Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Think kirjoitti:No tapansa kullakin....


Aivan.

Se on hienoa kun se alla oleva tapetti lähtee ennenpitkää irtoamaan - kun sen on kuitenkin vetänyt seinään joku naapurin serkun kaiman veli -- joka ei ole kunnollisia remppoja tehnyt koskaan. Tuossa on siis omat riskinsä - mutta jos on varma että pohjatyö on tehty hyvin, niin sitten.

Itse en uskaltaisi vetää vanhan päälle, vaan seinä aina puhtaaksi. Huonoihin pintoihin sitten esimerkiksi kuitutapettia kiinni - ja siihen päälle maali.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Think kirjoitti:
par-sky kirjoitti:peittää myös tehokkaasti jos vaikka edellinen asukas on halunnut tapetoida seinät tummanruskella tapetilla. kokemuksen syvällä rintaäänellä.


Ihanko tosissaan ajattelit, että se maali/massa laitetaan suoraan tapetin päälle?

No tapansa kullakin....


päällimmäiset kerrokset tapettia irtosivat liottamisen jälkeen hyvin. ja alta paljastui tuo ruskea. eli siinä oli jonkunmoinen tapetti, mikä oli maalattu tummanruskeaksi. liottaminen ei auttanut, se perhana ei edes kastunut. kolme päivää me raavittiin sitä irti lastoilla ja raapoilla ja saatiin sitä pois noin neliön verran. eli siinä vaiheessa todettiin että on se senverran tiukasti kiinni, että ei se oma-aloitteisesti tule sieltä pois ikinä. varsinkin kun sitä raapiessa myös seinää tuli mukana. eli jos se lähtee joskus irti, niin se ottaa kyllä seinän mukaansa.

muussa tapauksessa tietenkin kannattaa ottaa tapetti pois, mutta tuolla kääkällä selviää helpommalla seinien tasoituksista ja hiomisista.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

par-sky kirjoitti:päällimmäiset kerrokset tapettia irtosivat liottamisen jälkeen hyvin. ja alta paljastui tuo ruskea. eli siinä oli jonkunmoinen tapetti, mikä oli maalattu tummanruskeaksi. liottaminen ei auttanut, se perhana ei edes kastunut. kolme päivää me raavittiin sitä irti lastoilla ja raapoilla ja saatiin sitä pois noin neliön verran. eli siinä vaiheessa todettiin että on se senverran tiukasti kiinni, että ei se oma-aloitteisesti tule sieltä pois ikinä. varsinkin kun sitä raapiessa myös seinää tuli mukana. eli jos se lähtee joskus irti, niin se ottaa kyllä seinän mukaansa. muussa tapauksessa tietenkin kannattaa ottaa tapetti pois, mutta tuolla kääkällä selviää helpommalla seinien tasoituksista ja hiomisista.


Se oli ilmeisesti maalattu lasikuitutapetti tai jokin vastaava. Kyllä ne muut lähtee seinästä suosiolla irti. Tuollaisen päälle voi laittaa myös tasoitetapetin, johon voi sitten lätkäistä haluamansa tapetin päälle. Tasoitetapettia ei muistaakseni voi maalata.
Ovela kuin orgasmi
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 19:57

Viesti Kirjoittaja HellBell »

En periaatteessa sisusta, tila sisustaa itse itsensä.. ja joo.. näyttääkin siltä. Tai kyl mä teen jotain sinne päin, muttei sitä sisustamiseksi voi sanoa, luultavimmin.

En ole tyypillinen nainen (tässä jo sukupuolivärittynyt lause pohjaten siihen, että yleinen luulo on että naiset ovat ns. sisustuseläimiä.. ja oma kokemuspiirini jopa tässä tukee tätä ko.lausetta luuloineen), minua ei kiinnosta katsoa jotain helkkarin Innoa tai muita Sisustetaan kunnes tiputaan kuolleina alas seiniltä-ohjelmia, eikä kiinnosta tuhertaa jotain idylliä wc-kopperoon, joka jo itsessään on legendaarinen sightseeing.

Tunnelma leviää, kun tunnelmaa on. Näpertämällä ankanpoikasia keittiökaappeihin voi kokea tiettyjä söpöyden viboja, mutta..

Kun keittiön oviin loiskahtaa räjähtäneet popcornit tai ukkelisi kaivertaa sinun nimesi ja omasi niihin.. The Tunnelmaa.

Onko mulla sitten tunnelmaa kämpässä? Joo. Jos on nähnyt miten bideestä tehdään suihku a la pidikkein.. Tunnelmaa on niin etten mihinkään ökysviittiin vaihtaiskaan. Milles sitten nauraisi kesken vessassa käynnin?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

HellBell kirjoitti:minua ei kiinnosta katsoa jotain helkkarin Innoa


:komp:

on muuten käsittämättömän typeriä ratkaisuja ja kammottavat juontajat. itseruskettavaa voidetta ja peroksidia on kulunut vähän liikaakin. ei pysty.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 19:57

Viesti Kirjoittaja HellBell »

par-sky kirjoitti:.. käsittämättömän typeriä ratkaisuja ja kammottavat juontajat. itseruskettavaa voidetta ja peroksidia on kulunut vähän liikaakin. ei pysty.

Niinpä, ja ne vähät sattumapalat jotka olen nähnyt, ovat vielä olleet niitä, joissa sisustusratkaisut tehdään - ei yksilöllisellä tapaa - mutta just Tyyliä tavoitellen ja se taas tarkoittaa tiettyjä kaavamaisuuksia.
Melkein on kuin barbie ja ken talon rakennuspuuhissa, idyllistä sekin sitten.. Miksi ne ihmiset ajautuvat näiden sisustusnukkien pakeille? Identiteettikriisi?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

HellBell kirjoitti:
par-sky kirjoitti:.. käsittämättömän typeriä ratkaisuja ja kammottavat juontajat. itseruskettavaa voidetta ja peroksidia on kulunut vähän liikaakin. ei pysty.

Niinpä, ja ne vähät sattumapalat jotka olen nähnyt, ovat vielä olleet niitä, joissa sisustusratkaisut tehdään - ei yksilöllisellä tapaa - mutta just Tyyliä tavoitellen ja se taas tarkoittaa tiettyjä kaavamaisuuksia.
Melkein on kuin barbie ja ken talon rakennuspuuhissa, idyllistä sekin sitten.. Miksi ne ihmiset ajautuvat näiden sisustusnukkien pakeille? Identiteettikriisi?


järkyin oli varmaan kun ne sisusti jonkun 5 vuotiaan kersan huoneen samaan tyyliin kuin oli aiemmin sisustanut vanhempien huoneen. haaleita värejä, leluille pienen pieni kori ja paljon koriste-esineitä ja kuivakukkia joihin ei saa koskea. varmaan kersa tykkää ihan sikana huoneestaan :roll:

olen siis katsonut kaksi kokonaista jaksoa ja nähnyt pätkiä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

par-sky kirjoitti:olen siis katsonut kaksi kokonaista jaksoa ja nähnyt pätkiä.


Imo siinä on hyviäkin ratkasuja. Paras ohjelma siltikin oli just pari viikkoa sitten kun vierailivat Tallinnassa jonkun paikallisen sisustajan luona. Oli hemmetin päheitä itetehtyjä vermeitä kämppä täys, meillä ruvettiin heti suunnittelemaan sukulaiskäsityöläisen avulla uusia huonekaluja. Tollasista ohjelmista saa hyviä ideoita!

Mulla on sellanen ongelma tällä hetkellä, että koti on sisustettu juuri niin kuin se haluttiin tehdä ja kun tää kämppä on nyt pankin avulla ostettu omaksikin, niin mitäs hemmettiä nyt teen? Sisustan mielessäni jo tulevaa rivarinpätkäämme... Oikeastaan ne haaveissa ja paperilla olevat uudet huonekalutkin sopisivat paremmin tummempaan, erilaiseen asuntoon, täällä vallitsee liiaksi tila - lasi - kivi.

Mökkiä pääsee taas sisustamaan keväämmällä, ehkäpä tyydytän himoni siihen. Ja kaveritkin onneks muuttaa, nehän nyt kaipaa aina apua. :]
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Hei tota noin... Auttakieepa... Mun vastapäätä asuva kaveri ilmotti et se näkee selvästi mun kämppään verhojen läpikin (ovat aika ohuet) sillon ku mulla on valot ja ulkona pimeetä... Elikkä mistä kannattais lähteä kattelemaan ainakin makkariin hyvännäkösiä verhoja jotka ei päästä valoa läpi? Rullaverhot ei käy.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Quarter kirjoitti:Elikkä mistä kannattais lähteä kattelemaan ainakin makkariin hyvännäkösiä verhoja jotka ei päästä valoa läpi? Rullaverhot ei käy.


Vallila Interiorissa on myynnissä eeeeeeerittäin hyvännäköisiä sisustuskankaita, joista noheva taistelija tekee itselleen verhot - tai ulkoistaa sen jobin jollekin toiselle. Hintaluokka joitakin kymppejä per metri. Vallila Interiorilla on olemassa myös Outlet-myymälä, josta saa kankaita hieman halvemmalla.

Eurokangastakaan ei kannata väheksyä. Sieltä on saatavilla yllättävän hyviäkin kankaita, jos tietää mitä ostaa. Muistaakseni niillä on myös palvelu verhojen leikkaamiseksi & ompelemiseksi.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pärjäättekö te ihan totta verhoilla esim. kesän leffailtoina? Kaihtimet on aivan ehdottomat, imo. Verhot vain sisustukseen (ja hetkiin kun haluaa naapureiden näkevän)...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Geetzu kirjoitti:Pärjäättekö te ihan totta verhoilla esim. kesän leffailtoina? Kaihtimet on aivan ehdottomat, imo.


Kaihtimet ovat aivan yhtä tyhjän kanssa verrattuna kunnon verhoihin.

Rullaverho on paras ratkaisu jos jaksaa tehdä urat sivuilleja alareunaan sekä koteloida rullasydeemin ettei valo pääse sitä kautta sisään. Myöskin helpoimmin moottoroitavissa.

Kunnon valoverho pimentää huoneen aika hyvin jos verhokiskot kulkee kunnon kotelossa. Myös itse verhon pitää olla mitoitettu seinästä seinään sekä lattian ja verhon väliin ei saa jäädä kuin hajurako.

Sälekaihtimet, plääh. Parhaimmillaankin poistaa suoran valon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Bluntly kirjoitti:Sälekaihtimet, plääh. Parhaimmillaankin poistaa suoran valon.


Joo, no meil on keittiössä vanhat kaihtimet, pelittää paikassaan oikein hyvin, eikä päällä edes verhoja, vaikka keittiö olkkaria osa onkin... Rullaverhot muualla, mutta Quarterille ei ne käy. :]
Viimeksi muokannut Geetzu, 24.03.2007 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Joo, meidän talous päätti eilen kulmasohvan hankinnasta. Jos tiedätte tutustumisen arvoisia (ja kohtuuhintaisia) liikkeitä, joista voisi moinen lapsiperheeseen soveltuva kapine löytyä, niin heittäkää linkillä.

EDIT: Niin, onhan se siis paikan päällä todettava valioyksilöksi, mutta koska mulla ei ole autoa, en tosta noin vaan voi lähteä kiertelemään. Erityisen kiinnostunut olisin, jos joku tietäisi jossain olevan jotain hyviä Outlet-myymälöitä tms.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Vaola kirjoitti:Joo, meidän talous päätti eilen kulmasohvan hankinnasta. Jos tiedätte tutustumisen arvoisia (ja kohtuuhintaisia) liikkeitä, joista voisi moinen lapsiperheeseen soveltuva kapine löytyä, niin heittäkää linkillä.

EDIT: Niin, onhan se siis paikan päällä todettava valioyksilöksi, mutta koska mulla ei ole autoa, en tosta noin vaan voi lähteä kiertelemään. Erityisen kiinnostunut olisin, jos joku tietäisi jossain olevan jotain hyviä Outlet-myymälöitä tms.


Jos löytyy mad ventures-seikkailuhenkeä ja uhkarohkeaa luonnetta niin kehoitan hyppäämään autoon ja ajelemaan kolmostietä ohi kehä III:sen tänne villiin pohjolaan ja beyond. Ideaparkin kylttejä alkaa tulla n. tunti riihimäen jälkeen ja sinne sitten vain. Koko yläkerta on täynnä sohvia ja se pari hehtaaria täynnä olohuonekalusteita luulisi auttavan valinnassa.

Toki samat liikkeet löytynee myös lähempääkin mutta hei... :)
Kerros ny vähän että minkä väristä, mallista, nahkaa vai kangasta...?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vaola, voisithan vierailla Lanternassa; Roihupelto/Itäkeskus- maastossa. Siellä on suurin osa huonekaluliikkeistä (Vepsäläinen, Sotka, Suomisoffa ym.) saman katon alla, ja suoraan eteen pääsee 550:llä (jokerilinja westendistä). Ps. siellä on myös hesburgerilla iso lasten leikkialue; olisko jopa lapsiparkki ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Quarter kirjoitti:Jos löytyy mad ventures-seikkailuhenkeä ja uhkarohkeaa luonnetta niin kehoitan hyppäämään autoon


Seikkailunhönkää ja pervoa hulluutta löytyy riittämiin, mutta autoa en kyllä omista. Täytyy tilata kuljettaja. :P

Quarter kirjoitti:Kerros ny vähän että minkä väristä, mallista, nahkaa vai kangasta...?


No esim. tämä näyttäis olevan just eikä melkein...

Kuva
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Elppis kirjoitti:Vaola, voisithan vierailla Lanternassa; Roihupelto/Itäkeskus- maastossa. Siellä on suurin osa huonekaluliikkeistä (Vepsäläinen, Sotka, Suomisoffa ym.) saman katon alla, ja suoraan eteen pääsee 550:llä (jokerilinja westendistä). Ps. siellä on myös hesburgerilla iso lasten leikkialue; olisko jopa lapsiparkki ;)


Saat lähtee seuraksi sitten! :wink:
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nyt kun alkaa sitä rahnukkaa tulemaan enempi niin päätimme uusia sisustuksen lähes kokonaan pikkuhiljaa. Saataisiin kodista täysin oman näköinen. Viikonloppuna sohvaostoksille, joku luonnonvalkoinen divaani olisi pop ja ehdottomasti sohvapöydäksi arkkupöytä (saa diiviidiit kivasti pinottua turvaan).

Myöhempiä suuri ostoksia: joku upea sermi tuohon halkomaan olohuonetta ja "työhuonetta". Työ- ja koulupapereille joku tyylikäs kaappi, makkariin tyylikäs lipasto. Matot vaihtoon keittiöstä ja eteisestä ja olohuoneeseen lisäksi jokin eläinaiheinen mätsäämään olemassa olevaan pantteriini <3

Sänky on must hankintalistalla, joten sitten pitää ostaa uudet tyylikkäät yöpöydät. Valaisimet menee vaihtoon, haluan jotain draculamaista makuuhuoneeseen ainakin.

Cd telineeksi voisin käydä hakemassa semmosesta pikkuputiikista itse tehdyn toteemityylisen telineen, uuh. Olen kuolannut sitä ikuisuuden. Sopii hyvin yhteen meidän Mr. Skull[in] kanssa.

Sisustuksen pikku yksityiskohdat onkin sitten semmosia löytöjä, jos sattuu eteen tulemaan.

Päivän sana on selvästi tyylikäs ja sisustuskuume :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rouva Pupu kirjoitti:Päivän sana on selvästi tyylikäs ja sisustuskuume :)


Jotka ovatkin synonyymejä epäkäytännölisyydelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Bluntly kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Päivän sana on selvästi tyylikäs ja sisustuskuume :)


Jotka ovatkin synonyymejä epäkäytännölisyydelle.


Ei, ei. Tyylikästä voi olla käytännöllisestikin. Sohvassa merkkaa löhöominaisuus = rouvalla hyvä katsoa leffoja ja miehellä hyvä pelata pelejä. Pöydässä säilytystila, jonka puutteessa olemme, eikä tilaa ole. Ja sänky pitää ehdottomasti olla selälle hyvä.

Tyylikäs ja käytännöllinen meinaa kyllä usein sitten hintaa.
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Uusinta uutta:

Kolmiomatto olohuoneeseen, sivun pituus 160cm

Makkarin matto, kärjestä kärkeen 140cm

Käytävä olohuoneeseen ja pikkumatto

Edit: Värit ei ihan kohdillaan ku on pimeetä ja piti ottaa salamalla... kattoo jos jaksan päivittää huomenna päivänvalossa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Quarter kirjoitti:Uusinta uutta


Kiitos! Sulla on hyvä sisustussilmä ja tyylikäs koti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lolita kirjoitti:
Quarter kirjoitti:Uusinta uutta


Kiitos! Sulla on hyvä sisustussilmä ja tyylikäs koti.


/* kateellista pihinää

Alkaa epäilyttämään metroseksuaalisuuden mahdollisuus jos tuommoiseen paikkaan joutuisin.

Vertaa tähän.

*/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Bluntly kirjoitti:Vertaa tähän.
*/


Vähän vaiheessa vain, kyl se siitä :P
Vastaa Viestiin