Omaksi vai työsuhdeauto?masa kirjoitti:Perjantaina Korealaista kehään jos hommat natsaa.
Patongin kestotesti
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Patongin kestotesti
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: Patongin kestotesti
(y) Ketju jäi lopulta melko lyhyeksi viestimäärästä huolimatta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Patongin kestotesti
Onko siinä tuommoistakin ainetta?masa kirjoitti:korean rautaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Patongin kestotesti
Painosta päätellen on sit paksu maalikerros.Bluntly kirjoitti:masa kirjoitti:korean rautaa.
Re: Patongin kestotesti
MrM kirjoitti:(y) Ketju jäi lopulta melko lyhyeksi viestimäärästä huolimatta.
Joo, ei oma pumppu enää kestänyt pettymyksiä. Ilmastoinnin korjaus olisi maksanut 800 euroa.
Re: Patongin kestotesti
^ Mikä vika siinä oli? Vuoto vai kompura?
Came here for school, graduated to the high life
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Patongin kestotesti
^^ Viimeiset sanat: auto tuli kuntoon, mutta omistaja kuoli
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: Patongin kestotesti
Kuulemma tuloilmakanavien läpät jotka ohjaavat ilmaa jäähdytyskennon kautta.
Vika ilmeni siten, että yhdestä ainoasta suuttimesta tuli jääkylmää ilmaa ja muut puskivat lämmintä.
Vika ilmeni siten, että yhdestä ainoasta suuttimesta tuli jääkylmää ilmaa ja muut puskivat lämmintä.
Re: Patongin kestotesti
Uskomattomin vika minkä olen kuullut. VTT:n olisi pitänyt lahjoittaa sinulle rahaa tuon auton ylläpitämiseen (tai vaikka sitikan maahantuojan), että olisi saatu arvokasta dataa uusista eksoottisista vioista mitä autossa voikaan olla.masa kirjoitti:Kuulemma tuloilmakanavien läpät jotka ohjaavat ilmaa jäähdytyskennon kautta.
Vika ilmeni siten, että yhdestä ainoasta suuttimesta tuli jääkylmää ilmaa ja muut puskivat lämmintä.
Came here for school, graduated to the high life
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Patongin kestotesti
^
Kyllä noita läppävikoja on ollut 20+ vuotta eri merkkisissä autoissa.
Kyllä noita läppävikoja on ollut 20+ vuotta eri merkkisissä autoissa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Patongin kestotesti
^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Patongin kestotesti
Toi kuulostaa jo aikamoiselta suunnitteluvirheeltä.exPertti kirjoitti:^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Patongin kestotesti
Siis tosi tosi vähissä (ainetta taisi olla 100g/500g tms). Yhdessä autossa oli, kompura koetti pitää paineita yllä pyörimällä koko ajan ja juuri ja juuri toiselta puolelta tuli kylmäksi laskettavaa ainetta (tietenkin matkustajan puolelta vielä).MrM kirjoitti:Toi kuulostaa jo aikamoiselta suunnitteluvirheeltä.exPertti kirjoitti:^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Patongin kestotesti
Ja enköhön mä ole vielä hukannut tuon paskan kauppakirjat jonnekin just kun niitä tarvittaisiin kuluttajariitakuntaan liitteeksi.
Tix, voiko tuon kiertää jotenkin? Maksutositekuitit pankista tjn?
Tix, voiko tuon kiertää jotenkin? Maksutositekuitit pankista tjn?
Re: Patongin kestotesti
Mihin sä kauppakirjaa tarttet, tuskinpa kauppias kiistää myyneensä? Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.masa kirjoitti:Ja enköhön mä ole vielä hukannut tuon paskan kauppakirjat jonnekin just kun niitä tarvittaisiin kuluttajariitakuntaan liitteeksi.
Tix, voiko tuon kiertää jotenkin? Maksutositekuitit pankista tjn?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Patongin kestotesti
No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on"So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.
Re: Patongin kestotesti
No oliko siinä sellainen ehto? Ethän sä nyt tuota torppaa millään pankkikuiteilla.masa kirjoitti:No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on"So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Patongin kestotesti
So Hard kirjoitti:No oliko siinä sellainen ehto?.masa kirjoitti:No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on"So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.
Tuskin, koska se ei ole kertaakaan siihen vedonnut.
Re: Patongin kestotesti
En mä usko että se ryhtyy kauppakirjaa väärentämäänkään sitten noin pienen rahan takia.masa kirjoitti:Tuskin, koska se ei ole kertaakaan siihen vedonnut.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Patongin kestotesti
Jatketaas tätä masan surullisen kuuluisaa ketjua toisella autolla.
Mulla siis tällä hetkellä keski-ikäinen patonki, johon olen itse ajanut noin 55tkm ja nyt on edessä ensimmäinen isompi remontti + huolto. Yhdessä sylinterissä on ollut katkoksia sytytyksessä, joten moottoriin vaihdetaan tulpat ja vähän muita sähköosia. Saman tien vaihdetaan jakohihna, akku ja melkein kaikki nesteet autosta. Jakohihnan vaihto (1000€) on suurin yksittäinen kustannus. Kaikkiaan rahaa kuluu huoltoon + remonttiin noin 2000€. Jos kaikki menee putkeen, niin tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla. Sen jälkeen olis uusi jakohihnan vaihto edessä, joten silloin joutuu miettimään aikooko autoa vielä pitää. Autolla on kuitenkin siinä vaiheessa ikää viitisentoista vuotta ja noin 300tkm.
Tätä ennen kallein menoerä autossa on ollut pakoputkiston uusiminen toissakesänä, johon meni vajaa 300€. Jarrulevyt ja -palat uusin viime keväänä takarenkaisiin. Etupään jarrulevyt joutuu todennäköisesti uusimaan joko tänä tai ens keväänä.
Hankintahetkellä maksoin autosta alle 10k€. Viimekesänä olen näköjään laskeskellut pääomakustannuksista seuraavaa.
Mulla siis tällä hetkellä keski-ikäinen patonki, johon olen itse ajanut noin 55tkm ja nyt on edessä ensimmäinen isompi remontti + huolto. Yhdessä sylinterissä on ollut katkoksia sytytyksessä, joten moottoriin vaihdetaan tulpat ja vähän muita sähköosia. Saman tien vaihdetaan jakohihna, akku ja melkein kaikki nesteet autosta. Jakohihnan vaihto (1000€) on suurin yksittäinen kustannus. Kaikkiaan rahaa kuluu huoltoon + remonttiin noin 2000€. Jos kaikki menee putkeen, niin tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla. Sen jälkeen olis uusi jakohihnan vaihto edessä, joten silloin joutuu miettimään aikooko autoa vielä pitää. Autolla on kuitenkin siinä vaiheessa ikää viitisentoista vuotta ja noin 300tkm.
Tätä ennen kallein menoerä autossa on ollut pakoputkiston uusiminen toissakesänä, johon meni vajaa 300€. Jarrulevyt ja -palat uusin viime keväänä takarenkaisiin. Etupään jarrulevyt joutuu todennäköisesti uusimaan joko tänä tai ens keväänä.
Hankintahetkellä maksoin autosta alle 10k€. Viimekesänä olen näköjään laskeskellut pääomakustannuksista seuraavaa.
Vagabondo kirjoitti:Tarkkaa tietoa nykyisen autoni hankintahinnasta uutena mulla ei ole, mutta auton arvo oli alentunut keskimäärin noin 500€/kk siihen mennessä kun sen itselleni hankin. Ensimmäisinä vuosina hinnanalentuma lienee ollut vielä selvästi nopeampaa, sillä nettiauton hintojen perusteella arvioisin mun pitoaikana arvon alentuneen noin 100€/kk.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Patongin kestotesti
^ On kallis jakohihnan vaihto. Omassani merkkiliike teki huollon noin puolella tuosta vaikka nesteet, apulaitehihna, vesipumppu ja rullat kuuluivat hintaan.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Patongin kestotesti
Haluatko lyödä vetoa?Vagabondo kirjoitti:tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla.
Monet käy noita kalliita remppoja tekemässä Virossa. Hinta on murto-osa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Patongin kestotesti
Joo, V koneessa on.exPertti kirjoitti:^ On kallis jakohihnan vaihto.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain