VapaaHäämöttääPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Aika pitkän oloinen viikko. Sitten joku "kiintiöetno" oli satuttanut junioria hoidossa eilen. Kuulemma pistivät kiintiökaverin erityistarkkailuun. Toivottavasti, primitiivireaktioni oli aika voimakas (en siis huutanut täteille, sisällä kuohui. Perustelin silti asiani yllättävän asiallisesti).
Viimeksi muokannut exPertti, 30.08.2013 8:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tänään piippaa korvissa. Junnut skulas äänekkäästi.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rakkauden hedelmä tuli juuri taittajalta. Äiti on hyvin ylpeä. Tui tui! :h:
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:Aika pitkän oloinen viikko. Sitten joku "kiintiöetno" oli satuttanut junioria hoidossa eilen. Kuulemma pistivät kiintiökaverin erityistarkkailuun.
Onko sillä nyt mitään helvetin väliä mistä kulttuuritaustasta ne kiusaajat tulee. Ihan samanlailla omina tarha-aikoina välillä mäiskittiin toisiamme, vaikka porukassa ei tainnut olla kuin yksi venäläistaustainen penikka.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Rakkauden hedelmä tuli juuri taittajalta. Äiti on hyvin ylpeä. Tui tui! :h:
Kerrotaanko siinä, että jos piikittää hashista, voi luulla olevansa appelsiini ja yrittää kuoria itsensä veitsellä??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Aika pitkän oloinen viikko. Sitten joku "kiintiöetno" oli satuttanut junioria hoidossa eilen. Kuulemma pistivät kiintiökaverin erityistarkkailuun.
Onko sillä nyt mitään helvetin väliä mistä kulttuuritaustasta ne kiusaajat tulee. Ihan samanlailla omina tarha-aikoina välillä mäiskittiin toisiamme, vaikka porukassa ei tainnut olla kuin yksi venäläistaustainen penikka.
Oli vetänyt verinaarmut, en oikein haluaisi mitään eksoottisia tauteja omalle jälkikasvulle. Muutenhan asialla ei ole väliä. Minulla on omien kouluaikojeni jälkeen täydellinen nollatoleranssi omien lasteni kiusaamiselle, joten on muuten syytä olla yksittäinen insidentti.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Kerrotaanko siinä, että jos piikittää hashista, voi luulla olevansa appelsiini ja yrittää kuoria itsensä veitsellä??
Eihän nyt tuollaisia sovi kertoa! Loppuu se huumeiden kanssa pelehtiminen kerralla, kun kertaalleen kokeilee tuon tien! Kuten katukuvasta näemme, tätä tapahtuu kaiken aikaa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Oli vetänyt verinaarmut, en oikein haluaisi mitään eksoottisia tauteja omalle jälkikasvulle.
Kannattaa olla hieman varuillaan kotona tuon asenteen kanssa, ettei niistä omista pikkupertsoita tule kiusaajia.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Oli vetänyt verinaarmut, en oikein haluaisi mitään eksoottisia tauteja omalle jälkikasvulle.
Kannattaa olla hieman varuillaan kotona tuon asenteen kanssa, ettei niistä omista pikkupertsoita tule kiusaajia.
Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kerrotaanko siinä, että jos piikittää hashista, voi luulla olevansa appelsiini ja yrittää kuoria itsensä veitsellä??
Eihän nyt tuollaisia sovi kertoa! Loppuu se huumeiden kanssa pelehtiminen kerralla, kun kertaalleen kokeilee tuon tien! Kuten katukuvasta näemme, tätä tapahtuu kaiken aikaa.

Huonoa valistusta! Mulle on noin opetettu ja ikuna en ole hashista piikittänyt!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Ne on lapsia, sä oot aikuinen. Tai ainakin pitäis olla. Jos sä opetat sun lapsille, että me ollaan joku helvetin herrarotu ja kaikki muualta kotoisin olevat on aggressiivisia tautipesäkkeitä, niin on hyvin todennäköistä, että ne jossain kohtaa alkaa käyttäytymään sen mukaisesti. Ja kuule, silloin ne vasta ottavatkin turpaansa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Ne on lapsia, sä oot aikuinen. Tai ainakin pitäis olla. Jos sä opetat sun lapsille, että me ollaan joku helvetin herrarotu ja kaikki muualta kotoisin olevat on aggressiivisia tautipesäkkeitä, niin on hyvin todennäköistä, että ne jossain kohtaa alkaa käyttäytymään sen mukaisesti. Ja kuule, silloin ne vasta ottavatkin turpaansa.
Pertistä on vaikea aina tietää, että missä kohtaa trollaus loppuu ja urpous alkaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Ne on lapsia, sä oot aikuinen. Tai ainakin pitäis olla. Jos sä opetat sun lapsille, että me ollaan joku helvetin herrarotu ja kaikki muualta kotoisin olevat on aggressiivisia tautipesäkkeitä, niin on hyvin todennäköistä, että ne jossain kohtaa alkaa käyttäytymään sen mukaisesti. Ja kuule, silloin ne vasta ottavatkin turpaansa.
No voi vittu oikeasti. Mikä sinua nyt oikein vaivaa. Koetan vääntää nyt rautalangasta.

Juniori meni eskariin oltuaan vuoden kotona. Jännitti hieman miten alkaa, mutta löysi samantien kivan kaveriporukan ja pelaavat mm. jalkapalloa ja nauttivat selkeästi yhdessäolosta. (ounastelemani) älykkyys näkyy eskarihommissa. Joskus on jopa ollut hankala saada häntä mukaan kotiin kun on niin kivaa.

Eilen puoliso haki lapset ja puhui jotakin tappelusta. Juniorilla verinaarmut poskissa ja kaulassa. (Kuka vitun nero edes raapii verinaarmuja??). Soitin hoitoon ja sanoivat että "kyseiselle lapselle ei tosiaankaan ensimmäinen kerta". Meinaavat pistää erityistarkkailuun eli pulma on huomattu sielläkin.

Juniori oli ihan lukittunut ja masentunut. Puhuin, että elämässä tapaa paljon mänttejä ihmisiä jotka koettavat pilata päiväsi. Ja että jos näin käy siitä voi ja pitääkin puhua kotona eikä yksin jäädä murjottamaan. Sitten puhuin, että hoidossa oli nähty ettet sinä tehnyt mitään väärää ja puhuin että suosittelen ettet enää leiki tämän kanssa. Keskustelun jälkeen hän oli oma iloinen itsensä. Yöllä sitten kyllä piti mennä kaveriksi, eli oli ollut selkeästi jännittävä päivä.

Etnojutut pidin omana tietonani, kai nyt edes tällä palstalla saa tuulettaa tunteitaan?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

huima kirjoitti:
exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Ne on lapsia, sä oot aikuinen. Tai ainakin pitäis olla. Jos sä opetat sun lapsille, että me ollaan joku helvetin herrarotu ja kaikki muualta kotoisin olevat on aggressiivisia tautipesäkkeitä, niin on hyvin todennäköistä, että ne jossain kohtaa alkaa käyttäytymään sen mukaisesti. Ja kuule, silloin ne vasta ottavatkin turpaansa.
Pertistä on vaikea aina tietää, että missä kohtaa trollaus loppuu ja urpous alkaa.
Ihan oikeasti, haista nyt paska. Minun lastani kohdellaan paskasti ja minä en saa olla siitä vihainen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti: "kiintiöetno"
Onko hän neekerlöitä afrikkalaisrootsein?
Tehtaan kansakoulussakin Varkaudessa oli "kiintiöetnoja", mutta siihen aikaan 69-73 net olivat mustalaisia ja eristetty jo valmiiksi Tarkkailuluokalle ihan käytöksensä takia. Kyllä kulttuurierot merkkaa, ei niinkään nahkan väri. Itse valitsevat olla mitä ovat, eikä sitä aina tarvitse suvaita.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Gat kirjoitti:
exPertti kirjoitti: "kiintiöetno"
Onko hän neekerlöitä afrikkalaisrootsein?
Tehtaan kansakoulussakin Varkaudessa oli "kiintiöetnoja", mutta siihen aikaan 69-73 net olivat mustalaisia ja eristetty jo valmiiksi Tarkkailuluokalle ihan käytöksensä takia. Kyllä kulttuurierot merkkaa, ei niinkään nahkan väri. Itse valitsevat olla mitä ovat, eikä sitä aina tarvitse suvaita.
Mielikuvani on (siis kotikyläni aviisi rankkasi lasteni päiväkodin "kaikkein halutumpien" pienelle listalle), että voisi olla Afganistan tms suunnasta. Kiintiöetno siksi, että näihin suosittuihin koteihin laitetaan 1-2 "elämän pilaavaa väriläiskää" 100 lasta kohden. Ilmeisesti tarkoitus on opetella suvaitsevaisuutta tms. No, ei ole itsellä ainakaan lisääntynyt (ennen tätä tapausta +-0, nyt negatiivisella).
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Gat kirjoitti: Itse valitsevat olla mitä ovat, eikä sitä aina tarvitse suvaita.
Aika kova vaatimus lapselle. Aikuinen sen sijaan voi jo paremmin valita mitä on ja mihin suuntaan lastaan ohjaa. Tuollainen "elämää pilaava tautipesäke"- asenne ohjaa helposti väärään suuntaan. Ehkä sekään lapsi ei vihannut kepulaisia ennen teidän junnuun törmäämistä.

Vanhoja valokuvia katsellessa olin itse jonkinlaisilla mustelmilla, verinaarmuilla tai puremajäljillä varmaan aika tarkkaan ikävuodet 3-10. Ja varmasti oli suurin osa ikätovereistakin. Osa oli vahinkoja, osa kuumentuneita tunteita, osa omaa sähläämistä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:ennen tätä tapausta +-0

Mittarisi taitaa kaivata kalibrointia ;)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä vähän veikkaan, että Pertti tarvitsee kuplan missä asua.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai kivoja vaaleanpunaisia kuplia nenuun.

Kai se on pakko lähteä kauppaan vaikka heikotus onkin melkoista. Kaksi päivää ja miinus neljä kiloa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:Kiintiöetno siksi, että näihin suosittuihin koteihin laitetaan 1-2 "elämän pilaavaa väriläiskää" 100 lasta kohden. Ilmeisesti tarkoitus on opetella suvaitsevaisuutta tms. No, ei ole itsellä ainakaan lisääntynyt (ennen tätä tapausta +-0, nyt negatiivisella).
Jaa, musulmaanien lapsi kuitenkin.

Ja EXSU: Jos, siis jos Pertsan sanoman häirikön käytöksessä on jotain kulttuuritaustaansa perustuvaa ja sitä kautta muita häiriköivää... niin eihän se ole sen lapsen oma vika mutta eipä ole muidenkaan lasten vika. Vanhan Äiteeni kanssa kerran näistä intin ja äitee sanoi että totta kai haluaisi lapsensa tutustuvan koulussa muista kulttuureista tuleviin erilaisiin ihmisiin. Muu olisi suvaitsematonta ja rasismia. Minä että kas kumma kun et sittenkään varmaan olisi laittanut poikaasi kansakoulun tarkkailuluokalle mustalaisten sekaan. Mutta se lienee IHAN eri asia? :D

Multikulti-suviskoulut muuttuvat kokonaan kuin vanhanajan tarkkailuluokiksi, kaikkien oppimistahti hidastuu kun mennään niiden heikoimpien mamujen kykyjen mukaan, eikä ole ihmekään, että suomalaisvanhemmat eivät halua lapsiaan monikulttuurikouluihin. Eikä se ole rasismia vaan käytännön ratkaisu.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yhden lapsen otoksella on aika suuri oletus väittää, että epäsosiaalinen käytös liittyisi todennäköisemmin kulttuuritaustaan kuin johonkin muuhun. Saati sitten eksoottisten tartuntatautien pelkääminen tilanteessa, jossa lapsen etnisestä taustasta, lähtömaasta tai Suomessa vietetysta ajasta ei ole edes tietoa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:...Tuollainen "elämää pilaava tautipesäke"- asenne ohjaa helposti väärään suuntaan. Ehkä sekään lapsi ei vihannut kepulaisia ennen teidän junnuun törmäämistä.

Vanhoja valokuvia katsellessa olin itse jonkinlaisilla mustelmilla, verinaarmuilla tai puremajäljillä varmaan aika tarkkaan ikävuodet 3-10. Ja varmasti oli suurin osa ikätovereistakin. Osa oli vahinkoja, osa kuumentuneita tunteita, osa omaa sähläämistä.
Lainausmerkeissä oleva lisämääre tuli eilen tälle tapaukselle (tai siis sinähän tämän keksit, vaikka koetatkin laittaa sitä minun suuhuni). Siis tapahtumankuvauksesta päätellen tämä lapsi on jollakin tavalla mielisairas. Raivostuu 0-100 jostakin ihan mitättömästä siten, että alkaa vahingoittaa ympärillä olevia. Ihan ilman tippaakaan rasismia voidaan sanoa, että juniori jos olisi samanlainen olisi jo nuorisopsykiatriassa pikaisella pakkolähetteellä. Nyt vaan toivotaan, että menee pilaamaan koululuokkansa tai jonkin seuraavan pakollisuuden ilmapiirin. Ettei kukaan nyt vaan ennakkoasenteelliseksi luule.

Mutta koko pointti lipsahti ihan päin vittua. Ongelma oli, että lapsella oli ilman omaa syytä tullut ikävä episodi joka pilasi päivän sekä lapselta että isältään. Ja miten siitä koetettiin päästä eteenpäin.

Olisin ainakin yrittänyt pitää puoliasi jos olisin ollut vanhempasi enkä olisi suvainnut muitten kuumentuneita tunteita ihan noin vain.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon tän oman kiusaushistoriani jakanut moneen otteeseen, mutta menköön vielä kerran. Mä olin siis koulukiusaaja. Olisin ollut päiväkotikiusaajakin, mutta siellä ne tädin handlas tilanteen paremmin ja keksi mulle muuta tekemistä sillain, että se häiriökäytös jäi aika vähälle. Mutta koulussa otin takaisin. Ei siihen juurikaan liittynyt fyysistä väkivaltaa, mutta kaikkea muuta kyllä. Mä kuitenkin olin samalla aika empaattinen lapsi, enkä missään tapauksessa voinut kiusata ihmisiä, joilla on muutenkin hankalaa, kuten vammautuneita, lihavia (olin itsekin) tai vaikka silmälasipäisiä. Kiusasin ylimielisiä. Niitä pikku paskiaisia, joille oli kotona opetettu, että meistä huonommalla alueella asuvista köyhistä yksinhuoltajan lapsista ei tule mitään, ja jotka sitä kotoa opittua riemusanomaa innolla toivat kouluun. Oppivat ainakin, että omaan paikkaan sosiaalisessa yhteisössä vaikuttaa aika moni muukin asia kun vanhempien kuukausitulot. Jotenkin pidän melko todennäköisenä, että tuollaisissa ihonvärin tai lähtömaan vuoksi vältellyissä maahanmuuttajaperheiden lapsissa kytee samanlainen viha. Onnea vaan teille, jotka sitä ruokitte. Naapurimaasta voi katsoa, miten kivasti siinä käy.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: Kiusasin ylimielisiä. Niitä pikku paskiaisia, joille oli kotona opetettu, että meistä huonommalla alueella asuvista köyhistä yksinhuoltajan lapsista ei tule mitään, ja jotka sitä kotoa opittua riemusanomaa innolla toivat kouluun.
Oletko aivan varma, että kuvaamasi asenne oli todella olemassa, eikä vain omassa päässäsi?

Mä en ainakaan omasta kouluajastani muista, että vanhempien tulotasolla olisi ollut mitään merkitystä koulun sosiaalisissa suhteissa. En mä ainakaan edes tiennyt, mitä muiden vanhemmat tienaa.

Luokassani taisi olla yksi yksinhuoltajperheen lapsi, en muista, että sitä olisi mitenkään noteerattu.

Omia tuntemuksiaan on helppo projisoida muihin ja nähdä asioita, joita ei ole olemassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin