Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

En rapsannut viime viikon lenkkejä. Nyt on tullut n. 15 km juoksua viikoille. Ratsastukset ja omat reenit päälle, oon tällä viikolla tehnyt reisiä, vatsaa ja rintaa. Tänään taas puoltoista tuntia kuulaa. Varsinkin kun tehdään jotain monimutkaisempaa sarjaa jossa ei ehdi koko ajan miettiä selkää niin alaselkä alkaa ensimmäisenä hangata vastaan, mokoma löysä paska. Jospa se siitä vahvistuu! Se burbee on muuten aika paskamainen liike!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

385,2 km hiihtoo. Ei taida tulla 500km tälle talvelle, kun olen ottanut juoksun mukaan futiskautta silmällä pitäen. Toissa päivänä innostuin tekemään kotona kimmoisuutta, hyppelin mm. sohvan päälle päälle.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Toka känni tälle vuodelle. Kestävyystyyppinen kolmen päivän korkeanpaikanleiri, tosin varsin maltillisella sykkeellä ja melko vähäisin toistoin ajoittaen suoritteet vain ilta-aikaan; ei seurannut pahempaa jumia takareisiin yms. Nyt muutama palauttava lepopäivä ennen seuraavaa osakilpailua.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

aivan mahtavaa kahvakuulatreeniä! 100 työntöä, 100 rinnallevetoa, 100 kyykkyä ja sata mitähittoa se suorillekäsillenykäsy olikaan nimeltään. Välijumppana vatsalihastreeniä, turkkilaista ylösnousua ja lankkua ja kaaripitoa. jospa huomenna ei olis päivällä kylmä niin menisin juokseen!

Edit: tempaus!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mahtavaa ko ei oo kylmä! 5 km juoksua, keskinopeus 8 km tunnissa, jes!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Maanantaina 3 km juoksua verryttelyksi ja vähän omaa kuulatreeniä ja vatsalihaksia. Eilen ja tänään hevosen kanssa 10 km maastolenkki. Kai se keskivartaloa rassaa kun menin aamulla sen jälkeen juoksemaan niin meinas vatsalihakset loppua kesken! Viimesen kilometrin kuuntelin kun Cheek lauleli että "täytyy kestää kipu jos haluu saavuttaa" ja purin hammasta ja juoksin menemään. 8,5 km/h keskinopeus ja matkaa vain 4 km. (joojoo Ylle ja Janne, mä tiiän että ois pitänyt käydä pitemmästi mutta ko en kerta kaikkiaan ehtinyt ennen töihin tuloa!) Huomenna taas kuulaa!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vain pari hiihtolenkkiä tullut eli yht 418 km. Viikon flunssa vienyt energiaa. Futiskausi alkaa kuukauden kuluttua, jos kokeilis vielä vitosdivaria.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

15 km juoksua jo tälle viikolle, tulee varmasti vielä reilu 5. keskivauhdit on nousussa. Näyttäs olevan joulun jälkeen yht 90 km 3 viikon tauosta huolimatta. kiihtyvällä tahdilla :D Tänään taas loistavaa kuulasettiä, ensin kisaliikkeitä minuutti työntöä, minuutti taukoa x 10 ja sen päälle pari kuntopiiriä. Normiratsastukset ja pääsiäisenä ylimääräisiä ratsastettavia ja estereenit. Hyvä minä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Heh, oon nyt tyttöjumpannu virallisesti enemmän kun tyttöjumppaajat keskimäärin. Harmillisen karvasia perseitä vaan näkyy :C
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tempauksen ja työnnön tekniikka alkaa vähän onnistua! Eilinen oma kuulatreeni meni siinä mielessä munilleen kuitenki että vasen etureisi repi johonkin aivan ihmekramppiin ja kiskoo ja kipuilee edelleen. Kävin siitä huolimatta hilpaseen 5 km tälle aamulle, oli vähän tuskasta, maanantaina meni sama krapulassa paremmin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Heti kun kunto antoi myöten, eli tänään, lähin juokseen reilu 5 km/ 40 min. Kotona kuulatreeniä n. 30-40 min. Vauhtipunnerrusta 8 kg kuulalla 20 x molemmat kädet, tempausta sama. Rinnalleveto sama setti mutta 12 kg kuulalla. Sillä myös etuheilautuksia 2 x 40 sarjaa joista joka viides pysäyttäen pään päälle. Kättä vaihtaen etuheilautuksia myös n. 40, mietin selkälihaksia! Kyykkyä kuula niskassa x 40. Ojentajat tein 8 kg kuulalla, ei jaksanu silti kuin 10. Russian twist 30 hidasta + 30 nopeeta sekä mitähän vatsalihasliikettä se on nimeltään kuulan kanssa ylösnousu? x 20. Lankkua 1 min ja linkkuveistä x 20. 20 punnerrusta maassa joissa painon siirto kädeltä toiselle alhaalla, tää on haastava! Muistinkohan nyt kaikki... Toivottavasti keuhkot ei heittäydy hankalaksi!

(pitäisköhän mun alkaa kirjoitteleen yhelle kuulafoorumille näitä, siellä näyttää olevan tämä sama pohja kuin täällä, osais jo käyttää)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Keuhkot on olleet suht kunnolla! Äiti houkutteli mut sen personal trainerin vastaanotolle kokeilemaan fustra ohjelmaa mitä se on tehnyt jo vuoden päivät. En oikeen tiedä vielä mitä tykkäsin, salilla oon käyny viimeksi joskus 90 luvulla :D Otin kuitenkin semmosen 10 kerran ohjauksen, käyn äidin kans yhdessä kerta viikkoon joten se on varmasti aivan hauskaa ja varmaan siitä on hyötyäkin kun opin suhtautumaan siihen pirtsakkaan traineriin :) Tohon lisäksi juoksut, ratsastukset ja kuulat niin tässähän on jo vähän urheilun makua ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Georgina kirjoitti:Keuhkot on olleet suht kunnolla! Äiti houkutteli mut sen personal trainerin vastaanotolle kokeilemaan fustra ohjelmaa mitä se on tehnyt jo vuoden päivät
Fustra <3
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Aina pitää keksiä asiakkaille uutuuksia jotta voi lisää rahaa pyytää? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

kirjoitin tänne just aivan sairaan pitkän jutun ja ko yritin postata sen niin tämä nakkas mut pihalle! Voi saamari! Kirjoitan sen uudelleen.

Eli eilen kuulassa tehokasta verryttelyä jossa mulla meinas housut tippua jalasta, pitänee niihin jotain kuminauhaa viritellä :) Olin mennyt sinne jo etukäteen ja mietittiin sen vetäjän kanssa juoksuteknisiä asioita. Harjoiteltiin meidän kuntotestiin tulevia asioita eli puolitempausta, rinnallevetoa ja pystypunnerrusta. Tein isommalla kuulalla kuin koskaan, punnerrusta ja tempausta kympillä ja rinnallevetoa jopa 16 kilon kuulalla! Lopussa meillä oli kuntopiiriä jossa oli pisteinä kahden käden työntö, askelkyykky kuulalla punnertaen, kyykkypito, tempaus, russian twist kuntopallolla, tempaus toisella kädellä, voimapyörä, etuheilautukset 24 kg kuulalla, kyykky kuula niskassa ja lankkupito. (olikohan muuta?) Aina 45 sekkaa tehtiin yhtä ja 15 sekkaa aikaa vaihtaa pistettä. Tätä 2 kierrosta, meni about 20 min. Sen jälkeen valloitin sen niiden pukuhuoneen ja painelin suoraan VHB keikalle jossa vedin alusta loppuun tasajalkahyppyä kädet pään päällä heiluen ja harjoitin mun keuhkoja :D Sieltä paineltiin baariin jossa jorailtiin villisti koko ilta. Tää kuntokuuri on tainnu tehdä jotain mun kropalle koska mua ei koskaan oo yhen illan aikana koittanu käydä noin monesti miehet iskemässä ja aivan julmetun hyvännäkösiä :D Ja asiasta tehden käytiin kehumassa upeaksi. (tanssin just pöydällä punaiset saappaat jalassa :D ) Tänään vatsalihaksiin sattuukin sitten ihan saatanasti joten kävin lenkillä 6,5 km, 45 min about kolmasosa kävellen ja miettien keskikropan asentoa. Jei!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

9 km lenkki, josta about kolmasosa kävellen. Alkaa ehkä kohta olemaan välipäivälle tarvis mutta ensin tänään vielä ratsastusta ja huomenna salitreenit, alkuun siellä kehonkoostumusmittaus!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huomenna eka sarjapeli. On aina yhtä masentavaa tämä kauden alku. Menee useampi viikko ennenkuin kintut tottuvat rasituksen kasvamiseen. Perseestä kun tietää pystyvänsä parenpaan, mutta kun jalat ovat kipeät, väsyneet ja normaalia hitaammat. Myös keuhkot huutavat muutaman ekan spurtin jälkeen. Pitää vain malttaa...tai pitäisi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

No niin kävin siellä kehonkoostumus mittauksessa ja ekoissa "oikeissa" Fustra treeneissä. En kyllä vieläkään tiiä mitä siitä tykkään, helvetisti tehdään asioita tavalla joka ei tunnu vähääkään luontevalta ja tuntuu liikeradallisesti kivuliaalta tai nyt vähintäänkin epämukavalta. Mikään lihas siinä ei kyllä isommin rasitu. Noo, ehkä se tästä kun rupee liikkuvuus parantumaan ja oikeat lihakset löytymään? Ei vielä tunnu mun jutulta, äitin kans oli kyllä hauska treenata!
Mun rasvaprosentti oli 24,2 mikä ei kai ole ihan huono naiselle vaan ei sillä kyllä vielä sixpäkkikään erotu :D Painoindeksi nyt 23.8 ja niiden puntarin mukaan tavoitepainosta ei enää uuvu kuin 3 kiloa :) (kotivaaka näyttää kilon enempi)

Nyt on kyllä pidettävä vähän palautusta, alkaa vähän tuntuun pahalta erityisesti ylävatsalihakset, huomiseksi onneksi varattu hieronta! Se on vaan jotenkin häveliäs tai jotain kun ei se ala hieromaan vatsalihaksia vaikka vinkuisin niitä. Vai onkohan niitä jotenkin hankala hieroa, mene ja tiiä.

Edit: Viskeraalinen rasva oli tosi vähäinen, se on kai sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^Mulla oli rankahko demo, rennohko eka, mut sit alko tulemaan progressiota, nyt on yhtä helvettiä ollu jo pari kertaa. Tosin oon vissiin jonkinasteinen koekaniini, liekö tulla ihan systemaattisesti tarkotuksena ottaa all-outtia noilla meikusta.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Tuli muuten mullistava havainto Fustrasta, olen siis varvaskengillä aina noissa sessioissa ollunna, on vähän saatanan paljon hankalampia liikkeitä kun että olisi se parin sentin tennari siellä kantapään alla helpottamassa :D
Kirjoitan tätä alasti
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ekojen reenien ja pari pelin jälkeen on mennyt joka kerta useampi päivä, että on edes tehnyt mieli liikkua. Ruhjeita, nivelkipua ja rakkoja. On tämä taas vaikeaa. Säbäilyt kun loppu jo tammikuussa, niin kroppa oli liian kauan liian kestävyyspainotteisella liikunnalla. Ilmojenkin täytyy lämmetä. Kesä tänne nyt.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tein japanilaisen mallin mukaan kyykkypunnerrusta 10-9-8..0 toistoa 3 minuuttiin 45 sekkaan, kai se riittää? Pulssi pysyi 62, Kai on parempaa tekemistä kuin heilua hullun lailla tuntitolkulla tässä elämän vankilassa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Niba kirjoitti:Kai on parempaa tekemistä kuin heilua hullun lailla tuntitolkulla tässä elämän vankilassa?
Mitäköhän se parempi tekeminen mahtaa olla?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Oon nyt päättänyt etten tykkää siitä fustrasta, kylmien lihasten kummaa väkisin vääntelyä. Pitää nyt sinnitellä ne loput 8 kertaa, koitan jotain vinkua lämmittelystä muullakin kuin crossarilla niin jospa se siitä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Georgina kirjoitti:Oon nyt päättänyt etten tykkää siitä fustrasta, kylmien lihasten kummaa väkisin vääntelyä. Pitää nyt sinnitellä ne loput 8 kertaa, koitan jotain vinkua lämmittelystä muullakin kuin crossarilla niin jospa se siitä.
Erikoista, onko kylmyyden syy crossarilla liian pieni vastus, liian pieni nopeus vai liian pienet pykälät vastuksen nostossa? Mulle yhtä vittua koko laite kyllä, mutta enimmäkseen sen asennon hieromisen takia. Dynaamiset lämmittelyt on oikeastaan paras keino saada koipiin lämpö, herkkyys ja venyvyys nopeimmassa ajassa, mutta kattelen toki lajillisten lasien läpi tuotakin.

Ois mielenkiintoista tietää, mitä sulla väännellään ts. onko ohjelmissa niin radikaaleja eroja per vetäjä, issellä ainoat vääntelyt liittyvät loppulopun sivupotkuvenytyksiin (jotka ei varsinaisesti ole Fustraa vaan pyjamajumppaa varten)...

Muuten käy eniten koipiin ja vatsalihaksiin ja notkonpoistot (maaten ja seinää vasten) myös selkään.

Pahoja (vaikeita) liikkeitä mulle:
  • Selkä seinää vasten (myös notko), jalat koukussa, palikka jalkaterien välissä, keppi käsiin "ysikympin kulmaan" päätä vasten ja siitä sitten työntöjä ylös alas pään päällä.
  • Perinteinen leveä ote kepistä, palikka jalkojen välissä suorassa seisten pyöritetään keppiä mahasta pään yli selkään.
  • Aurinkotuolivariantit (käsien levityksellä / kädet ristissä) (=puoli-istuva asento, noja taakse selkä ja niska suorana ja kantapäät maassa)
  • Selinmakuulta painopallo, jalat ysikympissä, pallo käy kädet suorana maassa, samaan aikaan jalkoja työnnetään eteen. Pallon nosto, jalat ysikymppiin, puristus
  • Selin makuulta ysikympissä olevien jalkojen kääntö sivulle siten, ettei hartiat nouse, palauttaessa hengitys-puristys myös
  • Seisten tankoon kiinni, hartianleveydeltä ote mahan vierestä, noja taakse kädet suorana, toinen polvi tangon korkeudelle ja siitä yhden jalan kyykkyjä suoraan ylös alas. Variantissa jalka suorana pään korkeudelle (sick)
Tossa nyt joitan killereitä, onko yhtään samoja? Ja ei, en sano, että vikaa on missään, systeemit vaan toimii toisille ja toiset systeemit toisille :)
Kirjoitan tätä alasti
Vastaa Viestiin