Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Jaaha, se ois keksiviikko näemmä. Mietin tässä, että jos torstai-illan chillais kotonansa punaviinipäissään niin perjantaina ois sitten hyvä rapuloissa ajella Savoon.

Paitti etten viiti mitään viinejä killittää, paitsi ehkä lasillisen kuohuvaa. Mutta tänäänhän se ei ole sekään, joten tyydyn karauttamaan työmaalle sopparinkirjoitustalkoisiin tästä, lomps.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

On muuten takki aika tyhjä tällä hetkellä. Silleen hyvällä tavalla, kerrankin. Olen rauhallisen aamukahvini ansainnut.

"No heroes, villains, one to blame
While wilted roses fill the stage
And the thrill, the thrill is gone
Our debut was a masterpiece
Our lines we read so perfectly
But the show, it can't go on"

:hevikaraoke:
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

YT:eet loppuu tänään, iltapäivällä saa kai kengänkuvan perseeseen.

Kannoin jo romutkin eilen kotiin työpisteeltä. Kivasti koko päivä palavereja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:YT:eet loppuu tänään, iltapäivällä saa kai kengänkuvan perseeseen.

Kannoin jo romutkin eilen kotiin työpisteeltä. Kivasti koko päivä palavereja.
Onko tämä nyt varmaa vai arveletko vaan?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutua, mutta vahvasti on oddsit mua vastaan bingossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:Mutua, mutta vahvasti on oddsit mua vastaan bingossa.
Ok, toivotaan parasta. Kunhan vielä tiedettäisiin mikä olisi se paras juttu tosiasiassa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:olen juossut ja räksyttänyt perässäsi
Naurahdin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti:500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. Kaikilla aloilla niitä ei ole ihan heti vapaana, mutta 500 päivää mahdollistaa sen, että ei ole pakko ottaa vastaan ensimmäistä vapaata laitossiivoojan pestiä, vaan voi oikeasti hakea koulutusta vastaavaa työtä.

Tilanne on tietysti eri jos mikään työ ei ole koskaan napannut ja iloitsee vapaamatkustajana elelystä. Olettaisin, että näissä tapauksissa pääsääntöisesti ansiosidonnaista ei juuri ehdi kertymään tai se ei ainakaan ole suurudeltaan varsinaisesti palkitseva.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti:
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. Kaikilla aloilla niitä ei ole ihan heti vapaana, mutta 500 päivää mahdollistaa sen, että ei ole pakko ottaa vastaan ensimmäistä vapaata laitossiivoojan pestiä, vaan voi oikeasti hakea koulutusta vastaavaa työtä.

Tilanne on tietysti eri jos mikään työ ei ole koskaan napannut ja iloitsee vapaamatkustajana elelystä. Olettaisin, että näissä tapauksissa pääsääntöisesti ansiosidonnaista ei juuri ehdi kertymään tai se ei ainakaan ole suurudeltaan varsinaisesti palkitseva.
Olen eri mieltä. Ensiksi on 3 kk:n ammattisuoja. Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Se työstä pitäminen...olen huomannut (mielenkiintoista sinänsä) että monet korkeastikoulutetutkaan, jopa ns. status-ammateissa toimivat eivät löydä siitä työstään sitä elämän sisältöä, vaan se on keino saada paalua.
Viimeksi muokannut Homeboy65, 17.06.2015 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.
Kysehän on palkan ja kustannusten suhteesta.

http://www.workinestonia.com/
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:500 päivää ansiosidonnaista on kyllä älytön systeemi. Ei paljon kannusta työntekoon.
Mä oon tästä eri mieltä. Ihminen joka pitää työstään/ on kiinnostunut omasta alastaan haluaa työpaikan, jossa voi toteuttaa itseään ja samalla hyödyntää sitä tutkintoa jonka tämä yhteiskunta on kivasti ilmaiseksi mahdollistanut. .
Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.

Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^^ Jäsen B, olen juossut ja räksyttänyt perässäsi tuosta Viron mahdollisuudesta, mutta et ole kommentoinut mitenkään. Yritän vielä. Miksi ei iske?
Jos vaihtoehto on ansiosidonnainen Suomessa tai duuni Virossa Viron palkkatasolla, sanoisin että kukaan rationaalinen ei sitä tee ellei nimenomaisesti rakasta työntekoa.
Kysehän on palkan ja kustannusten suhteesta.

http://www.workinestonia.com/
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Toiseksi voihan sitä vaikka painaa duunia Mäkkärissä ja s a m a l l a hakea sitä koulutustaan vastaavaa työtä. Tienata samalla.
Etkös sä itse ole ollut juuri pitkään työttömänä? Miksi et ole painanut duunia Mäkkärissä?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
Minkä alan hommia tekee?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
No, tunnen tyypin joka lähti juuri Viroon 9 kk peukalonpyörittelyn jälkeen töihin. Kirosi palkkatason alimpaan helvettiin, mutta perusteli ratkaisua sillä on että on pakko päästä takaisin satulaan.
Minkä alan hommia tekee?
IT.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.

Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
Nuo esimerkiksi tuo IT ala on hyvä esimerkki siitä, että koulutuksen oletettu varma työllistävyys ei olekaan ajan kanssa niin varma. Korkeakoulutuksessa on onneksi kiintiöinnit niin, että hämärimpiä humanistisia kokonaisuuksia opiskelevia ei oteta kovin montaa sisälle vuositasolla. Sitäpaitsi jos se Mesopotamian tutkija on ansiosidonnaisella se tarkoittaa sitä, että se on jossain kohtaa ollut työllistynyt ja saanut palkkaakin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Tässähän tämä ongelma on. Joku opiskelee alalle, josta pitää, mutta jolle ei ole töitä.

Ei yhteiskunnan pitäisi kustantaa sitä, että joku haluaa toteuttaa itseään tutkimalla Mesopotamian äiti-tytär suhdetta. Toki itseään saa toteuttaa, mutta omalla ajallaan ja omilla rahoillaan.
Nuo esimerkiksi tuo IT ala on hyvä esimerkki siitä, että koulutuksen oletettu varma työllistävyys ei olekaan ajan kanssa niin varma. Korkeakoulutuksessa on onneksi kiintiöinnit niin, että hämärimpiä humanistisia kokonaisuuksia opiskelevia ei oteta kovin montaa sisälle vuositasolla. Sitäpaitsi jos se Mesopotamian tutkija on ansiosidonnaisella se tarkoittaa sitä, että se on jossain kohtaa ollut työllistynyt ja saanut palkkaakin.
Mun pointti olikin, että pitää vaihtaa alaa, jos oman alan töitä ei löydy. Jos IT-alalla ei ole töitä, pitää vaihtaa alaa.

Kyllähän noita taiteen maistereita ja medianomeja mun käsittääkseni edelleen koulutetaan pilvin pimein.

500 päivää ansiosidonnaista taitaa olla maailman pisimpiä, ellei pisin.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun pointti olikin, että pitää vaihtaa alaa, jos oman alan töitä ei löydy. Jos IT-alalla ei ole töitä, pitää vaihtaa alaa.

Kyllähän noita taiteen maistereita ja medianomeja mun käsittääkseni edelleen koulutetaan pilvin pimein.

500 päivää ansiosidonnaista taitaa olla maailman pisimpiä, ellei pisin.
Ei silti liene yhteiskunnallisesti tarkoituksenmukaista, että porukka uudelleenkouluttautuu joka kuopassa toiselle alalle, vain aloilla joilla on ylitarjontaa jatkuvasti. Jos työttömyys on 10% luokkaa, kyllähän se meinaa ettei töitä ole useallakaan alalla jolla normaalisti olisi. Taloudellisen toimeliaisuuden määrään on yhden palkkatyöläisen kovin vaikea vaikuttaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Juhannusviikon keskeyttää Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toki pitää yrittää tunnistaa, onko oman alan työttömyys suhdanneluonteista vai rakenteellista.

Mutta jossain vaiheessa, jos töitä ei löydy, pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Vastaa Viestiin