Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Googlebot kirjoitti:Kohtalon oikusta kaksi eri nahkasohvaa omistaneena en uutta asuntooni enää ota edes ilmaiseksi. Kesäkuumalla hiostava, talvella kylmä. Ja ne ärsyttävät nirskuttavat äänet kun istuu tai röhnöttää sillä. Noista syistä käytin nahkasohvan päällä peitettä, jotta sillä oli mukavampi viettää aikaa. Nahkasohvat ovat niin seiskaria ettei tosikaan, samaa sarjaa kuin kokolattiamatot. Ei niin mitään järjen hippustakaan.


En ole itse asunut koskaan kodissa, jossa on nahkasohvat, enkä asu 8) Todellakin - junttia (mun mielestä, kyl ne jotkut menee tosin). Mutta materiaalierot saman huoneen sohvassa, rahissa, tuoleissä jne. ovat aika silmiinpistävä juttu. Taitavasti yhdistelemällä onnistuu tuokin, mut harvemmin. Täten joko kevyt nahkainen sohva tai muut vastaavat kankaisiksi.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Googlebot kirjoitti:Minulla ei ainakaan pysyisi koti kovin montaa päivää tuon näköisenä kiitos harrastuskamojen jne. Asutaanko tuossa kuvien asunnossa oikeasti, vai onko se esittelykoti?


Argh! Pakko tulla ärisemään! :D

Koti on viihtyisä ainoastaan siistinä, tip top moitteettomassa järjestyksessä ja jokainen, joka kehtaa väittää muuta on mieleltään jotenkin pöpi. Tai siis ällöttävän terve ja rento (?). Minun mieli ei lepää sekasotkussa, eikä varsinkaan jos lasipöydässä on muksulta jäänyt rasvainen sormenjälki. Tai jos matto on vino, vielä pahempaa; kurtussa (niin kevyitä mattoja ei toki tule edes hankkia). Golf-bägille on oma nurkkansa eteisessä, fillarin on mentävä kellariin, lätkäkamat omassa nurkassaan jne jne., kitara nyt saa joskus olla esillä (puhtaana) ja toki lelut mikäli niillä leikitään.

:]

Siivous on onneks kivointa mitä voi itekseen kotona tehdä! :haaveilua illasta:

Mäyrän koti on kiva, juuri sellainen jossa viettäisin mielelläni seksiviikonloppuja palatakseni jälleen sunnuntai-iltana omaan huomattavasti tyhjempään ja avarampaan kotiini. Tulee opiskeluajat tai oikeastaan niiden aikojen ihanien miekkosten boksit mieleen. ;)
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Geetzu kirjoitti:Koti on viihtyisä ainoastaan siistinä, tip top moitteettomassa järjestyksessä ja jokainen, joka kehtaa väittää muuta on mieleltään jotenkin pöpi.


:h:
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Geetzu kirjoitti:Mäyrän koti on kiva, juuri sellainen jossa viettäisin mielelläni seksiviikonloppuja palatakseni jälleen sunnuntai-iltana omaan huomattavasti tyhjempään ja avarampaan kotiini.

:shock: Ikävä nyt antaa pakit tällai mut...
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Höpö.

Tix kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Koti on viihtyisä ainoastaan siistinä, tip top moitteettomassa järjestyksessä ja jokainen, joka kehtaa väittää muuta on mieleltään jotenkin pöpi.


:h:


Ollaan niin tähtiin skriivattu varapari, että! :h:

Tää liittyy ihan vähän sisustukseen tää mun eilinen happeninki:

Päätin olla mahoineni ja uusineni biksuineni sportti parhaalla mahdollisella tavalla, eli yhdistämällä habatreenin ja siivouksen. Mattolaiturille! Kävellen! Kilometrin päähän. Jaksoin kantaa maton sinne. Jaksoin pestäkin, puoliksi, sitten loppu voimat. Totally. Vtutti kun siellä ei ollu ketään (biksujeni tsekkailijaa) auttajaksi ja itkupotkuraivaroin noin vartin. Mies jossain liian kaukana, ainahan se kun tarttisin. Soitin sit mattopesulaan ja käskin niiden tulla auttamaan. Hakivat maton ja toivat sen tänä aamuna suoraan kotiin ihkun puhtaana ja täydellisen kuivana... Maksoi vaivaiset 22e. En varmaan enää ikinä yritä laiturille minkään rullatun jutun kans.

Tästä opin, että olen melko huonossa fyysisessä tilassa mutta onneksi varakas ja suht hyväitsetuntoinen pyytääkseni apua. Ja juoksin sen kilsan kotiin ihan pirun täysillä, kostoks käsivoimilleni.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Siis voi nyyh! Näin Oulussa käydessä yhdessä galleriassa aivan ihanan sini-kulta-ruskeasävyisen ison öljyvärimaalauksen, tekijä oli joku nainen (en muista nimeä) ja tekovuosi kuluva vuosi. Esitti hämärästi ovea ja portaita, viehätys siinä perustui kauniisiin väreihin ja tunnelmaan. Ja olisi mokoma sopinut ihan loistavasti meidän olohuoneeseen. No niin, päästäänkin sitten itse ongelmaan: Se teos maksoi passelit 1900 euroa! No, ok, ei nyt ehkä taiteesta ihan hirveä hinta, mutta ei mulla nyt hyvät hyssykät sellaiseen ollut varaa ja jäi todella kaivelemaan. Harvoin kun näkee sellaista maalausta mihin todella ihastuu.

Plan B on käydä ostamassa parit kankaat ja ruveta itse sutimaan. Öljyvärit löytyykin ja oon joskus vähän maalausta harrastanut, enemmänkin kyllä piirtämistä. Mut nyt ei auta muu. Ja lopputuloksena sit tietty katastrofaalisia pettymyksiä kun mun taiteenlahjat pettää mut! Voi p***e!!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Nyt en käsitä itteeni, kun ois kauhia hinku saaha tuo muksun huone sisustettua ja laitettua viimesen päälle kivaksi. Ihanku vastasyntynyt lapsukainen ymmärtäisi jotain ympäristönsä päälle?! :roll:

Huone on pieni, jossa typerät puiset lautaseinät ja maalattu vaaleansinisellä. Viimeviikonloppuna pistin Miehen hakeens aitasta pari kyprokki-levyä ja täytettiin sillä yks seinä. Sitä kyprokkia ois viel sillai, että toisen (vielä isomman) seinän sais sillä ja sit vois miettii, mitä siihen seinään sit tekis. Voiko kyprokin päälle maalata, vai tarviiks jonku semmosen jutun siihen, että sit vois maalaa? Ite kyl tykkäisin, jos löytyis jotain kivaa lapsille soveltuvaa tapettia jostain... jotain muutaki ku formula-autoi, mitä Kuopion Prismassa näky, eikä ne prinsessakuviotkaan ihan nappaa.
Huoneen kattoki on tummaa puuta, mikä pienentää huonetta entisestään, joten vaaleet panelit tartteis sinne saaha.

Mistä mä keksin pimeessä loistavaa maalia? Eiks semmostaki oo olemassa? Ku ton ikkunanpuoleisen seinän aattelin ihan selkeemmän siniseksi ja verhon yläosan sen panelin syvemmän/tummemman siniseks ja sen päälle voisin maalailla pimeessä loistavia tähtiä.

Vaatekaapitki vois maalaa, jotain semmosta kuviomaalausta tai sabluunajuttui. Piirtoheitintä en kuitenkaan mistään saa, että sen avulla maailailis ja piirtelis...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

mustaenkeli kirjoitti:Nyt en käsitä itteeni, kun ois kauhia hinku saaha tuo muksun huone sisustettua ja laitettua viimesen päälle kivaksi. Ihanku vastasyntynyt lapsukainen ymmärtäisi jotain ympäristönsä päälle?! :roll:

Ei se tenava ehkä tajua sitä sisustuksen tyylikkyyttä, yksityiskohtia ja verhojen ja tuttipullon värimaailmaa... Kyse lienee enemmän virikkeistä :) Väreillä kai on tutkitusti jotain vaikutusta ihmismieleen. Samoin pienet lapset kiinnittävät huomiota kasvonpiirteisiin, silmiin ja ilmeisiin. Siksi leluhahmoilla on usein isot silmät, veikeä hymy ja värikkäät vermeet. Älä nyt kuitenkaan maalaa seiniä täyteen tuijottavia silmiä ettei pien traumatisoidu heti alkuun... :)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Quarter kirjoitti: Älä nyt kuitenkaan maalaa seiniä täyteen tuijottavia silmiä ettei pien traumatisoidu heti alkuun... :)


*reps*
Kummipojan "hoitopöydän" yläpuolelle on kiinnitetty semmonen hymynaama-juliste, mikälie kuva, että aina ku poitsu makaa pöydällä selällään ja vaippaa pitäs vaihtaa, ni kumman hyvin se jaksaa paikoillaan olla ja kattella sitä kuvatusta.

Mutta joo, kyllä mä väriä tuohon huoneeseen meinaan. Värilastujakin on haettu ja niillä pääsee jo hyvään alkuun! Mieluummin sininen ku vaaleenpunanen huone. Saa pentu sitte ite repia ne muumiverhot ikkunasta, kun alkaa ahistaa. Saman se kai tekee tapeteillekin, jos moisia aletaan laittaan, kun se maalaaminenkin vois olla vaihtoehto.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Päätin, että koska en kuitenkaan mieleistäni boordia löydä mistään, maalaan sen boordin seinään ihan ite, omin pienin kätösin. Kuten noi seinätki muksun huoneesta. Musta tulee vielä suuri taiteilija! :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Noinkohan mulla kuvan liittäminen tähän onnistuu...

Kuva

Tämä siis suunnitelma meidän keittiöstä. Tasot lähes mustat ja kaapistot pähkinän väriset. Kodinkoneet rosteri tai alumiini. Tuohon vasempaan laitaan tuon vaalean möykyn kohdalle tulee pieni ikäänkuin baaritiski ja siitä seinä jatkuu kiviseinänä olohuoneeseen, joka siis yhtenäistä tilaa.

Mitä kaikki muut värit pitäis olla? kiviseinä, lattialaatat, olohuoneen laminaatti (ja miten näiden saumakohta?), keittiötason yläpuoliset laatat, kipsiseinien väri?

Ollaan katseltu jotain värilastuja ja onhan niissä jotain mahdollisuuksia... Kuinkahan metsään menee jos itse valitsee vain jotain värejä jotka omasta mielestä sopii toisiinsa? Oikeastaan kaikki mahdollisuudet on auki paitsi tuo tason ja kaapiston väri. Kumpikaan meistä ei tosin kauheasti tykkää vihreästä ja mies on kieltäynyt mun suklaanruskeasta kiviseinästä paskanruskeana.

Aaargh, pää hajoo kun tuossa on niin monta eri elementtiä yhteensovitettavaksi!

Edit. Mä tiesin jo yöllä että tää kuulosti liian yksinkertaiselta... kiviseinällä siis myös takka (kuva galtsussa) johon olen ajatellut luukun ympärille tummaa keraamista laattaa. Loppu maalataan värillä x.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tää on taas tää aika vuodesta....

Olkkarin lautaseinät revitty pihalle ja tilalle laitettu kipsilevyt. Rautakaupasta haettu pohjamaalit. Nyt enää arvotaan: tapetoidakko, maalatakko vai mitä... kuviomaalaus tai sabloonajututki houkuttais... onko boordit nykypäivänä ihan hirvityksiä?!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Maalaus, kaikista helpoin jos ei tykkääkkään ja efekteinä saa vaikka mitä hauskaa.

Itse ajattelin kokeilla olkkariin kuvan mukaista kuviointia:

Kuva

Tosin tietenkin huomattavasti tummempana kun leffojen katselu on etusijalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tämä on ongelmani, kuvassa pieni osa DVD-hyllyistäni eli näitä on useampi olohuoneessa. Ongelma tietysti on rumuus ja se että tytsä vetelee DVDt hyllystä monta kertaa päivässä enkä enää jaksaisi niitä laitella paikoilleen sata kertaa päivässä. Sisustusihania kauniita ratkaisuehdotuksia?

http://kitina.net/album_personal.php?user_id=1216
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^Budjettia? :]
Work like a captain, play like a pirate.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Tämä on ongelmani, kuvassa pieni osa DVD-hyllyistäni eli näitä on useampi olohuoneessa. Ongelma tietysti on rumuus ja se että tytsä vetelee DVDt hyllystä monta kertaa päivässä enkä enää jaksaisi niitä laitella paikoilleen sata kertaa päivässä. Sisustusihania kauniita ratkaisuehdotuksia?

http://kitina.net/album_personal.php?user_id=1216


? Tai mielellään tietenkin vanhempaa versiota.

Kuva
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Budjettia ei ole, mutta ei olla Trumpeja joten siitä voisi lähteä :) Säilytystila on usein kallista jos haluaa laatua, joten olisin kyllä valmis sijoittamaankin. Ratkaisun pitäisi olla myös sellainen, että kun muutto tapahtuu joskus vuonna papu niin on myös siirrettävää mallia.

Itse olen täysin käsi sisustuksessa. Suosin tummaa puuta, vaaleita tekstiileitä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^^Väristä en pidä, ja jotenkin ahdistun tuosta möhkälemäisyydestä. Tykkään avoimesta yksinkertaisesta tilasta, mikä tosin tämän ongelman kannalta on aika mahdotonta :/
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Annetuilla tekijöillä suosisin Boknäsiä. Kallista, mutta erittäin monikäyttöistä ja muunneltavaa, lisäksi löytyy 10 eri väriä. Ja plussana ovet, eli sisukset pysyy melko pölyttöminä ja mukula ei pääse tyhjentämään niin helposti...

Mulla on juuri päinvastainen sisustusmaku, kaikki saisi olla valkoista, väriä tulee sitten tekstiileistä fiiliksen mukaan.
Work like a captain, play like a pirate.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:^^Väristä en pidä, ja jotenkin ahdistun tuosta möhkälemäisyydestä. Tykkään avoimesta yksinkertaisesta tilasta, mikä tosin tämän ongelman kannalta on aika mahdotonta :/


Tässä on sulle ratkaisu. Ei vie paljon tilaa, eikä häiritse silmää :D

Kuva
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä kasvaa ja olisi niin paljon vaatteita, leluja yms. mitä haluaisi hänelle säästää aikuisikään. Vauvamuistoja. Varastotila on rajallinen, meillähän on kaiken maailman punttitelineitä yms. mikä vie paljon tilaa varaston neliöistä.

Ostettiin tytsälle ennen syntymää vaaleanpunainen kylpyamme (miksi sitä sanottiinkaan, vannaksiko?) ja se olikin käytössä muutaman kuukauden kunnes ostettiin semmonen kunnon amme istuintuilla ja muilla kätevyyksillä, joista on näin isompana enemmän hyötyä.

Halusin säästää tämän ensimmäisen hänelle, mutta mihin änkeä kun varastotilaa on rajallisesti ja kylpyhuoneeseen ei kahta ammetta mahdu.

Muutaman päivän pohdin ja ihmettelin. Tytsällä on isot kasat pehmoleluja joten otin ammeen niiden säilytysastiaksi. Pehmot saa söpösti ja näyttävästi aseteltua esille ja tytsän on helppo niitä siitä ottaa ja laittaa takaisin. Ei tarvinnut ostaa toista lelulaatikkoa. Itseasiassa se olikin yllättävän kiva sisustuselementti, sopii muutenkin huoneensa teemaan.

Tuo on siis vähemmän trendikäs sisustusvinkkini, mutta olen useammalta kuullut että tilanpuutteen vuoksi ammeesta on luovuttu vaikka on haluttu säästää.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Hey,

mä haluaisin tytsän valokuvasta semmosen taulusydeemin kuin Andy Warholin Marilyn Monroe naamasarja on. Miten semmosen voi toteuttaa?
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Joku tällainen mesta?

http://www.photocrazed.com/
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Kiitoksia, tutustunkin tuohon paremmalla ajalla :)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mistäköhän saisi tyylikkäitä kirjalaatikoita tai vastaavia?

Koska sänkymme on leveä niin yöpöytien pitää olla korkeita ja kapeita. Sisustuslehteä lueskellessa bongasin sisustuselementtinä toimivia jakkaroita, siis semmosia kuin ns. keittiöjakkarat, mutta tietenkin jotain hienoa puuta yms. sisustukseen tehtyjä. Ajattelin siinä olevan oiva ratkaisu yöpöydiksi.

Kirjoja on jonkun verran, ja en kerta kaikkiaan siedä sitä "sekaista" fiilistä jos ne on esillä. Sama issue mulla on noiden DVD juttujen kanssa, mutta niille on jo idea valmiina.

Koska en säilö kirjoja vaan heitän ne lukemisen jälkeen suuntaan taikka toiseen niin ajattelin tyylikkäiden kirjalaatikkoiden olevan ratkaisu. Ne saisi näiden yöpöytäjakkaroiden "portaille" ujutettua siististi pois näkyvistä. Ja olisivat samalla kätevästi hollilla, sängyssähän sitä luetaan.
Vastaa Viestiin