Ti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Ti

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Jep, osaapa väsyttää kirotusti, vaan ei auta, pitäs soppalaan viedä taas lappuja ja sitten fyssarille Lepuskiin ja sit vois ajella vaikka kotiin päikkäreille ja siitä sit Kivenlahteen pyörällä ensin veivaan liikesarjoja ja sitten taitaa olla treeninvetoa.
Kirjoitan tätä alasti
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mukava olla töissä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja KKK »

Paras frendi on nähnyt valon - selailee nettimotosta Triumphin Daytona ja Thruxton-mallien myynti-ilmoituksia :mrgreen:

Oma kulta muuten kasassa ja käynnistyykin jo. Semmoinen pikkujuttu vaan että ohjaustanko kääntyy vain 20 astetta ennenkuin stonga kolahtaa tankkiin. Vaatii siis uuden tangon ja uudet kiinnikkeet - jostain. Tiet on kuivat ja kelit lämpenee päivä päivältä... Perkele jos olisin tiennyt mikä maratonprojekti tästäkin tulee... niin olisin tehnyt sen silti.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pääsiäinen on kyllä yksi typerimmistä keksinnöistä. Toki vähän puhun ristiin (pun not intended) itseni kanssa, kun aiemmin ylistin Jessen ristiriipuntaa. Onhan se toki taloudellisesti ok mulle, mutta silti aivan /c:stä että jonkun paimentolaiskansan taikauskon takia laitetaan kaikki kiinni 4:ksi päiväksi.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:...aivan /c:stä että jonkun paimentolaiskansan taikauskon takia laitetaan kaikki kiinni 4:ksi päiväksi.
Eihän nyt kaikki ole kiinni eikä edes neljää päivää. Ihan hyvää pakkopysähdystä monelle.

Sanoinko jo muuten olevani lomalla? :cheer: :cheer: :cheer:
Work like a captain, play like a pirate.
Kapteeni_kaaos
Kitisijä
Viestit: 12
Liittynyt: 24.03.2015 13:04

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Kapteeni_kaaos »

Pääsiäispyhistä tuli mieleen kuinka ovela taktinen veto oli kun arabimaat hyökkäsivät Israeliin 1973 nimenomaan Jom Kippurina. Juutalaisten pyhäpäivä. Armeijan populaakin oli paljon lomilla...aikamoinen kaaos...

Paukapäiden Pataljoonan (PpP) esikunnassa 7.4.2015

Kapteeni_kaaos
Paukapäiden Pataljoona - enemmän legenda kuin yksikkö.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi toiset ei tee mitään, rahaa on juuri töissäkäyntiin, se siitä..
TPK-x
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikähän päivä pitikään mennä takaisin työpisteelle? No ei kai se kovin tärkeää ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:mutta silti aivan /c:stä että jonkun paimentolaiskansan taikauskon takia laitetaan kaikki kiinni 4:ksi päiväksi.
+1

Sama joulupyhien kanssa. Minulla EI ole mitään tarvetta pysähtyä tai hiljentyä eikä varsinkaan vääristä syitä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mitä ajatuksia herättää? Poikkesin eilen Kangasalan Kuohun uimahallissa tyttöjeni kanssa. Luonnollisesti menimme "pippelipuolelle", kuten asian tyttöjäni hauskuuttaen heille ilmoitan. Noh, palasimme altaasta ja siinä kelteisilläni saunaan mennessäni huomasin parikymppisen siivoojanaikkosen luuttuavan. Myönnän semipöyristyneeni, vaikka ainakin luulin olevani kohtuu sinut melko keskinkertaisen varustukseni suhteen.

Olen toki tottunut aiemmin vanhempiin siivoojatäteihin vastaavassa asiayhteydessä, mutta nykypäivänä olen olettanut käytännön heidänkin suhteen muuttuneen tasa-arvoisempaan suntaan.

Ajatukseni keskeinen pointti kai lienee, että ei menisi läpi naisten puolella parikymppinen juippi siivoomassa, vai?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mitä ajatuksia herättää?
Ei mitään. Jonkun ihmisen niitä tiloja pitää siivota ja vaikea kuvitella että sun tai mun kikkeli olisi juurikaan kiinnostavampi kuin niiden tuhannen muun joita näkee viikossa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Ei mitään.
Kaikenlaisten naistenvuorojen sun muiden luvatussa maassa MUN mielestä tämä ei ole linjassa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei mitään.
Kaikenlaisten naistenvuorojen sun muiden luvatussa maassa MUN mielestä tämä ei ole linjassa.
No ajattele vaikka niin, että sen pienipalkkaisen siivoojan ainoa luontaisetu on välillä saada katsastaa sun adoonista kroppaa kaikkien roikkumahaisten pappojen välissä. Teit päivän hyvän työn.

Olisko sulla jotenkin kivempi olo jos siivooja olisi ollut screaming gay -tyyppinen miespuolinen?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:mutta silti aivan /c:stä että jonkun paimentolaiskansan taikauskon takia laitetaan kaikki kiinni 4:ksi päiväksi.
+1
Sama joulupyhien kanssa. Minulla EI ole mitään tarvetta pysähtyä tai hiljentyä eikä varsinkaan vääristä syitä.
Mä jotenkin ajattelen ehkä samassa hengessä, että vaikka pysähtyminen ja hiljentyminen on hyvästä, niin pysähtyminen ja hiljentyminen pitäisi saada ajoittaa sellaiseen ajankohtaan, jolloin pysähtymistä ja hiljentymistä tarvitsee, ei kirkolliskokouksen epärelevanteista perusteista määräämään ajankohtaan.

Toisaalta samaan aikaan kyllä vähän mieltä kaivelee sellainen epäily, että (i) sekularismin nimissä lakkautettuja pakkopyhiä ei kuitenkaan oikeassa maailmassa korvattaisi vapaammin sijoitettavilla lisälomapäivillä ja (ii) moni nyt kuitenkin suorittaa lomaa niin kunnianhimoisesti, että pakkovapaapäivät kummalliseen aikaan saattavat itse asiassa toimia noin niinkun kansantaloudellis-terveydellisestä näkökulmasta katsottuna jaksamista edistävinä lepohetkinä lisälomapäiviä paremmin (eihän tämä voi olla totta, eihän!). Niinpä otan kunnon hallintoalamaisena niin pääsiäisen kuin joulunkin kuitenkin suht tyytyväisenä vastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:suorittaa lomaa niin kunnianhimoisesti, että pakkovapaapäivät kummalliseen aikaan saattavat itse asiassa toimia noin niinkun kansantaloudellis-terveydellisestä näkökulmasta katsottuna jaksamista edistävinä lepohetkinä lisälomapäiviä paremmin (eihän tämä voi olla totta, eihän!). Niinpä otan kunnon hallintoalamaisena niin pääsiäisen kuin joulunkin kuitenkin suht tyytyväisenä vastaan.
Jos kyse olisikin vapaapäivistä, mutta kun niihin kytketyt rituaalit ja oheistuotteet taitavat erityisesti eniten lepoa tarvitseville eli ruuhkavuosivanhemmille, tuottaa vain erilaista stressiä ja puuhaa. Joulusiivous, jouluruoat, joululahjat ja kaikki kristilliset ja kristittömät pääsiäishömpötykset.

Kaikkein paras formaatti olisi selkeästi yllätysvapaa. Joku tiistai pomo vaan ilmoittaisi, että oleppas loppuviikko pois kun näytät niin uupuneelta. Ei plänäämistä, stressiä, suorittamista, sukulointeja tai rituaaleja, pelkkää relaamista.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Entäs jos ei näytä uupuneelta? No cigar?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Entäs jos ei näytä uupuneelta? No cigar?
No voihan sen vapaan antaa vaikka siksi, että on niin perkeleen loistava projekti takana tai siksi että on hiljaisempi aika. Mun on vaikea nähdä kansantaloudellista hyötyä siinä, että kaikki on kiinni, tuotanto ei pyöri ja kaikki jonottaa samaan aikaan meno- ja paluuliikenteissä. Toki nämä pikkuvapaat antavat aikaa perheen kanssa, mikä on lasten hyvinvoinnille plussaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jäin pohtimaan, että elääkö joku täällä niin tapahtumaköyhää elämää ettei näe tarvetta tällaisille vapaapäivärykelmille? Jos näin on olisi tietty kohtuullista suoda nämä päivät jollekin muulle ja vaikka buukata itselleen jotakin työtä siihen.

Joko vapaapäivät ovat tässä historiallisesta syystä X tai sitten niissä ollaan töissä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Jäin pohtimaan, että elääkö joku täällä niin tapahtumaköyhää elämää ettei näe tarvetta tällaisille vapaapäivärykelmille? Jos näin on olisi tietty kohtuullista suoda nämä päivät jollekin muulle ja vaikka buukata itselleen jotakin työtä siihen.

Joko vapaapäivät ovat tässä historiallisesta syystä X tai sitten niissä ollaan töissä.
Työntekijäthän ne vapaapäivät maksaa. Pääoma vaatii oman tuottonsa. Jos sitä ei saa Suomesta, sitten muualta.

Ei mulla vapaapäiviä vastaan mitään ole. Ainoastaan näitä taikauskoon perustuvia kaikki paikat kiinni -vapaapäiviä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:Työntekijäthän ne vapaapäivät maksaa. Pääoma vaatii oman tuottonsa. Jos sitä ei saa Suomesta, sitten muualta.

Ei mulla vapaapäiviä vastaan mitään ole. Ainoastaan näitä taikauskoon perustuvia kaikki paikat kiinni -vapaapäiviä.
Tämä on nyt uppoava laiva muutenkin, joten pidetään vaan hatuista kiinni ja nautitaan kyydeistä.

Tosiasiassa, jos työtalvea ei katkaisisi pääsiäisen tapaiset pitkät viikonloput työn tuottavuus olisi takuulla alhaisempi kuin ilman. Tai vaihtoehtoisesti työssäolopäiviä olisi sama määrä silti mutta ne olisivat vaan näitä "pitämättömiä sairaslomia".

Itselle pääsiäinen ja joulunaika ovat tärkeimpiä vapaapäiväkeskittymiä. Juuri osittain siitäkin syystä, että silloin eivät kaupat ole pahemmin auki.

Ja ehkä siksikin, että nykyään tulee tehtyä parhaimmillaan 11-12 kk putkeen töitä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Tosiasiassa, jos työtalvea ei katkaisisi pääsiäisen tapaiset pitkät viikonloput työn tuottavuus olisi takuulla alhaisempi kuin ilman.
Kai sä ymmärrät että tämä on taas ihan päätön väite? Yksilötasolla elpymispäiviä voidaan kyllä tarjota vuoden mittaan ilman että kaikki on samaan aikaan kiinni. Tuottavuusmielessä samanaikaiset massavapaat ovat myrkkyä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pitkät pyhät on pitkästyttäviä. :krooh:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Väittäisin itse, että kansa tottuisi varsin pian pakkovapaarykelmien (joulu ja pääsiäinen) sijasta vapaasti ohjautuvien vapaiden käyttöön. Nämä pitkät juhlapyhythän, kuten kaikki tietävät, koetaan usein ahdistavina ja ne aiheuttavatkin jo etukäteenkin hirvittävästi painetta perheissä ja suvuissa. Pitää, pitäisi ja koska on tapana ja kaikki muutkin jne.

Mä en muutenkaan ole perinneihminen, joten yksi pyhäpäivä per juhla riittäisi mulle mainiosti. Kokonaan en kuitenkaan haluaisi mistään (pää)juhlasta luopua.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Onhan noissa pakkovapaissa se hyvä puoli, että jos sattuu olemaan perheessä lapsukaisia, niin nekin ovat vapaalla esim. koulusta. Eli koko perheelle on siinä mahdollisesti yhteistä aikaa. Se voi olla kivaa - tai sitten ei. Riippunee millainen perhe. Mulle kyllä sinänsä ihan sama (kun ei onneksi ole kersoja, joiden tahdissa pitäisi elellä).

Itse olen (aikuisiällä) diggaillut pakkopyhistä siksi, ettei tarvitse nähdä ketään. Joku siivousstressi tai muu pakkostressi jonkun pakkovapaan takia on ihmisen oma, henkilökohtainen ongelma. Ei sen nyt ainakaan pitäisi olla mikään syy poistaa vapaita. Sen sijaan voi tosiaan miettiä onko tarvetta joillekin fantasiaan perustuville vapaapäiville.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ti

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kiva että on pyhiä, jotain kwanzaa tai pyllistys mekkaan -tyylisiä vapaita ei ehkä viitsi viettää. Onneksi 2070 ei ole ihan kohta.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin