Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Oon onnistunut välttymään. Harvinaisen ällöttävältä kuulostaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Keitto oli saatanan pahaa, mutta oli pakko silti syödä se koska nälkä. Nyt on niin paha maku suussa, että täytyy purskuttaa suuvedellä jälkimaku pois. :laatta:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

1. Ole kiireinen töissä, jäljessä aikataulusta.
2. Tunnet taskussa, että kaksi whatsupp viestiä tulee peräkkäin. Et voi katsoa, koska potilaan kanssa kiire.
3. Heti perään soitto. Ole huolissasi, että joku hätänä. Et ehdi soittaa.
4. Viimein ehdit katsoa. Vaimo yrittänyt ottaa yhteyttä kolme kertaa.
5. Soita kiireessä kotiin.
6. Hätänä se, että netti ei toimi.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:1. Ole kiireinen töissä, jäljessä aikataulusta.
2. Tunnet taskussa, että kaksi whatsupp viestiä tulee peräkkäin. Et voi katsoa, koska potilaan kanssa kiire.
3. Heti perään soitto. Ole huolissasi, että joku hätänä. Et ehdi soittaa.
4. Viimein ehdit katsoa. Vaimo yrittänyt ottaa yhteyttä kolme kertaa.
5. Soita kiireessä kotiin.
6. Hätänä se, että netti ei toimi.
vaihtoehtoinen kuutoskohta "missä lapsen rukkaset ovat, en löydä niitä". -> "katso lapsen ulkovaatekorista" -> profit.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun äiti tekee tota. Puhelimess 3 puhelua ja teksari "soita heti kun pystyt!" Asiana on, että valion uusi maustettu rahka on hyvää.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mulla on ropleema Yliopiston kirjaston kirjojen kanssa. Yksi on oikeasti kadoksissa, toinen on kuuastronautti Michael Collinsin elämäkerta joka näin meidän kesken sanottuna on hyllyssä, ja ajattelin näin kiertoteitä ostaa sen. Ja runsaammat TKK:n kirjat saavat unohtaa, Sotatieteen kirjaston kirjat onneksi jo unohtivat :-)

Kumminkin HY:n kirjaston korvausmenettelyt ovat hämäriä, ex-kirjastonjohtaja-äiteenikin ihmettelee.

Ei voi maksaa suoraan rahalla, pitää lähettää korvaavat kirjat. Joista tiedon saaminen mitä olisivat kesti kuukausia ja kuukausia. Ekan jo lähetin, tokaakin vaatii kirjastomisu itse, vaikka varmaan näki, että linkissään heti alkuun lukee "Kirja ei ole vielä ilmestynyt" Meilasin kirjastomisulle tuosta, ei vastausta.

Joten ilmeisesti joudun taas rosikseen, nyt vain 34 euron takia, tai venäläinen perintätoimisto tulee hakkaamaan minut? :roll:

Siis kun Helka-kortilla on Kuopion verran käyttäjiä, niin enhän minä voi olla ainoa, joka hukkaa tai pöllii kirjoja?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ainakin Espoon kirjasto siirtää saatavat perintätoimistolle ja se menee sitten ulosottoon jos ei maksa. Jonkun lasten kirjan olen maksanut perintätoimiston kautta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei sitä rosikseen koskaan joudu jos maksaa mitä pyydetään. Ihan laskulla.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Ei sitä rosikseen koskaan joudu jos maksaa mitä pyydetään. Ihan laskulla.
No kun ne ei lähetä laskua, vaikka olen monta kuukautta anellut! Ihme venkoilua, varmaan tietokoneiden armoilla.

Tietenkin minäkin olen epärehellinen, mikä johtuu että olen kirjastonhoitajan poika. Ja ne ennen suhtautuivat melko liberaalisti ennen ATK:ta. Esimerkiksi meillä arvokkaimmat esineet saattavat olla ne tosivanhat kirjat, jotka äitíni opiskeluaikonaan pisti liiveihinsä, kun oli Tuomiokapiteeliin arkistoa luetteloimaan laitetettu. :D

Edit: ja miksi mulla on paljon kirjoja? Ihan sairaan paljon. No kirjastosta poistettuja tietysti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

No vittu.
Koetin äsken katsoa Hotmail-sähköpostiani, josko kirjastotäti olisi vastannut.
No siellä oli taas uudestaan tietoturvasyistä tai mikälie vaatimus turvakoodista.
Viimeksi mun piti perustaa uusi sähköposti Yahoohon, ja sain koodin 8839. Ei kelpaa nyt, pitäisi olla VIISInumeroinen koodi!! Joten sama ruljanssi taas kerran, koodin pyyntö Yahoon kautta. Toki Hotmail sanoo, että turvakoodin saisi tekstarinakin, mutta kuinka ollakaan, kuten viimeksikin, "palvelu on tilapäisesti pois käytöstä". Minä alan olla liian vanha tähän paskaan.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Fillari rikki taas tänään. :evil:

Voisihan sitä kävelläkin minne kävelee. Eli:

etelä-haaga - pirkkola
etelä - haaga - maunula
etelä-haaga - töölö
etelä-haaga - munkkiniemi
etelä-haaga - keskusta

Noi matkat olis kai jotain 2-6 kilometriä. Välillä vois huilata jossain bussipysäkillä tms. :roll: *hoh*
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Elisa ja Saunalahti veivaavat liittymiäni jatkuvasti keskenään, vaikka samaa firmaa. Viimeksi siirsin Elisalta Saunalahteen. Nyt Elisa soitti ja tarjosi siirtoa heille. Sanoin, että en halua tehdä mitään muutoksia, ellei pakko. Puhelinmyyjä yritti selittää edullisuudesta. Jouduin toistamaan kaksi kertaa, että en halua tehdä mitään muutoksia. Olisin toki sulkenut puhelimen jo aiemmin, mutta halusin saada selville, onko yritykseni liittymä pakko siirtää Elisalle. Ei ollut. Se riitti.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:1. Ole kiireinen töissä, jäljessä aikataulusta.
2. Tunnet taskussa, että kaksi whatsupp viestiä tulee peräkkäin. Et voi katsoa, koska potilaan kanssa kiire.
3. Heti perään soitto. Ole huolissasi, että joku hätänä. Et ehdi soittaa.
4. Viimein ehdit katsoa. Vaimo yrittänyt ottaa yhteyttä kolme kertaa.
5. Soita kiireessä kotiin.
6. Hätänä se, että netti ei toimi.
vaihtoehtoinen kuutoskohta "missä lapsen rukkaset ovat, en löydä niitä". -> "katso lapsen ulkovaatekorista" -> profit.
Joo, paitsi että tehdään ensin sukupuolenkäännös.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

En ehdi käydä hankkimassa uusia kenkiä ennen huomista reissua. Kaapeissa ei tietenkään ole yksiäkään tarkoitukseen sopivia ennestään :cry:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Merkillistä kun kaapissa on 30 paria kenkiä eikä yhtään tarkoitukseen sopivia.

Tuon ongelman lisäksi mulla on toinenkin ongelma. Tänä keväänä, tai oikeastaan jo syksynäkin, ja sattuneesta syystä nyt kesälläkään, mulla ei ole ollut sopivaa takkia ns. parempiin (juopottelu)menoihin. Lyhyt nahkatakki ja farkkutakki on liian kylmiä. Seuraavat vaihtoehdot on villakangastakki ja untsikka, ja ne on kai tarkoitettu talveen.

Takkivinkkejä otetaan vastaan. En tajua miksi myynnissä on vain rumia kevät/syystakkeja.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Eikö se kottis ole sukupuolenkorjaus? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Yleensähän tarkoitus kuin tarkoitus on tekosyy ostaa uudet kengät/mekko/kodinelektroniikkaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Sain ylläolevista harmituksista Hotmailin toimimaan, mutta vaikuttaa, että se toimii viiveellä saapuvan postin päiväysten mukaan. Kirjastotätikin peräti soitti, pahoitteli että oli vaatinut korvikkeena vielä ilmestymätöntä kirjaa, sanoi uuden ja sen sitten lähetytin heille. Kuulemma rahallakin olisi sittenkin saanut maksaa, mutta se on 80 E per nide. Minä että vaikka niinkin, kunhan ei olisi ollut tämmöistä kuukausien hankalaa systeemiä.

Uutena harmituksena, että olen mahdollisesti onnistunut kadottamaan autonavaimeni!!! Ja vara-avain on tietenkin Varkaudessa. Kävi niin, että pari päivää vaihteen vuoksi ajoin täällä nyt olevien vanhempieni käsikeppisellä, ja sen jälkeen en enää löytänytkään Pikkumustan avainta. Täällä se kumminkin varmaan on, jossakin karhutölkkien peittämänä, epätodennäköistä että olisin mihinkään tiputtanut. Tosin mahdollista, ei meinaa löytyä. Toisaalta aiemmin olen uusinut korttejakin, jotka kumminkin heti uuden tilauksen jälkeen löysin.

Joten sopisi paremminkin kysymyspalstalle:
Millä menetelmällä ja mistä voi tilata uudet autonavaimet ovenavaushärpäkkeineen? Pitääkö olla valtuutettu merkkihuolto vai mikä vaan huoltis? Tositteena on toki rekkari hanskalokerossa, koska auton ovet eivät onneksi ole lukossa. Mutta siis vituttaa tumpeloa, vittu.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Gat kirjoitti:Millä menetelmällä ja mistä voi tilata uudet autonavaimet ovenavaushärpäkkeineen? Pitääkö olla valtuutettu merkkihuolto vai mikä vaan huoltis? Tositteena on toki rekkari hanskalokerossa, koska auton ovet eivät onneksi ole lukossa. Mutta siis vituttaa tumpeloa, vittu.
Monet suutarit mainostavat, että heiltä saa autonavaimia esimerkiksi ajonestopainikeominaisuuksin. Mutta jos alkuperäisiä ei ole, uskoisin, että uudet saa vain maahantuojalta kovaan rahaan tietysti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

En löydä ignore-namiskaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kottarainen kirjoitti:En löydä ignore-namiskaa.
Katso ko. henkilön profiilia ja valitse avatarin alapuolelta "lisää vihamieheksi".
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Saludin lounas espressoineen oli muuten mainio, paitsi pääruoka himpun verran mauton.

SALUDIN RUNSAS SALAATTIPÖYTÄ
HÄRKÄ FAJITAS, GUACAMOLEA JA VUOLUKERMAA (VL)
TUOREITA HEDELMIÄ JA ESPANJALAISIA JUUSTOJA
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Vagabondo kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:En löydä ignore-namiskaa.
Katso ko. henkilön profiilia ja valitse avatarin alapuolelta "lisää vihamieheksi".
Vihamieheksi?! :D Huolestuttavaa jos keskustelupalstallakin alkaa löytyä Vihamiehiä.

Ei mulla ole vihamiehiä, en vaan jaksa lukea kaikkien juttuja ja skrollaussormea kramppaa.

No, mutta kiitokset kuitenkin, myös viihteestä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tottakai on. Kaikilla jotka kuuluvat nussivaan maailmaan on ainakin yksi vakaa viham.. vihakookaburra. Paitsi jos sille antaa pillua.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard: Älä kirjoita minulle äläkä minusta, ennen kuin lähetät sen Jack Daniels-pullon.

Nyt "pikku" harmituksena se autonavainkeisi.

Pitkään etsittyäni soitin Kitinän ohjeen mukaan maahantuojalle. Ne ohjasivat espoolaiselle jälleenmyyjälle. Sports Car Center. Lupasivat selvittää ja soittaa takaisin, unohtivat, joten eilen soitin uudestaan perään.

Ilmeni, että kaksi avainta ovenavaushärpäkkeineen maksaa 640 euroa. Kuulemma täytyy ostaa kaksi avainta, muuten ei voi ohjelmoida toimivaksi. Toimitusaika on kaksi viikkoa. Minkä lisäksi asentajan täytyy tulla ohjelmoimaan, mikä maksaa 80 euroa. Kysyessäni paljonko lisäksi maksaa äijän ajaa teiltä asti ohjelmoimaan Orimattilan pihassa seisovaa autoa, niin kuulemma he eivät voi miehiä näin kauas lähettää.

Selitin, että Lahdessa oli Land Rover valtuutettu mesta, tuo kertoi että se on lopettanut. Kysyi että entäs Hollolan Laatuvaunu. Minä että tiedän, että sehän on luottohuoltamoni, sinne soitin ekana ja puhelinvastaajansa sanoo että ovat heinäkuun loppuun asti lomalla. Kysyin myös, onko Laatuvaunulla valtuuksia tähän, koska eivät ole minkään merkin valtuutettu myyjä. Kuulemma on.

Ei mahda mittään. En vielä tilannut avaimiakaan sieltä Espoosta. Pitää siis odotella heinäkuun loppuun, sitten soitella Hollolan Laatuvaunuun. Sillä välillä onneksi on täällä jo 50-luvulta kesiä viettäneiden vanhempieni Mitsubishi.

Vähän vitutti, että jos olisin soittanut Laatuvaunuun heti enkä etsinyt avainta, Hollolan pojat eivät ehkä olisi vielä olleet lomilla. Mutta toisaalta kun avaimille on kahden viikon toimitusaika, silloin ohjelmointiaikaan joka tapauksessa olisivat jo olleet.

Nyt varmaan kaikenosaavilla Kitinäläisillä on neuvoja tähänkin? Jaa ei tämmöseen kirottuun arkielämään.
Vastaa Viestiin