Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Omaa tehoyksiöitäni sisustaneena totean, että pakollisia työstökohteina projektissa "Ojasta asuntoon, asunnosta kotiin!" on ollut seinien maalaaminen, terraarion sijoittaminen, ikkunalaudan mosaiikkilaatoitus ja viherkasvien asemointi. Yleinen ohje asunnon sisustuksessa on se, että seinät eivät hehku missään valkoiseksi kuviteltavassa värissä.

Tästä kaikesta em. voidaan joustaa.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Bluntly kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo.
Palmuvehka
Mä niin komppaan. Mulla on kanssa tuollainen. Ei kuole millään.
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bluntlyllä on näpsäkän näköiset kirjahyllyt. Mii laiks, selkeää yksinkertaisuutta (vaikka eihän tuosta kuvasta näe, oisko siinä keskellä kuitenkin joku tv-tasohirvitys).
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aito_Johanna kirjoitti:Bluntlyllä on näpsäkän näköiset kirjahyllyt. Mii laiks, selkeää yksinkertaisuutta (vaikka eihän tuosta kuvasta näe, oisko siinä keskellä kuitenkin joku tv-tasohirvitys).
Ei ole, ei. Kolme IKEAn Benno-sarjan CD-hyllyä rinnakkain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jep, tuommoista palmuvehkaa minäkin sitten lähden metsästämään. Tuollaisia olen nähnyt joskus pimeissä rappukäytävissä, ja ihmetellyt miten ne siellä pärjää. Ja mennyt oikeen kokeilemaan, että onko se muovia...
Kiitos Bluntly, en olisi tiennyt moisen rehun nimeä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Hej, mullon kans tommonen, palmuvehka (en ois tienny nimeä). Paitsi kylläkin vain noin kolmasosa Bluntlyn rehusta. Yks oksa oli avonaisen akkunan edessä kovalla pakkasella, niin se vähän rusehtui ja tais ihan menehtyä. Että kyllä tuonkin hengiltä saa, jos niikseen tulee. Siispä: älkää pitäkö huonekasveja pakkasessa :roll:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Sattuisiko kukaan viherpeukalo tietämään, millainen iso viherkasvi kestää hengissä vähän pimeämmässä asunnossa, vaikkakin ikkunalla. Jukkapalmu ja peikonlehti luovuttivat jo.
Palmuvehka
Zamioculcas zamiifolia on aivan uusi huonekasvilöytö. Tämä huonekasvi sopeutuu melkein mihin olosuhteisiin tahansa eikä ole nirso hoidon suhteen. Se sietää varjoa, kuumuutta ja kuivuuttakin. Palmuvehka kestää kuukaudenkin kastelutauon, joten se soveltuu monenlaiseen paikkaan ja myös huonekasviksi aloittelijalle.
Edith kirjoitti:Mä niin komppaan. Mulla on kanssa tuollainen. Ei kuole millään.
irmelianneli kirjoitti:Hej, mullon kans tommonen, palmuvehka (en ois tienny nimeä). Paitsi kylläkin vain noin kolmasosa Bluntlyn rehusta. Yks oksa oli avonaisen akkunan edessä kovalla pakkasella, niin se vähän rusehtui ja tais ihan menehtyä. Että kyllä tuonkin hengiltä saa, jos niikseen tulee.
Koska haen nykyisin elämälleni suunnan ja tarkoituksen Kitystä, riensin eilen tietty ostamaan itselleni palmuvehkan. Irmelianneli on vapautettu vastuusta, mutta jos (kun) saan tämänkin kasvin hengiltä sujuvasti, pidän Bluntlyä ja Edithiä asiasta henkilökohtaisesti vastuussa.

Ai niin, Kaisaniemen Anttilan tyttöset eivät tienneet mikä on palmuvehka, eikä kasveissa ollut nimilappuja suomeksi. Bluntlyn ansiosta pääsin briljeeraamaan tunnistamalla kuitenkin kasvin tieteellisen nimen, joka lapuista löytyi. Erityiskiitos tuosta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Eräs vaihtoehtoinen tapa valkata mitä huonekasveja kannattaisi ottaa:

http://tinyurl.com/hx36e

http://wnet.suomi.net/kotisivu/paivi.weiste/raikas.htm
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ninnithequeen kirjoitti:Jep, tuommoista palmuvehkaa minäkin sitten lähden metsästämään.
urpiainen kirjoitti:riensin eilen tietty ostamaan itselleni palmuvehkan.
Jos et ninnikuningatar ole vielä p-vehkaasi ostanut, niin vinkkinä sanottakoon, että siinä missä minä maksoin omastani 19,90 niin ainakin Hakaniemen S-Market myi tänään paremman näköisiä yksilöitä hintaan 9,90.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

Olen enemmän kuin tyytyväinen makkarin uusista tapeteista, joten halusin jakaa sen kaikkien Kityläisten kanssa. Galleriasta löytyy kuvia sekä ennen, että jälkeen. Vapaasti saa arvostella, mutta pidän väriyhdistelmää aikast onnistuneena valintana. Oli muuten tod. vaikea valita tapetteja, kun malleina oli vain pienen pieni kirjan sivunen ja vaihto-ehtoja miljoonittain.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mitä enemmän minä tätä ketjua luen, sitä vaatimattomammalta oma koti tuntuu. Lähinnä kai sen takia, että en ole koskaan varta vasten sisustanut, vaan vain hankkinut huonekalut suurin piirtein toisiinsa sopien. Osa tavaroista taas on hankittu/saatu vain käyttö mielessä, kuten työpöytä (ostettu), yöpöydät (saatu) ja puuarkku (saatu).

Seinillä ei ole vieläkään mitään, en edes osaa enää kaivata, ja kaikki seinät ovat valkoisia. Osa tarvittavista huonekaluista puuttuu edelleen rahattomuudesta ja saamattomuudesta johtuen. Kissanristiäisissä sitten näette kirjat ilman hyllyä :)

Tyytyväinen olen kuitenkin ja tämä sekasotku on minun kotini. Paitsi ruokailuryhmästä en sittenkään pidä, mutta ei auta vaihtaa, kun vasta marraskuussa ostin ja velka on vielä maksamatta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mitenkäs teillä on sijoitettu tietokone kotiin?
Meillä on kone tollasessa "laatikostossa" sillain et toi välihylly on poistettu ja kone sisällä. Näppis nätisti tossa vetolaatikon päällä ja kone tossa päällyslevyllä.

Jotenki en yhtään tykkää johdoista (vaikka ne on semmosen putken sisällä) ja mun mielestä koneen ja näytön takaosat ei sais näkyä. Mitä tehdä, kun ei oo varaa ostaa semmosta kaunista kulmahyllykköä (jonne sais koko roskan vaikka ovien taakke piiloon)?
Nyt täs on tää nojatuoli seinää vasten ja kone sojottaa keskelle huonetta mut seinän vieressä. Yök. Mä haluan muutosta...

Ja koska en osaa sillain hienosti linkittää niin tässä koko litania linkkinä meijän "hienosta" tietsikkapöydästä...

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... 5600*15874
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kid kirjoitti:Mitenkäs teillä on sijoitettu tietokone kotiin?
Meillä on kone tollasessa "laatikostossa" sillain et toi välihylly on poistettu ja kone sisällä. Näppis nätisti tossa vetolaatikon päällä ja kone tossa päällyslevyllä.
Meillä on semmonen piäni tietokonepöytä, jossa näppäimistölle vedettävä levy, modeemille ja koneelle omat lokerot ja printterikin mahtuu pöytälevyn alle. Tosi näpsäkkä ja pieni, puinen pöytä. Ja sillä on ihan oma huonekin :lol:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulla on tietokonetta varten hieno työpöytä ja -tuoli makuuhuoneessa. Tietokone taas on ruokapöydällä olohuoneessa, koska ainoa antennirasia on siellä. Tarttis kai tehdä jotain asialle eli vaihtaa netin tarjoajaa sellaiseen, että netti tulis puhelinrasiasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti: Meillä on semmonen piäni tietokonepöytä, jossa näppäimistölle vedettävä levy, modeemille ja koneelle omat lokerot ja printterikin mahtuu pöytälevyn alle. Tosi näpsäkkä ja pieni, puinen pöytä. Ja sillä on ihan oma huonekin :lol:
No joo..jos vain olisikin enemmän huoneita..Meilläkun on vaan tää olkkari missä tää mahtuu oleen..Ja eikä siinä kaikki. Yks kone ja näyttö seisoo tossa tän pöydän vieressä kun se on kuulemma "vaiheessa" eli fixattavana..Joopajoo, ollut jo monta kuukautta.
Yllätän nussun joku päivä ja kas, toi ylimääränen kone on lentänyt ikkunasta ulos :twisted:
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kid kirjoitti: Ja koska en osaa sillain hienosti linkittää niin tässä koko litania linkkinä meijän "hienosta" tietsikkapöydästä...

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://www.kokopitkälitania.com/jutska.html]hienostilinkitettyjutska[/url]
:wink:
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Tuota tietokoneen sijoitusta itsekin pähkäilin pitkään, syynä lähinnä johtomeri, tulee johtoja eteisestä, tulee johtoja toiselta seinustalta, kamala johtomeri keskellä lattiaa ---> sekainen vaikutelma.

Viime viikonloppuna sitten päätettiin vaihtaa sisutuksen järjestystä (olohuoneen mallin ja koon ottaen huomioon luulimme, että entinen sisutusmuoto on ainoa toimiva), nyt ei ole näkyvillä enää kuin yksi johto, jonka sai kivasti listoihin kiinni niin ei ole johtomerestä tietoakaan. Pieni tietokonepöytä (neliskulmainen, juuri näyttö mahtuu, erillinen osa näppikselle, jonka saa piiloon, kovalevymööbeli pyödän viereen seinää vasten piiloon) samaan linjaan tv tason kanssa, toisella seinustalla ainoastaan sohva. Kummasti saatiin nimenomaan avaruutta (joka mulle on must juttu) ja nyt näyttää jopa siltä, että pieneen olohuoneeseen on saatu kaksi erillistä tilaa; olohuone sohvineen,telkkareineen ja sohvapöytineen, toisessa "tilassa" tietokone kuntopyörineen. Kokonaisuus siisti ja avara * me likes*

EDIT
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Elukka kirjoitti:
Kid kirjoitti: Ja koska en osaa sillain hienosti linkittää niin tässä koko litania linkkinä meijän "hienosta" tietsikkapöydästä...

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://www.kokopitkälitania.com/jutska.html]hienostilinkitettyjutska[/url]
:wink:
Ei vaan tajuu :oops:
eli [url= ja sit se linkki? ja sit taas hakasulku ja jos/kun mä nimeän sen niin sit se nimi ja sit vikaks [/url]
kö?
Mä tiedän! Ei saa kuitenkaan pilkata tyhmää....
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kid kirjoitti: eli [url= ja sit se linkki? ja sit taas hakasulku ja jos/kun mä nimeän sen niin sit se nimi ja sit vikaks [/url]
Juurikin näin. Linkki ihan kiinni tuohon '=' -merkkiin.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

yrittää

Ja nyt oon ylpeä!!!
Viimeksi muokannut Kid, 15.03.2006 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kid kirjoitti:yrittää
Hei, sähän osasit! :cheer:
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Elukka kirjoitti:
Kid kirjoitti:yrittää
Hei, sähän osasit! :cheer:
Kiitos ja kumarrus :hail:
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

urpiainen kirjoitti: Jos et ninnikuningatar ole vielä p-vehkaasi ostanut, niin vinkkinä sanottakoon, että siinä missä minä maksoin omastani 19,90 niin ainakin Hakaniemen S-Market myi tänään paremman näköisiä yksilöitä hintaan 9,90.
Kah, mie huomasin tän vasta nyt.
Oliko se minkäkokonen siellä S-Marketissa? Tosin mulla on hemmetin huonoja kokemuksia ruokakaupoista ostetuista viherkasveista. Ne kuukahtaa alta aikayksikön, miksi, en tiedä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ninnithequeen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Jos et ninnikuningatar ole vielä p-vehkaasi ostanut, niin vinkkinä sanottakoon, että siinä missä minä maksoin omastani 19,90 niin ainakin Hakaniemen S-Market myi tänään paremman näköisiä yksilöitä hintaan 9,90.
Kah, mie huomasin tän vasta nyt.
Oliko se minkäkokonen siellä S-Marketissa? Tosin mulla on hemmetin huonoja kokemuksia ruokakaupoista ostetuista viherkasveista. Ne kuukahtaa alta aikayksikön, miksi, en tiedä.
Oli siinä useampia kasvustoja. Jä näyttivät virkeiltä. Vaikka muuten olisin samaa mieltä siitä, että ruokakauppakasveilla ei ole kovin korkea odotettava elinikä, niin näillähän on kuitenkin Bluntlyn ja Edithin myöntämä takuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

urpiainen kirjoitti: Vaikka muuten olisin samaa mieltä siitä, että ruokakauppakasveilla ei ole kovin korkea odotettava elinikä, niin näillähän on kuitenkin Bluntlyn ja Edithin myöntämä takuu.
Niin juu ;)

Pitänee kahtella. Ja kai niille voi kohta alkaa jo multia vaihtelemaan, kun valo lisääntyy.
Vastaa Viestiin