Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
nypari

Viesti Kirjoittaja nypari »

ninnithequeen kirjoitti:
nypari kirjoitti: Mielestäni boordeissa kulkee se raja, että onko ihmisellä ymmärrystä oikeasti tyylikkyydelle vai ei.

Tää lause jäi vähän kaivertamaan. Siis se on tyylitajuttomuutta, että pitää boordeja seinässä? Haloo kapeakatseisuus...En minäkään ole sisustuslehtien joka aukeamasta tykännyt.

Ja tästä tulikin mieleeni gallupinpoikasta: minkälaisesta sisustuksesta ET tykkää?

Mie inhoan ylimodernia, pelkistettyä, teräksenharmaata, hassuja muovituoleja ja valkoista. Ja kuka pässinpää keksi, että punainen ja harmaa sopivat yhteen? Argh!


Nämä nyt ovat makuasioita ja mulla on sisustukseen aika paljonkin tyylittömyydestä kertovia mielipiteitä, boordit on vain yksi niistä. Kaikennäköinen kirjailu tapeteissa, lampun varjostimissa tai vaikkapa kaapistoissa on useimmiten tyylitöntä. Tämä on edelleen vain minun mielipiteeni, en pyri tuomitsemaan vaikka se siltä voisi kuulostaakin.

Parhaat tapetit ovat joko yksiväriseksi maalattuja tai yksivärisiä sellaisenaan, sitä vaihtelua haen mieluummin muista sisustuksellisista artikkeleista, kuten matoista tai pienemmistä esineistä.

Turha tässä ketään on haukkua kapeakatseiseksi. Nämä ovat makuasioita ja täytyisi tarkemmin tietää jokaisen sisustukselliset tarkoitusperät kommentoidakseen sen enempää.

Sisustuslehtiä muuten luen silloin tällöin, mutta en hae niistä kuin ideoita ja virikkeitä. Mitään lehtikelpoista kotia tuskin koskaan tulen asuttamaan.

Edit: tuhannes viesti, saanx mä nyt jonkun palkinnon? Ylipito, silloin toimii!
Viimeksi muokannut nypari, 25.01.2006 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti:Jossain lehdessä esiteltiin aikoinaan toimittaja Rita Tainolan koti. Sillä oli juuri kylppärissä seinät täynnä kuvia ympäri maailmaa eri julkkisten kanssa, lisäksi kauneimmat korut muistaakseni roikkuivat esillä myös.


Tot lehtee en oo nähny.. Mut lähes kaikki kaulakorut roikkuu jo koukuissa kylppärissä. Siitä on helppo valita minkä laittaa eikä ne mee sotkuun, kuten laatikossa lojuessa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Käytiin äsken koluamassa sata ja kaksitoista sisustusliikettä ja voih, miten paljon ideoita päähäni kertyi taas! Kun vaan olisi rahaa niitä toteuttaa :tiistai:
Mutta pikkuhiljaa, ehkä tästäkin asunnosta saa vielä valmiin.

Ja sitten haluan suositella kaikille ihan uutta liikettä, johon törmäsin: Indiq. (kai?) Sieltä menen hakemaan jahka tilin saan, ainakin koristetyynyliinoja ja pöytäliinan olohuoneeseen. Ihan samantyylinen kuin Indiska, mutta tosiaan vain sisustukseen erikoistunut. Mii laiks!
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Camilla kirjoitti:En ottaisi mm. näitä:
-valkoista kirjahyllyä
-koti-alttaria, eli tv-kirjahyllyä jossa lasivitriinit
-muovilattioita
-pirttikalustoa
-vessaan semmoista ällöä pyörillä kulkevaa rotiskoa, jossa säilytetään tavaroita
-pitsiverhoja
-kukallisia kangassohvia
-"aaltoilevia" helmalakanoita
-"silkki"lakanoita
-polyestermattoa
-poppanaryijyä (vai mikä onkaan)
-kuolleita eläimiä
-muovista suihkuverhoa
-säkkituolia
-tilaavieviä kuntoiluvehkeitä
-kaappeja joissa peiliovet
(lista jatkuisi varmaan loputtomiin)


Miksi niin monet halveksivat valkoisia kirjahyllyjä?
Minulla on näitä hyllyjä, pelkkiä valkoisia korkeita torneja (ilman tuota kuvassa näkyvää puista lokerikkoa keskellä) neljä vierekkäin. Näyttävät mielestäni tyylikkäiltä eivätkä ole pieneen asuntoon liian raskaat.
Makuja on totta kai monia, mutta ihmetyttää, kun tuo valkoisten kirjahyllyjen dissaaminen tulee esille melko usein, ja kun muuten melkein allekirjoitan listasi (noista poppanaryijyistä en tiedä, mitä tarkoitat, ja pirttikalusto ja pitsiverhot eivät mielestäni lähtökohtaisesti ole kauhistus, joskaan eivät sovi kerrostaloasuntoon).
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

kid kirjoitti: Mut lähes kaikki kaulakorut roikkuu jo koukuissa kylppärissä. Siitä on helppo valita minkä laittaa eikä ne mee sotkuun, kuten laatikossa lojuessa.


Mutta kosteus ei tee (metalli)koruille hyvää. Menevät kuulemma vähitellen pilalle.
Niinamaria

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Aito_Johanna kirjoitti:Mutta kosteus ei tee (metalli)koruille hyvää. Menevät kuulemma vähitellen pilalle.


Tarpeeksi jalo metalli, eli riittävän puhdas kulta tai platina, ei mene pilalle kosteudesta. Hopea kyllä hapettuu nopeasti muutenkin.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Aito_Johanna kirjoitti:
kid kirjoitti: Mut lähes kaikki kaulakorut roikkuu jo koukuissa kylppärissä. Siitä on helppo valita minkä laittaa eikä ne mee sotkuun, kuten laatikossa lojuessa.


Mutta kosteus ei tee (metalli)koruille hyvää. Menevät kuulemma vähitellen pilalle.


Mulla roikku korut jo entisessäkin kämpässä kylppärissä.. Suurin osa koruista on joko kultaa tai hopeeta. Ei ainakaan vielä oo menny pilalle. Mut täytyypi pitää silmällä. Kiitos infosta!
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

ninnithequeen kirjoitti:Ja kuka pässinpää keksi, että punainen ja harmaa sopivat yhteen? Argh!
'

Ei tuota tarvitse keksiä. Neutraali harmaa sopii minkä tahansa värin pariksi, aivan kuten musta ja valkoinenkin.
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

ninnithequeen kirjoitti: Ja kuka pässinpää keksi, että punainen ja harmaa sopivat yhteen? Argh!


Joulutontut, nuo joulupukin pikku apurit. Eiks niillä ole punainen takki ja harmaat housut?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aito_Johanna kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Ja kuka pässinpää keksi, että punainen ja harmaa sopivat yhteen? Argh!


Joulutontut, nuo joulupukin pikku apurit. Eiks niillä ole punainen takki ja harmaat housut?

No justiinsa juu. Mutta minä en kyllä lämpene "punainen sohva, harmaa matto"-jutuille ollenkaan.

Makunsa tietysti kullakin. Itseä miellyttää tumma puu ja viininpunainen :dream:
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

ninnithequeen kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Ja kuka pässinpää keksi, että punainen ja harmaa sopivat yhteen? Argh!


Joulutontut, nuo joulupukin pikku apurit. Eiks niillä ole punainen takki ja harmaat housut?

No justiinsa juu. Mutta minä en kyllä lämpene "punainen sohva, harmaa matto"-jutuille ollenkaan.

Makunsa tietysti kullakin. Itseä miellyttää tumma puu ja viininpunainen :dream:


Jaa, meillä on sitten jotain yhteistä :wink: Minunkin kodissani on tummaa puuta ja viininpunaista.
Avatar
HotPants
Elämätön Kitisijä
Viestit: 444
Liittynyt: 05.09.2005 2:24

Viesti Kirjoittaja HotPants »

Pinkit vinyylisohvat. Keltanen transparent kumipatja (mitä käytetään uidessa, kyl tiiätte) johonki nurkkaan, ni porukka hiffaa että sä oot beach-ihmisii ja sul on hyvä rusketus kledjujes alla eli ooot saletisti sexy.
Keittiöön paljon karamellivärii.

Sillai. Ja en ees oo kattonu mitää eläkeläisten sisustusohjelmia kuten jotai Innoo.
<3
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Aito_Johanna kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Ja kuka pässinpää keksi, että punainen ja harmaa sopivat yhteen? Argh!


Joulutontut, nuo joulupukin pikku apurit. Eiks niillä ole punainen takki ja harmaat housut?

Eikös sen Joulupukin puna-valkoisen tyylin lanseerannut Coca-Cola Company, tuo pahan kapitalismin perikuva? :hep:
Sitä ennen tontut olivat yksinomaan harmaanuttuja.
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

Jihaa tilaamani uudet tapetit makkariin ovat vihdoin tulleet ja haettukin kaupasta. Ryntäsin niiden kanssa suoraan kangaskauppaan ja tilasin sieltä myös verhot sävy savyyn, kun itse en osaa ommella ja halusin sellaiset hiukan erikoisemmat systeemit. Nyt pitäisi vielä löytää henkilö, joka suunnittelee valaistuksia..

Nyt ei millään malttaisi odottaa vkl:a, että pääsee tapetoimaan ja katsomaan miltä äkkiseltään aikast hurjan kuuloinen väriyhdistelmä toimii seinässä. Yhdistin siis voimakkaan viininpunaisen ja keltaisen.
Huonekaluja ei onneksi tarvitse uusia, ehkä jotain pikku juttuja hommailen Indiskasta tai jostain vastaavaa sälää myyvästä liikkeestä.

Rahaa on palanut jo ihan kiitettävä summa ja kiroankin itseäni usein siitä syystä, että miksi ihmisellä täytyy olla niin helkutin kallis maku ja mikään tavallinen systeemi ei kelpaa. Noh kun kerran on ruvettu laittamaan, niin laitetaan sitten kunnolla. Tuskin sitä makkaria ihan lähivuosina tulee sitten taas uusittua.

Täytyy sitten huoneen valmistuttua laittaa tännekkin ennen ja jälkeen kuvat..
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Kaamea sisustusinto on jälleen vallannut minut. Eilisellä kävelylenkillä avosiippani kanssa päädyimme ratkaisuun, että jossain vaiheessa tehdään taloon laajennus. Mutta ei ehkä aivan vielä, vaan joskus tässä parin vuoden päästä. Johan sitä ollaan kohta vuosi tuossa uudessa talossa asuttukin. Tilaa on riittävästi (123neliötä), mutta silti iskee suuruudenhulluus ja sisustusvimma...

Parin viikon päästä käyn tyydyttämässä intoani IKEAssa. Ainakin seinähyllyjen osalta.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Camilla kirjoitti:En ottaisi mm. näitä:
-muovista suihkuverhoa


Taas olen valmis paljastamaan oman tyhmyyteni, mutta mistä materiaalista tehtyjä suihkuverhoja teillä sitten on, jos ei muovisia?
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Edith kirjoitti:
Camilla kirjoitti:En ottaisi mm. näitä:
-muovista suihkuverhoa


Taas olen valmis paljastamaan oman tyhmyyteni, mutta mistä materiaalista tehtyjä suihkuverhoja teillä sitten on, jos ei muovisia?


100 % Polyester
Vedenpitävää, mutta silti sellaista kangasmaista. Vähän kuin kankaan ja muovin välimuoto.

Itse asiassa edellisessä asunnossani mulla kyllä oli muovinen suihkuverho, enkä silti kokenut ahdistusta.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Aito_Johanna kirjoitti:
100 % Polyester
Vedenpitävää, mutta silti sellaista kangasmaista. Vähän kuin kankaan ja muovin välimuoto.

Itse asiassa edellisessä asunnossani mulla kyllä oli muovinen suihkuverho, enkä silti kokenut ahdistusta.


Jaa, tuollaisiakin on? Kävin hypistelemässä omaani ja kyllä se vaan taitaa olla muovia. Mutta mullapa onkin niin iso kylpynurkkaus ettei se ahdistele mua ollenkaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Aito_Johanna kirjoitti:100 % Polyester
Vedenpitävää, mutta silti sellaista kangasmaista. Vähän kuin kankaan ja muovin välimuoto.

Jos tarkkoja ollaan, polyesteri on muovia. Eli kangaskin voi olla kudottu muovista.

Oma suihkuverhoni on paksua läpinäkyvää vinyylimuovia, jossa on painettu, valkoinen vaakaraitakuvio. Tykkään!
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

Edith kirjoitti: Taas olen valmis paljastamaan oman tyhmyyteni, mutta mistä materiaalista tehtyjä suihkuverhoja teillä sitten on, jos ei muovisia?


Voihan se olla niinkin, ettei halua suihkuverhoa lainkaan kun sellaisen voi korvata suihkukopilla tai suihkuseinällä...
Ovela kuin orgasmi
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Think kirjoitti:
Edith kirjoitti: Taas olen valmis paljastamaan oman tyhmyyteni, mutta mistä materiaalista tehtyjä suihkuverhoja teillä sitten on, jos ei muovisia?


Voihan se olla niinkin, ettei halua suihkuverhoa lainkaan kun sellaisen voi korvata suihkukopilla tai suihkuseinällä...


Mutta kaikilla ei ola rahaa tuollaiseen ylellisyyteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Keittiön seinät maalattu viininpunaisiksi :yo:
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mitäs mieltä olette kynttilöistä ja suitsukkeista?

Mie tykkään molemmista, ihan kamalan kovasti. Täällä ei vain voi lapsen ja elukoitten takia pitää niitä kuin vain korkealla, kaappien päällä...
Tuoksukynttilät on aevan ihania, suosikkituoksuni ovat vanilja, kookos ja terva (!!!!)

Löysin juuri kaapista kauan sitten Indiskasta ostamani suitsukepaketin (onko tuo nyt niitten oikea nimi? Paketissa lukee Insence Sticks), ja kokeilin hetken polttaa moista. Hyvä oli tuoksu, erilainen kuin ne Jouluiset, joita yleensä enemmänkin löytää.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kuten arvata saattaa, kaipailen 70-luvun estetiikkaa sisustuksessa, sellaisena kun sitä näkyi Avotakka-lehdissä (homohomo).

70-luvulla uskallettiin LEIKKIÄ ja LIIOITELLA tarkoituksella. Kirkkaanvärisiä muovituoleja, futuristisia kuin avaruuslaivan säädettäviä lepotuoleja, "lepakkotuoli", lattialla seisovia tai katosta riippuvia pallotuoleja ym. Sohvissa ym hallitsevana tietty REILUUS ja luonnonmukaisuus, paljon PUUpintoja. Täälläkin on Bonanza-sohvakalusto, reilua jykevää puuta ja kestävää nahkaa. Jostain syystä just Bonanzan kuva oli kerran nykylehdessä esimerkkinä 70-luvun "mauttomuudesta". Mitähäh??

..kun jos vertaa nykyisiin huonekalukataloogeihin, niin nehän just ovat mauttomia pikkuporvarillisia tai tätimäisiä möhköjä, joku hintahtava pikkukuviokangas päällä. Ei kokeilua, tyyli kuin vuosisadan takaisella sohvi-tädillä. Puupintojen käyttökin paljolti unohdettu.
-----

Toinen pikkujuttu jota ihmettelen: Minulla oli opiskelijakämpässäni iso kirjoituspöytä ikkunan edessä. Niin että näin pöydän äärestä koko ajan ulos. Ja aina kun kämpän kesäksi alivuokrasin, joka ainoa oli siirtänyt pöydän ikkunan luota seinän suuntaiseksi! Miksi? Ilmeisesti joku eri lajin geenijuttu..
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Gattaca kirjoitti: Toinen pikkujuttu jota ihmettelen: Minulla oli opiskelijakämpässäni iso kirjoituspöytä ikkunan edessä. Niin että näin pöydän äärestä koko ajan ulos. Ja aina kun kämpän kesäksi alivuokrasin, joka ainoa oli siirtänyt pöydän ikkunan luota seinän suuntaiseksi! Miksi? Ilmeisesti joku eri lajin geenijuttu..


Merkitkää muistiin: komppaan Gattacaa. :komp:
Kirjoituspöytäni on, ja oli edellisessäkin asunnossani, ja oli lapsuudenkodissanikin, ikkunan ääressä, ja niin on hyvä. Antaa avaruuden tuntua työskentelyyn.
Vastaa Viestiin