Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

yannara kirjoitti:Äiskä puhui minut vihdoinkin irti mustasta hyllystä, joten aattelin hakea kirkkaita puuvärejä. Tumman ruskea tai punainen ovat mielestäni out.


Ehkä siksi, koska mustassa näkyy pöly heti siivousta seuraavana päivänä :lol: Musta väri on muutenkin aika arka pienille kolhuille jne.

Itse suosin puuta...siis puuta eikä mitään lastulevyvirityksiä. Kestävät isältä pojalle ja ovat tyylikkäitä. Etenkin tumma puu kuten mahonki on ajattoman tyylikäs ja sopii monentyyppiseen sisustukseen.
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:
yannara kirjoitti:Äiskä puhui minut vihdoinkin irti mustasta hyllystä, joten aattelin hakea kirkkaita puuvärejä. Tumman ruskea tai punainen ovat mielestäni out.


Ehkä siksi, koska mustassa näkyy pöly heti siivousta seuraavana päivänä :lol: Musta väri on muutenkin aika arka pienille kolhuille jne.

Itse suosin puuta...siis puuta eikä mitään lastulevyvirityksiä. Kestävät isältä pojalle ja ovat tyylikkäitä. Etenkin tumma puu kuten mahonki on ajattoman tyylikäs ja sopii monentyyppiseen sisustukseen.

Totta, niin totta.

Kyllä se pöly näkyy myös tummassa puussa, meillä kun on kirjahylly, TV-kaappi, baaritiski ja pöydät kaikki ko. materiaalia. Pölyt pittää pyyhkiä joka toinen päivä...
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:Kyllä se pöly näkyy myös tummassa puussa, meillä kun on kirjahylly, TV-kaappi, baaritiski ja pöydät kaikki ko. materiaalia. Pölyt pittää pyyhkiä joka toinen päivä...


Niinhän se näkyy, muttei kuitenkaan ihan samalla tavalla kuin mustassa. Itselläni on olohuoneessa paljon tummaa puuta, mutta kun siellä on useimmiten myös himmeä valaistus niin ei se pöly näy... :wink:
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:Itselläni on olohuoneessa paljon tummaa puuta, mutta kun siellä on useimmiten myös himmeä valaistus niin ei se pöly näy... :wink:

Me ollaan ihan samiksii!!1!!1

Kynttilänvalo ja kauniit pikkulamput rocks!
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:
Think kirjoitti:Itselläni on olohuoneessa paljon tummaa puuta, mutta kun siellä on useimmiten myös himmeä valaistus niin ei se pöly näy... :wink:

Me ollaan ihan samiksii!!1!!1

Kynttilänvalo ja kauniit pikkulamput rocks!


Asutko sä meillä? Mulla ei ole kyllä mitään söpöi pikkulamppuja, mutta muuten vaikuttaa samalta.
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:Asutko sä meillä? Mulla ei ole kyllä mitään söpöi pikkulamppuja, mutta muuten vaikuttaa samalta.

Nooh, meidän söpöt pikkulamput on ehania. Toinen on joululahjaksi saamani perhonen (siis oikeasti makee) ja toinen hieno antiikkinen pöytälamppu. Saattavat näkyä kuvissa tuolla galleriassa. Tosin aika huonoja kuvia, pitänee ottaa kämpästä uusia nyt kun olohuoneessakin on jo kaikkea uutta....
EDIT: no eipä ne siellä kyllä näy...
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

http://kity.kicks-ass.net/album_page.php?pic_id=1590

No tuossa se perhoslamppu nyt sitten näkyy taustalla. Tosin nykyään se on samassa paikassa, mutta baaritiskin päällä.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:No tuossa se perhoslamppu nyt sitten näkyy taustalla. Tosin nykyään se on samassa paikassa, mutta baaritiskin päällä.


Tiffany-lamput ja kaikki siihen viittaavat ovat sitten aivan kammottavia. :lol:
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:No tuossa se perhoslamppu nyt sitten näkyy taustalla. Tosin nykyään se on samassa paikassa, mutta baaritiskin päällä.


Tiffany-lamput ja kaikki siihen viittaavat ovat sitten aivan kammottavia. :lol:

Pöh, eikä ole. Makunsa kullakin, ja en siis asu teillä :D

Ei sulla sattuis olemaan kuvaa kotootas? *utelias sisustusfriikki*
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:Ei sulla sattuis olemaan kuvaa kotootas? *utelias sisustusfriikki*


Yksityisyyden suojaan vedoten en linkkiä kyseisiin kuviin laita.
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Think kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ei sulla sattuis olemaan kuvaa kotootas? *utelias sisustusfriikki*


Yksityisyyden suojaan vedoten en linkkiä kyseisiin kuviin laita.

Tylsimys. :perse:
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

ninnithequeen kirjoitti:Tylsimys. :perse:


Mistä arvasit... :ohyeah:
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo. Eikai mun ainoa vaihtoehto tuonne olkkariin ole joku perkeleen muovipensas :(
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo. Eikai mun ainoa vaihtoehto tuonne olkkariin ole joku perkeleen muovipensas :(


Sun pitää hoitaa niitä rakkaudella :wink: Kastelet, lannotat ja vaihdat mullat (eikä sit mitään halpismultaa vaan Biolania) säännöllisesti. Ja tsekkaat että ruukut on tarpeeksi isot.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo. Eikai mun ainoa vaihtoehto tuonne olkkariin ole joku perkeleen muovipensas :(

Minä "ratkaisin" ongelman ykköskerroksessa taannoin asuessani laittamalla niiden yläpuolelle kasvilamppuna toimivan loisteputken joka ajastimella antoi kasveille lisävaloa aamuin ja illoin. Huom, loisteputken pitää olla nimenomaan kasveille tarkoitettu sellainen. Löysin omani Stockalta, mutta löytyy niitä varmaan muualtakin. Tarkoitukseen sopii toki myös perinteinen kasvilamppu.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Camilla kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo. Eikai mun ainoa vaihtoehto tuonne olkkariin ole joku perkeleen muovipensas :(


Sun pitää hoitaa niitä rakkaudella :wink: Kastelet, lannotat ja vaihdat mullat (eikä sit mitään halpismultaa vaan Biolania) säännöllisesti. Ja tsekkaat että ruukut on tarpeeksi isot.

Juuri näin olen aina tehnyt, ja hyvin ovat pärjänneet. Kunnes muutimme tähän asuntoon, jonka olohuone on todella pimeä. Olohuoneen ikkunoista näkee etupihallemme, joka on osittain katettu. Arvaat varmaan kuinka hyvin valo näin talvisin varsinkin pääsee sisään...Kesällä etupihan kasvit kyllä pärjäävät, ja silloin nuo olohuoneen rehutkin yrittivät näyttää piristymisen merkkejä. Mutta tuli talvi ja pimeys ja se siitä :?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

AarneAnkka kirjoitti:Minä "ratkaisin" ongelman ykköskerroksessa taannoin asuessani laittamalla niiden yläpuolelle kasvilamppuna toimivan loisteputken joka ajastimella antoi kasveille lisävaloa aamuin ja illoin. Huom, loisteputken pitää olla nimenomaan kasveille tarkoitettu sellainen. Löysin omani Stockalta, mutta löytyy niitä varmaan muualtakin. Tarkoitukseen sopii toki myös perinteinen kasvilamppu.

Paljonkohan nuilla on hintaa?
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

ninnithequeen kirjoitti:Paljonkohan nuilla on hintaa?


Meillä on lintulampussa ajastin, joka asetetaan johdon ja pistorasian väliin. Maksoi jossain halpa-hallissa muistaakseni 2 euroa, ja on toiminut ja kestänyt loistavasti. Suosittelen!
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Exsat kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Paljonkohan nuilla on hintaa?


Meillä on lintulampussa ajastin, joka asetetaan johdon ja pistorasian väliin. Maksoi jossain halpa-hallissa muistaakseni 2 euroa, ja on toiminut ja kestänyt loistavasti. Suosittelen!

Hih, mie tarkoitin niitä kasvilamppuja kyl :lol:
Käsittääkseni ne on kalliimman puoleisia. Ja sana "Stokka" Aarnen kirjoituksessa sai karvani pystyyn...
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

ninnithequeen kirjoitti:
Exsat kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Paljonkohan nuilla on hintaa?


Meillä on lintulampussa ajastin, joka asetetaan johdon ja pistorasian väliin. Maksoi jossain halpa-hallissa muistaakseni 2 euroa, ja on toiminut ja kestänyt loistavasti. Suosittelen!

Hih, mie tarkoitin niitä kasvilamppuja kyl :lol:


Ainakin joitain kasvilamppuja saa kaikista isommista rojukaupoista, siis sellaisia loisteputkia/lamppuja joiden valo on kasveille sopiva. Ei ne muistaakseni mitään mielettömän kalliita ole.

Tuo meidän lintulamppu on melko saman kaltainen, maksoi vissiin 25-30 euroa ja on ollut käytössä kolme vuotta.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo. Eikai mun ainoa vaihtoehto tuonne olkkariin ole joku perkeleen muovipensas :(


Erilaiset viikunapensaat/puut sietävät vähän hämärääkin :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo.


Palmuvehka
Zamioculcas zamiifolia on aivan uusi huonekasvilöytö. Tämä huonekasvi sopeutuu melkein mihin olosuhteisiin tahansa eikä ole nirso hoidon suhteen. Se sietää varjoa, kuumuutta ja kuivuuttakin. Palmuvehka kestää kuukaudenkin kastelutauon, joten se soveltuu monenlaiseen paikkaan ja myös huonekasviksi aloittelijalle.
Palmuvehka tunnetaan myös nimellä tikapuukukka ja leidipalmu

http://www.nicehouse.fi/puutarha/huonek ... Palmuvehka

Jos annat liikaa vettä & valoa, kasvaa kuin hullu. Kesti 2 kuukautta kastelematta ilman mitään näkyviä vaikutuksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja tässä toinen Zamioculcas zamiifoliani, jota ei ole hoidettu muuten kuin unohtamalla kastella.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Kasvikeskusteluun kyssäri: Eikös tuollainen kirkasvalolamppu voisi tuoda myös kukkasille lisäpotkua? Mulla kun on sellainen jo entuudestaan, ja oon taas hankkimassa kasvia. Mulla on ollut entuudestaan lukuisia kasveja, mutta ensimmäistäkään en ole onnistunut pitämään puolta vuotta pidempään hengissä... :(
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Exsat kirjoitti:
yannara kirjoitti:Keräilen tässä kaikkee kivaa tuolta huuto.netin puolelta, mitäs mieltä olette noista?


Saat Jyskistä, Sotkasta tai Ikealta samalla hinnalla uutena vastaavat.


Mielipide: minusta uutuus ei ole itseisarvo. Usein vanhoissa huonekaluissa on tunnelmaa ja persoonallisuutta, jota ei välttämättä saa suoraan Jyskistä, Sotkasta tai Ikealta. Itselläni on hankittu vanhojen tavaroiden kaupasta tai yksityisiltä myyjiltä vanhoina ruokapöytä, neljä tuolia, sänky, peilipiironki ja pikkupöytä tv:n alle. (Kaikki tosin ovat vaatineet kunnostusta...)

Noista yannaran kuvista kirjahyllyistä en tykkää, sängyistä tykkään.
Vastaa Viestiin