Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Info tulevista miiteistä
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Turbohaltija kirjoitti:Chappis: Jep. Pelataan vaan livenä, tosin onko Roskapankki hyvä miljöö shakille? Ehdotan mieluummin Vaasankadulla olevaa Hilpeää Haukea, joka on rauhallisempi, veikkaan että siellä on enemmän tilaa ja sitä paitsi paikan puolesta löytyy shakkilauta. Olut on siellä tosin kalliimpaa, mutta mulla ei ainakaan tammikuussa ole sitä varaa edes juoda - sinä voit toki ottaa minunkin puolesta :) Pistän viestiä kun tiedän olevani paikan päällä, katsotaan milloin sopii molemmille.
Olen samaa mieltä Hilpeän Hauen tai vaikka William K:n paremmasta sopivuudesta shakin peluuseen. Tosin koko viehätys mennä Paskaronkkiin pelaamaan shakkia onkin nimenomaan, että sitä ei olla tarkoitettu shakin peluuseen vaan halvan kaljan juontiin, savuun tukehtumiseen ja moottoripyöräjengiläisten kanssa tappeluun. Mikä mieletön mahdollisuus pelata shakkia täysin poikkeuksellisissa olosuhteissa! Jos kuitenkin preferoit Hilpeää Haukea, ehdotan että menemme William K:n Helsinginkadulla.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Hei, Turbohaltija ja Chap, kai ilmoitatte sitten muillekin, milloin pelinne ajankohta koittaa? Jos nimittäin olen tuolloin baarituulella, tulen ihan varmasti haastamaan voittajan.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Edithin voitokas tie sen kuin jatkuu tänäkin iltana. Hip. Hip.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Onnea voittajalle. Oli hyvää peliä tänään!
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Siitä baariturnauksesta sitten tietoa kanssa tänne! Mä tahdon baariin!
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:Siitä baariturnauksesta sitten tietoa kanssa tänne! Mä tahdon baariin!
Ehdotan alustavasti perjantaita.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti:
Edith kirjoitti:Siitä baariturnauksesta sitten tietoa kanssa tänne! Mä tahdon baariin!
Ehdotan alustavasti perjantaita.
Kannatan rämisevällä innolla. Myös lauantai olisi hyvä vaihtoehto.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Mitä Chapin lauantaihin kuuluu? Onko William K:ssa shakkilautaa? En ole käynyt siinä uudessa, mutta sekin sopii. Jos vaikka siellä lauantaina klo 19?
Edithille suuntaohjeita: William K on Hesarin Kurvin päässä, Hämeentien ja Hesarin kulmassa missä oli ennen Primo Café. Voit myös tulla meille jos haluat kävelyseuraa sinne.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti: Edithille suuntaohjeita: William K on Hesarin Kurvin päässä, Hämeentien ja Hesarin kulmassa missä oli ennen Primo Café. Voit myös tulla meille jos haluat kävelyseuraa sinne.
Millä ratikalla mä pääsenkään parhaiten suoraan tuonne? Kolmosella, kasilla vai kuutosella?
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Kasilla. On mukavaa päteä. :D
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Turbohaltija kirjoitti:Mitä Chapin lauantaihin kuuluu? Onko William K:ssa shakkilautaa? En ole käynyt siinä uudessa, mutta sekin sopii. Jos vaikka siellä lauantaina klo 19?
Edithille suuntaohjeita: William K on Hesarin Kurvin päässä, Hämeentien ja Hesarin kulmassa missä oli ennen Primo Café. Voit myös tulla meille jos haluat kävelyseuraa sinne.
En muista onko Willian K:ssa lautaa, joten varmaan parempi, että Edith tai sinä tuot laudan mukaan.

En pysty vielä lupaamaan mitään omasta osallistumisestani, koska minulla on aika paljon ohjelmaa. Toisaalta olen pelaamassa Huiman kanssa sulkista lauantaina kello 16-18, joten ehdottamasi ajankohta sopisi sinänsä hyvin. Ja kenties Huimakin tulisi mukaan kannustamaan vastustajani voittoon hyvityksenä hänen sulkapallotappiolleen.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Mulla on pieni shakkiboksi, mahtuu taskuun ja on silläkin pelattu, sikäli kuin Edith ei halua tuoda omaansa. Hilpeässä Hauessa olisi takuuvarmasti iso lauta.

Muita shakista tai seurasta ylipäätään kiinnostuneita lauantaina klo 19? Niba?
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mulla on kotona hyllyssä kaksi niin hienoa shakkipelisettiä että ihan pelkästään niiden takia pitäisi liittyä kerhoon...

Ensi viikonlopun olen matkoilla, mutta ehkä joskus myöhemmin voisikin.
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Turbohaltija kirjoitti: Muita shakista tai seurasta ylipäätään kiinnostuneita lauantaina klo 19?
Voisin olla hyvinkin tulossa. Sitä, että olen pelannut monta vuotta shakkikerhossa, tasoittaa se, etten ole varmaan 10 vuoteen pelannut ja silloinkin olin aina pirun huono.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

nokkaelain kirjoitti:
Voisin olla hyvinkin tulossa. Sitä, että olen pelannut monta vuotta shakkikerhossa, tasoittaa se, etten ole varmaan 10 vuoteen pelannut ja silloinkin olin aina pirun huono.
Tervetuloa! Sähän voisit ottaa erän Edithin kanssa, se kun on voittanut mut jo ainakin kolme kertaa putkeen. :)
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

nokkaelain kirjoitti: Voisin olla hyvinkin tulossa. Sitä, että olen pelannut monta vuotta shakkikerhossa, tasoittaa se, etten ole varmaan 10 vuoteen pelannut ja silloinkin olin aina pirun huono.
Kiva, että olet tulossa! Meinasinkin ruveta kirjoittelemaan sinulle yksityisviestiä ja kutsua oikein kunnolla, perin pohjin ja virallisesti, mutta säästyinpä vaivalta. Ja kerroin kai sinulle jo aiemminkin, että isäni voitti minut joululomalla hetkessä ja kuin leikiten, vaikkei ollut pelannut kuulemma peliäkään kahteenkymmeneen vuoteen, joten, öh, ainakin toistaiseksi kerhomme nimi "Aloittelija"-määritteineen pitää kyllä loistavasti paikkansa.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti: Hilpeässä Hauessa olisi takuuvarmasti iso lauta.
Pitäiskö meiän sittenkin mennä tuonne? Mä en viittis tota mun isompaa settiä välttis baariin tuoda (unohtuis sinne vähintään) ja se sun on aika hassun pieni. Tosin ainakin eräässä toisessa William K:ssa olen siirrellyt shakkinappuloita kerran.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti: ja se sun on aika hassun pieni.
Krhm... ei se koko, vaan se, että osaa käyttää sitä! :lol:

Hilpeä Hauki on Sörkän metroaseman yläpuolella Vaasankadulla, siis kadun toisella puolellä lähestulkoon William K:sta katsottuna. Mennään ensin Williamiin ja jos tarpeellista, siirrytään Haukeen. Sikäli kuin ei mennä suoraan Haukeen? Äh... mennään Williamiin!
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti: Äh... mennään Williamiin!
Selvä ja sovittu! Ja kai mä voisin tuon laudaston mukaan ottaa. Toivottavasti sinne vain lauantai-iltana sitten sopii sisään.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti: Toivottavasti sinne vain lauantai-iltana sitten sopii sisään.
Eiköhän. Se ei ole Kallion halvin juottola, mutta kylläkin vähän tasokkaampi, joten tilaa löytynee, varsinkin klo 19.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kai baareihin muuten sitten saa tuoda omia shakkilautoja?
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Edith kirjoitti:Kai baareihin muuten sitten saa tuoda omia shakkilautoja?
Ei virallisesti, joten lauta kannattaa salakuljettaa paikalle hyvin naamioituna naisen käsilaukussa. Nappulat kannattaa käydä asettamassa paikoilleen vessan puolella. Kun lauta siirretään vessasta pöytään, joutuu hieman käyttämään mielikuvitusta - tarjoilijan harhautus tai muu vastaava lienee paikallaan tilanteen mukaan. Jonkinlainen huivi tms. kannattaa varata mukaan, jotta sen saa heitettyä laudan päälle kun tarjoilija kulkee lähistöllä. Omalla shakkilaudalla pelaaminen on oikeastaan aika yksinkertaista, jos vain noudattaa tiettyjä varotoimenpiteitä.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Turbohaltija kirjoitti:Mitä Chapin lauantaihin kuuluu? Onko William K:ssa shakkilautaa? En ole käynyt siinä uudessa, mutta sekin sopii. Jos vaikka siellä lauantaina klo 19?
Edithille suuntaohjeita: William K on Hesarin Kurvin päässä, Hämeentien ja Hesarin kulmassa missä oli ennen Primo Café. Voit myös tulla meille jos haluat kävelyseuraa sinne.
Minuakin kyllä kiinnostaisi shakin pelaaminen aloittelijoiden kanssa. En ole pelannut ko. peliä varmaan lähes kymmeneen vuoteen, joten ois hauskaa liittyä tasoistensa joukkoon - sikäli kun todella ootte aloittelijoita ettekä puoliammattilaisia. Paljonkos Williamiin on ikäraja? En tosin ole vielä ollenkaan varma tuosta lauantaista, mutta tulevaisuudessa, tulevaisuudessa..
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Angita kirjoitti:
Edith kirjoitti:Kai baareihin muuten sitten saa tuoda omia shakkilautoja?
Ei virallisesti, joten lauta kannattaa salakuljettaa paikalle hyvin naamioituna naisen käsilaukussa. Nappulat kannattaa käydä asettamassa paikoilleen vessan puolella. Kun lauta siirretään vessasta pöytään, joutuu hieman käyttämään mielikuvitusta - tarjoilijan harhautus tai muu vastaava lienee paikallaan tilanteen mukaan. Jonkinlainen huivi tms. kannattaa varata mukaan, jotta sen saa heitettyä laudan päälle kun tarjoilija kulkee lähistöllä. Omalla shakkilaudalla pelaaminen on oikeastaan aika yksinkertaista, jos vain noudattaa tiettyjä varotoimenpiteitä.
:lol: *reps*
Omiin juomiin on ravintoloissa monesti suhtauduttu vieläkin nuivemmin kuin omiin shakkilautoihin.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

kvasaari kirjoitti: Minuakin kyllä kiinnostaisi shakin pelaaminen aloittelijoiden kanssa. En ole pelannut ko. peliä varmaan lähes kymmeneen vuoteen, joten ois hauskaa liittyä tasoistensa joukkoon - sikäli kun todella ootte aloittelijoita ettekä puoliammattilaisia. Paljonkos Williamiin on ikäraja? En tosin ole vielä ollenkaan varma tuosta lauantaista, mutta tulevaisuudessa, tulevaisuudessa..
Mulla ei oo Williamin ikärajasta aavistustakaan, mutta luulisin, että esim. minun ja Turbohaltijan asiallisessa seurassa sinne kyllä laskettaisiin kuka tahansa selvä täysi-ikäinen. Jos olet huomenna tulossa, niin tunnetko meistä ketään valmiiksi? Minä en ainakaan ole sinua tavannut, mutta jos olet tulossa, niin laita vaikka yksityisviesti, niin vastaan sitten siihen vaikka puhelinnumerolla ja tunnistusohjeilla. Ja me ihan oikeasti ollaan ihan oikeita aloittelijoita, ei mitään selittelijöitä.
Viimeksi muokannut Edith, 14.01.2006 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin