ToriKeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Taitaa olla haluttua kamaa kirppiksellä, kun koko ajan otetaan yhteyttä. Tai puolethan on jo mennyt.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Tänään sitten pari juttua, ensin pitäs kävästä isolla kirkolla tutkituttamassa josko silmien laseroinnista ois mulle jotain iloa, sitten koppalakkilandiasta hakemassa joku tiedoksianto, veikkaan ettei ole kutsu linnaan, tai ainakaan siihen linnaan.

Niin ja sitten tosiaan vielä tuhatkunta peruskurssimainosta, jäin eilen suustani kiinni Lasilaaksossa yhden entisen painijalegendan kanssa, aikamoisia tarinoita ja aikamoisen kärppä ukkeli. Montrealissa 1976 tuli kuudenneksi. Jäätävän hieno piha ja muistomerkki tuli kuvattua kaameralla siinä höpötellessä. Mun mielestä oli ihan kannattava aikasijoitus, vaikka laji nyt ei ihan sama ollutkaan.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mistä tietää loman vetelevän viimeisiään? Orastavasta työstressistä, joka oireilee sängyssä pyörimisenä, vatsakipuna ja hampaiden yhteen puremisena. Mur.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Mistä tietää loman vetelevän viimeisiään? Orastavasta työstressistä, joka oireilee sängyssä pyörimisenä, vatsakipuna ja hampaiden yhteen puremisena. Mur.
Eikö sun nyt von un zu Hildburghauserina pitäisi olla tuollaisen yläpuolella?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mistä tietää loman vetelevän viimeisiään? Orastavasta työstressistä, joka oireilee sängyssä pyörimisenä, vatsakipuna ja hampaiden yhteen puremisena. Mur.
Eikö sun nyt von un zu Hildburghauserina pitäisi olla tuollaisen yläpuolella?
Niinhän sitä luulis. Valitettavasti meillä Paremmalla Väelläkin on rahvaan ongelmat.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Näin taas koko yön unta mun purentakiskosta. Unessa heräsin aamulla siihen, että olin yöllä purrut sen palasiksi. Aamulla oli taas koko suu helvetin kipeä siitä työstämisestä. Alan olla vähän skeptinen sen suhteen, että onkohan tuosta mitään hyötyä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Näin taas koko yön unta mun purentakiskosta. Unessa heräsin aamulla siihen, että olin yöllä purrut sen palasiksi. Aamulla oli taas koko suu helvetin kipeä siitä työstämisestä. Alan olla vähän skeptinen sen suhteen, että onkohan tuosta mitään hyötyä.
Onko tuo kisko etäisesti sellainen "nyrkkeilijän suojaa" muistuttava? Eikö se ole epämukava? Tietty varmaankin hampaitten puhki pureminenkin on epämukavaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuva

Tuollainen kova akryylinen muovinpala. Mulla ei se hampaiden yhteenpureminen tuntunut yleensä hampaissa, mutta aiheutti leuka- ja niskavaivoja sekä hampaiden pintojen kulumia. Tuon pitäisi muka ehkäistä niitä, mutta luulis että ainakin nuo alahampaat kuluu ihan samanlailla tuota akryylia vasten kun ylähampaitakin vasten purressa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Stressaakkonää? Auttaiskohan ssri-lääkkeen rouskuttaminen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei varmaan. Mähän söin tuollasta joskus, eikä se mun mielestä muuttanut hammaskäyttäytymistä. Mä en narskuta, mä vaan puren. Kovaa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Mulla on ainakin toi purentakisko auttanut. Narskutan hampaita siinä määrin, että pinnat ovat kuluneeet ja pahimmillaan oli niska- ja leukakipuja, mitkä kiskon myötä ovat loppuneet.

Onhan se tietenkin vähän ceepeetä käyttää tuollaista, mutta kun sen kanssa on mukavampaa kuin ilman niin valinta on aika helppo. Maksaa vaan piru jonkun kolme sataa per laaki ja sitten niitä tietenkin hukataan ja rikotaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Kuva

Tuollainen kova akryylinen muovinpala. Mulla ei se hampaiden yhteenpureminen tuntunut yleensä hampaissa, mutta aiheutti leuka- ja niskavaivoja sekä hampaiden pintojen kulumia. Tuon pitäisi muka ehkäistä niitä, mutta luulis että ainakin nuo alahampaat kuluu ihan samanlailla tuota akryylia vasten kun ylähampaitakin vasten purressa.
Ok.

Kai tuollainen vähän parempi hampaille on kuin luu vasten luuta. Mutuilen vaan. Tietty jos käytöstä tulee enemmän harmia kuin koettua hyötyä tilanne voi olla toinen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti: Mä en narskuta, mä vaan puren. Kovaa.
Sama vika.
Viimeksi muokannut Vesper, 28.08.2013 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Kai tuollainen vähän parempi hampaille on kuin luu vasten luuta. Mutuilen vaan.
Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oletteko te muut oppineet olemaan purematta sitä kiskoa ajan kanssa?
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kai tuollainen vähän parempi hampaille on kuin luu vasten luuta. Mutuilen vaan.
Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
Vastauksena Exsun arveluun, että onkohan tuo parempi kuin hammas hammasta vastaan Vespa hyvä. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti:Oletteko te muut oppineet olemaan purematta sitä kiskoa ajan kanssa?
Ööö, eikös se kisko ole siellä suukissa just sen takia, että sitä purraan? Jollei purra niin sitten koko kiskoa ei vissiin tarvita.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ymmärsin, että sen tarkoitus on se, että kiinnittäis paremmin huomiota siihen puremiseen ja lopulta vähän keventäis sitä painetta.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
Paitsi että sillä rahastetaan niin kiskot on tehty kemikaaleista, joista erittyy kepuvastaisuutta elimistöön.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Paitsi että sillä rahastetaan niin kiskot on tehty kemikaaleista, joista erittyy kepuvastaisuutta elimistöön.
Lopultakin tämä järjenvastainen asia sai jonkun selityksen. Huh.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
Paitsi että sillä rahastetaan niin kiskot on tehty kemikaaleista, joista erittyy kepuvastaisuutta elimistöön.
Tilaankin heti ajan hammaslääkärille.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Mä ymmärsin, että sen tarkoitus on se, että kiinnittäis paremmin huomiota siihen puremiseen ja lopulta vähän keventäis sitä painetta.
Sen tarkoitus on laittaa purukalusto sellaiseen asentoon että leukalihakset rentoutuvat helpommin yöllä ja sen lisäksi suojata hampaan pintaa kun pureskelun aiheuttama kitka/liikekuluminen ei tule hampaan vaan akryylin pintaan. Tottuminen voi viedä aikaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Vastauksena Exsun arveluun, että onkohan tuo parempi kuin hammas hammasta vastaan Vespa hyvä. :)
Jotenkin olisi luullut, että insinööri ymmärtää että pintakerros se on joka kuluu liikkeessä. Tjeu hiomakone. Ei yöpuruskelun paine sentään hampaita halkaise, vaan kuluttaa kiillettä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Jotenkin olisi luullut, että insinööri ymmärtää että pintakerros se on joka kuluu liikkeessä. Tjeu hiomakone. Ei yöpuruskelun paine sentään hampaita halkaise, vaan kuluttaa kiillettä.
Niin?

Miten monella eri tavalla kirjoittamani voi ymmärtää? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mä ymmärsin, että sen tarkoitus on se, että kiinnittäis paremmin huomiota siihen puremiseen ja lopulta vähän keventäis sitä painetta.
Sen tarkoitus on laittaa purukalusto sellaiseen asentoon että leukalihakset rentoutuvat helpommin yöllä ja sen lisäksi suojata hampaan pintaa kun pureskelun aiheuttama kitka/liikekuluminen ei tule hampaan vaan akryylin pintaan. Tottuminen voi viedä aikaa.
Juuri näin. Joillakin se kisko saattaa vähentää narskuttelua, mutta ei mulla ainakaan eli samaan tahtiin jyystän kuin ennenkin. Onneksi on kisko välissä, koska se tosiaan suojaa hampaita. On ihan eri jyystää hampaita toisiaan vasten kuin siihen kiskoon. Itse tosin olen jo purrut palan pois kiskosta eli joutuu varmaan piakkoin uuden teettämään, huoh.

Purentalihakset eivät kyllä ole tulehtuneet kertaakaan sen jälkeen, kun kiskon hommasin. Muutama viikko meni tottua kiskoon, se tuntui aluksi kamalan kireältä ja pelkästin että hampaat lähtee sen mukana pois, kun revin suusta. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin