Kahvikeskustelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:^ kummalla masiinalla (obh:n laitteen tehtyä katoamistempun vaihtoehdot ovat pauligin tai nestlen masiina)?

OBH Martello


Siis jossakin on vielä sellainen? En tiedä masiinasta mitään, dolce gustolla tulee siedettävän hyvä cappuccino.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jaha. Dolhe gusstokauppa ei saanut ensimmäistäkään tilausta oikein. yksi paketti neljästä oli väärin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Crema D'oro oli ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Hienoa kuin presidentti, mutta ei olleenkaan yhtä tylsää.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kaikki on taas hyvin (?), nettikauppa laittaa puuttuneen kahvin veloituksetta ja pidän tuon (ei erityisen mieltä innostavan) jääcappuccinon. Ihmettelin miksi kalorimäärä tuossa Freddo:ssa on niinkin pieni ja tein koe-erän. Syy on näköjään se, että siinä ei ole sokeria. Eli periaatteessa vaahdotettua maitoa ja espressoa kylmänä jäillä.

Pitänee säästää ensi kesän helteille jos nuo alkaisivat tehdä siellä enemmän järkeä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Sitkeä haluni feilata sai minut tilaamaan kaksu pakettia lisää Dallmayrin kahvia vaikkei nettikauppa ole saanut edellisiäkään kaikkia vielä perille. Oli postimaksuton tilaus niin arvelin koettaa. Odotellessa hain gigantista Zoegan parhaaksi kahviksi osoittautuneen Skånerostin kapseleita. Hieno pitkä musta kahvi (1,8dl).
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Viikonloppuna kapselikahvitestissä Dallmayrin Promodo. Crema D'oro on kyllä kerrassaan miellyttävä kanssa. Huomasin, että ovat näköjään perustaneet suomenkieliset nettisivut, mahtaisivatkohan nuo pavut olla kalliita jos ostaisi paketin konttorin Juraa varten.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ostin Stockalta, Presidentti Special Blend, en kokeillut pellkänä vaan vedin huiviin sekoitettuna Löfbergs Lila Crescendo 50/60, pistin hautuman aamuun ainoaan oikeaan termokseen, Airam Termos perinteinen ARVIO, kuningashankaajat Suu ei palanut mutta kahvi oli säilyttänyt teränsä! Kyseessä DULL suodatinkahvi valutettuna perinteisen(parhaan) Moccamasterin läpi.. Mutta kokemus oli niin tavanomaisen onnistunut, että taas melkein hävetti juoda niin hyvää kahvia nin hyvistä laitteista.. :(
Kuva + Kuva =KuvaKuva

Suomalainen on ruotsalainen, tai siis ruotsalainen on suomalainen tai viimeismpien arkeologisten löytöjn mukaan suomalaiset asuttti ruotsia jo ennen ruotsalaisten germaanien tuloa..
Joten 60-70 luvuilla suomalaiset muutti vain takas kotiin.. yhteen niistä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Promodo on ihan jees.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Yhytin Dolce Guston ihan virallisen esittelijän marketista ja hän sanoi Zoegan "ruotsin suosituimmaksi" sanotun kahvin olevan tulossa kapselimuodossa vielä tänä vuonna ainakin Gigantin kautta. Violetti(?) paketti, nimi meni ohi. Jos se on parempaa kuin vihreässä paketissa oleva Skånerost olen vähintäänkin kiinnostunut.

Miten Urpsun kapselikokeilut jaksavat?

Itse olen innostunut viikonloppuna päivisin juomaan vaahtokahveja pitkästä aikaa kun sain paketilliset Cappuccinoa ja Lattea. Ja ystävällinen gigantin myyjä löi vielä käteen ilmaisen kokeilupaketin jossa oli Cortadoa yms uutta itselle kokeilematonta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Liian monta kupillista murukahvia on saanut harkitsemaan takinkääntöä kapseliasiassa. Tuollainen Dolce Gusto Piccolo olis expertin alessa 29 euroa. Toisimikohan se satunnaiskäytössä? Meneekö noihin vain saman merkin kapselitkin?
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

Varmaan saman valmistajan käy valmistajan koneeseen? Minulla ei vieläkään ole kyseistä rakkinetta, mutta ei varmaan kannata tehdä monenlaatuista panosta?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Miten Urpsun kapselikokeilut jaksavat?

No kas, kiitos kysymästä, tuossahan ne. Vähän hiljaisempaa on nyt ollut; olen taas juonut enemmän tavallisia peruskahveja, ja niitä siis juon joko töissä (en tiedä merkkiä) tai kotona moccamasterilla tehtynä (Stockmannin tummaa).

Kapselipuolella mennään nyt siinä, että suosittelemasi Latte Macchiato Vanilla (muistaakseni) oli jotenkin vähän turhan esanssinen makuuni. Tähän vähän liittyen, olen myös alkanut kokea perus-macchiatot ja -cappuccinot hieman turhan makeiksi. Toisaalta, light-versio on aivan liian mitäänsanomaton. Näinpä uudeksi suosikikseni on kai nousemassa macchiaton makeuttamaton versio, joka siis on ymmärtääkseni eri kuin light-versio. Lisäksi minua on alkanut lapsettaa sen verran, että huomaan toisinaan tekeväni ihan mielelläni chococinon tai mochan.

Exsulle sanottakoon, että Piccolo, erityisesti noin edullisesti, on ihan hyvä valinta. Siitä vain puuttuu se määrän automaattinen annostelu, joka on ominaisuus, jota omassa Geniossani arvostan. (En kyllä tiedä, kuinka paljon ominaisuudesta maksaisin lisää.) Pertsa tietänee paremmin, mutta ymmärtääkseni kapselit ovat yleensä saman brändin alla markkinoituja. Tämä lienee ok, en ymmärrä, miksi kapselikoneella tekisi juhlamokkapresidenttiä, joita näytetään Pauligin kapselikoneeseen tarjottavan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Liian monta kupillista murukahvia on saanut harkitsemaan takinkääntöä kapseliasiassa. Tuollainen Dolce Gusto Piccolo olis expertin alessa 29 euroa. Toisimikohan se satunnaiskäytössä? Meneekö noihin vain saman merkin kapselitkin?


Toimii satunnaiskäytössä juurikin. Itse tapaan lähinnä viikonloppuaamuisin juoda kapselikahvia. Menevät vain omat kapselit, valikoima lienee paras tässä merkissä.

Katso vaikka Gigantin kapselivalikoima.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Kapselipuolella mennään nyt siinä, että suosittelemasi Latte Macchiato Vanilla (muistaakseni) oli jotenkin vähän turhan esanssinen makuuni. Tähän vähän liittyen, olen myös alkanut kokea perus-macchiatot ja -cappuccinot hieman turhan makeiksi. Toisaalta, light-versio on aivan liian mitäänsanomaton. Näinpä uudeksi suosikikseni on kai nousemassa macchiaton makeuttamaton versio, joka siis on ymmärtääkseni eri kuin light-versio. Lisäksi minua on alkanut lapsettaa sen verran, että huomaan toisinaan tekeväni ihan mielelläni chococinon tai mochan.


Ok, itse olen juonut noita valmistajan omassa kaupassa tarjolla olevia Dallmayrin kahveja viime aikoina. Ja Skånerostia.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ruotsalaiset polttaa kahvit piloille, uutuudet aina vain kauhemmanmakuisia virikkeitä antaa..
Miten kahvi muuttuu kalhden tai kolmen hiilestämisen jälkeen? Aika paljon, ainakin ruotsalaisten mielestä.. ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Testasin aamukahviini tuota eilen kotiutunutta Piccoloa. Olin unohtanut ostaa siihen niitä kapseleita kauppareissulta, mutta sen mukana tuli jonkinlainen starttipaketti. Aamukahviksi päätyi cappuccino, josta hieman hätäisesti ohjeet tarkistamalla valmistin ensin pelkän maitovaahdon. Pienen makustelun jälkeen huomasin erheeni, ja etsin toisen kapselin kaveriksi. Parempi kun se pauliginin vehkeen cappuccino, mutta taitaa maidot vaahdottua jatkossa manuaalisesti. Muuten ehdottomasti parempaa kuin pikakahvi. Tuossa taisi olla myös jotain sokeria matkassa, kun oli niin outo sivumaku? Pitkät kahvit lienee ainakin makeuttamattomia.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Testasin aamukahviini tuota eilen kotiutunutta Piccoloa. Olin unohtanut ostaa siihen niitä kapseleita kauppareissulta, mutta sen mukana tuli jonkinlainen starttipaketti. Aamukahviksi päätyi cappuccino, josta hieman hätäisesti ohjeet tarkistamalla valmistin ensin pelkän maitovaahdon. Pienen makustelun jälkeen huomasin erheeni, ja etsin toisen kapselin kaveriksi. Parempi kun se pauliginin vehkeen cappuccino, mutta taitaa maidot vaahdottua jatkossa manuaalisesti. Muuten ehdottomasti parempaa kuin pikakahvi. Tuossa taisi olla myös jotain sokeria matkassa, kun oli niin outo sivumaku? Pitkät kahvit lienee ainakin makeuttamattomia.


Mustat kahvit ovat makeuttamattomia. Muistelen cappuccinostakin olevan jonkin maustamattoman version, ehkä?

Minkä tyylisestä mustasta kahvista pidät?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sä olet kyllä Exsu nyt lukenut tämän ketjun anteeksiantamattoman huonosti! Vastaukset ovat jo täällä! :kele:

Minäkin pidän perus-cappuccinoa liian makeana, mutta light ei ole vastaus. Sen sijaan unsweetened on, mutta sitä taitaa saada vain macchiatoon, ei cappuccinoon. Älä pitkäksi osta Americanoa tai Grande Intensoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuossa tuli mukana jotain muitakin, kuulostivat joltain kaakaopitoisilta. Mä pidän tummista kahveista.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pahoittelut Urpsulle huonosta tarkkaavaisuudesta, punainen hintalappu ja pitkä altistuminen pikakahville tekivät kapselikääntymisestä niin nopearytmisen, että en ole ehtinyt perhetymään asiaan tilanteen edellyttämällä tavalla.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Voisitteko jutella jostain kiinnostavammasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Olen samaa mieltä! Jo riittää kapseleista jauhaminen.

Asiaan: Otin kokeiluun pussin Kaffan Go'Morron -kahvia. AeroPressilla pienen maitomäärän kanssa toimii tosi hyvin ja nimenomaan ruisleivän kanssa, kuten Kaffa lupailikin.
http://kaffaroastery.fi/products/gomorron
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Voisitteko jutella jostain kiinnostavammasta.


Ei.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kahvikeskustelua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Soitin Harri Holkerille v. 1990 ja sanoin: "Minä juon nyt kahvia." Suljin puhelimen ennen kuin hän ehti vastata...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin