Kiellettyjen ajatusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriDaavid kirjoitti:^Hän on yrittäjä statuksella (osakkeenomistaja). Taitaisi olla aika vaikeaa ja vaatisi liian raskasta jumppaa. Lisäksi vaimo ei varmaankaan ihastuisi ajatuksesta, että pitäisi työkkärissä rampata.
Kerran vuodessa joutuu nykyään "ramppaamaan" työkkärissä. Voi vaikeus :P

Moon jotenkin vaan niin tyytyväinen tähän nykyiseen toimeeni, ei tarvi ressata päivätöissä ja saa oikeestaan tehdä mitä lystää just sillon kun lystää. Vähän hävettää, kun notkun siinä toimeentulon rajoilla, tällä hetkellä vielä työttömyyskorvauksen puolella, toivottavasti saan pian sen muutaman satasen enemmän kuussa, että kannattaa olla ilman.

Joskus muinoin luulin, että kuuden tonnin kuukausipalkka olisi se juttu. Nyt viidelläkin sadalla pärjää hienosti, koska aika jota ei menetä on kevyesti tuhansia euroja arvokkaampaa.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

McJanne kirjoitti:Kerran vuodessa joutuu nykyään "ramppaamaan" työkkärissä. Voi vaikeus :P
Työkkärit ovat niin tukossa ettei takuulla joudu ensikäynnin jälkeen ollenkaan käymään. Ja muistelen, että ensikäynninkin pystyi korvaamaan pankkitunnuksilla työttömäksi ilmoittautumisella ja paperien lähettämisellä postissa. Siis tämän vuoden alusta.

Korjatkaa jos olen väärässä, ainakin minulle ensi käynnin jälkeen ei laitettu mitään aikaa, jolloin olisi syytä palata ja kassa pisti rahaa tulemaan.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja McJanne »

exPertti kirjoitti:Työkkärit ovat niin tukossa ettei takuulla joudu ensikäynnin jälkeen ollenkaan käymään. Ja muistelen, että ensikäynninkin pystyi korvaamaan pankkitunnuksilla työttömäksi ilmoittautumisella ja paperien lähettämisellä postissa. Siis tämän vuoden alusta.

Korjatkaa jos olen väärässä, ainakin minulle ensi käynnin jälkeen ei laitettu mitään aikaa, jolloin olisi syytä palata ja kassa pisti rahaa tulemaan.
Korjaan toki. Netissä voi ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi, jolloin on se pari viikkoa aikaa suoria työkkäriin, jos et suori, katki meni ja uusi viikon penalti heti. Sieltä ennen annettiin max 3kk päähän asti ulottuva aika, jonka sisällä uusinta piti suorittaa. Nyt toisella kerralla sanoivat (vuoden alussa) sanoivat, että joku soittaa ennen umpeutumista, sitten tulikin viesti, että haku uusittu vuoteen 2014 kesään asti tms.

Tampesterissahan taisi mennä työkkäri ninjamoodiin kokonaan, kukaan ei tiedä missä kioski on nykyään, lol, liekö tuolla sitten jo suosiolla kanssa menty omatoimiseen uusimiseen.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

McJanne kirjoitti:Korjaan toki. Netissä voi ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi, jolloin on se pari viikkoa aikaa suoria työkkäriin, jos et suori, katki meni ja uusi viikon penalti heti. Sieltä ennen annettiin max 3kk päähän asti ulottuva aika, jonka sisällä uusinta piti suorittaa. Nyt toisella kerralla sanoivat (vuoden alussa) sanoivat, että joku soittaa ennen umpeutumista, sitten tulikin viesti, että haku uusittu vuoteen 2014 kesään asti tms.

Tampesterissahan taisi mennä työkkäri ninjamoodiin kokonaan, kukaan ei tiedä missä kioski on nykyään, lol, liekö tuolla sitten jo suosiolla kanssa menty omatoimiseen uusimiseen.
Siis minulle jäi ajatus, että jäiköhän tämä henk. koht. käyntikin kokonaan pois. Näinhän siis viime syksynä toki oli.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

NuoriDaavid kirjoitti:^helpottaako yhtään, jos muistat, että globaalisti katsoen olet rikas mies.

Oma kielletty ajatukseni: joskus harmittaa, kun vaimo ei tienaa käytännössä mitään. Koulunkäyntiavustaja, kesiltä ei makseta palkkaa.

Kaverini vaimo on opettaja, eli jos kaverini tienaa saman kuin minä (en ole kysynyt), niin perheellä on nettona monta tonnia vuodessa enemmän rahaa käytössä.

Tietysti eo:sta seuraa se, että mun ei tarvitse tehdä mitään kotitöitä. Perustelen sen niin, että waimo tekee n 4 tunnin työpäiviä, palkattomat kesälomat 2.5kk, joululomat jne. Siinä on aikaa imuroida.
Mihin sä sitä rahaa niin hirveesti tarvitset ? Etkös nytkin tienaa vallan helvetisti ja asu komeesti ja suurin ongelma on mihin sijoittaa ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Itse toki olen varsin hyvätuloinen, mutta tosiaan, jos katson perheen kokonaistuloja, niin tulot jäävät parinkin kaveriperheen tuloista. Toinen on juuri tämä perhe, jossa mies on privaattilääri kuten minäkin ja vaimo on opettaja. Toisen kaveriperheen mies on kansainvälisen pörssiyhtiön Suomen tyttären johtoryhmässä ja vaimo proviisori.

Lisäksi menot pyrkivät aina nousemaan tulojen tasalle ja vähän yli.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Mistä katsot muitten perheitten tuloja vai onko se vaan suosittu keskustelunaihe, kun juotte "Grey Goosea" suoraan pullon suusta jahtinne kannella?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja McJanne »

exPertti kirjoitti:Siis minulle jäi ajatus, että jäiköhän tämä henk. koht. käyntikin kokonaan pois. Näinhän siis viime syksynä toki oli.
Oiskohan ollu helmikuun 28. kun viimeki kävin, kuluvaa vuotta. Kirkkonummen oma työkkäri lopetettiin, niin piti sitten Leppävaaraan asti matkustaa, on kun ois ulkomaille menny (virastoa myöten)!
Kirjoitan tätä alasti
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

McJanne kirjoitti:Oiskohan ollu helmikuun 28. kun viimeki kävin, kuluvaa vuotta. Kirkkonummen oma työkkäri lopetettiin, niin piti sitten Leppävaaraan asti matkustaa, on kun ois ulkomaille menny (virastoa myöten)!
Ei vittu, oikeesti? Koneisto vaatii käymään paikan päällä, mutta ei tarjoa palvelupistettä järkevän matkan päässä. Mikä siinä sähköisessä asioinnissa on niin vaikeaa? Ja mihin niitä työkkäreitä nyt tarvittiinkaan? Jos ainoa funktio on papereiden pyörittely ja rahahanan kääntely, niin tuon tekisi murto-osalla nykyresursseista.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja McJanne »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei vittu, oikeesti? Koneisto vaatii käymään paikan päällä, mutta ei tarjoa palvelupistettä järkevän matkan päässä. Mikä siinä sähköisessä asioinnissa on niin vaikeaa? Ja mihin niitä työkkäreitä nyt tarvittiinkaan? Jos ainoa funktio on papereiden pyörittely ja rahahanan kääntely, niin tuon tekisi murto-osalla nykyresursseista.
Niinpä. Kelan ja työkkärin ja soppalan kun löis yhteen töinensä, voisi hyvinkin vielä puolet erottaa väestä ja silti olisi max 15% kuormitus työntekijöillä.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei vittu, oikeesti? Koneisto vaatii käymään paikan päällä, mutta ei tarjoa palvelupistettä järkevän matkan päässä. Mikä siinä sähköisessä asioinnissa on niin vaikeaa? Ja mihin niitä työkkäreitä nyt tarvittiinkaan? Jos ainoa funktio on papereiden pyörittely ja rahahanan kääntely, niin tuon tekisi murto-osalla nykyresursseista.
Työvoimatoimisto työllistää työelämään huonosti sopivia ihmisiä... ...siis siellä toimistossa. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

NuoriDaavid kirjoitti:Itse toki olen varsin hyvätuloinen, mutta tosiaan, jos katson perheen kokonaistuloja, niin tulot jäävät parinkin kaveriperheen tuloista. Toinen on juuri tämä perhe, jossa mies on privaattilääri kuten minäkin ja vaimo on opettaja. Toisen kaveriperheen mies on kansainvälisen pörssiyhtiön Suomen tyttären johtoryhmässä ja vaimo proviisori.

Lisäksi menot pyrkivät aina nousemaan tulojen tasalle ja vähän yli.
Aivan.

Kari Nars teki kirjan onnellisuudesta ja olin julkistamistilaisuudessa. Siellä hän kertoi, ettei edes pohatat jossain Cannesin satamassa ole onnellisia, kun aina on joku , jolla on vieä isompi jahti.

http://www.talouselama.fi/kirjat/raha+r ... e/a2044652
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisin ihan onnellinen jos olisin vähän vähemmän epäonnellinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BrianW kirjoitti:
Kari Nars teki kirjan onnellisuudesta ja olin julkistamistilaisuudessa. Siellä hän kertoi, ettei edes pohatat jossain Cannesin satamassa ole onnellisia, kun aina on joku , jolla on vieä isompi jahti.

http://www.talouselama.fi/kirjat/raha+r ... e/a2044652
Muihin kohdistuvat pienet hyvät teot ovat ehkä tehokkain tapa nostaa omaa onnellisuutta. Ehkä daven pitäisi kokeilla vaikka tien antamista liikenteessä tai jotain muuta sellaista?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Bluntly kirjoitti:Olisin ihan onnellinen jos olisin vähän vähemmän epäonnellinen.

Sä oot kyllä kova poika kitisemään.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aateluus velvoittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Minähän olen koko kitinähistoriani sanonut, että rahalla ei ole merkitystä onnellisuuden suhteen. Paitsi silloin, jos ollaan niin köyhiä, joita Suomessa ei ole. Jos perhe näkee nälkää, on lisärahasta apua.

Kaikki suomalaiset ovat jo viimeistään 50 vuotta sitten ohittaneet vaiheen, jossa rahasta on apua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:^ Mistä katsot muitten perheitten tuloja vai onko se vaan suosittu keskustelunaihe, kun juotte "Grey Goosea" suoraan pullon suusta jahtinne kannella?
Veikkaan, ettei privaatissa työskenteleväni kollegani ainakaan vähemmän tienaa kuin minä ja opettaja vaimonsa toki tienaa enemmän kuin omani. Hänhän myös saa kesältä palkkaa. Toinen kaverini, Forbes 500 firman Suomen tyttären johtoryhmän jäsen saattaa vähän vähemmän tienata kuin minä (saattaa tienata samankin), mutta proviisorivaimo tienaa pakostakin paljon enemmän kuin koulunkäyntiavustaja.

Kannattaa katsoa lomamatkaretosteluketjua. Tunsin itseni köyhäksi, kun kaveriperhe oli katsellut kuuden tonnin hotellia viikoksi Dubaihin. Siis pelkkä hotelli ilman matkoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Siinä on aikaa imuroida.
:h:

Muuten viestiin viitaten joskus vituttaa se, ettei ole riippakiveä (miestä) jakamassa kuluja, voisin sitten todennäköisesti asua unelmakodissani ja elellä muutenkin leveämmin.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
Kari Nars teki kirjan onnellisuudesta ja olin julkistamistilaisuudessa. Siellä hän kertoi, ettei edes pohatat jossain Cannesin satamassa ole onnellisia, kun aina on joku , jolla on vieä isompi jahti.

http://www.talouselama.fi/kirjat/raha+r ... e/a2044652
Muihin kohdistuvat pienet hyvät teot ovat ehkä tehokkain tapa nostaa omaa onnellisuutta. Ehkä daven pitäisi kokeilla vaikka tien antamista liikenteessä tai jotain muuta sellaista?
Annnan kyllä tietä suojatiellä kulkeville tosi hyvin :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja BrianW »

NuoriDaavid kirjoitti:Minähän olen koko kitinähistoriani sanonut, että rahalla ei ole merkitystä onnellisuuden suhteen. Paitsi silloin, jos ollaan niin köyhiä, joita Suomessa ei ole. Jos perhe näkee nälkää, on lisärahasta apua.

Kaikki suomalaiset ovat jo viimeistään 50 vuotta sitten ohittaneet vaiheen, jossa rahasta on apua.
Olen eri mieltä.

Suomessa on monia, joiden onnellisuus kasvaisi merkittävästi kun saisi lisää tuloja. Itseni mukaan lukien, koska olen keskittynyt kirja ym projekteihin, joista ei ole nyt tuloja eikä edes varmuutta tuleeko niitä.

Voitko perustella väitettäsi ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave, huomioitko laskuissasi sitä tosiasiaa, että kaksi perustuloista tienaa käteen veroproggression vuoksi enemmän kuin yksi suurituloinen ja tuloton?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minähän olen koko kitinähistoriani sanonut, että rahalla ei ole merkitystä onnellisuuden suhteen. Paitsi silloin, jos ollaan niin köyhiä, joita Suomessa ei ole. Jos perhe näkee nälkää, on lisärahasta apua.

Kaikki suomalaiset ovat jo viimeistään 50 vuotta sitten ohittaneet vaiheen, jossa rahasta on apua.
Olen eri mieltä.

Suomessa on monia, joiden onnellisuus kasvaisi merkittävästi kun saisi lisää tuloja. Itseni mukaan lukien, koska olen keskittynyt kirja ym projekteihin, joista ei ole nyt tuloja eikä edes varmuutta tuleeko niitä.

Voitko perustella väitettäsi ?
Viittaan esim. itse juuri äsken linkittämääsi uutiseen sekä reilu viisi vuotta sitten esittämääsi tutkimustulokseen, jonka mukaan For instance, in a 2004 article in the journal Science, Kahneman reported data showing that far more important than money in how satisfied people are with their lives is how rewarding they find their primary personal relationships. Rahan ja onnellisuuden korrelaatio on heikko ja rahan on havaittu lisäävän onnellisuutta vain väliaikaisesti. Kymmenen vuoden kuluttua lottovoiton saaneet ovat yhtä onnellisia kuin ennen lottovoittoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Viittaan esim. itse juuri äsken linkittämääsi uutiseen sekä reilu viisi vuotta sitten esittämääsi tutkimustulokseen, jonka mukaan For instance, in a 2004 article in the journal Science, Kahneman reported data showing that far more important than money in how satisfied people are with their lives is how rewarding they find their primary personal relationships. Rahan ja onnellisuuden korrelaatio on heikko ja rahan on havaittu lisäävän onnellisuutta vain väliaikaisesti. Kymmenen vuoden kuluttua lottovoiton saaneet ovat yhtä onnellisia kuin ennen lottovoittoa.
Sun tutkimustuloshan on jo vanhentunut.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_raha_tek ... si/6636816

"Korkeimmaksi tarkasteltavaksi tuloluokaksi tutkimuksessa rajattiin yli 500 000 dollaria vuodessa ansaitsevat. Heistä 100 prosenttia oli vastauksissaan "erittäin onnellisia".
Viimeksi muokannut So Hard, 13.08.2013 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kiellettyjen ajatusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Dave, huomioitko laskuissasi sitä tosiasiaa, että kaksi perustuloista tienaa käteen veroproggression vuoksi enemmän kuin yksi suurituloinen ja tuloton?
En oikein ymmärrä, mihin viittaat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin