Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:

Woot? Sadan tonnin auto eikä integroitua HF:ää. Iskikö sisäinen juutalainen tilausta tehdessä?
En kyllä muista, mitä olisi maksanut. Ei ole sisäistä hands freetä. Tarkka ovh oli 96. Olishan sen toki voinut raksia ennenmmin kuin esim. vetokoukun, jota en ole käyttänyt kertaakaan :)
Bluetooth-kytky + 720 €! Varsinainen olympiavokkarihinta on.

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No joo. En mä 720:a maksa integroidusta bluetoothista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:No joo. En mä 720:a maksa integroidusta bluetoothista.

Kallista on. Esim Golffissa 304 euron lisähintaan saa:

Radiojärjestelmä Composition Media Bluetooth

Kosketusvärinäyttö 5,8". CD- ja MP3-toisto, AUX-IN- ja
USB-liitin, SD-muistikorttipaikka. 4x20 W, 8
kaiutinelementtiä. M
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No joo. En mä 720:a maksa integroidusta bluetoothista.

Kallista on. Esim Golffissa 304 euron lisähintaan saa:

Radiojärjestelmä Composition Media Bluetooth

Kosketusvärinäyttö 5,8". CD- ja MP3-toisto, AUX-IN- ja
USB-liitin, SD-muistikorttipaikka. 4x20 W, 8
kaiutinelementtiä. M
Kyllähän noita erilaisia varustepaketteja saa useimpiin malleihin. Pelkästä BT:stä kyllä törkyhinta, mutta ei se ole tyhmä joka myy vaan se joka maksaa. Business -mallien pitäisi kyllä tänä päivänä pitää automaagisesti bluetooth, ihan posketonta ettei aina ole. Siru itsessään on halba kuin saippua ja ei ne muut vermeet kauhaesti voi maksaa. Todellä hölmöä parantaa liikenneturvallisuutta vitunmoisilla virityksillä ja sitten simppeli HF jonka puute oikeasti tuottaa kolareita ja ulosajoja uupuu.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^saattaisi olla ihan viksu hankinta. Ajan tosin niin vähän. Mutta tietysti henkikin voi lähteä vain kerran :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Toihan vaikuttaa tosiaan hyvältä laitteelta. En tuosta verkkokaupan kuvasta tajunnut, että asennetaan häikäisysuojaan:

http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani ... tinpuhelin
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:No en tätä terminologiaa nyt tunne. Eli sulkiessani kännyä ajauduin sohjossa olevasta urasta vasemmelle ja auto lähti sohjoliirrossa kohti vasemmalla olevaa kaidetta. Käänsin rattia oikealle. Seuraavaksi auto yliohjautui oikealle ja meinasin törämätä oikealla olevaan autoon.
Ei se yliohjautunut, teit vaan kahdeksankymmentäluvulta tutun korjausmuuvsin. Autot on muuttuneet, armas Taavetti. Sinä käännät rattia sinne minne haluat auton menevän, auto hoitaa loput.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jaa-a. Auto oli matkalla kohti vasemmalla olevaa kaidetta eli käänsin rattia oikealle. Tuskin tämä on 80-luvusta muuttunut?

Se on muuttunut, että 80-luvulla olisin ehkä päätynyt kaiteeseen, mutta nyt ajonvakausjärjestelmä varmaankin jarrutti oikeaa (etu?)rengasta, jotta sai auton kääntymään sinne, minne ratti osoitti. Voi kyllä olla, että olisi pitänyt kääntää vähemmän, mutta kun ollaan menossa motarilla kohti kaidetta, niin helposti rattia tulee käännettyä liikaa :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti: Ajan tosin niin vähän.
Mutta kovaa ja ilman käsiä!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ajan tosin niin vähän.
Mutta kovaa ja ilman käsiä!
Laatu korvaa määrän!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:Ei se yliohjautunut, teit vaan kahdeksankymmentäluvulta tutun korjausmuuvsin. Autot on muuttuneet, armas Taavetti. Sinä käännät rattia sinne minne haluat auton menevän, auto hoitaa loput.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Kyllähän sen auton ensin pitää yli- tai aliohjautua, ennenkuin sensorit kykenevät havaitsemaan että auto yli- tai aliohjautuu, ja sinä aikana kun niin käy, se auto helposti sen 5 astetta kulkusuuntaansa muuttaa, jonka vuoksi alkaa olla jo ratin takana kiire hakea talvikeleissä uutta suuntimaa. Toki ajonvakaudenhallintajärjestelmät yleensä estävät ettei auto yliohjaa oman akselinsa ympäri (ts. lähde kunnon spinningille), mutta kyllä se edelleen on kuskin tehtävänä osoittaa etupyörät oikeaan suuntaan sen jälkeenkin kun se auto on sen 5 astetta karannut halutusta suunnasta siihen pieneen luistoonsa, jota ympärillä kuuluva raksuttelu on korjailemassa. Eli korjausliikkeitä ratin takana tarvitaan, ja teknisesti katsottuna tuo korjausliike on luistoa korjaava vastaohjausliike, vaikka luisto jääkin pienemmäksi kuin ilman luistonhallintajärjestelmää.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nih!
:leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

Oikeastaan nimestäkin voi päätellä jotain: Luistonhallintajärjestelmä vs. Luistonestojärjestelmä
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:Oikeastaan nimestäkin voi päätellä jotain: Luistonhallintajärjestelmä vs. Luistonestojärjestelmä
Eikö ElektroninenVakaudenHallinta hallinnut tarpeeksi? Olisi kai pitänyt olla AktiivinenLuistonHallinta...
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

Aktiivinen ajonautinnonestojärjestelmä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Eiköhän ND:n autossa oikea termi ole " ESP-ajonvakautusjärjestelmä" ?

Eli vakauttaa luistamaan/heittelemään lähteneen auton - tai ainakin yrittää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

- Hallitsitko luistosi?
- En, mutta vakautin ajoni liukkailla. :lol: :perse:

(ESP-ajonvakautusjärjestelmä: järjestelmä, joka vakauttaa luistamaan/heittelemään lähteneen auton - tai ainakin yrittää)
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ostinkin tän:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... utokaiutin

Päädyin tähän kun tässä on automaattinen käynnistyminen liikesensorilla. Sitten sammuttaa itsensä, jos ei huomaa bluetoothia. Tuntuu olevan toimiva peli. Lisäksi tässä oli plussaa 40 vrk:n stand by aika.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jos saat espllä varustetun auton lepikkoon et olisi kyllä sitä muutenkaan pelastanut. Juu, tietty vastaohjauksella voi koettaa harhauttaa ajonvakautusta luulemaan että haluatkin ajaa metsään... :) Asiakashan on aina oikeassa, tietty ainakaan rellun säädöillä ei onnistu sekään.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Jos saat espllä varustetun auton lepikkoon et olisi kyllä sitä muutenkaan pelastanut. Juu, tietty vastaohjauksella voi koettaa harhauttaa ajonvakautusta luulemaan että haluatkin ajaa metsään... :) Asiakashan on aina oikeassa, tietty ainakaan rellun säädöillä ei onnistu sekään.
Mikä sun mielestäsi on oikea tapa toimia, jos auto on sohjoliirrossa matkalla kohti motarin vasemmalla puolelle olevaa kaidetta?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

kääntää ronskimmin toivottuun suuntaan ja luottaa sähköaivoihin. Tuo tasainen jokapyörän luisu tuntuu olevan saksalaismerkkien "urheilullisesti" säädetyille espeille hankala, Audi ei ole ainut. Järjestelmä pitää herättää, että nyt on hätä.

Kai sinussa on sen verran pikkupoikaa, että testaat sitä jossakin tyhjällä liukkaalla parkkipaikalla ensin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:kääntää ronskimmin toivottuun suuntaan ja luottaa sähköaivoihin..
Mulle on nyt epäselvää, olemmeko jostain asiasta eri mieltä :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:kääntää ronskimmin toivottuun suuntaan ja luottaa sähköaivoihin..
Mulle on nyt epäselvää, olemmeko jostain asiasta eri mieltä :)
Dunno.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ootte väärässä.
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin