Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Jarkolla on yhtä paljon mahdollisuuksia kuin lumipallolla jääkaapissa.
Rookerin luovutus on käytännössä ainoa mahku. Jarkon nykypeli ei ole lähelläkään parhaita päiviään.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Huomaan toivovani että Manny P tyrmää Mayweatherin. Tosin pelkään että menee toisin päin. Sitö suunpieksäntää ei sitten kestä enää kukaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Huomaan toivovani että Manny P tyrmää Mayweatherin. Tosin pelkään että menee toisin päin. Sitö suunpieksäntää ei sitten kestä enää kukaan.
Mistäs tuon matsin näkis suorana?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Täysidioottimainen voitto. Jos tsekeistä selviää niin Cänädä vastassa. Ruotsi-USA/Venäjä olisi ollut helpompi polku.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Täysidioottimainen voitto. Jos tsekeistä selviää niin Cänädä vastassa. Ruotsi-USA/Venäjä olisi ollut helpompi polku.
Njoo, venukit näytti kyllä jo jatkoajalla siltä että ei oltu ihan sata lasissa. Ruotsi olis hävinnyt tahallaan ihan surutta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ ja ^ Empä tiedä. Kyllähän Tsekki on Ruotsia kertaluokkaa passelimpi vastus, jolloin reitti kuolemanpelistä valoon on helpompi. Kanukit tulis vastaan todnäk viimeistään finaalissa, joten lähes sama kohtaako ne semeissä vai finaalissa, kun kuitenkin tiedossa on lähes ylivertainen vastus. Itse asiassa ihan sama voittiko vai hävisikö Venäjälle.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä olen jotenkin sitä mieltä, että ei sitä nyt ruveta tahallaan häviämään. Sitä paitsi onhan se nyt komeampaa astella parrasvaloihin isäntämaata vastaan Prahan isossa hallissa kuin kärvistellä Ostravassa. Kaikki paineet on Tsekeillä. Ja mun keittiöpsykologinen perssilmäni sanoo, että kanadalaiset nimenomaan on parempi kohdata ennen finaalia. Silloin ne voi vielä lepsuilla, finaalissa eivät. (Ja finaalitappio melkeinpä harmittaisi sekin enemmän kuin välierässä tippuminen, jos Kanada on oletetun ylivoimainen tulipa vastaan koska vain.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:^ Mä olen jotenkin sitä mieltä, että ei sitä nyt ruveta tahallaan häviämään.
No sehän olis sääntöjen vastaistakin, mutta kovin nätisti ne ruåttalaiset on sopivia matseja hävinnyt. Mun okulääreillä Venäjäkään ei ihan 100% laissa nyt mennyt.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minun toisten aivoihin television välityksellä tunkeutuvalla ajatustenlukuröntgenkatseellani näytti kyllä siltä, että venäläiset kovasti halusivat voittaa Suomen. Eivät vakuuttaneet, ja ennustan, että Ruotsi ottaa viime vuodesta revanssin ja lähettää putinistit kotiin. Kanada menee tietty selvästi jatkoon, ja USAkin voittaa Sveitsin (tosin vasta rankkareilla, Hanlon sotkee jopa vastustajan pelin). Suomi on tiukoilla: kuten tavallista, maalinteko on vaikeaa, kun taas Voracek tekee ainakin pari maalia joka tapauksessa. Donskoin rankkarimaaleilla ja Rinteen torjunnoilla kuitenkin jatkoon. Saa kopioida pitkävetoon, 10 % voitoista mulle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Minun toisten aivoihin television välityksellä tunkeutuvalla ajatustenlukuröntgenkatseellani näytti kyllä siltä, että venäläiset kovasti halusivat voittaa Suomen.
Toki halusivat.

Suomen voiton voi tänään estää vain heikko maalausprossa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja exPertti »

It is all over but the crying?

En katsonut, päättelin tämän ensimmäisestä otsikosta iltapulussa (Rinne selitteli sitä miten vastustajan maalivahti sukelteli pitkin matsia). Yleensä kun otsikot alkavat selittelyllä ollaan hävitty.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kovin hyvin ei mun veikkaukset toteutuneet. Kristallipalloni kaipaa säätämistä.

Harmihan se on, että Suomen kisat päättyivät. Mutta jotain komeaa on siinä, että nimenomaan Jagr oli niin kova eilen. Ja voittomaali kisojen vanhimmalta pelaajalta vanhanaikasella. Old time hockey is back in town, niin kuin mainosmiehet joskus iloisella 90-luvulla koettivat sanoa. Pakkohan niitä Tsekkejä on sympatiseerata, ehdottomasti toivon nyt heidän kotivoittoaan. Mutta ei taida tuo taso riittää Kanadaa vastaan.

Muuten mun hataran ymmärrykseni mukaan ainakin Hietasen maalin hylkäys ja Kontiolan jäähy menivät ihan sääntökirjan mukaan. Suomen arvokisatavaramerkki on se, että pelien jälkeen taivastellaan tuomaripeliä tai vastustajan maalivahdin maagista iltaa, joskus jopa molempia. Lisäksi mun mielestä, vastoin Mertarannan marinaa, Suomi on viljellyt noita hätäisiä harhasyöttöjä omalla puolustusalueella aivan luvattomasti pitkin turnausta (erityisesti Jokipakka - en ole kyllä mitään tilastoa asiasta nähnyt tai pitänyt, vaikutelmani voi olla vääräkin). Nyt vain Jagr käytti Pesosen tarjoilun hienosti hyväkseen.

Suomi olisi kaivannut muutamaa NHL-tähteä (tai edes lähellä tähtistatusta olevaa pelaajaa) mukaan: tuskin on sattumaa, ketkä Suomen maalit tärkeimmässä matsissa tekivät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Suomi olisi kaivannut muutamaa NHL-tähteä
Suomen NHL-tähdet ovat kaikki veskareita, jos et ole huomannut.

Tuomarointi oli täysin luokatonta. Jopa huonompaa kuin Venäjää vastaan. Tuli väkisin mieleen, että joku mafioso teki vedonlyöntitilit.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Pitäisi boikotoida ensi vuoden kisoja. Onhan se aivan vittua, ettei Suomi voi puolustaa kuin silkkihanskoin ja vihulle sallitaan kovemmat otteet.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Pitäisi boikotoida ensi vuoden kisoja. Onhan se aivan vittua, ettei Suomi voi puolustaa kuin silkkihanskoin ja vihulle sallitaan kovemmat otteet.
Joo, mailat koko ajan kainalossa, hakataan mailat rikki ylivoimalla jne.. IIHF tuomarointi on vitsi, joka ei naurata yhtään.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suomi olisi kaivannut muutamaa NHL-tähteä (tai edes lähellä tähtistatusta olevaa pelaajaa)
Suomen NHL-tähdet ovat kaikki veskareita, jos et ole huomannut.
Mjää. Vaikkapa Suomen pisteiden valossa 15 parhaimmasta NHL-pelaajasta mukana olivat siis J. Jokinen, Barkov, Komarov ja Ruutu. Kovia pelaajia ja Suomen parhaimmistoa, mutta Suomen kärki on niin kapea, että kovasti olisi kaivattu enemmän noita parhaita kenttäpelaajia. Muilla kärkimailla on enemmän ratkaisijoita, luulen. Kun NHL-starojen (siis Suomen mittapuulla) kärki ei ole mukana, joukkueessa on sitten näitä Hytösiä ja Hartikaisia, Pesosia ja Louhivaaroja. Ja Kontiola ja Immonenkin olivat vaisuja aiempiin vuosiin verratuna. Tilalle Koivua, Granlundi/eja, Filppulaa, niin parempi olisi. Toki kaikilla mailla on samaa ongelmaa, mutta siis Suomella terävin kärki on vähemmän terävä ja kapeampi (pahoittelut sekavasta, lähes ristiriitaisesta metaforasta) kuin kilpailijoilla, luulen.

Edit. No joo, kyllä mä vähän olen oikeasti samaa mieltä siitä tuomaripelistä. Vaikka minusta kyllä Kontiola itse antoi tuomareille paikan viheltää kiekottoman estämisjäähy ja hylätä maali. Mutta mailojen kanssa tuomareilla oli kyllä hankaluuksia: Kemppaisen ja Rinteen mailojen poistosta olisi voinut viheltää Tsekkijäähyt, kun taas oliko se nyt Aaltonen sai vähän kumman jäähyn rikotulla mailalla pelaamisesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylipäätään spekulointi änäripelaajilla on luokkaa haukotus. Ei menestys siihen kaatunut, ei se ole ennenkään siihen kaatunut. Jos sivuuttaa tuomaroinnin, niin Rinne olisi voinut ottaa yhden enemmän kiinni. Toinen asia oli Tsekkien valmennuksen ansiokas taustatyö, joka konkretisoitui Suomen träpin epäonnistumiseen. Lähtökohtahan oli se, että ottelu oli erittäinen tasaväkinen, kertoimet sen varmistivat. Ei Suomi juurikaan epäonnistunut. Marginaalit ovat pienet, paitsi Kanadan suhteen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ylipäätään spekulointi änäripelaajilla on luokkaa haukotus.
Mä olen eri mieltä. Mun mielestä MM-kisoissa on neljä perusongelmaa, jotka nakertavat mun onnellisuuttani aivan turhaan.
1. Tasoerot maiden välillä ovat liian suuret. Jääkiekon suosio ja taso maailmalla ei oikein vieläkään perustele noin laajoja kisoja.
2. Pelisysteemi vaihtuu liian usein.
3. Kisat ovat mahdollisesti liian usein.
4. Absurdia, että MM-kisoja pelataan samaan aikaan kun maailman parhaan sarjan pudotuspelejä. Nakertaa MM-kisojen uskottavuutta ja tuo aivan turhaan mukaan tämän mylläkän siitä, keitä kukin mukaan saa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ miksi mm-kisat muuten on pakko pelata tähän aikaan?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ miksi mm-kisat muuten on pakko pelata tähän aikaan?
Epäilisin että johtuu siitä, että muut sarjat päättyvät niin paljon aikaisemmin, että pitkään aikaan pelaamattomien pelaajien raijaaminen kisoihin ei inspaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Edit. No joo, kyllä mä vähän olen oikeasti samaa mieltä siitä tuomaripelistä. Vaikka minusta kyllä Kontiola itse antoi tuomareille paikan viheltää kiekottoman estämisjäähy ja hylätä maali. Mutta mailojen kanssa tuomareilla oli kyllä hankaluuksia: Kemppaisen ja Rinteen mailojen poistosta olisi voinut viheltää Tsekkijäähyt, kun taas oliko se nyt Aaltonen sai vähän kumman jäähyn rikotulla mailalla pelaamisesta.
Mä luotan kokeneen tuomarin Jari Levosen näkemykseen, ettei tämä nyt ihan oikein mennyt:

http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/art- ... 43633.html

Noin muuten, mä en täysin tykännyt leijonien pelitavasta tässä turnauksessa. Olisin mielelläni nähnyt kovempaa karvausta, mutta ennen kaikkea se oman pään edes takaisin syöttely ärsytti, kun jatkuvasti näytti, että oikein odotetaan että vastustaja pääsee karvaamaan kiekon omassa päässä pois ja siihenhän tämä peli lopulta ratkesi. En mä pysty sanomaan onko nopeampi ja suoraviivaisempi hyökkäykseen lähtö kokonaisuudessaan parempi vaihtoehto, mutta kyllä mä sellaista nopeeta coast to coast peliä mieluummin katselen. Ja jos pelataan lyhytsyöttöpeliä omassa päässä, niin niitten syöttöjen olisi syytä mennä paljon paremmalla prosentilla perille kuin tässä turnauksessa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei menestys siihen kaatunut, ei se ole ennenkään siihen kaatunut.
Niin siis historiastahan tiedämme, että Suomen mestaruus jaakiekon mm-kisoissa edellyttää kepun romahtamista edeltävissä eduskuntavaaleissa. Nyt ei ollut homma kohdallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin