Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Pitäisikö kannabis vapauttaa?

vapaaksi vaan
8
50%
kannabis täytyy pitää lukkojen takana
5
31%
EOS
3
19%
 
Ääniä yhteensä: 16

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: Ihmisten työkuntoisuus pitää turvata.


Olemmeko me syntyneet tänne palvelemaan yhteiskuntaa työpanoksellamme? Minä en ajattele niin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Olemmeko me syntyneet tänne palvelemaan yhteiskuntaa työpanoksellamme? Minä en ajattele niin.


Suomen sosiaalipoliittisen järjestelmän rajoitus perustuu siihen, että työikäiset ovat mahdollisimman suurelta osin työelämässä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Olemmeko me syntyneet tänne palvelemaan yhteiskuntaa työpanoksellamme? Minä en ajattele niin.


Suomen sosiaalipoliittisen järjestelmän rajoitus perustuu siihen, että työikäiset ovat mahdollisimman suurelta osin työelämässä.


Joo-o. Mun mielestäni kuitenkin yhteiskuntaa ei voi rakentaa pelkästään siltä pohjalta. Onhan meillä esim. sellaisia asioita kuin viikonloppuvapaat ja kesälomat. Ne alentavat BKT:ta. Lauantaithan tulivat vapaapäiviksi vasta 70-luvulla. Jos työaikaa pidennettäisiin, mutta palkka ei nousisi vastaavasti, suomen teollisuuden kilpailukyky paranisi selvästi. Sosiaaliturvan ylläpitäminen helpottuisi. Tai voisimme nostaa eläkeikää. Tai alentaa työttömyyskorvauksia. On paljon asioita, joita yhteiskunta voisi tehdä, jos pitäisimme rahoituksen turvaamista tärkeimpänä ja ainoana tavoitteena.

Demokraattisesti on kuitenkin päätetty, että pidämme vapaita ja haluamme aiemmin eläkkeelle, vaikka se haittaakin sosiaaliturvan rahoitusta.

Mulla ei ole selvää kantaa tähän, mutta mun mielestäni on kauhistuttava ajatus, että meidän ainoa tehtävämme olisi tehdä työtä ja maksaa veroja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Tuolla rivien välissä onkin ne kaksi tärkeintä:
- yhteiskuntamme ylläpitää turvaverkkoa, joten kaikkien on 'pakko' hankkia työkyky esim kolutuksen kautta ja työkykyä vaarantavia juttuja rajoitetaan.
- yhteisön toimivuudesta huolehditaan luomalla sääntöjä, jotta ne muut voivat luottaa sääntöihin. Tästä syystä on perusteltua esim rajoittaa itse ongittujen kalojen myyntiä, vaikka ne itse ongitut saa itse syödä ihan vapaasti.


Ihan valideja argumentteja, niin kauan kun pakko toimii.

Jos kannabis ei heikentäisi pitkällä tähtäimellä tuottavuutta ja laittomat markkinat saataisiin muutettua lailisiksi, niin kannabis voitaisin sallia. Jos laillistamine taas johtaisi siihen, että työttömillä olisi mukavampaa pössytellä edullista heinää, niin tukia maksavien veronmaksajien näkökulmasta diili ei olisikaan niin hyvä.


Probleemahan on se, että tupakka ja alkoholi menevät ihan samoilla argumenteilla toiseen ratkaisuun. Kieltolakikokeilu näytti rajat, kannabis ei ymmärtääkseni ole yhteiskunnan tasolla juurikaan sen kummoisempi juttu kuin alko tai tupakkakaan. Sillä erotuksella, että kannabispäissä nakkikiskajonojen tappelujen tuomaa tappiota olisi ehkä vähemmän.

Jos yhteiskunnalta ei missään tilanteessa saisi pennin latia eikä esim. Terveydenhuoltoa, niin silloin kannabiksen vapauttamiselle ei oikein olisi esteitä. Kaupan laillistaminen myös vähentäisi yövartijavaltion kokoa, joten kaikki olisi ok. Tämä skenaario on siis hyvin kaukana punavihreiden kaipaamasta pössyttelusosialismista.


Onneksi sosialidemokraattinen juoppososialismi voi niin paksusti, että ei mene kuin 7 miljardia persnettoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei ole selvää kantaa tähän, mutta mun mielestäni on kauhistuttava ajatus, että meidän ainoa tehtävämme olisi tehdä työtä ja maksaa veroja.

+1
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. Mun mielestäni kuitenkin yhteiskuntaa ei voi rakentaa pelkästään siltä pohjalta. Onhan meillä esim. sellaisia asioita kuin viikonloppuvapaat ja kesälomat. Ne alentavat BKT:ta.


Työajan lisääminen ei välttämättä paranna pitkällä tähtäimellä tuottavuutta.

Filosofista elämän tarkoitusta voi hakea sieltä mistä parhaaksi näkee, mutta nykyiseen yhteiskuntapolitiikkaan liittyy oletus siitä, että työikäinen ihminen luovuttaa tietyn työpanoksen ja osan siitä saatavasta korvauksesta yhteiseen käyttöön.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. Mun mielestäni kuitenkin yhteiskuntaa ei voi rakentaa pelkästään siltä pohjalta. Onhan meillä esim. sellaisia asioita kuin viikonloppuvapaat ja kesälomat. Ne alentavat BKT:ta.


Työajan lisääminen ei välttämättä paranna pitkällä tähtäimellä tuottavuutta.

Filosofista elämän tarkoitusta voi hakea sieltä mistä parhaaksi näkee, mutta nykyiseen yhteiskuntapolitiikkaan liittyy oletus siitä, että työikäinen ihminen luovuttaa tietyn työpanoksen ja osan siitä saatavasta korvauksesta yhteiseen käyttöön.


Joo-o. Mennään tiukassa sivuluisussa ohi alkuperäisen aiheen. Ei oo koskaan käynyt näin ja nyt kävi taas!

Kyllä mä ton ymmärrän, mutta jotenkin romanttisena nuorena kapinallisena en halua hyväksyä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Pitäisikö Kannabis vastuullvapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Suvinen kirjoitti:
elco kirjoitti:
Suvinen, jos heroiini vapautettaisiin niin mitkä ovat mielestäsi oddsit sille, että sinusta tulisi heroiininarkomaani?

Luulen että yleisellä ilmapiirillä ja asenteilla on suurempi rooli minkä tahansa aineen käytön aloittamisessa kuin uskotaan.


Kyllä, niin on:

Hollannin piikkihuumeiden käyttäjien keski-ikä on korkeampi mitä muilla euroopan mailla, eli siellä ei uusi polvi nistydy samalla tavalla. Portugalissa taas piikkihuumeiden käyttäjien keski-ikä on ollu nousussa heti sen jälkeen kun käytöstä rankaisemisesta luovuttiin. Hollantilaiset nuoret taas polttavat eurooppaan suhteutettuna hyvin vähän kannabista, Saksassa ja Ranskassa heinän poltto on teinien keskuudeessa paljon enemmän suosittua kuin Hollannissa.

Kun kielletty hedelmä poistetaan, ja asiasta tehdään arkista ja jopa vähän säälittävää niin saadaan vaikutettua toimivasti tuon asenteen ja ilmapiirin kautta. Niin kauan kun huumeet on keino kapinoida ja erottua joukosta / yhteiskunnasta, tulee osa teineistä niihin sen takia tarttumaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

En ymmärrä miksi yleisen mielipiteen pitäisi olla huumeiden käytön vastainen? Päihteet ovat iloinen asia!

Kyllä oma sosiaalinen elämäni olisi ilman brenkkua aivan perseilyä, joten tästä kun ekstrapoloi tappiin avoimen hupiapteekin niin elämä olisi eittämättä merkittävästi parempaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^Sopiiko kysyä mihin hupiapteekin tuotteisiin keskittyisit ja missä määrin? Entä onko jotain mitä et edes sinä uskaltaisi riippuvuuden pelossa käyttää?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Huumeiden vapautusta voisi siinä kohtaa alkaa harkita jos poistettaisiin ensin sosiaaliturva ja julkinen terveydenhuolto. Minua ei huvita yhtään olla se joka siivoaa jäljet ja maksaa laskut niiden touhuista joilla käyttö ei pysy hanskassa. Arvauksena sanoisin että 15-30% väestöstä olisi jonkin asteen ongelmakäyttäjiä hupiapteekin myötä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kottarainen kirjoitti:^Sopiiko kysyä mihin hupiapteekin tuotteisiin keskittyisit ja missä määrin? Entä onko jotain mitä et edes sinä uskaltaisi riippuvuuden pelossa käyttää?


Saanko vastata? Kiitos! Ensin tuote, sitten suluissa miksi en kokeile:

Itse en ikinä koskisi:

meta-amfetamiini poltettuna (addiktio/ terveydelliset syyt/vaikutus)
crack ( addiktio/terveydelliset syyt/vaikutus)
synteettiset opiaatit (addiktio/vaikutus)
PCP (vaikutus)
Lääkkeiden väärinkäyttö (vaikutus / addiktio)

Sosiaalisessa käytössä itse näen olevan potentiaalia about kaikilla klassisilla tuotteilla. Osa sopisi erillaiseen sosiaalisen toimintaan, ainoastaan lienee DMT nyt semmoinen ettei sitä kenenkään kanssa halua jakaa. Ja sen takia että sen levelin kokemusta on muille vaikea jaealla. Psykedeelit sopii hyvin vanhojen kavereiden illanviettoon mökillä, keskivahvat stimulantit sopii hyvin sosiaaliseen liekittelyyn klubilla/baarissa/ juhlissa, tosin MDMA sopii myös kavereiden kanssa koti-illan viettelyyn musiikin ja keskusteluihin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kottarainen kirjoitti:Huumeiden vapautusta voisi siinä kohtaa alkaa harkita jos poistettaisiin ensin sosiaaliturva ja julkinen terveydenhuolto. Minua ei huvita yhtään olla se joka siivoaa jäljet ja maksaa laskut niiden touhuista joilla käyttö ei pysy hanskassa. .


Näetkö samoin alkoholin, sokerin, tupakan ja rasvaisten ruokien kohdalla?

Koska tuo perustelu ei myöskään kestä vettä heti kun miettii, että miten yhteiskunta rajaa sen ettei muut joudu maksumieheksi. Mikä maksetaan ja mikä ei? Liikalihavuuden aiheuttamat ongelmat? Urheilun aiheuttamat ongelmat, mutta extreme-urheilu rajataan pois? Vai rajataanko pois tilastollisesti vaaralliset lajit, kuten sähly ja jalkapallo.

En saivartele, vaan oikeasti mietin tuota asiaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

Kottarainen kirjoitti:^Sopiiko kysyä mihin hupiapteekin tuotteisiin keskittyisit ja missä määrin? Entä onko jotain mitä et edes sinä uskaltaisi riippuvuuden pelossa käyttää?


Kaikkea pitää kokeilla paitsi sukurutsaa ja kansantanhuja, joten en ymmärrä miksen kokeilisi kaikkia? Käyttäisin tietty niitä mistä diggailisin. On pähkähullu ajatuskin, että pitäisin kaikista. On hyvin vaikea ajatella, että pitäisin jostain pollesta, mutta mistäs sen tietää. Pilvestä en pahemmin piittaa. Veikkaisin, että psykedeelejä menisi melkein kuukausittain ja alkoholi korvaantuisi osittain joillain muilla juhlimiseen sopivilla aineilla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Alkon kieltämisen syy on selvä: se tappaa yli 2000 ihmistä vuodessa.

Kielletäänkö kaikki muukin mikä tappaa?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Huumeiden vapautusta voisi siinä kohtaa alkaa harkita jos poistettaisiin ensin sosiaaliturva ja julkinen terveydenhuolto. Minua ei huvita yhtään olla se joka siivoaa jäljet ja maksaa laskut niiden touhuista joilla käyttö ei pysy hanskassa. Arvauksena sanoisin että 15-30% väestöstä olisi jonkin asteen ongelmakäyttäjiä hupiapteekin myötä.


Niin, toki sitä on nyttenkin maksumiehenä ja siivoajana. Kyse on vaan pitkälti siitä, että haluaako maksaa päihteiden vastaisesta taistelusta (aika iso osa vangeista on pytyssä huumeiden ja alkon takia) vai niiden sallimisen efekteistä. Sosiaaliturvan ja terveydenhuollon lakkautus toisivat kyllä varmaan moninkertaisen rikollisuuden vs. laittomien päihteiden mukanaan tuoma. Porvarin vaan pitää maksaa jos haluaa nukkua yönsä rauhassa. Oli kyse sitten alkoholisteista, nisteistä tai somaleista.

Olen pääpiirteissäni kallistumassa sille kannalle, että huumeiden vastainen sota on hävitty ja turha. Täysi-ikäisiä on vaikea kontrolloida ja kiellot vaan tekevät kamasta rikollisille lukratiivista ja käyttäjille vaarallista. Tietysti alaikäisten jne. päihteiden saatavuuden pitää olla kontrolloitua, mutta sallitun kaman viedessä markkinat pois täysi-ikäisiltä ei ehkä ole samaa insentiiviä koukuttaa ala-ikäisiä. Kaman myyminen alaikäiselle voisi olla tyyliin 10 linnaa, niin sitä tuskin kauheasti tapahtuisi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Alkon kieltämisen syy on selvä: se tappaa yli 2000 ihmistä vuodessa.

Kielletäänkö kaikki muukin mikä tappaa?


No jos sulla on esittää joku tarpeeton asia, mikä tappaa 2000 suomalaista vuodessa, niin kielletään vaan!

Ps. Kuten tarkkaavaisena lukijana huomasit, kirjoitin, että alkon kieltäminen ei käytännössä onnistu. Sitähän on kokeiltu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Huumeiden vapautusta voisi siinä kohtaa alkaa harkita jos poistettaisiin ensin sosiaaliturva ja julkinen terveydenhuolto. Minua ei huvita yhtään olla se joka siivoaa jäljet ja maksaa laskut niiden touhuista joilla käyttö ei pysy hanskassa. Arvauksena sanoisin että 15-30% väestöstä olisi jonkin asteen ongelmakäyttäjiä hupiapteekin myötä.


En osaa tuota prosenttilukua itse antaa, mutta uskoakseni määrätty osa porukasta addiktoituu aineeseen, olkoon se sitten alkoholi tai mikä tahansa. En usko, että uudet huumeet addiktoisivat ihmisiä, jotka jo nykyisellän eivät addiktoituisi alkoholiin.

Ainakin, jos pysytään aineissa, joiden addiktiopotentiaali on alkoa vähäisempi

Kuva

(Eo. kuvaaja Lancetin artikkelin perusteella).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

exsu kirjoitti:
MrM kirjoitti:Mikä sulle on sitten hyvä mittari, jos tutkimustuloksetkaan ei käy?

Tieteellisen artikkelin tulkinta ei linee tuttua?

Siis tutkimustieto on hyvä mittari silloin, kun tutkitaan oikeita asioita.

Joo, no tää asia oli vissiin sulle sitten vähän väärä jo alun alkaen.

exsu kirjoitti:Saman tyyppisiä tuloksia saadaan esimerkiksi suomalaisia kotikasvattajia haastattelemalla. 58% suomalaisista kotikasvattajista ilmoittaa kasvattavansa kannabista "lääkekäyttöön". Varsinkin, kun kyseessä on laiton tuote, on täysin ymmärrettävää, että käyttö halutaan perustella ja oikeuttaa (luodulla) tarpeella. Tämä ei kuitenkaan vielä tarkoita sitä, että merkittävä osa suomalaisista hyötyisi lääketieteellisesti katsottuna kannabiksen käytöstä tai että noin suuri osa kannabiksen kasvattajia edes tarvitsisi jatkuvaa lääkitystä. Se kertoo ainoastaan siitä, että nämä henkilöt kokevat saavansa aineesta sellaista hyötyä, jonka mieltävät lääkinnälliseksi.

Jos esimerkiksi ahdistunut ihminen kokee saavansa aineesta sellaista hyötyä, jonka mieltää lääkinnälliseksi siihen asti että se auttaa jaksamaan huomiseen, miksi se on arvoton mittari? Mä en tähän hätään oikein keksi mitään parempaa mittaria aineen hyödyllisyydelle kuin yksilön subjektiivinen kokemus. Siitä subjektiivisuudesta voidaan sitten tehdä numeroita ja exceltaulukoita kun haastatellaan useampia potilaita/käyttäjiä.

Fakta on, että monet kotikasvattajat kasvattaa kannabista ihan oikeasti pääasiallisesti lääkekäyttöön viihdekäytön sijaan, hoitamaan noita jo aiemmin mainitsemiani ongelmia. Fakta on myös se, että oikeasti tehoavan avun saaminen lääkäristä samoihin ongelmiin on monesti ihan vitun vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Mut toki se on helpompi ajatella kuplassaan, että kannabiksen kotikasvattajat ovat lähinnä työtä vieroksuvia, itselleen ja muille käytöstään valehtelevia hedonistisia viihdekäyttäjähippejä.

Jokainen mun nykyään tuntemani ihminen joka käyttää kannabista, käyttää sitä ainakin jonkin sorttisten ahdistuneisuushäiriöiden hallintaan. Viihdekäyttöä saattaa toki olla sen lisäksi, mut pohjalla on aina kyse ankeuden minimoimista, johon koetaan saavan aineesta apua paremmin kuin lääkärin kautta saatavista myrkyllisemmistä kemiallisista turrutteista.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:Jokainen mun nykyään tuntemani ihminen joka käyttää kannabista, käyttää sitä ainakin jonkin sorttisten ahdistuneisuushäiriöiden hallintaan. Viihdekäyttöä saattaa toki olla sen lisäksi, mut pohjalla on aina kyse ankeuden minimoimista, johon koetaan saavan aineesta apua paremmin kuin lääkärin kautta saatavista myrkyllisemmistä kemiallisista turrutteista.


Kummallista. Kaikki ne kannabiksen käyttäjät jotka mä tunnen käyttävät puhtaasti viihdekäyttöön. Pyöritpäs sä ahdistuneissa piireissä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:Kummallista. Kaikki ne kannabiksen käyttäjät jotka mä tunnen käyttävät puhtaasti viihdekäyttöön. Pyöritpäs sä ahdistuneissa piireissä.

Pyörin pääosin aikuisten parissa teinien sijaan. Teinix-piireissä viihdekäyttö on varmasti yleisempää. Enkä oikein näe ongelmaa siinä, vaikka olisikin. Kun substanssin aiheuttamat terveysriskit ovat huomattavasti vähäisempiä kuin alkoholin parissa touhuamalla, on vähän vaikea ymmärtää tätä suomalaista alkoholin viihdekäytön suvaitsemis- ja jopa kannustamiskulttuuria verrantona.

Vaikea on myös ymmärtää sitä, että näillä linjauksilla kannustetaan sitten lyhytnäköisesti esim. bentsojen ja alkoholin sekakäyttöä, joka on verrokkina sitten jo ∞ kertaa vaarallisempaa terveys- ja kuolemariskeineen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kummallista. Kaikki ne kannabiksen käyttäjät jotka mä tunnen käyttävät puhtaasti viihdekäyttöön. Pyöritpäs sä ahdistuneissa piireissä.

Pyörin pääosin aikuisten parissa teinien sijaan. Teinix-piireissä viihdekäyttö on varmasti yleisempää.


En tunne yhtään teiniä, joka käyttäisi kannabista.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:
elco kirjoitti:Kyllä oma sosiaalinen elämäni olisi ilman brenkkua aivan perseilyä, joten tästä kun ekstrapoloi tappiin avoimen hupiapteekin niin elämä olisi eittämättä merkittävästi parempaa.


Provo tai ei, niin kyllä mä mielummin eläisin elämää joka ei ole aivan perseestä ilman jonkinasteista päihdettä.


Missä tämän valinnan saa tehdä? Mä valitsen olevani Master of Universe, jonka elämä on mahtavaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Missä tämän valinnan saa tehdä? Mä valitsen olevani Master of Universe, jonka elämä on mahtavaa.

+1.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Vaikea on myös ymmärtää sitä, että näillä linjauksilla kannustetaan sitten lyhytnäköisesti esim. bentsojen ja alkoholin sekakäyttöä, joka on verrokkina sitten jo ∞ kertaa vaarallisempaa terveys- ja kuolemariskeineen.


Kait tähän on pakko viran puolesta puuttua. Eihän kukaan kannusta alkon ja bentsojen sekakäyttöön.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin