Kepeä sohvapsykologien debatti

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Koira on eläin, ei ainakaan ihmislapsi. Jos sitä kohtelee kuin ihmistä, se kasvaa kieroon.
Kohtelee miten?
Voi hellanlettas, miten se ihanasti hyppii päälle ja nylkyttää jalkaa. Siten.
No jaa. Ei lapsenkaan anneta tehdä tyhmyyksiä vaan sille kerrotaan mitä saa tehdä ja mitä ei. Sekä lapselta että koiralta odotetaan tiettyjä käytössääntöjä tietyn iän jälkeen. Siinä mielessä kohtelu on aivan samanlaista.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:No jaa. Ei lapsenkaan anneta tehdä tyhmyyksiä vaan sille kerrotaan mitä saa tehdä ja mitä ei. Sekä lapselta että koiralta odotetaan tiettyjä käytössääntöjä tietyn iän jälkeen. Siinä mielessä kohtelu on aivan samanlaista.
Et voine väittää, etteikö olisi olemassa koiranomistajia, jotka palvovat koiraa kuin mitäkin epäjumalaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja annepa »

En tietenkään väitä niin, niitä tulee harva se päivä vastaan lenkillä. Mutta minkäslaisia heidän lapsensa ovat? :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Alikersantti Pesonen Jpr/II98 asian hyvin ilmaisi: "Alokas on vähän kuin koira, jos sitä ei välillä rankaise niin se unohtaa kuka on isäntä".

I´ll get mi coat...
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja annepa »

Voihan koiria rangaista, mutta ei niitä tarvi piestä. Minä käytän eristystä ja noraamista. Sekin on nykyteorian mukaan väärin, vihreen noraaminen ja hyvien asioiden positiivinen vahvistus on kuulema kaikista tehokkainta. Mut joo, kyllähän lapsiaki rangaistaan jos ne perseilee.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ja aikuisia! :kele:
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aikuisia palkitaan, kuten koiria. Niin ne oppii.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Eri kouluttajilla on erilaiset metodit.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ eikö niitä metodeja lainsäädäntökin vähän rajoita?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:^eikö niitä metodeja lainsäädäntökin vähän rajoita?
Tässä on se teorian ja käytännön hienoinen raja, Perttiseni. Sitten kun se sun odottama dokausilta koittaa, niin käypä tarkistamassa taksi- tai nakkikioskijonossa, mitä pedagogisia menetelmiä käytetään esimerkiksi jonotuskäytänteiden opettamiseen näin aikuisten kesken.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ No kyllä se Ylermi hakee ne pedakogit lepuuttamaan itseään kivikoppiin, ND paikkailee opetuksen tulokset ja tix puolustaa opettajien oikeutta opettaa ihmisille käytöstapoja.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti: vihreen noraaminen ja hyvien asioiden positiivinen vahvistus
Hahaha mikä typo. Mitäs sohvapsykologit tästä sanoo? :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ missä kohtaa se typo on? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Seuraava sohvapsykologinen aihe: Subjektina toimin minä.

Kun olen lähdössä tänään toivotulle tuulettautumisreissulle (kännäämään random-mökille pariksi vuorokaudeksi) ja huomaan, että pakkaaminenkin sinne tekee tiukkaa.

Onko kyseessä:
a) masennusoireet
b) kertooko tämä enemmänkin itse reissusta

Lisätietoina ongelman sohvapsykologiseen ratkaisuun on, että seura on ehkä enemmän pakon sanelemaa. Toisaalta aamutoimia pikkuiselle tehdessä tuli melkein roska silmään, kun ajattelin etten näe häntä pariin päivään ja jostakin sielun syövereistä tuli suuhun sanat "olet elämäni tärkein ihminen" jotka pikkuiselle sanoinkin. Halasin junioria hetken päästä myös tietty.

Mutta olen päntännyt ja koettanut samalla pitää tätä Forttia pystyssä, joten ehdottomasti tila jossa ei tarvitse olla vastuussa mistään tekisi hyvää.

Olen huomannut kuitenkin, että asioitten aloittaminen loppuun saattamisesta puhumattakaan tuntuu välillä uskomattoman vaikealta tätä nykyä. Siksi olenkin lähtenyt julkisilla hullareille ja muille vastaaville tapahtumille, että ei ihan mökkihöperöksi tule.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Seuraava sohvapsykologinen aihe: Subjektina toimin minä.

Kun olen lähdössä tänään toivotulle tuulettautumisreissulle (kännäämään random-mökille pariksi vuorokaudeksi) ja huomaan, että pakkaaminenkin sinne tekee tiukkaa.

Onko kyseessä:
a) masennusoireet
b) kertooko tämä enemmänkin itse reissusta

Lisätietoina ongelman sohvapsykologiseen ratkaisuun on, että seura on ehkä enemmän pakon sanelemaa. Toisaalta aamutoimia pikkuiselle tehdessä tuli melkein roska silmään, kun ajattelin etten näe häntä pariin päivään ja jostakin sielun syövereistä tuli suuhun sanat "olet elämäni tärkein ihminen" jotka pikkuiselle sanoinkin. Halasin junioria hetken päästä myös tietty.

Mutta olen päntännyt ja koettanut samalla pitää tätä Forttia pystyssä, joten ehdottomasti tila jossa ei tarvitse olla vastuussa mistään tekisi hyvää.

Olen huomannut kuitenkin, että asioitten aloittaminen loppuun saattamisesta puhumattakaan tuntuu välillä uskomattoman vaikealta tätä nykyä. Siksi olenkin lähtenyt julkisilla hullareille ja muille vastaaville tapahtumille, että ei ihan mökkihöperöksi tule.
Mua kiinnostaa, miten joudut pakon sanelemassa seurassa kahdeksi päiväksi mökille kännäämään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Onko kyseessä:
a) masennusoireet.
On.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^^ Ehkä terminologiani on vähän turhan kärjistävä tuossa kohtaa. Siis loma on tarpeen ja loma onnistuu vain tietyssä seurassa. Seura sinällään ei nyt ole mikään hitler jugend, mutta jos rehellisesti sanoen saisin vapaasti valita ehkä menisin muulla porukalla. Eli onnistuu, mutta ei optimaalista.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vanhat kunnon rutiinit alkavat ottaa tilannetta haltuun. On tämä kuin pyörällä ajo. :napu:
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Vanhat kunnon rutiinit alkavat ottaa tilannetta haltuun. On tämä kuin pyörällä ajo. :napu:
Muutaman tunnin päästä jo vedät nelivetoa vanhalla rutiinilla!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Vanhat kunnon rutiinit alkavat ottaa tilannetta haltuun. On tämä kuin pyörällä ajo. :napu:
Muutaman tunnin päästä jo vedät nelivetoa vanhalla rutiinilla!
Juu, siis porukan se huonoin puoli on, että jos lähtee mopo käsistä se voi haitata muita. Yleensähän nämä reissuporukat valitaan niin, että "nää mopon lähtemiset on niin nähty". Nyt pitää yrittää käyttäytyä, tai no.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kai se on tuo kokonaisuus tässä joka painaa. Pää haluaa vähän taukoa kotioloista, mutta samalla harmittaa ettei sitä ole mahdollista toteuttaa sellaisessa seurassa kun mieluiten haluaisi. Ennustan, että parin ekan oluen jälkeen tunnelma on parempi.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Vanhat kunnon rutiinit alkavat ottaa tilannetta haltuun. On tämä kuin pyörällä ajo. :napu:
Muutaman tunnin päästä jo vedät nelivetoa vanhalla rutiinilla!
Juu, siis porukan se huonoin puoli on, että jos lähtee mopo käsistä se voi haitata muita. Yleensähän nämä reissuporukat valitaan niin, että "nää mopon lähtemiset on niin nähty". Nyt pitää yrittää käyttäytyä, tai no.
Hitto. Mitä järkeä lähteä viikonlopuksi mökille kännäämään porukassa, jos ei voi kännätä?! Kyllä mä silloin olisin mielummin kotona.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Hitto. Mitä järkeä lähteä viikonlopuksi mökille kännäämään porukassa, jos ei voi kännätä?! Kyllä mä silloin olisin mielummin kotona.
No tietysti kännätä aion. Mukana on enemmän nesteitä kuin nykykunnossa voisin missään olosuhteissa kuluttaa viikonlopussa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Kai se on tuo kokonaisuus tässä joka painaa. Pää haluaa vähän taukoa kotioloista, mutta samalla harmittaa ettei sitä ole mahdollista toteuttaa sellaisessa seurassa kun mieluiten haluaisi. Ennustan, että parin ekan oluen jälkeen tunnelma on parempi.
Oletan, että ennustajanlahjasi ovat oikeassa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vedät ekana jonkun salmarin tiskiin ja ehdotat juomapeliä. Rentoutuu tunnelma kerrasta.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Vastaa Viestiin