Kepeä sohvapsykologien debatti

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

RolloTomasi kirjoitti:Jaa. Musta USA on joiltain osin parempi ja joiltain huonompi kuin Suomi, mutta jos kävit vain Uudessa Englannissa, niin ehkä et kaikkia puolia nähnyt.


Onko Suomi sinun(kin) mielestäsi aika amerikkalaistunut?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No täytyy ehkä ymmärtää perttiä. Elämän ensimmäinen lentomatka ja kaikkea. Juu, rapakon takana kaikki on paremmin, erityisesti Texasissa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:omat ongelmansa (maksullinen koulutus, kallis terveydenhuolto ja huono-osaisista huolehtiminen perinteisemmät mainitakseni).


Sä heti unohdat sen oleellisimman puutteen. Ne hullut ei ymmärrä tuon taivaallista lomailusta ja vapaa-ajan tarpeellisuudesta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:omat ongelmansa (maksullinen koulutus, kallis terveydenhuolto ja huono-osaisista huolehtiminen perinteisemmät mainitakseni).


Sä heti unohdat sen oleellisimman puutteen. Ne hullut ei ymmärrä tuon taivaallista lomailusta ja vapaa-ajan tarpeellisuudesta.


Näyttävät hoitavan itse työnteon sen verran rennosti ettei ole tarvetta. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

Ruoho vihreämpää aitan takana, juu. Eiköhän se sama ruikutus alkaisi hetikohta sielläkin kun pikkuisen sairasvakuutuksessa olisi liian iso numero, virkamies ei suhtautuisi perttiin vippinä tai tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Ruoho vihreämpää aitan takana, juu. Eiköhän se sama ruikutus alkaisi hetikohta sielläkin kun pikkuisen sairasvakuutuksessa olisi liian iso numero, virkamies ei suhtautuisi perttiin vippinä tai tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.


Tässä epätodennäköisessä tapauksessa, että sattuisi eksymään pitemmäksikin aikaa todennäköistä olisi että palkan pitäisi olla aika suuri kompensoidakseen näitä pikkuisia eroja yhteiskunnan toiminnassa. Tietty alvin tippuminen 20+% auttaisi sekin...
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Ruoho vihreämpää aitan takana, juu. Eiköhän se sama ruikutus alkaisi hetikohta sielläkin kun pikkuisen sairasvakuutuksessa olisi liian iso numero, virkamies ei suhtautuisi perttiin vippinä tai tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.


Tässä epätodennäköisessä tapauksessa, että sattuisi eksymään pitemmäksikin aikaa todennäköistä olisi että palkan pitäisi olla aika suuri kompensoidakseen näitä pikkuisia eroja yhteiskunnan toiminnassa. Tietty alvin tippuminen 20+% auttaisi sekin...


Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.05.2014 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.

McDonaldsissa ja muissa pikaruokaketjuissa ei oikeastaan tarvitse. Eli Amerikanpertit ei juuri tippikulttuuria kohtaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Ne hullut ei ymmärrä tuon taivaallista lomailusta ja vapaa-ajan tarpeellisuudesta.


Näyttävät hoitavan itse työnteon sen verran rennosti ettei ole tarvetta. :)


Menetetty tapaus :apuva:
Ei auta kuin muotoilla uusiksi: Te hullut ette ymmärrä...
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene.


Enemmänkin olin huolissani mahdollisesta puolison kotiäitiydestä, teinixin high schoolin ja juniorin elementary schoolin koulunkäynnin hinnasta ja siitä että tod näk pitäisi maksaa toista kämppää täällä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:tarjoilijalle pitää antaa tippiäkin.

McDonaldsissa ja muissa pikaruokaketjuissa ei oikeastaan tarvitse. Eli Amerikanpertit ei juuri tippikulttuuria kohtaa.


Tästä muistuu mieleen vähän nolo (?) tapaus ekalta reissultani ison veden takana 90-luvulla. Olin etukäteen lukenut, että tippiä pitää antaa joka paikassa. Siispä annoin pikaruokapaikan tiskin takana olevalle tipin käteen. Poika oli huuli pyöreänä, mutta toki kuuliaisesti korjasi rahat talteen.

Täältä pohjoismaisesta sosialidemokratiasta tulevana on vaikea käytännössä osata tippaamista.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.


Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.


Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.


Hyvä pointti!
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

xSpeden lähdön todennäköisyys on nolla, mutta jos se kuitenkin lähtisi niin paranoiaruikutuksen jatkumisen todennäköisyys olisi sata.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mun ymmärtääkseni sairausvakuutus koko perheelle tulee firman maksamana, jos ei aivan neekerihommiin mene. Mutta tietty college fundiin pitäisi laittaa suuri osa säästöön jäävistä rahoista.


Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.


Tämä olisi selviö. Hyvähän sitä on juurensa tuntea. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Toki noheva suomiexpatti lähettää lapsensa tutustumaan kotimaahansa yliopisto-opintojen muodossa.


Tämä olisi selviö. Hyvähän sitä on juurensa tuntea. :)


Niin, miten sitä osaisikaan arvostaa amerikkalaista self made man -unelmaa, jos ei opiskeluaikana pääse ottamaan tuntumaa pohjoismaiseen pahoinvointivaltioon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Henkilökohtaisesti eniten diggaan laadukkaasta bistro -meiningistä.
Helsingissä esimerkiksi Pure Bistro, Mange Sud ja Solna tekevät sitä hyvin. Demokin voisi sanoa kuuluvan melkein siihen samaan kategoriaan, kun on tunnelmaltaan niin rento ja kiva.

Ovatko trendit taas loksahtaneet siihen asentoon, että enää ei tässä kategoriassa ensimmäisenä mainitakaan Murua? Lisäksi mun sydämessä Kuurnalla on tässä lajissa aina erityinen paikka; näkökulmastani se melkeinpä aloitti tämän trendin Helsingissä. Tai sitten oli vain ensimmäinen, johon satuin syömään. Niin, ja Meche on tässä lajissa aika huippu. Tai Aito. Joka tapauksessa, minusta on aika mahtavaa, että Helsingissä on aika lailla nykyisin tämän bistrolinjan paikkoja, joissa itse asiassa hintataso ei ole juuri kalliimpi kuin jossain Rossossa, mutta elämys on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin se mainittu 30 euron tavattoan tylsä pihviateria pirkkamaustevoilla. Näin ollen voisi kyllä ajatella, että nimenomaan nämä rossot ovat niitä ylihintaisia ravintoloita.

Kaikesta huolimatta, juuri tänään opin Hesarista, että itse Pyhä Tuomas katsoi liian kalliiseen ruokaan sortumisen kelpaavan esimerkiksi mässäilyn kuolemansyntiin syyllistymisestä. Eikä siitä kyllä pääse mihinkään, että kyllä nämä bistrolinjaa kalliimmat kapakat ovat aivan tavattoman ja sitä kautta vähän tarpeettoman hintavia. Koska olen kuitenkin maallistunut pakana, en ehkä pitäisi hinnan maksamista välttämättä niin vakavana syntinä. Mutta ovat ne kyllä kalliita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aitoon olenkin menossa tässä kuussa. Pitkä aika viime käynnistä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja huima »

^Muru ei ole mun listalla sen takia, että sinne on pirun vaikea saada pöytää.

Kuurna, Aito ja Meche pitäisi käydä kokeilemassa.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

exPertti kirjoitti:Ihan virkistävää huomata kun on koko ikänsä lukenut lehdistä vasemmistopropagandaa siitä miten hullu maa jenkit on, että se on melkein kuin vaan parannettu versio omasta kotimaasta. Tai toisinpäin oma kotimaa on halpa kopio.


Mä oon antanut itseni ymmärtää että keskituloisen jenkin todellinen kuukausinetto on itse asiassa selvästi vähemmän kuin vastaavapalkkaisen suomalaisen. Tai no ei sitten tietenkään jos ei aio sairastaa, kouluttaa lapsiaan ja välttyä nälkäkuolemalta eläkkeelle jäätyään. Vapaaehtoistahan tuo kaikki on.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kottarainen kirjoitti:Mä oon antanut itseni ymmärtää että keskituloisen jenkin todellinen kuukausinetto on itse asiassa selvästi vähemmän kuin vastaavapalkkaisen suomalaisen. Tai no ei sitten tietenkään jos ei aio sairastaa, kouluttaa lapsiaan ja välttyä nälkäkuolemalta eläkkeelle jäätyään. Vapaaehtoistahan tuo kaikki on.


Jenkeissä talouden mediaanitulot on 31k ja suomessa 21k. On siis vähän hassua verrata samaa tulotasoa maiden välillä. Suomen talouksien mediaani 21k on alle köyhyysrajan jenkeissä 4 henkiselle perheelle. Oleellisempi kysymys on, jääkö jenkeissä 31k tienaavalla enemmän käteen terveydenhuollon, koulutuksen ja eläkkeen jälkeen kuin nykyisin 21k tienaavalla suomalaisella (jolle siis valtion puolesta ole kummoistakaan eläkettä tiedossa)
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:xSpeden lähdön todennäköisyys on nolla, mutta jos se kuitenkin lähtisi niin paranoiaruikutuksen jatkumisen todennäköisyys olisi sata.


Tämä taitaa olla vaan salaliittoteoria pääni menoksi. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ihan virkistävää huomata kun on koko ikänsä lukenut lehdistä vasemmistopropagandaa siitä miten hullu maa jenkit on, että se on melkein kuin vaan parannettu versio omasta kotimaasta. Tai toisinpäin oma kotimaa on halpa kopio.


Mä oon antanut itseni ymmärtää että keskituloisen jenkin todellinen kuukausinetto on itse asiassa selvästi vähemmän kuin vastaavapalkkaisen suomalaisen. Tai no ei sitten tietenkään jos ei aio sairastaa, kouluttaa lapsiaan ja välttyä nälkäkuolemalta eläkkeelle jäätyään. Vapaaehtoistahan tuo kaikki on.


En varsinaisesti puuttunut keskituloisten mediaanituloihin vaan yhteiskuntaan yleensä. :)

Sellainen tietty negatiivinen elämän aikana luettu varaantuneisuus katosi itseltä melko pian.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinä näit jenkeistä luultavasti vain ylimmän neljänneksen. Tuosta on pitkä matka edes mediaaniin.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

exPertti kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Jaa. Musta USA on joiltain osin parempi ja joiltain huonompi kuin Suomi, mutta jos kävit vain Uudessa Englannissa, niin ehkä et kaikkia puolia nähnyt.


Onko Suomi sinun(kin) mielestäsi aika amerikkalaistunut?


On, tietyiltä osin.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin