Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Camilla kirjoitti:. Nyt ongelmana on löytää n.60 senttisiä baarituoleja keittiöön. Pitäisi olla joko punertavaa puuta,

HEI!

Mies kun osti ton baaritiskin meille, mukana tuli 3 puista baarijakkaraa (tummaa puuta, punertavaa) ja ne on oikeesti vaan tiellä. Tungettuna vaatehuoneisiin. Yks pidetään, loput saat, kun tuut vaan hakemaan! Se istuin-kuosi on kamala, mut sen saa tietty vaihdettua.
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Camilla kirjoitti:Toinen ongelma on olkkari. Yksi seinä on punaista tiiltä, lattia vaaleaa puuta, kalusteet koivua, tuoleissa valkoiset huput ja sohva ruskeaa samettia. Haluisin maalata loputkin seinät, mutta en keksi mitään väriä mikä sopisi tiiliseinään?

Olen niin kateellinen tuosta tiiliseinästä... :P Minkä värisiä loput seinät ovat? Miksi maalata koko seinä? Maalaa vaikka joku muoto esim sohvan ruskealla seinään. Pallo tai neliö tai leveä palkki lattiasta kattoon. Jos lattia on vaalea niin tee kontrastia tummemmalla värillä. Sommittele tauluja jne. Jätä loput seinät joksikin neutraaliksi ettei tule liikaa kaikkea. Tai esim toiselle seinälle iso kuvio ja vastakkaiselle pieni samanlainen. Tai toinen seinä kokonaan yhdellä värillä ja vastakkaiselle joku pienempi kuvio samalla värillä. Käy RTV:llä kyselemässä ja juttelemassa. Ne auttaa :)
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Viesti Kirjoittaja Ann »

Quarter kirjoitti:
Ann kirjoitti:And that's where the magic is definitely not happening..

If you only knew.....


Joo, niitä yhden käden ihmeitä.

Quarter kirjoitti:Ja etpä ollu kutsua saamassakaan.


Mitä mä siten tällä kaikella vaseliinilla teen?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Quarter kirjoitti:Olen niin kateellinen tuosta tiiliseinästä... :P Minkä värisiä loput seinät ovat? Miksi maalata koko seinä? Maalaa vaikka joku muoto esim sohvan ruskealla seinään. Pallo tai neliö tai leveä palkki lattiasta kattoon. Jos lattia on vaalea niin tee kontrastia tummemmalla värillä. Sommittele tauluja jne. Jätä loput seinät joksikin neutraaliksi ettei tule liikaa kaikkea. Tai esim toiselle seinälle iso kuvio ja vastakkaiselle pieni samanlainen. Tai toinen seinä kokonaan yhdellä värillä ja vastakkaiselle joku pienempi kuvio samalla värillä. Käy RTV:llä kyselemässä ja juttelemassa. Ne auttaa :)


Loput kaksi seinää on valkoisia ja sohvan yläpuolella on koko seinän peittävä ruskeasävyinen maisemataulu. Olisko jollain kokemusta niistä Tikkurilan värilastuista vai mitä ovatkaan? Äärimmäisen epätaiteellisena ihmisenä en kyllä paljaalla kädellä lähtis mitään kuvioita sommittelemaan, mutta hyvä idea! Retro-ohjelmassa oli seinään tehty semmonen sairaan hieno puu, mutta tarttisin kyllä jonkun sabluunan sitä varten. Mun kaverilla oli joskus koko seinän peittävä New York-maisematapetti ja sekin oli kyllä aika makea.. mutta ehkä johonkin toiseen huoneeseen.
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Camilla kirjoitti:Olisko jollain kokemusta niistä Tikkurilan värilastuista vai mitä ovatkaan? Äärimmäisen epätaiteellisena ihmisenä en kyllä paljaalla kädellä lähtis mitään kuvioita sommittelemaan, mutta hyvä idea! Retro-ohjelmassa oli seinään tehty semmonen sairaan hieno puu, mutta tarttisin kyllä jonkun sabluunan sitä varten. Mun kaverilla oli joskus koko seinän peittävä New York-maisematapetti ja sekin oli kyllä aika makea.. mutta ehkä johonkin toiseen huoneeseen.

Värilastut rokkaa. Käy kysymässä sieltä ammattilaisilta vaan :)
Joo elä paljaalla kädellä mitää piirrä :D Tulee jännää muute... Joku puu tms muoto voidaan tehä niin, että heijastetaan seinälle varjo esim piirtoheittimellä tai videotykillä. Sit vaan pensseli tai lyijykynä käteen ja piirtämään seinään varjon ääriviivoja pitkin. Tarkkaa hommaa ja vie aikaa mut näpertäminen on :h: :)
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mun ikuisuusprojekti alkaa olla valmis....
Enää vaan uusi pöytä ja tuolit. Paitsi pöydän joutuu varmaan tekee itse, ei sen kokoisia saa mistään :?
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

Bliss kirjoitti:Mun ikuisuusprojekti alkaa olla valmis....


Mikä tuossa kuvassa on sitä sun projektin osuutta??
Ovela kuin orgasmi
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Think kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mun ikuisuusprojekti alkaa olla valmis....


Mikä tuossa kuvassa on sitä sun projektin osuutta??


Kaikki muu paitsi kaappien asennus.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Viesti Kirjoittaja Think »

Bliss kirjoitti:
Think kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mun ikuisuusprojekti alkaa olla valmis....


Mikä tuossa kuvassa on sitä sun projektin osuutta??


Kaikki muu paitsi kaappien asennus.


Eli seinä? Vai oletko tehnyt nuo kaapit?
Ovela kuin orgasmi
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olen todella, todella kateellinen Blissin keittiöstä :cry:
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Think kirjoitti:Eli seinä? Vai oletko tehnyt nuo kaapit?


Eikun muutos 70-luvun laminaattiovisesta hirvityksestä tohon punaiseen hirvitykseen :D

Ja oikeastaan joo, seinä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bliss kirjoitti:
Think kirjoitti:Eli seinä? Vai oletko tehnyt nuo kaapit?


Eikun muutos 70-luvun laminaattiovisesta hirvityksestä tohon punaiseen hirvitykseen :D

Ja oikeastaan joo, seinä.


Olet Bliss, yllättävä! osaatko ihan tosi noin remontoida. Tuohan oli kaunis.
Siis jaksatko sä tehdä tällaista työtä, jos sulla on esimerkiksi vaikeata joskus niinkuin olen kässännyt?
Nostan hattua working-girlille! :)
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Mä olen todella, todella kateellinen Blissin keittiöstä :cry:


Älä ole, se on "lievästi" epäkäytännöllinen :)

Niin, ja lähtötilanne oli tämä :P
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Bliss kirjoitti:Mun ikuisuusprojekti alkaa olla valmis....


Ihana! Juma mikä muutos siihen vanhaan.


Mä haluan jo uuteen kotiin sisustamaan. Nyt heti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bliss:n keittiö on aivan jumalattoman hienon värinen! Varsinkin pöytätaso ja seinä. Pistittekö koko ruokatilan (ei vain kaappien alle) uuden seinän?

Mä muutenkin rakastin Unelmakämpän oranssi / tummapuu - yhdistelmää :h:
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:Pistittekö koko ruokatilan (ei vain kaappien alle) uuden seinän?


Tähän kämppään ei jääny yhtään vanhaa/alkuperäistä pintaa mihinkään kohtaan :P
Tai anteeks, ulko-ovi on alkuperäinen!!
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Bliss kirjoitti:Tähän kämppään ei jääny yhtään vanhaa/alkuperäistä pintaa mihinkään kohtaan :P
Tai anteeks, ulko-ovi on alkuperäinen!!


Lisää kuvia kehiin kiitos :] Mä rakastan sisustusohjelmia, kauppoja, lehtiä jne.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kid kirjoitti:Lisää kuvia kehiin kiitos :]


Jos huomenna hetkeksi galleriaan... :]
KylppärireNppa alkaa kahden viikon päästä, sitten sekin on Uusi ja Ihana!
hauki

Viesti Kirjoittaja hauki »

Stadinarska kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Think kirjoitti:Eli seinä? Vai oletko tehnyt nuo kaapit?


Eikun muutos 70-luvun laminaattiovisesta hirvityksestä tohon punaiseen hirvitykseen :D

Ja oikeastaan joo, seinä.


Olet Bliss, yllättävä! osaatko ihan tosi noin remontoida. Tuohan oli kaunis.
Siis jaksatko sä tehdä tällaista työtä, jos sulla on esimerkiksi vaikeata joskus niinkuin olen kässännyt?
Nostan hattua working-girlille! :)


On se sitten ihmeellinen vaimo, kaiken se haldaa ja tekee yksin :wink:
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

hauki kirjoitti:On se sitten ihmeellinen vaimo, kaiken se haldaa ja tekee yksin :wink:


Niinpä, niinpä.....
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

...
Viimeksi muokannut Stadinarska, 14.02.2007 7:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Jos haluais poistaa yhen seinän, ni millä hitolla semmonen tehään ja mistäs mä tiedän, onko kyseessä ns. kantava seinä, vai romahtaako koko talo?
Ja miten siittä lopputuloksesta saa sillai nätin näkösen.... ?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Jos on kyseessä ok-talo, niin voi ottaa yhteyttä talon suunnitelleeseen tahoon, jotka kaivavat sitten piirrustukset esille ja tarkastavat mahdollisten kantavien seinien sijainnin. Nyrkkisääntönä lienee että alle 8m leveissä uudemmissa taloissa ei kantavia väliseiniä tarvita.

Kommuuneissä yhteyttä isännöitsiään, joka selvittäneen työnsä puolesta tarpeelliset yksityiskohdat. Seinän saa purettua monellakin eri tavalla (vrt. pikku possut ja susihukka) eikä se kovin paljon tietotaitoa vaadi. Se miltä lopputulos näyttää kanattaa tarkastella vaikka piirtämällä ko. alueesta kolmiulotteisen kuvan ja katsomalla sitä silmällä :D
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Mun tulevassa makkarissani on kahden selän kokoinen kulumistahra (edelliset asukkaat ovat ilmeisesti istuneet sängyllä selkä seinää vasten yhtäjaksoisesti koko vuokrajaksonsa ajan). Miten saisin sen peitettyä sillein nätisti?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

mustaenkeli kirjoitti:Jos haluais poistaa yhen seinän, ni millä hitolla semmonen tehään ja mistäs mä tiedän, onko kyseessä ns. kantava seinä, vai romahtaako koko talo?
Ja miten siittä lopputuloksesta saa sillai nätin näkösen.... ?

Kantavat seinät ovat yleensä betonia, joten jos kyseinen seinä on tehty kipsi- tai muusta levystä voit aika huoletta poistaa sen (muista tarkistaa onko seinässä sähköjohtoja). Jos olet epävarma voit aina kysellä asiasta talonyhtiön puheenjohtajalta tai isännöitsijältä. Poistaminen suoritetaan usein väkivaltaa käyttäen lekalla. Lopputulos riippuu hyvin pitkälti siitä miten esim lattiat on tehty. Jos vaikka toisella puolella seinää on laminaatit ja toisella kumimatto, niin saa olla aika fakiiri jos haluaa siistin lopputuloksen laittamatta uutta lattiaa. Tuossa on monta asiaa mitkä pitää ottaa huomioon, joten suosittelen kääntymään ammati-ihmisen puoleen jotta saat kaikki huomion arvoiset asiat tietoosi ennen kun riehut sillä lekalla.

Razormaid kirjoitti:Mun tulevassa makkarissani on kahden selän kokoinen kulumistahra (edelliset asukkaat ovat ilmeisesti istuneet sängyllä selkä seinää vasten yhtäjaksoisesti koko vuokrajaksonsa ajan). Miten saisin sen peitettyä sillein nätisti?

Onko tapetit vai maalattu seinä? Monet tapetit ovat nykyään pestäviä, joten kannattaa kokeilla sitä. Jos taas seinät ovat maalattuja, niin maalaisin ne uudestaan.
Edit: piti tähän varmuuden vuoksi lisätä, että kokeile jostain huomaamattomasta paikasta sitä tapettien pesua, ettet vaan pilaa sitä keskeltä seinää. Äläkä kokeile jos selvästi tuntuu että tapetti on pelkkää paperia. :wink:
Älä löi! En ole hurrit!
Vastaa Viestiin