon enemmän kuin pienet epäpuhtaudat muokkaamattomassa laulussa, jossa on tallella luonnolliset sävyt. Tosin myönnettäköön, että parempi autotune kuin 90-luvun tapa ylikaiuttaa lauluääni epäpuhtauksien poistamiseksi.
Toinen ongelma on sitten nämä syntikkasoundit, jotka on kovin ohuita, soinnuttomia ja monotonisia. Mä tiedän, että kaikkia tämä ei häiritse. Esim. Hämiksellä käsittääkseni on laitteisto, jolla varmasti pitäisi erottaa konesoundi aidosta, mutta käsittääkseni aidosti nauttii nimenomaan siitä konesoundista. Minulle vaan on aina ollut tärkeää myös se miten soitetaan eikä vain se mitä soitetaan. Sellainen sielukkuus. Jos kappaleesta olisi esimerkiksi samanlainen riisuttu akustinen versio kuin Septemberin Satellites kappaleesta voisin tykätä paljonkin (Olettaisin kappaleena tämän kelpaavan sinulle.):



Jos otetaan toinen minulle hyvin maistuva esimerkki, jonka luulen kelpaavan myös sinulle, niin käydään blokkaamassa Aguileralta vaikka Mercy on me. Tää on joka tasolla äärimmäisen hieno suoritus ja loistava esimerkki miten esimerkiksi kompressointia käytetään oikein, eli on kompressoitu pelkkää bassoraitaa, jolloin saadaan aikaan tasaisesti kehräävä basso. Jos taas vertaa vaikka pianon ääntä Katy B:n kappaleessa olevaan, niin siinä on huomattavasti enemmän sävyjä ja se jää luonnollisesti soimaan nuotin painamisen jälkeen. Katy B:n kappaleessa syntikan ääntä on jatkettu kaiuttamalla sinänsä hyvin lyhyttä sointia.



Multa valitettavasti loppuu aika, mutta loppuun vielä raita jota käytän paljon äänentoiston testaamiseen, koska siinä on luonnollisimmat ja läsnäolevimmat soundit mitä tiedän. Melodialtaan tämänkin luulisin sinulle kelpaavan.




Luulisin, että Sennheisereilla yllä olevien kappaleiden soinnissa huomaisi jotain eroa sinun linkkaamiisi. Se kummasta tyylistä pitää enemmän onkin sitten ihan makukysymys. Kuten myös se onko niiden soinnillisella erolla mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 19.05.2015 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Minulla ei ole mitään konesoundia vastaan ei tosiaankaan. Sitten harvoin kun käy niin, että (yleensä nais) laulaja osaa oikeasti laulaa juuri siten mistä pidän rupean hakemaan live-esiintymisiä. Esim juuri Katyn livevetoja olen kuunnellut pilvissä leijuen, etunimikaiman Perryn laulantaa erehdyin kerran kuulemaan ilman autotunea ja vaikkakin osa hänen tuotetusta tuotannostaan on ihan kuunneltavaa tuli livelaulannasta paha mieli. Melkein yhtä paha kuin nähdä hänet ilman meikkiä. :)

Ja tosiaan rytmillä ja laulujen sanoilla on erityisen suuri merkitys minulle. Ja ne kunnon koukut ja muut tarttuvat kohdat ne on juuri minua varten sinne laitettu.

Nuo linkit vissiin vaativat "http://" nykyään, luulen.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin