Sivu 6/8

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 08.05.2013 15:50
Kirjoittaja NuoriDaavid
masa kirjoitti:Perjantaina Korealaista kehään jos hommat natsaa.


Omaksi vai työsuhdeauto?

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 08.05.2013 16:37
Kirjoittaja masa
Omaksi. Ei firmalla ole varaa työsuhdeautoihin.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 16:39
Kirjoittaja masa
Hyvästi patonki. Nyt alla korean rautaa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 20:01
Kirjoittaja MrM
(y) Ketju jäi lopulta melko lyhyeksi viestimäärästä huolimatta. :D

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 20:08
Kirjoittaja Bluntly
masa kirjoitti:korean rautaa.


Onko siinä tuommoistakin ainetta?

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 20:26
Kirjoittaja masa
Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti:korean rautaa.

Painosta päätellen on sit paksu maalikerros.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 10.05.2013 20:28
Kirjoittaja masa
MrM kirjoitti:(y) Ketju jäi lopulta melko lyhyeksi viestimäärästä huolimatta. :D



Joo, ei oma pumppu enää kestänyt pettymyksiä. Ilmastoinnin korjaus olisi maksanut 800 euroa. :D

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 9:45
Kirjoittaja exPertti
^ Mikä vika siinä oli? Vuoto vai kompura?

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 9:46
Kirjoittaja NuoriDaavid
^^ Viimeiset sanat: auto tuli kuntoon, mutta omistaja kuoli :wink:

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 9:53
Kirjoittaja masa
Kuulemma tuloilmakanavien läpät jotka ohjaavat ilmaa jäähdytyskennon kautta.

Vika ilmeni siten, että yhdestä ainoasta suuttimesta tuli jääkylmää ilmaa ja muut puskivat lämmintä.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 10:13
Kirjoittaja exPertti
masa kirjoitti:Kuulemma tuloilmakanavien läpät jotka ohjaavat ilmaa jäähdytyskennon kautta.

Vika ilmeni siten, että yhdestä ainoasta suuttimesta tuli jääkylmää ilmaa ja muut puskivat lämmintä.


Uskomattomin vika minkä olen kuullut. :) VTT:n olisi pitänyt lahjoittaa sinulle rahaa tuon auton ylläpitämiseen (tai vaikka sitikan maahantuojan), että olisi saatu arvokasta dataa uusista eksoottisista vioista mitä autossa voikaan olla.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 11:17
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Kyllä noita läppävikoja on ollut 20+ vuotta eri merkkisissä autoissa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 11:34
Kirjoittaja exPertti
^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 12:05
Kirjoittaja MrM
exPertti kirjoitti:^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.

Toi kuulostaa jo aikamoiselta suunnitteluvirheeltä.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 13.05.2013 13:05
Kirjoittaja exPertti
MrM kirjoitti:
exPertti kirjoitti:^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.

Toi kuulostaa jo aikamoiselta suunnitteluvirheeltä.


Siis tosi tosi vähissä (ainetta taisi olla 100g/500g tms). Yhdessä autossa oli, kompura koetti pitää paineita yllä pyörimällä koko ajan ja juuri ja juuri toiselta puolelta tuli kylmäksi laskettavaa ainetta (tietenkin matkustajan puolelta vielä).

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 14.05.2013 12:29
Kirjoittaja masa
Ja enköhön mä ole vielä hukannut tuon paskan kauppakirjat jonnekin just kun niitä tarvittaisiin kuluttajariitakuntaan liitteeksi.

Tix, voiko tuon kiertää jotenkin? Maksutositekuitit pankista tjn?

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 14.05.2013 12:37
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:Ja enköhön mä ole vielä hukannut tuon paskan kauppakirjat jonnekin just kun niitä tarvittaisiin kuluttajariitakuntaan liitteeksi.

Tix, voiko tuon kiertää jotenkin? Maksutositekuitit pankista tjn?


Mihin sä kauppakirjaa tarttet, tuskinpa kauppias kiistää myyneensä? Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 14.05.2013 12:51
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.


No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on" :D

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 14.05.2013 12:52
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.


No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on" :D


No oliko siinä sellainen ehto? Ethän sä nyt tuota torppaa millään pankkikuiteilla.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 14.05.2013 13:09
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.


No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on" :D


No oliko siinä sellainen ehto?.



Tuskin, koska se ei ole kertaakaan siihen vedonnut.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 14.05.2013 13:23
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:Tuskin, koska se ei ole kertaakaan siihen vedonnut.


En mä usko että se ryhtyy kauppakirjaa väärentämäänkään sitten noin pienen rahan takia.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 22.01.2014 15:23
Kirjoittaja Vagabondo
Jatketaas tätä masan surullisen kuuluisaa ketjua toisella autolla.

Mulla siis tällä hetkellä keski-ikäinen patonki, johon olen itse ajanut noin 55tkm ja nyt on edessä ensimmäinen isompi remontti + huolto. Yhdessä sylinterissä on ollut katkoksia sytytyksessä, joten moottoriin vaihdetaan tulpat ja vähän muita sähköosia. Saman tien vaihdetaan jakohihna, akku ja melkein kaikki nesteet autosta. Jakohihnan vaihto (1000€) on suurin yksittäinen kustannus. Kaikkiaan rahaa kuluu huoltoon + remonttiin noin 2000€. Jos kaikki menee putkeen, niin tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla. Sen jälkeen olis uusi jakohihnan vaihto edessä, joten silloin joutuu miettimään aikooko autoa vielä pitää. Autolla on kuitenkin siinä vaiheessa ikää viitisentoista vuotta ja noin 300tkm.

Tätä ennen kallein menoerä autossa on ollut pakoputkiston uusiminen toissakesänä, johon meni vajaa 300€. Jarrulevyt ja -palat uusin viime keväänä takarenkaisiin. Etupään jarrulevyt joutuu todennäköisesti uusimaan joko tänä tai ens keväänä.

Hankintahetkellä maksoin autosta alle 10k€. Viimekesänä olen näköjään laskeskellut pääomakustannuksista seuraavaa.
Vagabondo kirjoitti:Tarkkaa tietoa nykyisen autoni hankintahinnasta uutena mulla ei ole, mutta auton arvo oli alentunut keskimäärin noin 500€/kk siihen mennessä kun sen itselleni hankin. Ensimmäisinä vuosina hinnanalentuma lienee ollut vielä selvästi nopeampaa, sillä nettiauton hintojen perusteella arvioisin mun pitoaikana arvon alentuneen noin 100€/kk.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 22.01.2014 15:25
Kirjoittaja exPertti
^ On kallis jakohihnan vaihto. Omassani merkkiliike teki huollon noin puolella tuosta vaikka nesteet, apulaitehihna, vesipumppu ja rullat kuuluivat hintaan.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 22.01.2014 15:25
Kirjoittaja So Hard
Vagabondo kirjoitti:tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla.
Haluatko lyödä vetoa?

Monet käy noita kalliita remppoja tekemässä Virossa. Hinta on murto-osa.

Re: Patongin kestotesti

Lähetetty: 22.01.2014 15:30
Kirjoittaja Vagabondo
exPertti kirjoitti:^ On kallis jakohihnan vaihto.
Joo, V koneessa on.