Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:^Toki pitää yrittää tunnistaa, onko oman alan työttömyys suhdanneluonteista vai rakenteellista.

Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Minua jotenkin hieman kiusaa näissä neuvoissasi oma alavalintasi. Vähän epäilen, että näköpiirissäsi ei ole tarvetta tarttua omiin opetuksiisi käytännössä.

Lapsettomat neuvovat lapsenhoidossa tms.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Tietysti näinkin, erityisesti jos ei ole valmis muutamaan työn perässä. Jos Savon perukoilla ei ole IT-insinöörin hommia, pitää alkaa muuksi kuin IT-insinööriksi, perustaa oma firma tai muuttaa. Mutta jos PKS:llä ei ole IT-insinöörin töitä, mun on vaikea nähdä että tämmöisen suhdannekuopan takia olisi syytä muuhun kuin osaamisen päivittämiseen.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Toki pitää yrittää tunnistaa, onko oman alan työttömyys suhdanneluonteista vai rakenteellista.

Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Minua jotenkin hieman kiusaa näissä neuvoissasi oma alavalintasi. Vähän epäilen, että näköpiirissäsi ei ole tarvetta tarttua omiin opetuksiisi käytännössä.

Lapsettomat neuvovat lapsenhoidossa tms.
Oletko eri mieltä siinä, että jos oman alan työttömyys ei vaikuta suhdanneluonteiselta, kannattaa vaihtaa alaa?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:Oletko eri mieltä siinä, että jos oman alan työttömyys ei vaikuta suhdanneluonteiselta, kannattaa vaihtaa alaa?
Periaatteessa kyllä, mutta asia harvoin on noin yksiselitteinen. Miten yksilö voi arvioida asiaa ja toisaalta olisiko järkevämpää käyttää olemassa olevaa osaamista jossakin muussa maassa vai ehkä sittenkin se koulutus.

Yleisesti ottaen olen kouluttautumisella tapahtuvaan itsensä ja ammatillisen osaamisensa kehittämiseenhän erittäin myönteisesti suhtautuva. Jotenkin sitä vain haluaisi, että lähtöajatus olisi vapaaehtoisuus eikä pakko.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Mutta jos PKS:llä ei ole IT-insinöörin töitä, mun on vaikea nähdä että tämmöisen suhdannekuopan takia olisi syytä muuhun kuin osaamisen päivittämiseen.
Samaa mieltä. Mä olen ymmärtänyt, että IT alalla on ollut jatkuva pula osaajista. Se mitä osaamista etsitään vain vaihtuu kehityksen myötä. Sama kehitys aiheuttaa sen, että entiset osaajat ei jossain kohtaa enää osaakaan mitään hyödyllistä ilman taitojen päivitystä.

Vaikealta maailmalta kuulostaa kavereiden juttuja kuunnelleena. Onneksi en ole sotkeutunut.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Jotenkin sitä vain haluaisi, että lähtöajatus olisi vapaaehtoisuus eikä pakko.
Tietysti se on vapaaehtoista. Ihan yhtä lailla kuin on vapaaehtoista hakea työttömyyspäivärahaa. Jos haluaa yhteiskunnalta rahaa, se ei voi tapahtua mut ku mä en taho -pohjalta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Etkös sä itse ole ollut juuri pitkään työttömänä? Miksi et ole painanut duunia Mäkkärissä?
Kyllähän minä olen hakenutkin sieltä töitä. Uusinut avoimia hakemuksia 3 kk:n välein.
Kyllähän sitä työtä voi hakea peruspäivärahallakin tai tekemällä muuta kuin koulutustaan vastaavaa työtä. Pointti on se, että kun valtaosalle populasta ainoa motiivi työntekoon on raha, ei se 500 päivää paljon motivoi työnhakuun.
Kuuden kuukauden ansiosidonnainen voisi olla sopiva, "pehmeä lasku" työttömyyteen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt 2 kameraa tuottaa fiidiä 24/7. Eihän noiden halpojen kameroiden kuvanlaatu kummoinen ole, mutta ei ne mitään maksakaan, 40 kappale. Hintaan tulee ilmainen softa, jonka avulla pystyy katsomaan fiidiä puhelimella ja tabletilla.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Kyllähän minä olen hakenutkin sieltä töitä. Uusinut avoimia hakemuksia 3 kk:n välein.
Siis mitä, etkö ole vaan mennyt Mäkkäriin töihin?!??
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kyllähän minä olen hakenutkin sieltä töitä. Uusinut avoimia hakemuksia 3 kk:n välein.
Siis mitä, etkö ole vaan mennyt Mäkkäriin töihin?!??
No kuule en.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

1155 tulee rahaa vak. yhtiöltä. Eihän tässä nyt voitolle jää ja ylimääräistä vaivaa, mutta ihan ok. Ostin eilen kolme ylijännitesuojaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.06.2015 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti: Pointti on se, että kun valtaosalle populasta ainoa motiivi työntekoon on raha.
Mikään työelämän tutkimuksen teoria ei tue tätä väitettä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Pointti on se, että kun valtaosalle populasta ainoa motiivi työntekoon on raha.
Mikään työelämän tutkimuksen teoria ei tue tätä väitettä.
Mutta omat havainnot ja ns. arkijärki kyllä tukee.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti: Mutta omat havainnot ja ns. arkijärki kyllä tukee.
Hengaat väärissä paikoissa, tyyppi.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Mutta omat havainnot ja ns. arkijärki kyllä tukee.
Hengaat väärissä paikoissa, tyyppi.
Tai sitten en.
Tässä nyt on arkiset havainnot ja ns. arkijärki tai maalaisjärki vs. teoriatieto. Kumpikohan on oikeassa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Tässä nyt on arkiset havainnot ja ns. arkijärki tai maalaisjärki vs. teoriatieto. Kumpikohan on oikeassa?
Teoriatieto = kattavilla otoksilla tehty tieteellinen, objektiivisesti havainnoitu ja systemaattisesti koottu tieto. Arkijärki ja maalaisjärki = yhden henkilön subjektiivinen kokemus omasta suppeasta, todennäköisesti hieman syrjäytymiseen kallellaan olevasta lähipiiristään. Niin, kumpihan on oikeassa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ei ole kokemusta vain lähipiiristä. On myös esim. median antama kuva työelämästä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Ei ole kokemusta vain lähipiiristä. On myös esim. median antama kuva työelämästä.
:D Kaiva nyt vielä syvempi hauta itsellesi. Aivopierusi alkavat olla perttitasoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sun arkijärki rakentuu niille arkisille havainnoille. Erilaisessa ympäristössä tekisit erilaisia havaintoja. Jos ihmistä ajaisi vain raha, esimerkiksi palvelualoilla olisi jatkuva henkilöstöpula.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:Sun arkijärki rakentuu niille arkisille havainnoille. Erilaisessa ympäristössä tekisit erilaisia havaintoja. Jos ihmistä ajaisi vain raha, esimerkiksi palvelualoilla olisi jatkuva henkilöstöpula.
Veikkaisin samaa myös monelle muulle alalle, kuten sairaanhoitoon ja ihmisten pelastamiseen.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Aivopierusi
Kitinän fiksuin mies on puhunut, joten siteeraanpa (ei aivan sanatarkasti) SH:ta:
"En ymmärrä mitä Niba yritti sanoa, mutta olen joka tapauksessa eri mieltä." :D
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mulle kelpaa kyllä duuni Mäkkäristäkin. Paitsi tuosta lähimmästä toimipaikasta, haistan siellä vakavia asennevammoja (jotka näkyvät myös ulospäin...). :?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Aivopierusi
Kitinän fiksuin mies on puhunut, joten siteeraanpa (ei aivan sanatarkasti) SH:ta:
"En ymmärrä mitä Niba yritti sanoa, mutta olen joka tapauksessa eri mieltä." :D
Kyllähän toi sun aivopierusi ammuttiin alas jo muidenkin toimesta. Komppaan heitä vimmatusti. Oliko niin, että sä olet joskus opiskellut jossain korkeakoulussa?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Juhannusloma alkaa NYT! Wrooom....
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pihakiveys on reunalaattoja ja saumahiekkaa vaille valmis. Vaikein osa oli kulmapalasien rälläköinti. Olin joskus ihan käsi näissä äijähommissa, mut niin vaan vuoden sisään on terassi ja kiveys valmistunut.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin