ostin pari viikkoa sitten uudet kireät pyöräilyshortsit, kun on ympärysmittakin pienentynyt niin reidet ovat ohentuneet, kaikki ei ole ohentunut..
Ulkonäkö on kohentunut.. Mutta teen tämän kaiken vain itseni takia.. Viime päivien kävelylukemat on askeleissa pyörähtäneet 2,5km 290 metriin, mikä ei toivottavaa, onneksi pääsen kohta lomahelvetistäni pois.. huolimatta liikunnan väheisyydetä, siis pelkkiä lihas ja 10-yhteen toistoon tapahtuvia japanilaisia sarjoja on painoa hävinnyt pari kiloa jonnekin..
Pitäis ottaa kokovartalokuvia jotain sellaista varten, joka harkitsee liikuntaharrastuksen aloittamista ulkonäkösyistä. Taas vaihteeksi ollaan kauttaaltaan mustelmilla, raapaleilla ja palovammoilla, bonuksena erityyppiset lihassäryt ja omituinen paise oikeassa nilkassa. So sexy!
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Extreme Run suoritettu. 15 km ja 27 estettä. Pysyviltä vammoilta vältyttiin, vasen polvi, vasen ojentaja ja oikean jalan jalkapöytä ovat joskus voineet paremminkin. Mahtista oli, ensi vuonna uusiksi!
Yleensä kipu tulee vasta jälkeenpäin. Nytkin viimeisellä juoksukierroksella vasen polvi vaan lakkasi toimimasta ja etureidestä pakoili tunto, mutta varsinaista kipua ei ollut. Maalissa kaveri kysyi, että mitä jalalle kävi, kun on niin turvonnut. Mutta joo, onhan se välillä kiva tunteakin tehneensä täysiä, eli on se kipu välillä ihan kivaakin.
exsu kirjoitti:Extreme Run suoritettu. 15 km ja 27 estettä. Pysyviltä vammoilta vältyttiin, vasen polvi, vasen ojentaja ja oikean jalan jalkapöytä ovat joskus voineet paremminkin. Mahtista oli, ensi vuonna uusiksi!
Melkein samma här, tosin vain 2 kiekkaa. Tahti oli kyllä aivan hyvä vaikka eka kiekka meni jonottaessa ja ookatessa, kun 208 juoksi sen 2 kierrosta ja olin niistä 18. nopein
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Tää kenkäasia on ollut mulla sydäntä lähellä viimeaikoina, kun olen kokeillut useita erilaisia kenkiä ja ensimmäistä kertaa treenannut ihan tavoitteellisestikin.
Käytännössä olen siirtynyt viime vuosien aikana juoksemaan pääosin minimalistisilla tai paljasjalkakengillä - ja sen seurauksena jalkaongelmat ovat vähenneet huomattavasti. Nykyään perinteiset tossut tuntuvat aina liian jäykiltä ja kolhoilta mun jalkaan -- ja aiheuttavat myös heti kipuja, kun jalan normaalit signaalit eivät mene perille. Mitä vähemmän erilaisia vaimennuksia ja tukea, sen paremmin homma toimii ja jalka tekee enemmän töitä.
Avainjuttu on kuitenkin se, että jalkojen pitää olla aluksi kunnossa.
Siihen liittyen suosittelen kokeilemaan ja katsomaan tätä: http://footbic.fi/
Puolentoista kuukauden liikuntakielto päättyi juoksulenkkiin ja kuntosalitreeniin. Epäilen, että tauko saattaa tuntua huomenna lihaksissa. Kohta alkavat taas muutkin lajit.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Yllätin itseni pienellä urheilusuorituksella viikonloppuna. Tuli hiukan kiirus kun meinasi pelti valua katolta niin mitään ajattelematta hyppäsin traktorin perävaunuun eli jossain sitä ponnistusvoimaakin on ollut piilossa. En kyllä rupeaisi yrittämään harkiten samaa.
Voisin vaikka aloittaa frisbii golfin, koska polvi ei nyt anna mun suorittaa juuri muuta ja kesälomalla käydyn pienimuotoisen minigolf -turnauksen perusteella mä olen siinä lajissa aiva liian ylivoimainen. Jos löytyis haasteita laatan heittämisessä.
^ Olen pidemmän aikaa suunnitellut pidempää pyörälenkkiä, mutten ole yli 40km saanut aikaiseksi. Illalla pitäis joku tuollainen taas sotkea. Sitten pitäis hankkia syklokrossipyörä, kun oma ei paljon rullaa. Mut lenkkivauhti juoksussa on noussut hiljalleen alle 6min/km, jota jaksankin pitkänkin lenkin. Futisharjoitteet on jääneet vähiin tai nollaan, ei ole tatsikaan parasta peleissä. Rullistellut olen kolmasti, joista pisit oli 35km. Siis kesällä.
Tuli huitaistua reilu 500km reiluun puoleentoistaviikkoon tuolla pyöräilyvälineellä. Oikea akillesjänne otti nokkiinsa, on kipeä ja turvoksissa, joten nyt lepuutellaan ainakin tämä viikko noiden hommien osalta.
Kävin fysioterapeutin vastaanotolla, 16. päivä alkaa rääkki tai siis liikkumisen valmennus.. Lupasin pitää harjoituspäiväkirjaa, se on kevyempää kuin ruokapäiväkirja, tulee vähemmän merkintöjä..
Helppoa aamulla japanilainen harjoitus 10->1 toistoa kyykkyä ja punnerrusta.. illalla 3x30x4kg käsipäinoharjoitusta..
Minä myös. Mun aamuohjelmaan tuli tiistaille tavallisen polkemisen tilalle alkulämmittely polkemalla ja jumppaa painojen kanssa. Vaikka onnistuin hillitsemään itseni enkä edes ottanut yhtä paljon painoja kuin puolta pienemmät fitness-tytöt, oon silti vieläkin ihan rikki. Prkl.
Hans Jörgen kirjoitti:Tuli huitaistua reilu 500km reiluun puoleentoistaviikkoon tuolla pyöräilyvälineellä. Oikea akillesjänne otti nokkiinsa, on kipeä ja turvoksissa, joten nyt lepuutellaan ainakin tämä viikko noiden hommien osalta.
Vinkkinä toipumiselle: ota neljän päivän burana-kuuri, pastilli kolmasti päivässä.
Kävin kokeneiden spinningissä kuokkimassa. Kyllä hiki virtasi ja hyvä kun pystyin nousemaan satulasta alas tunnin lopuksi. Onneksi olin takarivissä, niin kovinkaan moni ei ehkä huomannut, että tein kuolemaa. Aloittelijoiden tunnit ovat nössöille!
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Viikolle on nyt 2 kuulareeniä, yks salireeni ja 2-3 juoksulenkkiä. Oon nyt juossu tuommosta 7-8 km lenkkiä vauhdilla 10-11 km tunnissa. Ja ratsastukset tietysti. Täsä on vähän urheilun makua, oon mielissään!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better