Aiotko hankki älykellon?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Aiotko hankkia Älykellon?

En aio
3
38%
Ehkä
3
38%
Heti
0
Ei ääniä
Heti kun tulee markkinoille
0
Ei ääniä
Heti kun hinta sopiva
1
13%
Heti kun riittävästi käyttäjäkokemuksia
0
Ei ääniä
Heti kun parempi puoliskoni antaa luvan
0
Ei ääniä
Heti kun menettänyt statusarvonsa
0
Ei ääniä
Minulla on jo sellainen
1
13%
 
Ääniä yhteensä: 8

Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Joka ikinen arvostelu tuosta vehkeestä minkä luin oli kyllä lievästi sanottuna off-putting.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:Joka ikinen arvostelu tuosta vehkeestä minkä luin oli kyllä lievästi sanottuna off-putting.


- akunkesto 48-60h joka tietty kellolle voisi olla enemmänkin. Käytännössä suunnilleen sama kesto kuin puhelimellani.
- hf kuulokkeessa voisi maantienopeuksissa olla lisää volumia
- sovellukset hieman kökköjä, sääsovellus ok.
- suunto voisi ottaa kellosta mallia miten muovisesta tehdään premium. Lukkomekanismi hyvä.
- käyttöliittymä yksinkertainen ja helppo oppia
- 1-2 sekunnissa ok kuva
- bluetooth yhteys etäisyysrajoituksena puhelimeen (käytännössä kotona laitan puhelimen kämpän keskelle)

Eli summa summarum, turhake mutta jos haluaa olla missaamatta yhteydenottoja ja haluaa rannekellon niin itsellä ollut ranteessa ostosta lähtien. Vain lenkillä vaihdan sen suuntooni enää

Edit: kellon lataus jakaa kansan kahtia kuin giljotiini. Outo kauluri lataustelakan sijaan. Hyvää on, että näin kelloon ei tule usb-liitintä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minulla olla jo kello, se onpi ranne kello.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kreitsu kirjoitti:Minulla olla jo kello, se onpi ranne kello.


Omaan kellooni tuli ohjelmistopäivitys. Saa nähdä parantaisiko akunkestoa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mun kellossa on patteri. Ei ole tarvinnut vielä kertaakaan vaihtaa ja kello on jo useita vuosia vanha. Se maksoi viisi puntaa ja siinä on timangeja kellotaulun reunamilla :h:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ lienee eri kategorian tuotteita. Omallani voi ottaa kuvia, soittaa puheluita ja lähettää viestejä. Jos sillä voisi kitinöidä olisi täydellinen. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://taskumuro.com/samsung-gear-2-ja- ... -249-euroa

Meegon uusi elämä kellona.

Ja samalla pari kuukautta vanha kelloni muuttui vanhanaikaiseksi. Kehitys kehittyy. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:^ lienee eri kategorian tuotteita. Omallani voi ottaa kuvia, soittaa puheluita ja lähettää viestejä. Jos sillä voisi kitinöidä olisi täydellinen. :)

Aaargh! Joka ikisen lukemani arvostelun mukaan toi vehje on ollut about niin kaukana täydellisestä kuin on mahdollista. Tää on jotain vielä oudompaa sulta kuin ranskalaisien autojen fanittaminen. Siinä taas, että pitää vitosen kivannäköstä koristekelloa joskus kädessään, ei ole mun mielestä mitään outoa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:
exPertti kirjoitti:^ lienee eri kategorian tuotteita. Omallani voi ottaa kuvia, soittaa puheluita ja lähettää viestejä. Jos sillä voisi kitinöidä olisi täydellinen. :)

Aaargh! Joka ikisen lukemani arvostelun mukaan toi vehje on ollut about niin kaukana täydellisestä kuin on mahdollista. Tää on jotain vielä oudompaa sulta kuin ranskalaisien autojen fanittaminen. Siinä taas, että pitää vitosen kivannäköstä koristekelloa joskus kädessään, ei ole mun mielestä mitään outoa.


Sen verran jaksoin tuota lukea, että tuo käsittelee selvästikin gearia tällä melko hirveällä julkaisusoftalla. Sen jälkeen valmiusaika on noin 2-3 kertaistunut, ilmoitukset muuttuneet toimimaan joka softasta ja mitähän muita "kaikkein eniten kiusaavia" juttuja siitä oli korjattu. Melko moni saitti on osittain uudelleen arvioinut kelloa sen jälkeen.

Mutta käsittääkseni olen sanonut useampaankin otteeseen, että tämä on ihan turhake. Mutta jotenkin se silti tekee minut (useimmiten) iloiseksi. Ja kun kerran vaihdoin puhelinta muutenkin niin menihän tuo "ilmaiseksi" mukana.

Uusin FW päivitys "...NA6" for NEE taas ei tehnyt iloiseksi kunnes keksi käyttää kellon uudestaan alhaalla. Jotenkin 4.2.2 android jäi tökkimään ensimmäisellä buutilla. Toivottavasti tuo ei palaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Juu, ei ole FW tökkinytkään, mutta ei ole parempikaan. Samantyylinen akunkesto, vaikea sanoa mitä on twiikattu.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Siitä loppu patterit, siitä mun kellosta. Mietin ostanko uuden vai käynkö vaihdattamassa pariston jossain.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kreitsu kirjoitti:Siitä loppu patterit, siitä mun kellosta. Mietin ostanko uuden vai käynkö vaihdattamassa pariston jossain.

http://www.ebay.com/itm/Watch-Case-Snap ... 0749766295
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

"Taizeniin" vaihto tuntuu tehneen gear-sarjan käytettävyydelle hyvää. Muuten käyttökokemukset ovat aika vähissä vielä.

Akunkesto taitaa olla piirun parempi. Sykesensori kokeillessa toimii joten kuten.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tosiaan jouluna meinasin ostaa, mutta muu perhe kielsi. Onhan noi vielä kovin muovisia (paitsi Pebble, joka taas on muuten kökkö). Kunhan alkaa tulla metallisia niin sitten.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:Tosiaan jouluna meinasin ostaa, mutta muu perhe kielsi. Onhan noi vielä kovin muovisia (paitsi Pebble, joka taas on muuten kökkö). Kunhan alkaa tulla metallisia niin sitten.
Miksi kielsivät?

En voi tuotelaadullisesti 1) ja joiltakin käytettävyysominaisuuksiltaan 2) suositella ainakaan sampan älykelloja, mutta jos asiaa ajattelee vähemmän järkevästi niin hauskoja teknolelujahan nämä.

1) itsellä on vaihtunut takuuseen kello
2) akunkesto, toivon uusimmalla tulokkaalla olevan parannusta asiaan tarjolla. I'll keep you posted.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tosiaan jouluna meinasin ostaa, mutta muu perhe kielsi. Onhan noi vielä kovin muovisia (paitsi Pebble, joka taas on muuten kökkö). Kunhan alkaa tulla metallisia niin sitten.
Miksi kielsivät?

.
Kuulemma naurettavan näköinen. Onhan ne muovisia. Kunhan joku tekee siistin metallisen älykellon, jossa on koko päivän akun kesto, niin ostan. En kuitenkaan omppua, koska mulla ei ole omppupuhelinta.

Joku tällainen (tämä ei ole toimiva tuote).

Kuva

LG R olisi ok, jos se ei olisi muovia

Kuva
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Kyllä akunkesto oli jopa alkuperäisessä Gearissa käyttöolosuhteista riippumatta 2 vrk. Joskus 2,5 vrk.

Mutta jotenkin toivoisi tämän Tizenin kanssa, että se jaksaisi kolme ainakin. Sen se ehkä voisi arvostelujen mukaan jaksaakin, joka johtaisi latauskertojen vähenemiseen per viikko.

Mutta siis mikä vika Moto 360:ssa on? Se olisi tietty yksi varteenotettava. Ei haittaisi vaikka sitä lataisi joka yö kun siinä on langaton latausasema.

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen tuota Motoa hypistellyt. Makuasia, mutta tykkäisin perinteisemmän kellon näköisestä, vrt. ed. Lisäksi mua häiritsee tuo ruudun alaosan valoisuussensori.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:Olen tuota Motoa hypistellyt. Makuasia, mutta tykkäisin perinteisemmän kellon näköisestä, vrt. ed. Lisäksi mua häiritsee tuo ruudun alaosan valoisuussensori.
Ok. Itselle tuo olisi jo liian metallinen. Voisin harkita mieluummin melkein (tuotteen official lisäosiin kuuluvaa) nahkaranneketta tähän uuteen.

Tuo langaton lataus olisi vaan aika must jatkossa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Papat käyttää nahkarannekkeita. Toi Motohan on cool, go for it Dave!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja elco »

Tää on kyllä alue, jossa olen jäävä dinosaurukseksi. Itselataava mekaaninen metallirannekekello tulee olemaan kädessä jatkossakin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Michael Knightkään ei näyttänyt coolilta puhuessaan muoviselle rannekellolleen. En oikein löydä lisäarvoa koko kapineesta, ellei se ole miehen pukineena. Mikään älykello ei ole toistaiseksi pukinekelpoinen laite.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mäkään vielä vuosi siten en keksinyt, mitä käyttöä mulla olisi älykellolle. Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella, että sähköpostit, fb- ja wa-viestit olisi helpompi tsekata kelloa vilkaisemalla.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Mäkään vielä vuosi siten en keksinyt, mitä käyttöä mulla olisi älykellolle. Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella, että sähköpostit, fb- ja wa-viestit olisi helpompi tsekata kelloa vilkaisemalla.
Ei kannata, ei voi Kitistä.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mäkään vielä vuosi siten en keksinyt, mitä käyttöä mulla olisi älykellolle. Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella, että sähköpostit, fb- ja wa-viestit olisi helpompi tsekata kelloa vilkaisemalla.
Ei kannata, ei voi Kitistä.

Nykyään en kitise kotoa, eli ei vaikuta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Vastaa Viestiin