Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Ikkunan ääressä ei pysty keskittyneesti työskentelemään, koska unohtuu katselemaan ulos. Ikkunoiden lähiympäristö on varattu viherkasveille jotka täyttävät ikkunan edessä olevan pöydän (putoillen lattialle kun pöydälle kerääntyneen tavaran keskelle raivaa työtilaa) ja pöydän yläpuolella olevista amppeleista valuu kasteluvedet pöydälle turmellen kirjat ja mahdollisesti pöydän pinnan. Lisäksi aurinko paistaa silmiin ja häikäisee kirjan sivuilta. Patterin takia pöytää ei saa kiinni seinään joten tavarat putoavat pöydän ja seinän välisestä rakosesta patterin väliin. Suljetulla takalevyllä varustettu pöytä patterin edessä saattaa estää myös patterin termostaattia toimimasta kunnolla jolloin lämpö on aina liian kylmällä. Kivempaahan tuo on mutta epäkäytännöllistä.

Kirjoituspöytä on ikkunan edessä täällä vain siksi, että se on niin suuri ettei kukaan jaksa siirtää sitä (oli tässä paikalla jo kun muutin).
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Aito_Johanna kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: ..


Merkitkää muistiin: komppaan Gattacaa. :komp:
Kirjoituspöytäni on, ja oli edellisessäkin asunnossani, ja oli lapsuudenkodissanikin, ikkunan ääressä, ja niin on hyvä. Antaa avaruuden tuntua työskentelyyn.


Joidenkin keskittymistä se myös häiritsee. Jotkut laittavat vielä kuulokkeet korville, jottei ylimääräiset äänet häiritse kirjailijan luovaa työskentelyä.

Itselläni on ollut kirjoituspöytä joskus ikkunalla, joskus sivu seinää vasten. Nykyäänkin sivuseinää vasten, mutta enhän minä enää tee töitä oman kirjoiuspöytäni ääressä. Tää tietokonehan tässä vaan on.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sitäpaitsi jos kirjoituspöytä on ikkunan edessä, niin on paljon työläämpää asettua ikkunalaudalle haaveilemaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minun työpöytäni on tietysti ikkunan edessä, mutta nettiliittymän väärästä lajista johtuen en ole käyttänyt pöytää vielä mihinkään muuhun kuin vaatteiden säilyttämiseen. Tietokone on ruokapöydällä. Joskus vielä siirrän koneeni työpöydälle jolloin voin surffaillessani ihailla maisemia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

ninnithequeen kirjoitti:Mitäs mieltä olette kynttilöistä ja suitsukkeista?

Mie tykkään molemmista, ihan kamalan kovasti. Täällä ei vain voi lapsen ja elukoitten takia pitää niitä kuin vain korkealla, kaappien päällä...
Tuoksukynttilät on aevan ihania, suosikkituoksuni ovat vanilja, kookos ja terva (!!!!)

Löysin juuri kaapista kauan sitten Indiskasta ostamani suitsukepaketin (onko tuo nyt niitten oikea nimi? Paketissa lukee Insence Sticks), ja kokeilin hetken polttaa moista. Hyvä oli tuoksu, erilainen kuin ne Jouluiset, joita yleensä enemmänkin löytää.


Jep, hyvä oli tuoksu, mutta kun eilen illalla sen sitten kokonaan annoin palaa, niin mulla tuli pää kipeäksi. Eli pienissä pätkissä vaan sitten jatkossa. Ei niistä jouluntuoksuisista kyllä tullut pää kipiäksi, lievätkö sitten miedompia vaan...
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Eilen laitettiin poikasen huoneeseen kaksi palapeli-ankkataulua ja vaihdettiin järjestystä. Pikkumies oli ihan tohkeissaan poran kimpussa :) Sain järjestettyä myös vaatehuonetta. Myös verhot menevät vaihtoon, keittiöön tulee ihanan kirkkaat oranssit ja siellä nyt olevat beiget paneeliverhot menevät kiltisti vierashuoneeseen.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Käytiin eilen Ikeassa, ja voi hyvänen aika miten kamalaa tavaraa siellä taas. Kuka oikeasti tykkää niistä kirkkaan värisistä tai läpinäkyvistä muovituoleista? Hyi saakeli. Aika hirveitä lamppuja löytyi myös, mutta onneksi yksi mieluinen, joka makuuhuoneeseen yövaloksi myöhemmin ostetaan. Samantyylinen kuin siellä jo oleva kattolamppu. Lattiasta n. 120 cm korkea, paperimaista kangasta. Hieno, pehmeä valo.

Yksi kamalimmista huonekaluista, mitä olen koskaan nähnyt, oli eräässä sisustusliikkeessä täällä Itä-Helsingissä. Kirkkaan vaaleanpunainen kulma-nahkasohva :barf:
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ei nyt suoraan liity sisustamiseen tai oikeastaan liittyy tai mitäs sen väliä, mutta Hesarin tämänpäiväinen artikkeli Helsinkiin rakenteilla olevista "loft"-tyylisistä asunnoista kiinnosti kovasti. Olen aikaisemminkin harmitellut miksei Suomessa pahemmin tunnu olevan kyseisenkaltaisia asuntoja, lähinnä siis yhtenäinen tila johon voi sitten itse määritellä väliseiniä, parvia jne., tai olla laittamatta ollenkaan.

Sinne vaan sitten punnerruspenkki, nyrkkeilysäkki ja flipperi johonkin nurkkaan. 8) Hittoon kaikki Inno-tyyliset "oleskelukuutiot" ja koristetyynyt.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

hebuli kirjoitti:Ei nyt suoraan liity sisustamiseen tai oikeastaan liittyy tai mitäs sen väliä, mutta Hesarin tämänpäiväinen artikkeli Helsinkiin rakenteilla olevista "loft"-tyylisistä asunnoista kiinnosti kovasti..


Minua on viehättänyt, miten joissain jenkkisarjoissa tai leffoissa Cool hemmo asuu asunnoksi muuttamassaan VARASTOSSA ja ajaa sisään moottoripyörällä sänkynsä viereen. Arvaan, että Suomessa lainsäädäntö estää sellaisen.

Sitten 70-luvulla minua viehätti KOKEILUT myös pientaloarkkitehtuurissa. Vaikka talot, jotka olivat KOKONAAN jyrkkää harjakattoa alas asti, sellainen kolmio. Päädyssä iso ikkuna. Ja tietysti mielikuvituksettoman nykymaailman mauttomaksi pilkkaama Futuro-talo, siis lentävän lautasen näköinen muovinen soikio. Sellainen oli täälläpäin huoltoaseman baarina, ja kyllä kadutti kun ei yrittänyt ostaa ennen kuin poistivat.

Aika ihQ oli myös vierailemani paikka, jossa perhe oli tehnyt talonsa neljästä käytöstä poistetusta JUNANVAUNUSTA, ulospäin kuin linnoitus, sisältä jänniä mutta epäkäytännöllisen kapeita huoneita, joissa junakalustoa jäljellä. Ylimpänä rakennettu cool TORNI!
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

Itse haluaisin tehdä asunnon jostain vanhasta navetasta tai vastaavasta. Vanha tiiliseinä, korkeat huoneet ja kaikki turhat väliseinät poissa. Isot huoneet ja isot ikkunat. Olisihan siinä hommaa ja rahaa palaisi kun noita roviolla, mutta hieno sellaisesta tulisi. Navetan päädyssä olisi iso pariovi, johon voisi tehdä autotallin sisäänkäynnin. Autotallista olisi luonnollisesti suora yhteys asuintiloihin. 8) Se vasta upeaa olisikin, jos kyseessä olisi sellainen rakennelma, jossa olisi vielä kunnon parvikin.
Ovela kuin orgasmi
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

hebuli kirjoitti:Sinne vaan sitten punnerruspenkki, nyrkkeilysäkki ja flipperi johonkin nurkkaan.


Exällä oli jännän mallinen olohuone jonka yhessä nurkassa oli flipperi.
Pirullinen kapistus. Aina ku kaverit tuli kylään, niin kaikkien oli pakko päästä pelaan. Vittuillakseni sanoin et joka pelaa - myös maksaa. Eh, saipas siitä joskus sen verran et kahvipaketin sai ostettuu... :twisted:
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Jotkun olivat muuttaneet vanhan käytöstä poistetun vesitornin kodikseen. Niillä oli vielä pieniä lapsia, mutta kuulemma näköala hyvitti reilusti kaikki käytännön hankaluudet. Lapsesta asti olen huvitellut mitä ihmeellisimmissä tiloissa oleskellessani suunnittelemalla, että kuinka siitä saisi tehtyä asumiskelpoisen, kodilta näyttävän kodin tuhoamatta paikan henkeä (esim. viraston ankeaa maalattua tiiliseinää ei saa tietenkään kukkatapetoida piiloon ja tekstiilien täytyy olla kulahtanutta virastolinjaa) :) Esim. just kaikki virastot, koulut, varastot, tekniset rakennukset, eläinsuojat, työpaikkojen taukotilat, treenikämpät, pukuhuoneet, kulkuvälineet, puumajat...
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

hermine kirjoitti:Jotkun olivat muuttaneet vanhan käytöstä poistetun vesitornin kodikseen. Niillä oli vielä pieniä lapsia, mutta kuulemma näköala hyvitti reilusti kaikki käytännön hankaluudet. Lapsesta asti olen huvitellut mitä ihmeellisimmissä tiloissa oleskellessani suunnittelemalla, että kuinka siitä saisi tehtyä asumiskelpoisen, kodilta näyttävän kodin tuhoamatta paikan henkeä (esim. viraston ankeaa maalattua tiiliseinää ei saa tietenkään kukkatapetoida piiloon ja tekstiilien täytyy olla kulahtanutta virastolinjaa) :) Esim. just kaikki virastot, koulut, varastot, tekniset rakennukset, eläinsuojat, työpaikkojen taukotilat, treenikämpät, pukuhuoneet, kulkuvälineet, puumajat...

Mä haaveilin joskus muuttavani käytöstä poistettuun tehtaaseen. :D
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

hermine kirjoitti:Jotkun olivat muuttaneet vanhan käytöstä poistetun vesitornin kodikseen.

Tuo tuli telkkarista pari kuukautta sitten. Ihan asiallisen tuntuinen koti, mitä nyt lapset ja aikuiset joutuivat ramppaamaan aikas monta askelmaa joka päivä edestakaisin, hissiä kun ei tainnut olla. Ainakin kunto nousee. Jännä kyllä oli juu, sisältäkin. Ja ne näköalat... :shock:
Kittys

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Ihanaa! Parin viikon huhkiminen loppu, remppa valmis ja kiva koti. Ei tarttee hetkeen miettii enää mitää sisustusjuttuja. Mulla on takki jo iha tyhjä :wink:
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Ostin sohvan alennusmyynnistä. Punaisen. Huomenna pitäis hakea pois, mutta se ei vielä oikein sovi meidän nykyiseen sisustukseen..

Eikä tällä hetkellä ole varaa alkaa ostella sointuvia verhoja ja mattoja, tapeteista nyt puhumattakaan.
Teinköhän virheliikkeen? Mukava ja käytännöllinen sohva muuten, reilun syvä ja helppo vuodemekanismi. :think:

No kerkeäthän sä myöhemmin vaihtaa verhot ja muut :)

Mulla on kyllä paha tapa olla sisustamisessa semmonen et kaikki mulle heti nyt! Jälki ei tietenkään ole hyvää, kun hätiköidään. Varsinkin tyhjiä seiniä mä inhoan. Pitäisi vaan odottaa, että se oikea taulu tai ryijy osuu kohdalle, eikä iskeä siihen heti sitä mitä nyt kaapista löytyy. Muutaman taulun olen itsekin kyllä maalannut tarpeitani tyydyttämään.

Koskaanhan ei koti ole valmis. Aina keksii jotain uutta ja taas uutta...
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja yannara »

Mullakin on muutto edessä parin viikon päästä ENSIMMÄISEEN OMAAN kotiin, jossa on tietenkin valkoiset seinät. Kattelin netistä huonekaluja ja päätin, että en mä puisen värisiä ota, koska niitä on eri sävyisiä. Aattelin sijoittaa olohuoneeseen mustan yhdistelmäseinän, ja olohuoneeseen musta tai valkoinen parisänky. ATK-pöytä pitäisi olla musta, koska mulla on noi ATK vehkeet mustia. Voisi olla tyylikästä.....

Vai mitä mieltä, onko teidän mielestä puinen sävy hieno?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No mun mielestä puuta, puuta ja puuta. Mutta se on tietysti vain mun mielipide ;)

Makuja on monia, ja vaihtoehtoja miljoona. Sanoisin kuitenkin vinkkinä sinulle Yannara, että malttia. Vertaile ja mieti, älä osta ensimmäistä "toi on makee"-juttua, vaan tosiaan mieti, miltä kaikki yhdessä tulee näyttämään.

Sähän sait kaupungin asunnon? Käsittääkseni niitten seiniä ei saa maalata, ainakaan ilman jotain erityislupaa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja yannara »

Mikä on teidän mielestä se paras paikka hankkia huonekaluja ja kodintarvikkeita. Ikea, Asko, vai mitä näitä nyt on? Mitäs meillä on itiksessä tai keskustassa, kun ei Vantaalle pääse helposti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

yannara kirjoitti:Mikä on teidän mielestä se paras paikka hankkia huonekaluja ja kodintarvikkeita.


Teetätä huonekalut puusepänverstaalla. Ei tarvitse tuskailla minkään lastulevyhärdellin kanssa ja saat varmasti sellaisen kuin tarvitset (jos osaat tehdä piirrustukset). Lisäksi tuet suomalaista työtä.

Kalliimpaa kuin ketjuissa, mutta eipähän tarvitse heti olla uutta ostamassa entisen hajottua sekä useimmilla toimii kotiinkuljetus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja yannara »

Bluntly kirjoitti:
Teetätä huonekalut puusepänverstaalla.


Juu, ei kiitos. Ei ne huonekalut ovat niin tärkeitä mulle, että mä maksaisin siitä tilin tyhjäksi :lol:

Keräilen tässä kaikkee kivaa tuolta huuto.netin puolelta, mitäs mieltä olette noista?


http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27362479

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27399179

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27348054

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27496857
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

yannara kirjoitti:Keräilen tässä kaikkee kivaa tuolta huuto.netin puolelta, mitäs mieltä olette noista?


Saat Jyskistä, Sotkasta tai Ikealta samalla hinnalla uutena vastaavat.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja yannara »

Exsat: väärin, halvin hylly Ikeässä oli 500€ paikkeella, tuollainen mitä haeskelen, maksaisi 800€.

Äiskä puhui minut vihdoinkin irti mustasta hyllystä, joten aattelin hakea kirkkaita puuvärejä. Tumman ruskea tai punainen ovat mielestäni out.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

yannara kirjoitti:Tumman ruskea tai punainen ovat mielestäni out.

Never.
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Joskus maalasin synnyinkotini oman huoneen seinät, muuta remonttia en olekaan koskaan tehnyt. Olihan siinä työtä kun oli ainakin neljät tapetit päällekkäin. Onneksi oli juuri ollut keittiöremontti niin olin kysellyt ja seurannut pattereiden ja seinien maalauksen perusteita ja tiesin mitä välineitä tarvitsen, vaikka helppoahan tuo oli. Radikaalin ratkaisun tein vasta aloittaessani ja päätin olla peittämättä betoniseinässä olevat sadat pienet reikäset, näin sain siistin, mutta "kellarimaisen" tyylin. Ilmeisesti äitinikin siihen tykästyi kun ei koskaan ole harkinnut sen muuttamista.

Eilen ostimme keittiön pöydän, luulin että ei tule helppoa olemaan kun tila on pieni ja vaihtoehtoja näin ollen ei paljonkaan ole tarjolla, jos hintaa haluaa myös ajatella, mutta löytyihän se sitten heti, moderni puun ja metallin sekoitus, tuolit ihanat, nelipaikkainen, sopivan kokoinen juuri ja juuri, pienempi olisikin sitten ollut hankalampi jos joskus muutamme toiseen asuntoon jossa kunnon keittiö. Hintaa kyllä loppupeleissä oli, mutta kuitenkin halvimmasta päästä, 245e koko setti.
Vastaa Viestiin