Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:..tai polkiessa...


Tahaton pikkutuhma hihitys tuli tässä kohtaa.

Veikkaan, että paikat vaan löystyvät polvessa iän myötä. Juoksu/reipas kävely/joku muu polven alueen lihaksia vahvistava treeni helpottaa vaivoja tiettyyn pisteeseen asti.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:Juoksu/reipas kävely/joku muu polven alueen lihaksia vahvistava treeni helpottaa vaivoja tiettyyn pisteeseen asti.


Mun polvet (MOLEMMAT) posahti juostessa. Kesti ihan liian monta kuukautta parantuminen, mutta nyt ei enää oireile ja voin jopa pomppia (testattu on). Kohta ajattelin taas alkaa kirmailla ja toivon, että todistan Suvisen pelon vääräksi (eli että olisin sellanen esimerkkitapaus, joka kerran polvet posautettuaan tulikin ihan tuoreeks terveeks) :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kreitsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Juoksu/reipas kävely/joku muu polven alueen lihaksia vahvistava treeni helpottaa vaivoja tiettyyn pisteeseen asti.


Mun polvet (MOLEMMAT) posahti juostessa. Kesti ihan liian monta kuukautta parantuminen, mutta nyt ei enää oireile ja voin jopa pomppia (testattu on). Kohta ajattelin taas alkaa kirmailla ja toivon, että todistan Suvisen pelon vääräksi (eli että olisin sellanen esimerkkitapaus, joka kerran polvet posautettuaan tulikin ihan tuoreeks terveeks) :D


Toivottavasti noin ei käy itselle. Siis minulla polvi hieman vihoitteli jotakin 3-4 vuotta sitten ennen kuin aloitin säännöllisen liikunnan. Itseasiassa tässä voi olla jotakin relevanssia Suvisellekin, olen huomannut että ainut aika jolloin polvi vihoittelee on synkkä ja sateinen syksy. Tänä syksynä sekin on ollut vähäistä, mutta silti varovaisen havaittavaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulla on ollu muutaman kerran polvi pidempään semmosessa kunnossa, etten oo voinu juosta, joskus monet muutkin liikkeet sattu. Ihan hienoksi on parantunu.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Helvatan Terolutit! Sisältää naistenvaiva-asiaa, herkät herrasmiehet älkööt vaivautuko.





''''turvaväli''''''''









Gyne määräsi noita Terolutteja kun meinasi "hieman" kiristää omaa ja sitä kautta myös läheisten hermoja ennen menkkoja. Siis aika pahastikin. Ja muutenkaan ei menny tuo kierto ihan niinq Strömsössä, 15-30 päivää, normaali yleensä 25.*for your information*. Anyway, vähän mietittiin että haittaako tuo nyt niin, kun verikokeissa kuitenkaan ei näkyny mitään viitettä vaihdevuosiin eikä raskaaksi tuleminenkaan oo tässä ihan top priority -listalla. Alotin kuitenkin. Aivan kaameaa, illalla saattaa itkettää kaikki koska vaan ahdistaa ja aamulla itkettää kun kaikki on niin hyvin. Unta lääke sallii semmoset 4-5h yössä, onneksi voin korvailla päiksyillä. Tuota shittiä 10 vrk kuukaudessa, heti helpottaa kun lopettaa lääkkeen ja muu aika kuukaudesta ihan normaalia ja no, niin tasapainosta kun mun tunne-elämä nyt ylipäänsä voi olla, mutta siis hyväntuulista joka tapauksessa :D

Enpä tiiä onko tuo lääkitys sen arvoista. Nyt ois 4 päivää vielä tätä kolmatta ja vikaa kierrosta jäljellä, mut päätin lopettaa, en viittis pilata viikonlopun reissua olemalla pinna ihan stn kireellä ja itkyherkkyys sitä luokkaa, että sormeen tuli pipi keskellä rauttista ja kaikki tahdonvoima meni siihen, että muutin itkun kiukuksi koska en vaan voinu alkaa itkeen rauttiksella koska sormeen tuli pipi. Mutta tämmönen kokemus on sinällään ollu ihan mielenkiintoinen, samaa on sanonu transutkin jotka on alkanu vetään naishormoneja, että eivät ihmettele miksi naiset on niin paljon herkempiä. No, mä kun oon melko herkkis jo valmiiksi, niin tää vetää kyllä ihan naurettavalle tasolle. Että tämmöistä tänne. Myös keskittymiskyky on noiden ansiosta aika ameeban luokkaa, kiva kun pitäis koulujuttuja saada valmiiksi huomiseksi. :dumb:

Mutta positiivinen loppukommentti, tää on vain väliaikaista ja kun tiedän ettei johdu varsinaisesti musta vaan niistä nappuloista, niin kyllä se tästä. Mä luulen, ettei malarialääkkeetkään oikein sovi mulle :D Kiitos ja näkemiin! Vielä voisin pyytää tähän palstan lääkärikunnan hyväksymisen sille, että lopetin noi. En viittiny soittaa gynelle, jos se oiski kehottanu optimaalisen lopputuloksen takaamiseksi taisteleen vielä pari päivää ja en ois kuitenkaan niin tehny ja ois tullu huono omatunto. Oon selkeesti saanu moraalivaikutteita Davelta :lala:
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaapi olla niin, että jalkaan on jäänyt osa nuppineulasta. Käveleminen on kohtuullisen kivuliasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

9 pv antilooppeja takana ja yli viikko lähes täydellistä sohvalla makoilua. ei mainittavaa eroa. No nenä ei vuoda ihan niin paljon mutta keuhkot on niin toiminnaltaan kuin tunteeltaan edelleen kasa paskaa. Lähin tänään takasin töihin ja juoksutin hevosen kun ei tämä näytä lepäämälläkään kummentuvan. Kaikki maholliset kokeet ok, verikokeissa jotain sanomista viime vkolla, tällä ei. Keuhkokuvasta en oo kuullu vielä. Pitäisköhän noita antilooppeja mykoon syödä lisää vai uskoa suosiolla että oon jonkin viruksen kourissa taas?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:Helvatan Terolutit!


Jäi avoimeksi miksi näitä siis tarvittiinkaan?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Georgina kirjoitti:Pitäisköhän noita antilooppeja mykoon syödä lisää vai uskoa suosiolla että oon jonkin viruksen kourissa taas?


Siis jos on mykoplasma kai siiten tepsivät antibiootit aika nopeasti toimivat. Toisaalta (maallikon näkemyksiä, toim huom) mielikuvani on, että kerran sain samoja antibiootteja jotka määrättiin nyt mykoplasmaepäilyyn vuosi takaperin ja ne eivät tepsineet siihen vaivaan joka minulla silloin oli. Mykoplasmaepäilyssä ne helpottivat oloa päivässä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Parasta siirtyä antiloopin syömisestä kotimaisen ennalta käsittelemättömän karpalon ja tyrnin syöntiin ja juontiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Pulkannaru kirjoitti:Parasta siirtyä antiloopin syömisestä kotimaisen ennalta käsittelemättömän karpalon ja tyrnin syöntiin ja juontiin.


Itse syön puolukkaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Mutta mitäänhän noilla ei tee jos on jo joku vika. Pl. ehkä jotkut virtsavaivat tms.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exPertti kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Helvatan Terolutit!


Jäi avoimeksi miksi näitä siis tarvittiinkaan?


Pertti on hyvä ja lukee ekan turvavälin jälkeisen lauseen uudestaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ luin sen nyt kolmesti ja siis hermojen kiristyminen olikin alkutilanne. Jos oikein tajusin...

Kun minusta tuossa tuo ensimmäinen lause jotenkin kuulostaa, että se voisi olla viimeinenkin lause. :)

Vai onko vaan niin, että tabletit eivät oikein toimineet. emt.

P.S. saat suuttua minulle.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä oon ymmärtänyt taas että myko on varsin sitkeä bakteeri eikä todellakaan välttis reagoi yhteen kuuriin. Sain toisen, äkäsempiä vielä. Ja ventolineä mitä hönkiä että sais paremmin happea.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Flunssa. Työkaverit passittivat työterveyshuollon pariin, kun niistin n. 4 kertaa minuutissa ja yskin koko päivän. Harmillista kun olen ollut töissä vasta kaksi viikkoa.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Noppaelain kirjoitti:Flunssa. Työkaverit passittivat työterveyshuollon pariin, kun niistin n. 4 kertaa minuutissa ja yskin koko päivän. Harmillista kun olen ollut töissä vasta kaksi viikkoa.


Kai sait sieltä jotakin yskää rauhoittavaa ja pääsit takaisin stealthina töihin? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ihan jäätävä poskiontelontulehdus. Vasemmalla puolella ei pysty kunnolla edes pureskelemaan, kun poskessa on niin jäätävä paine.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:Ihan jäätävä poskiontelontulehdus. Vasemmalla puolella ei pysty kunnolla edes pureskelemaan, kun poskessa on niin jäätävä paine.

Omani alkaa pikku hiljaa olla kunnossa, johtan tätä kolme viikkoa kestikin. Että otan osaa. Aikuisillahan nämä yleensä paranee itsestään, mutta olen nyt viimeisimmistä kahdesta oppinut sen, että haen heti lekurista avaavat ja siihen perän antibiootit, muuten kestää tuplasti tämän ajan.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo lääkäriaika on huomiselle aamulle. Muuten kärvistelisin, mutta loppuviikosta pitää lentää, ja olis kiva jos tuota vähän tyhjättäisiin ennen sitä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

No niin, nyt on antibioottia, nenäsumutetta ja inhoamani duactitkin. Pyysin huuhtelua, mutta lääkäri oli sitä mieltä että röörit on niin tukossa ettei sinne mahdu sorkkimaan, ja vaikka mahtuisikin, saa enintään aikaiseksi lisää painetta ja kipua. Eli näillä mennään.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:No niin, nyt on antibioottia, nenäsumutetta ja inhoamani duactitkin. Pyysin huuhtelua, mutta lääkäri oli sitä mieltä että röörit on niin tukossa ettei sinne mahdu sorkkimaan, ja vaikka mahtuisikin, saa enintään aikaiseksi lisää painetta ja kipua. Eli näillä mennään.

Mä pyysin toista avaavaa Duactin tilalle, koska ko. lääke tekee musta raivohullun. Nyt en muista lääkkeen nimeä, mutta en kyllä ole varma sen tehostakaan...
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lääkäri mainitsi jonkun toisen nimeltä, mutta sanoi ettei mielellään kirjoita sitä lentokoneeseen kun mulla ei ole kokemusta siitä, ja on joku komplikaatiovaara. Duactista tuun superuniseksi, mutta mielummin nukun kun tukehdun lennolla.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla meinas joulun aikaan muurautua nokka umpeen, äiteen lääkekaapista löytyi Duactia ja jotain jonka nimeä en muista, mutta oli tehokasta - aamulla otettu pilleri piti lähes koko päivän nenän auki ja piristi vielä sopivasti.

Tosin Duactkin on mulla lähinnä piristänyt, joten..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pyörryttänyt aina punttireenin jälkeen jo parisen viikkoa. Menen tästä lekurille selvittämään. Painaisikohan joku hermoa tmv.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin