Millä autolla ajat?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Tämä aihe nyt sattuneesta syystä koskettaa sielua. Sopivaa Volvoa ei ole löytynyt, täytyy ehkä laajentaa perspektiiviä. Luulisi että olisi ollut jo täällä, mutta brunetti ei osaa hakea. Eli millä autolla ajat ja miksi? Onx hyvä? Mitä maksoi? Tai maksaa, jos on niin paska että haluat laittaa vahingon kiertämään ja myydä mulle.

Oma vastaus on joku 90-luvun lopun Mitsubishi Charisma automaatti. Ostin kun oli hävyttömän halpa, 500 eur, ja sopi polvileikkauksen jälkeen hyvin kuvioon. Ollut toistaiseksi harmiton peli. Klommo on perseessä, kuten jo tavaramerkiksi alkanut muodostua. Myyn vain roimaan ylihintaan, koska tarvitaan oikeastaan 2 autoa, joskin aika harvoin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Liisattu diesel AudiQ7. Leasing kaskon kanssa 1990 kuussa. Hyvää: iso auto, paljon tilaa, korkealta näkee hyvin. Huonoa: vaikea saada parkkiin. Isot CO2-perusteiset ja painoon perustuvat maksut (vuotuinen autovero ja käyttövoimavero).
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Miten voi kahdella lekurilla olla noin erilaiset autot? Toisella crème de la crèmea ja toisella aivan suunnatonta skeidaa? Itselläni edelleen vm. 2000 Vulva V70 2,4T.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Miten voi kahdella lekurilla olla noin erilaiset autot?


Kottis ei tarvitse pippelin jatketta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuoden 10 farkku Avensis. Karvalakkimalli, melkoinen nuhapuNppu. Tilava, linjakas ja käyttövarma.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Kottis ei tarvitse pippelin jatketta.

Kyllä minäkin kehtaan ajaa Vulvallani, mutta uusi ja parempi on aina uusi ja parempi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Omaa ei ole, mutta aina tuulensuunnasta ja mielenoikuista riippuen saan kiesiä lainaan, kyseinen siirtymäväline on Kia Sportage. Joku mopoversio tuo kai on, oven pielessä lukee 4x4.

Jos en väärin muista niin jotain about kymppitonnin se maksoi, 2007 vuosmalli ja joku about satku mittarissa ostaissa.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

-14 Volvo V40 Cross Country D4 Automatic. Elämäni toka Volvo, oon kyllä tykännyt paljon, enkä vähiten ajotuntuman takia.

Automaatista en kyllä enää luovu, kuin korkeintaan jonkun "kesäauton" kohdalla.
Work like a captain, play like a pirate.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

-07 Ford Mondeo 2.0 TDCi farkku.

Saksasta tuotu, hulppeat varusteet, maksoi niin vähän, etten kehtaa kertoa.
Hyvä auto, kiva ajaa, en oo vaihtamassa pois :]
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:Automaatista en kyllä enää luovu


Minä kun en autoista mitään tiedä, enkä ole juuri kiinnostunutkaan, niin olen ihmetellyt, että miksi automaatti ei ole vakiovaruste? Jos joku intohimoinen kepinhiplaaja välttämättä haluaa jatkuvasti sorvata tattia, niin ottais se sitten sen manuaalin lisävarusteena.

Itse ajan WV Touranilla. Hyvää on tila ja diesel kone. Huonoa on se v***n manuaalilaatikko. Hinnoista en tiedä, mutta sen tiedän, että leasplan soppari loppuu elokuuhun.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Automaatista en kyllä enää luovu


Minä kun en autoista mitään tiedä, enkä ole juuri kiinnostunutkaan, niin olen ihmetellyt, että miksi automaatti ei ole vakiovaruste?


Kait se automaatti on kalliimpi, en muuta selitystä keksi (ja vanhat momenttimuuntimilliset hiukan lisäävät kulutusta).
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja MrM »

McJanne kirjoitti:Omaa ei ole, mutta aina tuulensuunnasta ja mielenoikuista riippuen saan kiesiä lainaan, kyseinen siirtymäväline on Kia Sportage. Joku mopoversio tuo kai on, oven pielessä lukee 4x4.

Jos en väärin muista niin jotain about kymppitonnin se maksoi, 2007 vuosmalli ja joku about satku mittarissa ostaissa.

Monenko tunturinylityksen patikointimatkan takana auto sijaitsee?

Ja itse asiaan. En aja millään autolla, ainoastaan cruisaan tyylikkäästi rantabulevardeja mesellä mopoautoja pujotellen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MrM kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Omaa ei ole, mutta aina tuulensuunnasta ja mielenoikuista riippuen saan kiesiä lainaan, kyseinen siirtymäväline on Kia Sportage. Joku mopoversio tuo kai on, oven pielessä lukee 4x4.

Jos en väärin muista niin jotain about kymppitonnin se maksoi, 2007 vuosmalli ja joku about satku mittarissa ostaissa.

Monenko tunturinylityksen patikointimatkan takana auto sijaitsee?


:)
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muistaakseni vuoden -10 Avensis ilman mitään herkkuja ja pienimmällä moottorilla. Muuten täydellinen meikäläiselle paitsi turhan napakka alusta. Oli kallis. mutta mitäpä sillä kun rahaa,eikun lainaa, on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Automaatista en kyllä enää luovu


Minä kun en autoista mitään tiedä, enkä ole juuri kiinnostunutkaan, niin olen ihmetellyt, että miksi automaatti ei ole vakiovaruste?


Kait se automaatti on kalliimpi, en muuta selitystä keksi (ja vanhat momenttimuuntimilliset hiukan lisäävät kulutusta).


Meillä ainakin elinkumppani tykkää vatkata keppiä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Meillä ainakin elinkumppani tykkää vatkata keppiä.


Kuva
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Mutta harvemmin pertin *rumpusoolo*
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Meillä ainakin elinkumppani tykkää vatkata keppiä.

Vaikka imusarja on kuuleman mukaan tukossa?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Meillä ainakin elinkumppani tykkää vatkata keppiä.

Vaikka imusarja on kuuleman mukaan tukossa?


Vuosihuollossa huoltosetä rassasi röörit auki. Ei ole enää tukossa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja McJanne »

MrM kirjoitti:Monenko tunturinylityksen patikointimatkan takana auto sijaitsee?

Ja itse asiaan. En aja millään autolla, ainoastaan cruisaan tyylikkäästi rantabulevardeja mesellä mopoautoja pujotellen.

Pari kyttyrää siihen pitää yleensä ylittää, ennemmin kyllä ryömimällä kun patikoimalla. Onni on oma kameli <3
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja elco »

Ei ole autoa, mutta toivoisin ajavani GM Firebird ygösellä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mahtaisi siinä katsastusmies olla huuli pyöreänä, kun ajaisit sisään. :)
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Sen verran epähuomiossa luin loggautumatta, että tixille tiedoksi että on elinkumppanilla ihan oma auto. Ei tarvitse minun keppiäni vatkata, hyvä insensitiivinen peelo.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Tykkäsin joskus vatkata keppiä. Sittemmin kyllästyin eikä enää yhtään keppiä tule vatkattavaksi tähän taloon.

Riemiksen tiedusteluun, minun ja iso Deen autokannan eroavaisuuksia selittää useampikin tekijä. Mulla ei ole läheskään yhtä paljoa rahaa. En osta mitään velaksi (paitsi asunnon). Mulla ei ole firmaa jonka piikkiin hankkia kamaa. Mulla ei ole hemmoteltua pikkurouvaa vaan pihi ukko. Pidän älyvapaana sijoitusta jonka arvo laskee useita kymmeniä prosentteja vuodessa. En pidä maastureista. Autoasiat ei ole vuosiin jaksaneet kiinnostaa kun on ollut kaikkea muuta. Autot korjautuvat ja huoltuvat itsestään, enkä ole koskaan vielä jäänyt tien päälle. Jos jäisin niin mies tulisi hakemaan ja voisin manata että nyt perkele vaihtuu se auto. Mutta luotettavia olleet nämä ritsat, kumma kyllä.

Jos mä olisin yksin niin mulla olisi 20 k€ iso ja tehokas auto, jonka huollattaisin merkkiliikkeessä, ja jonka hinta putoaisi vuosien varrella alle 10 k€ ennen vaihtoa. Tuon enempää en autoon olisi itsekään valmis sijoittamaan. Nyt tuo toinen on periaatteessa taipunut 10-15 k€ hintaluokkaan, sopivaa ei vaan ole vielä löytynyt. S60 hotsittaisi, mutta järkevää ois kai se farkku, jos kuitenkin koira tulee jossain vaiheessa taloon.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 569
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tähtitähtäin puuttuu konepellistä. Säästöporsas, jossa 235 hepoa ja 560Nm. Neliveto. Pari vuotias. Hinta pudonnut 10+ke/vuosi, mutta ollut jokaisen euron väärtti. Pidän kai vielä muutaman vuoden ja sitten ainakin samaan tapaan liikkuva tilalle, eli alle 7sek pitää mennä 0-100km/h. Seuraava saa olla manuaali tai automaagi, ei merkkaa mulle mitään, eli puolensa kummassakin. Toisaalta tolla väännöllä ei pal tarvii vaihdella :)
Tanssilattioiden Timanttipora
Vastaa Viestiin